Zakładka: Informacje ogólne
W szczegółach zamówienia w pierwszej zakładce „Informacje ogólne” są trzy główne kolumny.
Pierwsza „Informacje” dostarcza wiadomości o tym: czy zamówienie jest opłacone, jaki jest numer zamówienia, kiedy zostało utworzone zamówienie, kiedy dokonano ostatniej zmiany w zamówieniu, jaka została wybrana forma płatności oraz kiedy została dokonana płatność. Można również wyróżnić zamówienie (wtedy pojawi się pinezka obok zamówienia na liście zamówień).
W drugiej kolumnie widnieje stan zamówienia. Można go zmienić klikając na poszczególny etap.
Ważne!
Wybierając opcję „Anulowane” nie można już przywrócić zamówienia do poprzedniego stanu. Należy wtedy złożyć zupełnie nowe zamówienie.
Podczas zapisywania kolejnego etapu pojawia się zawsze powiadomienie o tym, czy wysłać potwierdzenie do klienta o zmianie statusu jego zamówienia.
Wybierając opcję zwrotu system przekierowuje do okna „Edycji zwrotu”, w którym można zaznaczyć konkretny produkt, jego ilość oraz ewentualnie zwrócić koszty dostawy.
Po dokonaniu zwrotu wyskoczy komunikat czy przywrócić zwrócony towar ponownie do sprzedaży.
Dodatkowym statusem, który pojawia się w przypadku niedokończenie finalizacji zamówienia przez klienta, gdy została wybrana opcja szybkiej płatności, jest status "Odrzucone".
Wtedy w szczegółach takiego zamówienia pojawi się opcja jego przywrócenia. Warto w tym przypadku skontaktować się z klientem, czy wyraża chęć, aby przywrócić zamówienie.
Uwaga!
Częstym powodem odrzucenia jest przekroczenie limitu czasu, który jest przeznaczony na finalizację zamówienia. Jest to zależne od bramki płatniczej - dla Przelewy24 ten czas wynosi 60 min, dla pozostałych bramek płatniczych to 15 min.
Trzecia kolumna dotyczy danych klienta, który złożył zamówienie oraz komentarz klienta, jeśli taki pozostawił podczas składania zamówienia.