Atrybuty to unikatowe cechy produktów (rozmiar, kolor), a warianty to ich opcje (s/m, niebieski, czerwony). Warianty tworzy się na podstawie wartości atrybutu. Atrybuty i warianty wykorzystuje się do charakterystyki produktów. Po udostępnieniu możliwości filtrowania klient może je wykorzystać do szczegółowego wyszukiwania na stronie sklepu.

Dodatkowo posiadając produkty w różnych wariantach, nie trzeba zamieszczać na stronie każdego produktu oddzielnie, wystarczy stworzyć atrybut z wariantami i przypisać go do produktu. Dzięki temu dba się o przejrzystość na sklepie, co ułatwia dokonanie zakupu przez klientów.

Poniżej pokazane są sukienki, których atrybutem jest rozmiar. Są one możliwe do kupienia w różnych wariantach, jak rozmiar S, M, czy XL. Dzięki opcji filtrowania klient ma możliwość obejrzenia dostępnych produktów w wybranym przez siebie rozmiarze.


Aby dodać atrybut należy wejść w zakładkę „Asortyment” -> „Atrybuty” i kliknąć „Dodaj atrybut”. Wtedy otworzy się okno kreatora.

Dodając atrybut należy zacząć od wpisania jego nazwy (np. kolor, rozmiar). Następnie wybieramy typ, w jakim ma być prezentowany atrybut na sklepie. Typ atrybutu może być w wersji:

• tekstowej (np. długość sukienki: mini, maxi)

• obrazkowej (np. kolor produktu; dodaje się plik graficzny z dysku; jak przygotować zdjęcia zobacz tutaj/link YT, artykuł)

• liczbowej (dobrze sprawdza się w prezentacji rozmiarów odzieży dziecięcej: 86, 98,110..)

Można ustawić czy ten konkretny atrybut ma być wyświetlony na liście filtrowania ("Ustawienia > Główne > Funkcje dodatkowe") na stronie z produktami. Jeśli tak, to można również określić w jakiej formie ma on być wyświetlany. Są dwie opcje: lista stała lub lista rozwijana (tzw. dropdown). Listę można też ukryć. Dodatkowo można określić kolejność w jakiej mają być wyświetlane atrybuty, poprzez nadanie im priorytetu.

Kolejnym punktem jest dodanie wartości atrybutu (np. czarny, niebieski; S/M, L/XL), czyli utworzenie wariantu.

Po wpisaniu wartości dla atrybutu w formie tekstowej otrzymuje się listę. W tym przypadku wartości zostaną wykorzystane do opisu długości sukienek.

Atrybuty można w szybki sposób edytować lub usuwać. Wystarczy kliknąć wybraną funkcję przy atrybucie.

Edycja atrybutu oraz wariantu odbywa się na podobnej zasadzie co jego tworzenie. Edycji można dokonać na każdym etapie rozwoju sklepu.

Jeśli jest utworzonych wiele atrybutów można je w łatwy sposób odnaleźć korzystając z funkcji filtrowania. Wystarczy zacząć wpisywać słowo, a filtr już zacznie wyszukiwać.


Należy pamiętać, aby zawsze dokonywać zapisu wprowadzonych zmian oraz czytać komunikaty i wyskakujące okienka. Nie uzupełnienie pól oznaczonych * blokuje wykonanie następnego kroku.