Sprzedaż treści cyfrowych w ostatnich latach stała się popularnym źródłem zarobku. Ten model biznesowy zapewni Ci pasywny, stabilny dochód. Co więcej – założenie tego rodzaju sklepu nie wymaga wysokich nakładów finansowych i możesz zrobić to w ciągu kilku dni. Wystarczy, że wybierzesz odpowiednią platformę e-commerce. Jak to zrobić oraz jak założyć sklep internetowy z e-bookami, oprogramowaniem, kursami online i innymi plikami cyfrowymi?
Spis treści:
- Kiedy sprzedaż produktów cyfrowych się opłaca?
- Jak zacząć sprzedawać pliki cyfrowe online?
- Sklep online do sprzedaży produktów cyfrowych
- Postaw na skuteczną sprzedaż produktów cyfrowych
Kiedy sprzedaż produktów cyfrowych się opłaca?
Wielu twórców zastanawia się, czy jest sens sprzedaży plików cyfrowych, skoro w Internecie można znaleźć wiele darmowych odpowiedników. Problem w tym, że bezpłatne treści nie zawsze są dobrej jakości oraz mogą okazać się niebezpieczne. Poza tym legalny zakup jest łatwy i niedrogi, przez co pobieranie plików z nieznanych źródeł staje się zupełnie nieopłacalne.
Co można sprzedawać jako plik cyfrowy? Istnieje tu wiele opcji: aplikacje, kursy online, e-booki, gotowe grafiki, zdjęcia, plany treningowe, zeszyty ćwiczeń, podkłady muzyczne czy dostęp do materiałów edukacyjnych.
Sprzedaż treści cyfrowych online nie wymaga inwestycji w magazyn, znalezienia zaufanych dostawców towaru czy przygotowania pakunków do wysyłki. Świetnie też sprawdza się model łączony – możesz sprzedawać treści cyfrowe jako uzupełnienie swojej standardowej oferty. Przykładowo, jeśli prowadzisz sklep ze zdrową żywnością, korzystne będzie wprowadzenie do sprzedaży e-booka z przepisami.
I najważniejsze – to, co jest potrzebne do sprzedaży internetowej produktów cyfrowych to tylko dobry pomysł i platforma sprzedażowa.

Jak zacząć sprzedawać pliki cyfrowe online?
Z biznesowego punktu widzenia najkorzystniejszym kanałem sprzedaży treści cyfrowych jest własny sklep internetowy, niezależnie od tego, czy prowadzisz też sprzedaż produktów fizycznych czy nie.
Taki wybór – jeśli wiesz, jak sprzedawać produkty cyfrowe online, aby było to skuteczne – pozwoli Ci:
- zbudować swoją osobistą markę i pozycję eksperta w branży;
- zdobywać klientów dzięki promocji swojego produktu w mediach społecznościowych oraz sieciach reklamowych Google i Facebook;
- gromadzić społeczność wokół swojego sklepu, jeśli zawrzesz w nim także treści edukacyjne;
- zwiększyć sprzedaż fizycznych produktów, powiązanych z oferowanymi przez Ciebie treściami.
O czym trzeba pamiętać, zakładając sklep z produktami cyfrowymi?
Miej na uwadze dwie kwestie. Pierwsza z nich to badanie rynku. Możesz przeprowadzić je samodzielnie, np. poprzez zaproszenie klientów do przetestowania darmowej wersji produktu. Drugą kwestią jest wybór oprogramowania dla sklepu, który pozwoli sprawnie sprzedawać pliki cyfrowe i dostosować tę sprzedaż do potrzeb klientów.
Sklep online do sprzedaży produktów cyfrowych
Zasady sprzedaży w sklepach online są takie same dla wszystkich typów produktów. Zakupy powinny być nieskomplikowane i szybkie.
Oprogramowanie do sklepu z plikami cyfrowymi musi więc zapewniać możliwość:
- zautomatyzowania sprzedaży
- zapłacenia za produkt w bezpieczny i szybki sposób
- przyjmowania i rozliczania płatności w różnych walutach
- wykorzystania modyfikowalnych szablonów graficznych
- łatwego przyznawania zniżek klientom
- tworzenia prostych ścieżek zakupowych
- skorzystania z gotowego pakietu dokumentów (regulamin, RODO) oraz stworzenia indywidualnych dokumentów dostosowanych do specyfiki sprzedawanego przez Ciebie produktu cyfrowego
- korzystania z narzędzi do komunikacji z klientami
- dołączenia protokołu SSL do sklepu
Tak duża funkcjonalność nie musi wiązać się z wysokimi kosztami początkowymi związanymi z budowaniem strony internetowej od podstaw. Do dyspozycji masz platformy e-commerce działające w modelu SaaS – tak jak Selesto. To gotowe oprogramowanie, które pozwoli Ci korzystać z wymienionych wcześniej funkcji bez specjalistycznej wiedzy.
W pakiecie otrzymujesz też liczne narzędzia wspomagające zarządzanie sprzedażą. Dzięki aplikacjom księgowym czy kreatorom raportów sprzedaży możesz kontrolować wszystkie procesy sprzedażowe za pomocą jednego panelu administracyjnego.
W takim systemie koszt założenia sklepu internetowego z produktami cyfrowymi stanie się dużo niższy. Płatność za usługi działa na zasadzie miesięcznego abonamentu, zazwyczaj w wysokości do kilkuset złotych miesięcznie. W pierwszym okresie rozliczeniowym użytkowania Selesto wysokość abonamentu wynosi zawsze 19 złotych netto* i wzrośnie dopiero wtedy, gdy wzrosną także Twoje dochody. Nie zapłacisz jednak więcej niż 89 złotych netto*.
* Nie zwlekaj! Skorzystaj z promocji już dziś i stwóz swój wymarzony sklep internetowy.

Postaw na skuteczną sprzedaż produktów cyfrowych
W sprzedaży produktów cyfrowych niezwykle ważna jest ich promocja, zarówno przed, jak i po wprowadzeniu ich do sprzedaży. Narzędzia marketingowe, które możesz wykorzystać, aby zwiększyć swoje zasięgi i dotrzeć do większej liczby klientów to: media społecznościowe, sieci reklamowe Google Ads i Facebook Ads oraz newslettery.
Przydadzą Ci się też mechanizmy wspierające pozycjonowanie w wyszukiwarce, dzięki czemu możliwe będzie zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki i pozyskanie klientów również z wyników organicznych.
Zintegrowanie platformy e-commerce z tymi systemami znacznie ułatwi Ci pracę, a także pozwoli planować kampanie marketingowe i contentowe na podstawie wiarygodnych danych. W efekcie osiągniesz mierzalne wyniki.
Chcesz przekonać się, jak w szczegółach funkcjonuje taki system sprzedaży? Wypróbuj naszą platformę przez 14 dni za darmo i przekonaj się, że handel plikami cyfrowymi nie musi być trudny!
Wiadomość wysłana!
Odpowiemy na Twoją wiadomość w ciągu 24 godzin.
Formularz kontaktowy
Jeżeli chcesz stworzyć najpiękniejszy i najszybszy sklep internetowy na rynku, zrób to z moim zespołem. Nie czekaj. Napisz do mnie.