Jak znaleźć hurtownie i dostawców dla swojego sklepu internetowego?
Jesteś sprzedawcą i masz problem, skąd brać towar do sklepu internetowego? To częsta bolączka zwłaszcza początkujących przedsiębiorców, którzy chcą sprzedawać w modelu dropshippingowym. Podmiotów, które mogą dostarczyć pożądany asortyment, jest mnóstwo, ale nie każdy zechce podjąć współpracę na odpowiadających Ci warunkach. Warto więc zawczasu dowiedzieć się, jak szukać hurtowni, aby sprzedaż była opłacalna.
Sprawdź nasz poradnik i dowiedz się, skąd wziąć towar do sprzedaży i jak podjąć współpracę z hurtownią na korzystnych warunkach.
Spis treści:
- Skąd wziąć towar do sprzedaży?
- Gdzie szukać hurtowni do współpracy?
- Skąd wziąć produkty do dropshippingu?
- Jak podjąć współpracę z hurtownią i nie stracić?
Skąd wziąć towar do sprzedaży?
Powodzenie w handlu zależy nie tylko od intensywności kampanii marketingowych czy pozycjonowania witryny. Na wysokość obrotów wpływ ma również szerokość i jakość asortymentu. Nad tym, skąd brać towar do sklepu internetowego, warto więc zastanowić się przed uruchomieniem sprzedaży. Masz kilka opcji:
- Sprzedaż własnego towaru. To korzystna finansowo opcja, która daje Ci dowolność ustalania cen. Możesz niemal dowolnie kształtować swoją politykę sprzedażową. Jest to jednak zajęcie niszowe i jeśli nie dotyczy rękodzieła – zwyczajnie drogie.
- Współpraca z hurtownią internetową. To zwykle pierwsza myśl sprzedawców, którzy zastanawiają się, skąd brać towar do sklepu internetowego. Współpraca z hurtownią zapewnia sporą elastyczność działania, dostęp do szerokiego asortymentu i duże możliwości w zakresie polityki cenowej. Jest to również dobra opcja dla osób zastanawiających się, gdzie zamówić towar na handel bez inwestycji początkowych – znaczna część hurtowni współpracuje również w systemie dropshippingowym.
- Zakup towaru od producenta. Często jest to atrakcyjne finansowo rozwiązanie – kupując towar bez pośredników, możesz narzucić większą marżę. Niestety, w takiej sytuacji w grę wchodzi zakup dużej liczby produktów, a więc i spore wydatki początkowe i związane z nim ryzyko inwestycyjne.
Choć wszystkie przedstawione opcje mają swoje zalety, początkujący sprzedawcy najbardziej skorzystają na współpracy z hurtownią. Taki model sprzedażowy pozwala lepiej odpowiedzieć na zapotrzebowanie konsumentów, zapewnia bezpieczeństwo finansowe i ułatwia start w branży. Warto przy tym zauważyć, że niektóre hurtownie są również producentami przynajmniej części oferowanego towaru, co daje bardzo dużą elastyczność, nieosiągalną w innych przypadkach. Gdzie i jak pozyskać dostawców do sklepu internetowego?
Gdzie szukać hurtowni do współpracy?
Naturalną odpowiedzią na pytanie, jak pozyskać dostawców, jest… wyszukać ich w Google. To najprostszy sposób, który zapewni Ci namiary na mnóstwo potencjalnych kontrahentów. Ich weryfikacja może być jednak czasochłonna, więc dobrze wspomóc się również innymi metodami poszukiwań.
Jeśli nie wiesz, gdzie szukać hurtowni do współpracy lub poszukiwania na własną rękę nie przyniosły oczekiwanego rezultatu, skorzystaj z listy hurtowni współpracujących z Twoją platformą e-commerce. Gotowe integracje z hurtowniami mają wiele zalet – przede wszystkim dostawcy są już sprawdzeni, wiarygodni i przeważnie mogą Ci zaproponować korzystne warunki finansowe. Poza tym integracje:
- możesz uruchomić naprawdę łatwo;
- umożliwiają automatyczne wprowadzenie nawet kilku tysięcy produktów wraz z ich opisami (choć zalecamy stworzenie unikalnych tekstów, aby wspomóc działania SEO), fotografiami czy parametrami;
- pozwalają Ci dowolnie ustalić częstotliwość aktualizacji cen i stanów magazynowych.
Dzięki temu nie stracisz czasu na ręczne wprowadzanie informacji i będziesz mieć dostęp do stale aktualnych informacji. Co więcej, jeśli wiesz już, gdzie zamówić towar na handel, ale wybrany dostawca jeszcze nie współpracuje z Twoją platformą e-commerce, możesz skorzystać z indywidualnej integracji! W większości przypadków będziesz potrzebować do tego tylko pliku produktowego, który otrzymasz od hurtowni.
Skąd wziąć produkty do dropshippingu?
Największą zaletą dropshippingu jest to, że nie musisz zastanawiać się, gdzie kupić towar do sklepu internetowego. Możesz sprzedawać bez fizycznego posiadania produktów! W tym modelu handlowym Ty zajmujesz się pozyskiwaniem klientów i rejestracją zamówień, a ich pakowanie i wysyłka leży po stronie hurtowni.
Skąd wziąć produkty do dropshippingu? Podobnie jak w przypadku hurtowni, możesz skorzystać z gotowego modułu dostępnego na Twojej platformie e-commerce lub wyszukać dostawcę samodzielnie. Dobrym rozwiązaniem (i sprawdzi się to również w przypadku tradycyjnej współpracy z hurtownią) jest wzięcie udziału w targach e-commerce, przejrzenie grup internetowych zrzeszających podmioty działające w tej branży czy skontaktowanie się z lokalnymi dostawcami.
Jak podjąć współpracę z hurtownią i nie stracić?
Dla opłacalności inwestycji istotne jest nie tylko, gdzie kupić towar do sklepu internetowego, ale też jak pozyskiwać dostawców, którzy są w stanie zaproponować korzystne warunki.
Na co zwracać uwagę przy wyborze dostawcy? W pierwszej kolejności zwróć uwagę na stawki obowiązujące w danym miejscu. Zbyt wysokie nie dają Ci dużego pola do działania w zakresie zwiększenia swojej konkurencyjności w branży. W takim przypadku eliminujesz też możliwość stosowania częstych promocji czy przyznawania rabatów – bardzo ważnych dla klientów czynników zakupowych.
Gdzie zamówić towar na handel? Jak wybrać właściwą hurtownię? Ważna jest przede wszystkim elastyczność dostawcy. Jeśli tylko istnieje taka opcja, warto podjąć współpracę z podmiotem, który może zaproponować Ci kredyt kupiecki lub atrakcyjne rabaty ze względu na ilość zamawianego towaru.
Zachowaj większą ostrożność przy wyborze partnera do dropshippingu. Zwróć uwagę na:
- w jaki sposób rozpatrywane będą reklamacje;
- kto przyjmuje zwroty towarów;
- kto przejmuje na siebie obowiązek informacyjny względem klientów;
- określenie zasad dotyczących pakowania towarów;
- wybranie odpowiednich przewoźników.
Na szczęście dropshipping jest coraz bardziej popularny w naszym kraju, dzięki czemu większość dostawców jest elastyczna i konkurencyjna. Szybki rozwój e-commerce daje Ci naprawdę duże możliwości, a to, jak pozyskać dostawców do sklepu internetowego, przestaje być już problemem.
Mam nadzieję, że podoba Ci się mój artykuł.
Jeśli chcesz, aby mój zespół pomógł Ci w zbudowaniu wymarzonego sklepu internetowego
Wiadomość wysłana!
Odpowiemy na Twoją wiadomość w ciągu 24 godzin.
Formularz kontaktowy
Jeżeli chcesz stworzyć najpiękniejszy i najszybszy sklep internetowy na rynku, zrób to z moim zespołem. Nie czekaj. Napisz do mnie.
Wiadomość wysłana!
Odpowiemy na Twoją wiadomość w ciągu 24 godzin.
Cześć, nazywam się Rafał Słoma i chce Ci pomóc w zbudowaniu sklepu internetowego, który sprzedaje!
Czy jesteś na tyle zdeterminowany, aby zacząć?