Zaloguj się
Nie masz jeszcze konta?
Odwiedź nas

Sprzedaż w Modelu Dropshipping

Zapoznaj się z usługą Dropshipping i zacznij sprzedawać już dziś! Prosto i szybko

Dropshipping to model sprzedaży, który zyskuje coraz większą popularność w Polsce. Pomaga on rozwiązać wiele problemów, jakich mogą doświadczać osoby prowadzące sklep internetowy. Dropshipping pozwala m.in. zredukować koszty prowadzenia działalności i oszczędzić czas potrzebny na realizację zamówienia.

Sprawdź, co to jest dropshipping, jak założyć sklep internetowy w modelu dropshipping, jak zacząć sprzedawaći jak robić to skutecznie. Dowiedz się też, czy takie przedsięwzięcie się opłaca.

Czym jest i na czym polega dropshipping?

Wielokrotnie słyszałeś to słowo i zastanawiasz się, co to jest? Dropshipping to model sprzedaży ze specyficznym procesem realizacji zamówień. Właściciel sklepu jest tylko częścią tego łańcucha – zajmuje się jego pierwszym etapem.

Fizycznie nie posiada on towaru, który oferuje w swoim sklepie. Jego zadaniem jest przyciągnięcie klientów do siebie, przyjęcie zamówienia, a następnie przekazanie go do hurtowni, z którą współpracuje. To ona ma na stanie zakupiony towar. Hurtownia zajmuje się spakowaniem zamówienia i jego wysyłką do klienta.

Kiedy warto zainwestować
w dropshipping?

Zasada działania tego modelu okazuje się prosta, ale czy będzie opłacalna w każdej sytuacji? Ze względu na to, jak działa dropshipping, jest on dogodnym rozwiązaniem zarówno dla doświadczonych, jak i początkujących sprzedawców. Skorzystanie z tego rodzaju systemu może być szczególnie korzystne, jeśli chcesz:

  • otworzyć sklep internetowy, ale nie masz środków na zatowarowanie i zapewnienie infrastruktury magazynowej
  • poszerzyć asortyment bez dużych nakładów finansowych
  • ograniczyć stałe koszty prowadzenia działalności
  • wprowadzić do sprzedaży nowy towar bez ryzyka inwestycyjnego.

Fizycznie nie posiada on towaru, który oferuje w swoim sklepie. Jego zadaniem jest przyciągnięcie klientów do siebie, przyjęcie zamówienia, a następnie przekazanie go do hurtowni, z którą współpracuje. To ona ma na stanie zakupiony towar. Hurtownia zajmuje się spakowaniem zamówienia i jego wysyłką do klienta.

Dropshipping w Polsce. Jakie masz możliwości działania?

Zastanawiasz się, jak zacząć dropshipping i czy jest to skomplikowany proces? Pod względem technicznym – nie. Założenie sklepu internetowego w tym modelu może zająć zaledwie kilka dni. Warto jednak poprzedzić je analizą rynku i możliwości dostępnych platform e-commerce.

Oto poradnik, jak założyć sklep internetowy z wykorzystaniem dropshippingu w kilku krokach:

1
2
3

Znajdź hurtownię, która będzie dostarczać pożądany towar i podpisz z nią umowę. W Selesto możesz skorzystać z gotowej listy hurtowni. Dropshipping nie jest ograniczony, jeśli chodzi o rodzaj sprzedawanych towarów – kierunek działania zależy tu wyłącznie od Ciebie. Nie ma też przeciwwskazań do tego, by samodzielnie znaleźć swojego dostawcę.

Wybierz odpowiednią platformę e-commerce. Zwróć uwagę na to, czy istnieje w niej możliwość integracji z hurtowniami, a także dowiedz się, ile kosztuje taka usługa. Zbyt droga może wymusić na Tobie narzucenie wysokiej marży, a przez to sprawić trudności ze znalezieniem klientów. W Selesto cena takiej usługi kosztuje jednorazowo 299 zł netto, a ceny późniejszych aktualizacji produktów zaczynają się od 29 zł netto, w zależności od częstotliwości aktualizacji. Oczywiście ważne są też inne aspekty takiej platformy: szybkość jej działania, możliwość sprzedaży wielokanałowej, funkcje marketingowe, responsywność sklepu, dostępność różnych rodzajów płatności czy opcji dostawy, atrakcyjność wizualna sklepu. To zapewni Ci konkurencyjność i pozwoli skutecznie sprzedawać.

Zintegruj sklep internetowy z wybraną hurtownią.Nie jest to skomplikowany ani czasochłonny proces. Wystarczy, że dostarczysz plik produktowy, który otrzymasz od hurtowni. W Selesto to my zajmujemy się importem produktów – nie musisz samodzielnie przenosić ich do swojego sklepu. Dropshipping pozwala Ci także na migrację zdjęć produktów oraz ich opisów. I gotowe!

Nie zapominaj jednak o późniejszej promocji sklepu. Przy wyborze właściwej platformy sprzedażowej masz do dyspozycji wiele narzędzi marketingowych: integrację z mediami społecznościowymi, systemem reklamowym Google Ads czy agregatorem opinii, system do wysyłki newsletterów, a także wsparcie SEO.
Wykorzystaj je wszystkie!

Dropshipping – czy to się opłaca?

Dropshipping ma wiele zalet. Umożliwia założenie sklepu właściwie każdemu, a do tego pozwala oszczędzić czas oraz zmniejszyć kosztowność obsługi magazynu czy realizacji zamówień. W gruncie rzeczy możesz prowadzić sklep, a nawet kilka sklepów samodzielniei docierać do różnych typów klientów.

Ile można zarobić, prowadząc sprzedaż w modelu dropshipping?
Zarobki zależą od wielu czynników, w tym:

  • Wysokości marży – standardowo wynosi ona 20–35%.
  • Warunków umowy podpisanej z hurtownią – dropshipping warto oprzeć nie tylko na korzystnej polityce cenowej (w tym zmienności cen w czasie), lecz także na obszarach takich jak: szybkość wysyłki i rodzaj dostępnych opcji wysyłkowych, rabaty na duże zamówienia, tryb przyjmowania zwrotów i rozpatrywania reklamacji czy terminy płatności. Zadbaj o to, aby porozumienie było korzystne zarówno dla Ciebie, jak i dla Twoich klientów.
  • Branży, w której działasz – w niektórych z nich trudno znaleźć hurtownię, która byłaby skłonna podjąć korzystną współpracę.

Oczywiście dużo też zależy od Twojej polityki sprzedażowej, sposobu pozyskiwania klientów czy dopasowania oferty do grupy docelowej. Nie każdy sprzedawca spełnia te warunki, stąd też opinie o dropshippingu nie zawsze są przychylne.

Pamiętaj też, że w modelu dropshipping funkcjonuje naprawdę dużo sklepów. Aby przetrwać w tym środowisku, musisz być mocno konkurencyjny. Prowadzenie takiej działalności będzie wymagało od Ciebie dokładnej analizy rynku, intensywnych działań marketingowych oraz stworzenia oferty atrakcyjnej dla klientów.

Wiesz już, na czym polega dropshipping? A może masz dodatkowe pytania, zanim zaczniesz sprzedawać w tym modelu? Skontaktuj się z nami i dowiedz się, jak dropshipping może funkcjonować w Twoim sklepie!

Skontaktuj się z nami
+48 792 725 777 kontakt@selesto.pl
Dane kontaktowe:

Dane firmy: Selesto sp. z o.o.
Grzebieniowa 16c
26-600 Radom

NIP: 9482612159
KRS: 0000703231

Infolinia: +48 792 725 777
+48 793 702 333

Adres główny: kontakt@selesto.pl

Pomoc techniczna: pomoc@selesto.pl

Dział marketingu: marketing@selesto.pl

Odwiedź nas