Jak zdobyć i utrzymać klientów? Jak zachęcić ich do dokonywania większej liczby zakupów?
Program lojalnościowy pozwoli Ci zaktywizować docelowych i przede wszystkim istniejących klientów Twojego sklepu internetowego. Dzięki niemu będą oni mogli zbierać punkty za każdą wydaną przysłowiową złotówkę, które kolejno będą mogli wykorzystać zgodnie ze zdefiniowanym przez Ciebie kalkulatorem.
![](../../images/functions-new/loyaltyProgram/1.png)
Przykładowa symulacja:
Istniejący klient kilkukrotnie złożył zamówienie na sklepie internetowym sumarycznie na kwotę 1 500 zł i nie wykorzystał wcześniej posiadanych już punktów. Zgodnie z powyższymi przykładowymi założeniami:
- Wszystkie zamówienia otrzymały status zrealizowane
- Klient posiada na swoim koncie 15 000 punktów
- Wartość 15 000 punktów = 150 zł do wykorzystania
Przechodząc teraz do wykorzystania punktów:
Klient chce dokonać kolejnego zamówienia na kwotę 450 zł i wykorzystać zebrane do tej pory punkty:
- Nie minęło jeszcze 365 dni od otrzymania powyżej wskazanych punktów.
- Klient posiada 15 000 punktów, a więc mieści się w ustalonym progu minimalnym 5 000 punktów, aby mógł wykorzystać uzbierane punkty.
- Klient próbuje dokonać zamówienia na kwotę 450 zł zatem mieści się w progu kwoty minimalnej 400 zł, aby mógł wykorzystać uzbierane punkty
- Kwota 150 zł wynikająca z punktacji mieści się w progu maksymalnym 500 zł do wykorzystania w ramach programu lojalnościowego.
Zatem od kwoty zamówienia 450 zł zostaje odjęta kwota posiadanych punktów, która jest równa 150 zł. Finalna kwota zamówienia wynosi 300 zł
Z programu lojalnościowego może skorzystać jedynie zamawiający, który zarejestrował się w sklepie internetowym, a co za tym idzie posiada konto klienta i jest zalogowany. Po zalogowaniu zobaczy on podsumowanie posiadanych zamówień oraz ilości posiadanych punktów do wykorzystania.
Ty jako sprzedający z kolei wchodząc w konkretne zamówienie zobaczysz czy ktoś skorzystał z programu lojalnościowego, a w szczegółach zamówienia będzie widoczny rabat w postaci ilości wykorzystanych punktów.
Program lojalnościowy pozwoli Ci zaktywizować docelowych i przede wszystkim istniejących klientów Twojego sklepu internetowego. Dzięki niemu będą oni mogli zbierać punkty za każdą wydaną przysłowiową złotówkę, które kolejno będą mogli wykorzystać zgodnie ze zdefiniowanym przez Ciebie kalkulatorem.
Z programu lojalnościowego może skorzystać jedynie zamawiający, który zarejestrował się w sklepie internetowym, a co za tym idzie posiada konto klienta i jest zalogowany. Po zalogowaniu zobaczy on podsumowanie posiadanych zamówień oraz ilości posiadanych punktów do wykorzystania.