Pomoc Selesto - konfiguracja kont Klientów

W panelu administracyjnym znajduje się zakładka „Klienci” będąca bazą danych osób lub firm, które założyły konto na sklepie. Należy pamiętać, że każdy klient lub firma ma prawo do wglądu, modyfikacji oraz usunięcia jego danych z bazy sklepu. Informacja ta powinna być zawarta w regulaminie sklepu (więcej o dokumentach prawnych wymaganych w przypadku sprzedaży w Internecie przeczytasz tutaj). Z poziomu tej zakładki można nimi zarządzać w prosty sposób, co znacznie ułatwia obsługę sklepu.


W zakładce „Użytkownicy > Klienci” znajduje się lista klientów, którzy założyli konto na sklepie.

Kolumna „Zgody” informuje tym, który klient wyraził zgodę na wykorzystanie jego danych w celach marketingowych (widoczna ikonka obok klienta). Obok tej samej kolumny jest informacja o tym, czy konto klienta jest aktywne (założył konto na naszym sklepie i je aktywował), czy nieaktywne (konto klienta jest w procesie aktywacji – nie kliknął jeszcze w link aktywacyjny).

Klikając na trzy kropki obok wybranego klienta można w szybki sposób aktywować lub dezaktywować jego konto, edytować dane lub usunąć. Należy pamiętać, że nie powinno się aktywować konta samodzielnie, bez wyraźnej zgody osoby zainteresowanej (klienta).

Wybierając opcję „Edycja danych” pojawiają się informacje ogólne takie jak:

• typ konta (można zmienić osobę fizyczną na firmę, wtedy pojawi się dodatkowe okno do wpisania nr NIP)

• adres e-mail wraz z nazwą (nazwę można edytować)

• możliwość manualnej aktywacji lub dezaktywacji konta

W przypadku, gdy klient jest firmą, pojawia się możliwość wprowadzenia NIPu. Dodatkowo przy prowadzeniu sprzedaży hurtowej można oznaczyć, który klient ma mieć dostęp do cen hurtowych widocznych po zalogowaniu.

Ważne! W przypadku rezygnacji z prowadzenia sprzedaży hurtowej należy odklikać dostęp u klientów, którzy go posiadali.

W zakładce „Dane teleadresowe” można edytować adres klienta podany do wysyłki oraz jego numer kontaktowy.

Dla łatwego wyszukiwania klientów jest dostępny filtr po prawej stronie listy. Można filtrować po tym czy konto klienta jest aktywne/nieaktywne lub wpisując konkretne dane (np. imię i nazwisko).


Należy pamiętać, aby zawsze dokonywać zapisu wprowadzonych zmian oraz czytać komunikaty i wyskakujące okienka. Nie uzupełnienie pól oznaczonych * blokuje wykonanie następnego kroku.