Pomoc Selesto - Wyłączenie sklepu dla klientów
Przerwa techniczna? Modernizacja? Zmiana designu? A może zastanawiasz się co dalej? Pamiętaj, że zawsze możesz wyłączyć swój sklep dla kupujących bez utraty dostępu do panelu administracyjnego.
Opcję wyłączenia sklepu znajdziesz w zakładce "Ustawienia > Główne > Wyłącz sklep". Możesz z niej skorzystać w dowolnym momencie. To Ty decydujesz!
Wystarczy przesunąć suwak i Twój sklep zostanie wyłączony.
Po wszystkim pojawi się komunikat: "Obecnie Twój sklep jest niedostępny dla kupujących", wtedy nie zapomnij zapisać ustawień.
Pamiętaj! Opcja wyłączenia sklepu jest zalecana do używania w ostateczności, ponieważ wpływa ona negatywnie na wypracowane pozycjonowanie.
To zobaczy klient kiedy zechce wejść na stronę Twojego sklepu, a on będzie wyłączony. Widok ten nie podlega edycji.
Tip! Jeśli chcesz, aby Twój sklep był widoczny, ale żeby przez jakiś czas klienci nie mogli dokonywać na nim zakupów wystarczy, że dezaktywujesz dostawę. Możesz też dodać informację o czasowej przerwie w postaci graficznej(np. slidera).
Należy pamiętać, aby zawsze dokonywać zapisu wprowadzonych zmian oraz czytać komunikaty i wyskakujące okienka. Nie uzupełnienie pól oznaczonych * blokuje wykonanie następnego kroku. Oraz zawsze po konfiguracji nowych ustawień dobrą praktyką jest sprawdzenie czy działają one poprawnie.