W sklepie mogą znajdować się produkty, które są domyślne, konfigurowane, elektroniczne lub tworzą zestaw. Określenie typu produktu pozwala na rozszerzenie jego opcji w procesie tworzenia/dodawania na sklep.


Proces dodawania produktu domyślnego jest opisany tutaj. W tej instrukcji znajdują się wskazówki dotyczące pozostałych typów jakimi są:

Określenie typu produktu następuje podczas jego tworzenia. Wystarczy wejść w "Asortyment > Produkty > Dodaj produkt" i otworzyć pierwszą zakładkę "Informacje ogólne".

Zestaw

Wybierając "Zestaw" można łączyć wiele wcześniej dodanych produktów w jeden. W kreatorze produktu pojawi się dodatkowa zakładka "Komponenty zestawu". To właśnie w niej dodaje się produkty, które mają być dopełnieniem.

W prosty sposób dodaje się poszczególne komponenty. Wystarczy kliknąć "Dodaj produkty".

Kolejno wybrać produkty z listy. Wystarczy zaznaczyć jeden lub wiele, kliknąć trzy kropki i "Dodaj".  

Po zamknięciu listy wyboru widać, które produkty zostały przypisane jako komponenty zestawu. Można określić czy wszystkie warianty tych produktów mają być dostępne w opcji "Zestaw". Jeśli nie to wystarczy odklikać te opcje, które mają zostać wykluczone.  

Ważne! Jako komponent zestawu nie można dodać produktu, który nie posiada wariantu.

Cena zestawu jest całkowicie niezależna od poszczególnych cen połączonych ze sobą produktów. Funkcję warto wykorzystać np. do stworzenia stylizacji złożonej z wielu produktów, gdzie kupując je jako zestaw można zoferować sumarycznie niższą cenę, niż przy zakupie każdego produktu osobno.

Dla porównania: ceny poszczególnych produktów wykorzystanych do stworzenia zestawu to: 599, 130, 399 co daje łączną kwotę w wysokości 1128 zł. Natomiast cena pełnej stylizacji została ustalona na poziomie 1050 zł, która jest niższa niż w przypadku oddzielnych zakupów. Zaproponowanie niższej ceny za pełny zestaw prowokuje chętniej do zakupu.

Zaznaczenie wybranego wariantu z każdego elementu pozwala na dodanie zestawu do koszyka. Jeśli przez klienta nie zostanie wybrany wariant komponentu, wtedy nie będzie możliwości dodać zestawu do koszyka.

Produkt konfigurowany

Metoda tworzenia jest taka sama jak w przypadku "Zestawu", ale podstawową różnicą między "Zestawem" a "Produktem konfigurowanym" jest cena końcowa powstałego produktu. W tym przypadku komponenty zwiększają finalną wartość.

Po określeniu typu produktu w zakładce "komponenty zestawu" dodaje się wybrane produkty. Robi się to dokładni w taki sam sposób jak w przypadku "Zestawu" opisanego wyżej.

Po ich wprowadzeniu klient na karcie produktu zobaczy poszczególne elementy. Po wybraniu opcji, klient zobaczy finalną cenę, która równa się sumie poszczególnych elementów. Jeśli każdy wariant danego produktu, będzie posiadał różną cenę, wtedy w zależności od wybranych, będzie się prezentowała cena końcowa.

Produkt elektroniczny

Do sprzedaży można również wprowadzić produkty elektroniczne. Na początek należy określić typ w kreatorze produktu.

Kolejno w zakładce "Produkty elektroniczne" dodaje się plik z miejsca na swoim komputerze.

Jeśli w sprzedaży są pliki elektroniczne to można określić, w którym momencie mają zostać przesłane klientowi. W tym celu należy wejść w "Ustawienia > Główne > Pliki elektroniczne" i wybrać jeden warunek z trzech dostępnych. Wiadomość mailowa zawierająca, link do zakupionego pliku elektronicznego, może zostać wysłana do klienta w momencie gdy: zamówienie zostało opłacone, zamówienie zostało wysłane, zamówienie zostało zrealizowane. (Dla przypomnienia opis statusów znajduję się instrukcji dotyczącej zamówień.)

Niżej można określić ważność linku, za pomocą którego klient pobiera zakupiony plik.


Należy pamiętać, aby zawsze dokonywać zapisu wprowadzonych zmian oraz czytać komunikaty i wyskakujące okienka. Nie uzupełnienie pól oznaczonych * blokuje wykonanie następnego kroku.