Produkty to inaczej towar do sprzedaży, który będzie dostępny na sklepie.


Aby dodać produkt należy wejść w zakładkę „Asortyment”, a następnie wybrać z listy zakładkę „Produkty” i kliknąć „Dodaj produkt”.

Trzeba zacząć od dodania podstawowych informacji nt. produktu. Przypisać kategorię/podkategorię (należy pamiętać, że jeden produkt może znajdować się w jednej kategorii/podkategorii) oraz nadać nazwę produktu. Można również wpisać nazwę producenta (wymagana przy integracji z Facebook Sklep) i nadać unikalne kody (wymagane przy integracji z Ceneo).

Kolejnym krokiem jest Optymalizacja SEO produktu. Pierwsze pole dotyczy tego, co będzie się wyświetlało w pasku adresu URL po kliknięciu w produkt. W przypadku, który opisujemy nazwany URL do strony produktu to caitlyn maxi dress. Zatem adres domeny sklepu nawigujący do tego konkretnego produktu wygląda następująco: www.fashionbrand.pl/p/caitlyn-maxi-dress. Fragment adresu p/ informuje nas o tym, że jest to produkt (ang. p = product). Adres linku*(napis klikany przekierowujący do instrukcji dot. tworzenia linków i ich wykorzystania) tworzy się automatycznie od nazwy kategorii, ale można go również modyfikować we własnym zakresie.

Link tworzy się automatycznie, ale można go edytować. Drugie pole odnosi się do nagłówka strony, jaka będzie wyświetlana w wyszukiwarce odnośnie naszego produktu. Nagłówek również tworzy się automatycznie, ale można go edytować. Trzecie pole to opis meta description – jego optymalny zakres mieści się w przedziale 150 – 160 znaków i jest wyświetlany jako opis strony w wyszukiwarce.

Następnie można ustalić widoczność produktu dla klientów. Można również oznaczyć produkt jako nowość oraz nadać priorytet produktowy (określić, na którym miejscu w kolejności w danej kategorii ma zostać wyświetlony produkt). Im liczba bliższa zeru, tym większy będzie nadany priorytet. Np. priorytet 1 będzie wyżej wyświetlany niż priorytet 4 itd.

Kolejnym punktem jest dodanie opisu produktu. W tym celu należy przejść do zakładki treść.

Opis produktu można również wprowadzić używając html. W tym celu należy włączyć edytor html  i przejść do zakładki treść.

W zakładce „Treść” pojawi się okienko wpisu html. Edytor ten jest dedykowany użytkownikom zaawansowanym.

Do każdego produktu można dodać tag (słowa klucze), po których będzie wyszukiwany produkt w sklepie przez kupującego.

Następnym etapem jest nadanie cen produktom. Cena detaliczna obowiązuje dla klientów, którzy kupują pojedyncze sztuki. Jeżeli właściciela sklepu obowiązują stawki VAT, wtedy wprowadza odpowiednią stawkę w pole VAT. Po określeniu stawki i wprowadzeniu ceny brutto lub netto, druga wartość przeliczy się automatycznie.

W zakładce cena możemy również ustalić stałą obniżkę na dany produkt. Bez potrzeby wprowadzania dodatkowych kodów rabatowych przez klienta. Można to zrobić wpisując obniżkę procentową, albo od razu kwotę, wtedy obniżka procentowa obliczy się automatycznie.

Analogicznych czynności można dokonać w zakładce „Cena hurtowa”, która jest przeznaczona dla hurtowników. Aby włączyć możliwość cen hurtowych dla klienta skontaktuj się z nami. Ceny hurtowe będą dostępne tylko dla klientów zalogowanych, którzy aktywowali swoje konto na sklepie.

Można również ustawić stałą obniżkę dla cen hurtowych.

Jeśli produkt posiada unikatowe cechy należy dodać jego atrybuty i warianty. Przykładowe atrybuty to: rozmiar, kolor, długość.

Przykładowe warianty to: niebieski, M/L, mini. Od razu należy uzupełnić ilość posiadanego produkty w wybranej opcji.

Można również wygenerować wszystkie utworzone wcześniej warianty klikając przycisk obok „Dodaj”. Kolejno wystarczy uzupełnić stany magazynowe.

Jeśli są braki w stanach magazynowych, a produkt jest aktywny to klient zamiast opcji „Dodaj do koszyka” będzie widział informację „Produkt niedostępny. Powiadom o dostępności”. Po kliknięciu klient ma możliwość zapisania się do powiadomienia mailowego, które zostanie mu wysłane, gdy stany magazynowe zostaną uzupełnione. Można też wyłączyć opcję „Powiadom o dostępności”, wtedy będzie widoczna tylko informacja „Produkt niedostępny”.

Przy okazji klient może zapisać sobie produkt do listy życzeń. Zapisuje się ona w pamięci przeglądarki, bądź na koncie klienta, jeśli takie posiada.

Po kliknięciu na serduszko na górze strony, klient zostanie przekierowany do jego listy życzeń.

Po zapisaniu informacji nt. produktu  można przejść do dodania jego zdjęć i/lub filmu. w tym celu należy wybrać zakładkę „Zdjęcia”. Należy zwrócić uwagę na jakość zdjęć (powinny dobrze przedstawiać produkt) i wagę zdjęć (optymalna waga zdjęcia wynosi poniżej 200kb – zastosowanie niskiej wagi ma ogromny wpływ na szybkość ładowania się strony, przez co klient chętniej dokonuje zakupu w naszym sklepie, a sam sklep jest lepiej traktowany przez wyszukiwarki internetowe). Zdjęcia produktów na sklepie powinny być spójne wizualnie (rozmiar/kształt zdjęcia; kolorystyka).

Spośród wgranych zdjęć można wybrać zdjęcie główne. Można też ustawić kolejność grafik, bądź je usunąć. Wystarczy kliknąć odpowiednią ikonkę pod zdjęciem.

Przy każdym produkcie można ustawić, które inne produkty będą się wyświetlały w sekcji „Polecamy także” na karcie produktowej. W tym celu należy przejść do zakładki „Polecane produkty” i wybrać opcję „Dodaj produkty”.

Kolejno otworzy się lista, z której można wybrać produkty (maksymalnie 4). Po dokonaniu wyboru należy kliknąć trzy kropki i dodaj.

Jeśli jest dużo produktów można skorzystać z opcji szczegółowego wyszukiwania.

Dodane produkty znikną z listy wyboru. Chcąc wrócić do konfiguracji produktu głównego należy kliknąć „Zamknij”.

Po zamknięciu okna wyboru pojawi się lista dodanych przez nas produktów do sekcji „Polecamy także”, która będzie wyświetlana pod tym konkretnym produktem.

Tak prezentuje się widok dla klienta.

Jeśli do zakładki “Polecane produkty” nie zostanie dodany asortyment przedmioty zostaną wybrane automatycznie.

Jeśli zostaną dodane produkty ręcznie do sekcji „Polecamy także” i w międzyczasie zostaną one dezaktywowane, to wtedy w tej sekcji pojawią się produkty proponowane przez algorytm.

Opcje dodatkowe (edycja produktu, dodaj produkt, dodaj podobny, usuń produkt) pojawią się kiedy klikniemy prawym przyciskiem myszy na trzy kropki obok produktu na liście produktów.

Wybierając opcję „Dodaj podobny” tworzy się produkt, który posiada takie same cechy jak ten pierwotny. Jedyne co trzeba skorygować to nową nazwę linku (nie może być taka sama, ponieważ adres nie może kierować do dwóch miejsc jednocześnie). Po kliknięciu „Dodaj nowy” wystarczy uzupełnić kartę produktu o zdjęcia i ewentualnie polecane produkty.

Opcje dodatkowe – zaznacz wiele (usuń zaznaczone produkty, przypisz kategorię, zmień widoczność dla kupujących, zmień obniżkę).

Zaznaczając wiele produktów na raz można w prosty sposób nadać/zmienić im kategorię. Wystarczy ją wybrać z listy wcześniej utworzonych kategorii.

Poprzez zaznaczenie wielu produktów można szybko zmienić ich widoczność:

• aktywny – produkt widoczny dla klienta

• nieaktywny – produkt niewidoczny dla klienta.

Wybierając opcję „Zmień obniżkę” można ustalić taką samą procentową obniżkę dla wielu produktów jednocześnie. Żeby ją zredukować wystarczy wprowadzić nową wartość lub anulować. Obniżka zawsze jest ustalana od wprowadzonej ceny głównej. W tej opcji nie ma możliwości utworzenia obniżki od obniżki.

Filtrowanie listy produktów jest możliwe po nazwie, kategorii lub aktywności (produkt widoczny dla kupującego). Szczególnie jest to przydatna funkcja jeśli jest dużo asortymentu w sklepie.

Inną opcją dodania produktów do sklepu jest ich import za pomocą pliku lub programu zewnętrznego Baselinker.


Należy pamiętać, aby zawsze dokonywać zapisu wprowadzonych zmian oraz czytać komunikaty i wyskakujące okienka. Nie uzupełnienie pól oznaczonych * blokuje wykonanie następnego kroku.