Pomoc Selesto - konfiguracja podstron

Do swojego sklepu można wprowadzić dedykowane podstrony takie jak np. regulamin, polityka zwrotów albo dodać coś od siebie tworząc stronę np. "O Nas". Jest to dobry pomysł na uporządkowanie informacji na sklepie oraz komunikację z klientem.


Wchodząc w "Ustawienia > Strony" można tworzyć podstrony oraz nimi zarządzać. Do wyboru są dwie formy wprowadzania treści. Za pomocą klasycznego edytora tekstowego albo za pomocą html. Do systemu są wgrane szablony takich podstron jak: zwroty, kontakt, regulamin, o nas, dostawa, polityka prywatności. Są one utworzone w html i gotowe do uzupełnienia o swoje treści.

Aby przejść w tryb edytora tekstowego wystarczy przy wybranej podstronie odklikać "Edytor html". Sposób wprowadzania treści za pomocą zwykłego edytora tekstowego jest podobny jak w przypadku tworzenia dokumentu np. w MS Word.

Chcąc utworzyć nową podstronę wystarczy kliknąć "Dodaj stronę".

W tytule strony wprowadza się jej nazwę (np. "Promocje"). URL tworzy się automatycznie na podstawie wprowadzonego tytułu strony. W razie potrzeby można go zmienić bez wpływu na tytuł strony.

Utworzony URL określa ścieżkę do zasobu. W tym przypadku do podstrony "Promocje". Sama budowa podstrony wygląda następująco www.fashionbrand.pl/s/promocje , gdzie fragment adresu s/ informuje o tym, że jest to strona (ang. s = site).

Kolejne pole do uzupełnienia to "Opis strony dla Google", czyli meta description. Jest to krótki opis, który w kilku zdaniach określa co znajduje się na stronie. Długość takiego opisu nie powinna przekraczać 160 znaków. Uzupełnienie go jest ważne nie tylko ze względu na charakter informacyjny, ale przede wszystkim pełni istotną funkcję w zakresie pozycjonowania. Dobrze stworzony opis zachęca do wejścia na stronę, a to przekłada się na klikalność. Co w przypadku wyszukiwarek Google jest odbierane jako sygnał, że dana podstrona jest interesująca dla odbiorców, więc trzeba ją umieścić wyżej w wyszukiwaniach.

Po wprowadzeniu treści (1) należy dodać utworzoną stronę (2).

Po dodaniu strony można ją w dowolnym momencie edytować, wtedy należy pamiętać o zapisaniu wprowadzonych zmian. Utworzoną stronę można również usunąć. W tym przypadku należy kliknąć na ikonkę śmietnika znajdującą się przy wybranej stronie.

Utworzone strony można dodać do menu, stopki strony, podlinkować do wybranych grafik czy banerów, podlinkować w opisie produktu lub innym miejscu. Wszystko zależy od indywidualnych potrzeb właściciela sklepu.

Instrukcja o tym jak dodać podstronę do stopki sklepu znajduje się tutaj.


Należy pamiętać, aby zawsze dokonywać zapisu wprowadzonych zmian oraz czytać komunikaty i wyskakujące okienka. Nie uzupełnienie pól oznaczonych * blokuje wykonanie następnego kroku. Oraz zawsze po konfiguracji nowych ustawień dobrą praktyką jest sprawdzenie czy działają one poprawnie.