Certyfikat SSL w sklepie internetowym - dlaczego jest niezbędny?

Jeżeli jesteś właścicielem sklepu internetowego na pewno już o nim słyszałeś, jeśli dopiero zaczynasz wiedza na temat protokołu SSL jest Ci niezbędna. Co kryje się za tym sformułowaniem i dlaczego jest tak istotne? Jaki certyfikat SSL dla sklepu internetowego wybrać? Poznaj 10 powodów dla który warto wprowadzić protokół HTTPS do swojego sklepu.

Spis treści:

  1. Czym jest certyfikat SSL?
  2. Jak sprawdzić czy strona posiada certyfikat SSL?
  3. Certyfikat SSL, lub jego brak - co na to wyszukiwarka Google?
  4. Certyfikat SSL a RODO
  5. Jaki certyfikat SSL dla sklepu internetowego wybrać?
  6. Ciągle się zastanawiasz czy certyfikat SSL jest potrzebny Twojej stronie?

Czym jest certyfikat SSL?

Rozszyfrujmy ten skrót...

Certyfikat SSL (ang. Secure Sockets Layer) to protokół, którego celem jest ochrona danych osobowych, polegająca na szyfrowaniu informacji wymienianych pomiędzy użytkownikiem (komputerem), a serwerem. Jeżeli strona nie posiada certyfikatu bezpieczeństwa dane bardzo łatwo jest przechwycić lub zmodyfikować.

Protokół HTTPS jest światowym, najbardziej aktualnym standardem zabezpieczania danych w sieci, którego dotychczas nikomu nie udało się złamać. Działanie certyfikatu SSL oparte jest na algorytmie, który koduje dane 256-bitowym kluczem AES. Nawet jeśli więc osobie trzeciej uda się przechwycić ruch na Twojej stronie dane klientów zostaną bezpieczne.

Jak sprawdzić czy strona posiada certyfikat SSL?

Strony, które mają poprawnie wdrożone to zabezpieczenie wyróżnia widoczny przed adresem URL protokół https:// oraz zielona kłódka.

Strony, którym brakuje certyfikatu charakteryzuje wykrzyknik oraz komunikat, który wyświetli się po jego naciśnięciu.

Certyfikat SSL, lub jego brak - co na to wyszukiwarka Google?

Od 2017 roku dla Google priorytetem jest bezpieczeństwo użytkowników. Dlatego też firma wprowadziła odpowiednie oznaczenia bezpiecznych i niezabezpieczonych stron. Przy tych, które potencjalnie generują ryzyko wyświetlany jest komunikat o niebezpieczeństwie. Ogólnie znany jest także fakt lepszego pozycjonowania stron posiadających certyfikat SSL, w stosunku do tych z brakującym zabezpieczeniem.

Przykładowo: Załóżmy, że na swojej stronie internetowej posiadasz bloga, na którym umieściłeś artykuł pt: “Najlepsza karma dla psa” i przy tym posiadasz protokół SSL. W momencie gdy Twoja konkurencja udostępni taki sam artykuł, jednak nie będzie posiadała protokołu SSL, to Twoja strona znajdzie się wyżej w wyszukiwaniach. Jest to więc idealny element, który pomoże Ci uzyskać przewagę konkurencyjną.

Jak pokazują badania z kwietnia 2017 roku przeprowadzone w USA 36% stron w sektorze e-commerce, które pojawiają się w top 10 wyników Google, posiada protokół HTTPS. (1)

Czy wiesz że… posiadając certyfikat SSL możesz zwiększyć swoje przychody?

Jesteś ciekawy jak to zrobić?

Oto dwa sposoby:

Wykorzystaj narzędzie Google Shopping. Jest to jeden z typów kampanii reklamowych Google AdWords, który notuje coraz wyższe zainteresowanie ze strony klientów e-commerce. Jego wykorzystanie daje Ci możliwość prezentacji swoich produktów w postaci zdjęć wyświetlanych pod daną frazą w wyszukiwarce Google.

Jeżeli myślisz o rozszerzeniu działań marketingowych o ten model dotarcia do swoich odbiorców, musisz posiadać aktywny protokół SSL. Google bowiem nie pozwala na skorzystanie z kampanii Google Shopping stronom, które nie posiadają protokołu HTTPS. Jeżeli nawet stworzysz taką kampanię, bez certyfikatu SSL, nie przejdzie ona procesu weryfikacji, a Twoja praca pójdzie na marne.

Drugim sposobem jest dywersyfikacja sposobów płatności w Twoim sklepie. Jak pokazuje doświadczenie im klient ma więcej możliwości wyboru opcji dostawy czy zapłaty, tym bardziej jest skłonny dokonać zakupu w danym sklepie. Dbając o wygodę klientów należy uwzględnić potrzebę integracji z systemem płatności kartą kredytową, a to nie jest możliwe, jeżeli strona nie posiada certyfikatu SSL.

Protokół ten jest więc nie tylko kluczowy pod względem bezpieczeństwa. Jest też niezbędny w przypadku działań pozycjonujących oraz wymagany przy integracji  niektórych systemów płatności. Już samo to sprawia, że warto o niego zadbać na wstępnym etapie prac nad stroną internetową. Tym bardziej że częściowo spełnia wymogi nałożone jakiś czas temu przez RODO.

Certyfikat SSL a RODO

Wraz z wejściem w życie Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych właściciele sklepów muszą liczyć się z zapewnieniem ochrony danych swoich klientów. Z pomocą przychodzi certyfikat SSL, który mimo że nie wymagany wprost, po części spełnia wymogi Art. 32, który mówi o bezpieczeństwie przetwarzanych danych:
1. Uwzględniając stan wiedzy technicznej, koszt wdrażania oraz charakter, zakres, kontekst i cele przetwarzania oraz ryzyko naruszenia praw lub wolności osób fizycznych o różnym prawdopodobieństwie wystąpienia i wadze zagrożenia, administrator i podmiot przetwarzający wdrażają odpowiednie środki techniczne i organizacyjne, aby zapewnić stopień bezpieczeństwa odpowiadający temu ryzyku, w tym między innymi w stosownym przypadku:

a) pseudonimizację i szyfrowanie danych osobowych;

b) zdolność do ciągłego zapewnienia poufności, integralności, dostępności i odporności systemów i usług przetwarzania; [...]

Warto także wspomnieć inny przepis zawarty w załączniku do Rozporządzenia część C par. XIII:
„Administrator danych stosuje środki kryptograficznej ochrony wobec danych wykorzystywanych do uwierzytelnienia, które są przesyłane w sieci publicznej.”
Zabezpieczenie jakim jest m.in certyfikat SSL jest tu potrzebne w momencie gdy Ty lub Twoi pracownicy logują się do panelu sklepu korzystając z sieci publicznej. Wielu właścicieli prowadzących e-biznes zapomina o tej czynności, która jest uwierzytelnianiem danych.

Przyciągnij klientów do swojego sklepu i zbuduj ich zaufanie dzięki SSL

Obecnie coraz większa liczba konsumentów świadoma jest niebezpieczeństw jakie niesie za sobą udostępnianie swoich danych w Internecie. Co jakiś czas nagłaśniane są sytuacje, w których ataki hakerskie spowodowały liczne szkody. Z tego powodu klienci coraz częściej zwracają uwagę na zabezpieczenia i wybierają te strony, które są w stanie to bezpieczeństwo zapewnić. Jedną z ważniejszych funkcji certyfikatu SSL jest więc zapewnienie  wiarygodności Twojej witrynie, co może bezpośrednio wpłynąć na wskaźnik konwersji i poziom sprzedaży.

Dotychczas największą wadą certyfikatu SSL był koszt i konieczność jego wykupienia. Obecnie tylko nieliczne platformy, oferują tę usługę w pakiecie. Mam jednak nadzieję, że niedługo protokół SSL stanie się standardem, za który nie trzeba będzie płacić.

Musisz pamiętać, że połączenie HTTPS nie daje całkowitej ochrony przed atakami hakerskimi, które wykorzystywałyby luki w zabezpieczeniach systemu, skryptu, czy serwera. Dlatego tak istotne jest wybranie odpowiedniego oprogramowania, które samo w sobie opiera się na budowie chroniącej przed tym niebezpieczeństwem.

Jaki certyfikat SSL dla sklepu internetowego wybrać?

Skoro wiesz już, czy certyfikat SSL jest potrzebny na Twojej stronie, z pewnością zastanawiasz się, skąd go wziąć i jaki wybrać SSL. Protokół ten możesz legalnie zdobyć z wielu różnych źródeł. Co ważne, niektóre wymagają opłaty za jego wydanie.
Jaki certyfikat SSL dla sklepu internetowego wybrać i skąd go wziąć? W Selesto całkowicie za darmo otrzymasz certyfikat SSL dla sklepu internetowego. Wchodzi on w skład każdego dostępnego w naszych usługach pakietu. Jeśli więc planujesz rozpocząć sprzedaż w sieci i otworzyć własny sklep internetowy z wszystkimi niezbędnymi zabezpieczeniami, koniecznie powinieneś zainteresować się naszą ofertą.

Ciągle się zastanawiasz czy certyfikat SSL jest potrzebny Twojej stronie?

Twoje wątpliwości może rozwiać fakt, że nieumiejętne przeniesienie serwisu z adresu HTTP na HTTPS może negatywnie odbić się na Twojej pozycji w wyszukiwarce Google.

Czemu więc już na początku nie zainwestować w ochronę swojej strony?

W Selesto certyfikat SSL dostaniesz zawsze w cenie pakietu. Sprawdź naszą ofertę.


Źródło

Mam nadzieję, że podoba Ci się mój artykuł.

Jeśli chcesz, aby mój zespół pomógł Ci w zbudowaniu wymarzonego sklepu internetowego

Wiadomość wysłana!

Odpowiemy na Twoją wiadomość w ciągu 24 godzin.

Formularz kontaktowy

Jeżeli chcesz stworzyć najpiękniejszy i najszybszy sklep internetowy na rynku, zrób to z moim zespołem. Nie czekaj. Napisz do mnie.

Wiadomość wysłana!

Odpowiemy na Twoją wiadomość w ciągu 24 godzin.

Cześć, nazywam się Rafał Słoma i chce Ci pomóc w zbudowaniu sklepu internetowego, który sprzedaje!

Czy jesteś na tyle zdeterminowany, aby zacząć?

Zapisz się na bezpłatną konsultację.