Wygodne narzędzie do zarządzania firmą? Dashboard od Selesto!

Dashboard to inaczej ekran główny sklepu od strony panelu administracyjnego. To tutaj zaraz po zalogowaniu na platformę wyświetlają się najważniejsze zdarzenia wykonane na sklepie. Są one podzielone na kilka grup.

W tej instrukcji przedstawiamy ich szczegółowe objaśnienie. Warto się z nim zapoznać w celu lepszego użytkowania platformy oraz wykorzystania zebranych danych np. w celach marketingowych.


Po lewej stronie znajduje się menu za pomocą, którego można łatwo skonfigurować sklep, a następnie nim zarządzać.

Na środku nad wykresem znajdują się trzy kolumny zawierające zestawienia ilości: klientów, produktów, zamówień.

Ilość klientów:

• Wszyscy – klienci niezarejestrowani, którzy dokonali zakupu i wszyscy klienci zarejestrowani

• Zarejestrowani – klienci zarejestrowani/założyli konto na sklepie

• Newsletter – klienci zapisani do newslettera

Ilość produktów:

• Wszystkie – wszystkie wgrane na serwer przez właściciela sklepu

• Aktywne – produkty widoczne dla kupujących, czyli widoczne na stronie sklepu

Ilość zamówień:

• Wszystkie – ilość zamówień od początku funkcjonowania sklepu

• Nowe – nowe zamówienia, które jeszcze nie zostały obsłużone

• Wysłane – wszystkie zamówienia, które zostały zrealizowane

Informacją w centralnej części dashboardu jest narastający wykres sprzedaży obecnego miesiąca w stosunku do poprzedniego. Po najechaniu kursorem na wybrany dzień pojawi się szczegółowe porównanie.

Obok wykresu sprzedażowego w prawej górnej części wyświetlona jest lista koszyków utworzonych w danym dniu oraz podsumowanie ilości utworzonych koszyków w danym miesiącu.

Pod listą koszyków widoczny jest dziennik zdarzeń – chronologiczny zapis zdarzeń, które miały miejsce od momentu założenia sklepu (lub od zarchiwizowanych) do najnowszych. W dzienniku zdarzeń pojawiają się najważniejsze komunikaty:

• Nowe zamówienie – szybki podgląd do nowego zamówienia na sklepie

• Kończący się towar – informacja o towarze, który jest na wyczerpaniu

• Brak towaru – informacja, którego towaru nie ma na stanie

• Powiadom o dostępności – kupujący wyraził prośbę, żeby go poinformować, gdy produkt będzie możliwy do zakupu

• Aktualizacja systemu – wykaz ulepszeń podczas ostatniej aktualizacji oprogramowania

• Zaległa płatność – zaległe płatności właściciela sklepu za korzystanie z platformy

• Nowe konto – kupujący, który założył konto na sklepie

Jeśli pojawia się dużo komunikatów w dzienniku zdarzeń warto go archiwizować na bieżąco. Zmniejszy to ilość danych do załadowania, czyli przyspieszy działanie strony.

Pasek nawigacyjny na górze widnieje niezależnie od wybranej z menu zakładki.

• Start – lista 10 niezbędnych kroków do wykonania przed rozpoczęciem sprzedaży w sieci (po aktywacji sklepu „Start” znika)

• Płatności – zakładka dotycząca opłat za korzystanie z platformy i ewentualnych usług dodatkowych

• Pomoc – szybki czat z supportem Selesto

• Widok sklepu – podgląd sklepu, który widzi kupujący

• Nazwa aktualnie zalogowanego Użytkownika

• Przycisk wyloguj


Należy pamiętać, aby zawsze dokonywać zapisu wprowadzonych zmian oraz czytać komunikaty i wyskakujące okienka. Nie uzupełnienie pól oznaczonych * blokuje wykonanie następnego kroku.