Pomoc Selesto - Uzupełnienie dokumentów RODO
Każdy sklep powinien posiadać niezbędne dokumenty prawne, żeby mógł legalnie prowadzić sprzedaż w Internecie. Poza regulaminem i polityką prywatności koniecznym jest zawrzeć takie informacje jak: treść zgody na marketing bezpośredni, treść zgody na przetwarzanie danych osobowych oraz tzw. obowiązek informacyjny. W systemie Selesto są zaprogramowane pola zgodnie zobowiązującym prawem, które wystarczy uzupełnić o w/w treści.
Prawo narzuca, aby kupujący miał łatwy dostęp do tych informacji i mógł wyrazić zgodę lub sprzeciw w stosunku do przetwarzania jego danych osobowych. Regulamin sklepu oraz politykę prywatności najczęściej umieszcza się w stopce sklepu. Natomiast dla pozostałych informacji są przeznaczone miejsca. Jak np. ostatni krok procesu finalizacji zamówienia.
Wystarczy uzupełnić pola w zakładce "ustawienia > główne > RODO", żeby klient po kliknięciu "więcej" mógł przeczytać zapisy prawne.
Każdą treść wprowadza się przy użycia edytora tekstowego. Zgody można przygotować samodzielnie, albo zlecić to naszemu działowi prawnemu.
W przypadku chęci skorzystania z usługi dodatkowej jaką jest przygotowanie dokumentów prawnych przez nasz dział prawny zapoznaj się najpierw z cennikiem dostępnym tutaj.
Po uzupełnieniu niezbędnych zgód wystarczy zapisać zmiany, a pojawią się one automatycznie w widoku klienta.
Należy pamiętać, aby zawsze dokonywać zapisu wprowadzonych zmian oraz czytać komunikaty i wyskakujące okienka. Nie uzupełnienie pól oznaczonych * blokuje wykonanie następnego kroku. Oraz zawsze po konfiguracji nowych ustawień dobrą praktyką jest sprawdzenie czy działają one poprawnie.