Cennik
Integracje
Integracje dla Twojego sklepu internetowego
Płatności
Kurierzy
Hurtownie
Multichannel
Księgowość
Marketing
Moduły
Hurtownie
Ptak
Integracja umożliwia synchronizację asortymentu, cen i stanów magazynowych oraz usprawnia proces zamówień.
TIM
Integracja pozwala na automatyczne pobieranie danych o produktach, aktualizację cen i dostępności.
IVON
Integracja umożliwia aktualizowanie asortymentu, cen i stanów magazynowych oraz sprawne składanie zamówień.
TextileDECO
Integracja automatyzuje aktualizację produktów, cen i dostępności, a także umożliwia sprawne składanie zamówień.
VMP
Integracja z hurtownią VMP automatyzuje synchronizację asortymentu, cen i stanów magazynowych.
Zwegrodzki
Integracja z hurtownią Zwegrodzki automatyzuje synchronizację asortymentu, cen i stanów magazynowych oraz ułatwia składanie zamówień.
Więcej ->
Zobacz inne hurtownie, z którymi Selesto umożliwia integrację dla Twojego sklepu internetowego.
Multichannel
Ceneo
Integracja umożliwia automatyczne eksportowanie ofert ze sklepu internetowego, synchronizację cen i stanów magazynowych.
Zalando
Integracja z Zalando umożliwia automatyczne przesyłanie oferty, cen i stanów magazynowych ze sklepu internetowego do platformy
Baselinker
Integracja umożliwia centralne zarządzanie zamówieniami, ofertami i stanami magazynowymi z różnych platform sprzedażowych oraz automatyczną synchronizację danych.
Allegro
Integracja pozwala na automatyczną synchronizację ofert, cen, stanów magazynowych oraz zarządzanie zamówieniami bezpośrednio w sklepie internetowym.
Google Merchant Center
Integracja umożliwia automatyczną synchronizację ofert, cen i stanów magazynowych, zapewniając ich aktualność w kampaniach produktowych Google.
Domodi
Integracja z Domodi pozwala na automatyczne aktualizowanie oferty, cen i stanów magazynowych sklepu internetowego.
Księgowość
BSX Printer
Integracja umożliwia bezpośrednie przesyłanie danych z systemu do drukarki, automatyzując proces drukowania np. paragonów jako dokumentów sprzedażowych w czasie rzeczywistym.
Dotykacka
Integracja polega na synchronizacji danych pomiędzy oprogramowaniem POS a innymi systemami, umożliwiając automatyczne przesyłanie informacji o sprzedaży, magazynie, czy zamówieniach do zewnętrznych aplikacji.
IFIRMA
Integracja pozwala na automatyczne przesyłanie danych o sprzedaży, fakturach i płatnościach z systemu do platformy iFirma, ułatwiając zarządzanie księgowością i raportowaniem finansowym.
Fakturownia
Integracja pozwala na automatyczne przesyłanie informacji o sprzedaży i wystawionych fakturach z systemu do Fakturowni, co przyspiesza i upraszcza proces wystawiania faktur oraz zarządzania dokumentacją.
Marketing
Google ADS
Integracja umożliwia synchronizację danych o produktach i sprzedaży, optymalizując kampanie reklamowe.
Google Analitycs
Integracja pozwala na automatyczne przesyłanie danych o ruchu i sprzedaży, umożliwiając analizę wyników strony.
Trustisto
Integracja umożliwia zbieranie i wyświetlanie ruchu klientów, poprawiając reputację sklepu online.
Rating Captain
Integracja pozwala na zbieranie i wyświetlanie opinii klientów, wspierając budowanie zaufania do sklepu.
Trusted Shops
Integracja pozwala na zbieranie opinii klientów i wyświetlanie certyfikatu zaufania, zwiększając wiarygodność sklepu.
Edrone
Integracja umożliwia wysyłanie spersonalizowanych ofert i wiadomości do klientów na podstawie ich aktywności.
Facebook Pixel
Integracja umożliwia zbieranie danych o użytkownikach w celu precyzyjnego targetowania reklam na Facebooku i Instagramie.
Moduły
Strikemail (email automation)
Integracja pozwala na automatyzację wysyłki spersonalizowanych e-maili do klientów na podstawie ich zachowań i interakcji ze sklepem internetowym.
Notifero (social proof)
Integracja umożliwia wysyłanie powiadomień push, które pokazują aktywność innych użytkowników, zwiększając zaufanie do sklepu.
AutoInvoice (faktury)
Integracja automatycznie wystawia faktury na podstawie zamówień w sklepie internetowym, usprawniając proces księgowości.
TakeGift (karty podarunkowe)
Integracja pozwala na łatwe tworzenie, sprzedaż i zarządzanie kartami podarunkowymi w sklepie internetowym, umożliwiając klientom zakup prezentów w formie kart.
Reet (szybkie zwroty)
Integracja umożliwia automatyzację procesu zwrotów w sklepie internetowym, umożliwiając klientom szybkie i łatwe składanie zwrotów produktów bezpośrednio przez panel Klienta.
SSLA (portal wsparcia)
Integracja pozwala na łatwe zarządzanie zgłoszeniami i obsługę klienta poprzez portal wsparcia, umożliwiając klientom zgłaszanie problemów i szybkie otrzymywanie pomocy.
Zobacz wszystkie integracje
Funkcje
Funkcje, które wspierają Twój biznes!
Wygląd
Konfiguracja
Asortyment
Zamówienia i magazyn
Użytkownicy i Klienci
Konfiguracja
Multisklep i multidomain
Jeden panel administracyjny sklepu połączony z wieloma magazynami i domenami. Napisz da nas a zbudujemy dla Ciebie dedykowaną architekturę sprzedaży
Progresive Web App (PWA)
Sklep internetowy dostępny jako apka na smartfonie Twoich Klientów? Spraw, aby Twoi Klienci mieli Twój sklep zawsze pod ręką.
Darmowy certyfikat SSL
Całkowicie bezpłatny i wbudowany w Twój sklep certyfikat SSL. Na Selesto Twoja strona jest szyfrowana i całkowicie bezpieczna.
Zarządzanie JavaScript
Jesteś programistą i chcesz zbudować coś samodzielnie? Na Selesto możesz dowolnie nadpisywać wbudowany kod JS własnym kodem.
Powiadomienia mailowe
Funkcja automatycznego wysyłania powiadomień mailowych umożliwia wysyłanie wiadomości o statusie zamówienia bez potrzeby ręcznej interwencji.
Backup danych
Funkcja umożliwia regularne tworzenie kopii zapasowych informacji przechowywanych w sklepie, zapewniając ich bezpieczeństwo i możliwość przywrócenia w razie awarii.
Asortyment
Zestawy produtkowe
Grupuj swoje produkty w dowolne kombinacje i sprzedawaj je jako zestawy np. w innej cenie.
Produkty powiązane
Łącz swoje produkty poprzez powiązania i wyświetlaj np. inne warianty kolorystyczne
Produkty polecane
Twórz wariacje zakupowe wyświetlając Swoim Klientom inne opcje do wyboru w ramach jednej karty produktowej
Produkty elektroniczne
Sprzedawaj e-booki, grafiki, zdjęcia, muzykę, filmy i dowolne inne produkty elektroniczne w zautomatyzowany sposób.
Sprzedaż w modelu "pre-order"
Badaj rynek wprowadzając nowe produkty i testując popyt poprzez ich udostępnienie z wyprzedzeniem.
Grupy produktów
Funkcja pozwala na organizowanie produktów w zbiory, ułatwiając klientom nawigację i wyszukiwanie podobnych artykułów.
Warianty
Warianty umożliwiają oferowanie produktów w różnych opcjach, takich jak rozmiar, kolor czy materiał.
Zamówienia i magazyn
Powiadomienia o dostępności produktu
Funkcja pozwala klientom na zapis do automatycznego maila wysyłanego, gdy niedostępny produkt pojawi się w sprzedaży.
Blokowanie produktów
Funkcja polega na zarezerwowaniu produktu w koszyku, co uniemożliwia jego zakup przez innych użytkowników w trakcie realizacji płatności.
Wyszukiwanie zamówień
System umożliwia skorzystanie z zaawansowanej wyszukiwarki zamówień na podstawie zdefiniowanych zapytań np. adres mailowy.
Raportowanie sprzedaży
Istnieje możliwość generowania wykresów sprzedaży wybranych produktów w przedziale dat oraz w podziale na warianty.
Raportowanie zamówień
Funkcja pozwala na generowanie raportów w postaci PDF lub XLS z listą zamówień w wybranym przedziale dat.
Zarządzanie stanami magazynowymi
System pilnuje bieżącej aktualności stanów magazynowych, co umożliwia sprzedaż rzeczywiście posiadanych produktów.
Zobacz wszystkie funkcje
BlogPomocWypróbuj za darmo
SelestoBlogJak założyć sklep internetowy w modelu dropshipping?
Jak założyć sklep?

Jak założyć sklep internetowy w modelu dropshipping?

Rafał Słoma
Rafał Słoma
17.12.2024
Sklep w modelu dropshipping
Coraz więcej osób zastanawia się, jak założyć sklep internetowy w modelu dropshipping. To świetny sposób na zbudowanie sklepu bez wysokich nakładów pieniężnych, a także na szybkie rozszerzenie oferty oraz zwiększenie sprzedaży.

Czy jest to opłacalne rozwiązanie i czy inne modele mogą być korzystniejsze niż dropshipping? Jak zacząć sprzedawać w ten sposób? Ile kosztuje otworzenie sklepu w modelu dropshipping? Poradnik, który dla Ciebie stworzyliśmy, przyniesie Ci odpowiedzi na wszystkie te pytania i pokaże Ci, jak przejść przez zakładanie sklepu internetowego w modelu dropshipping krok po kroku.
Czym jest dropshipping i co trzeba zrobić, aby sprzedawać w ten sposób?
Dropshipping to model sprzedaży, który umożliwia sprzedawanie towarów bez ich faktycznego posiadania. W tym systemie właściciel sklepu internetowego współpracuje z hurtownią, która magazynuje towar, a także realizuje pakowanie i wysyłkę towarów kupionych przez klientów sklepu.

Dzięki dropshippingowi:
nie musisz posiadać własnego magazynu i ponosić kosztów zatowarowania sklepu;
oszczędzasz czas i środki na wysyłkę towaru;
możesz ograniczyć liczbę pracowników Twojego sklepu;
nie ponosisz ryzyka zakupu towaru, na który nie będzie popytu.
Pozwala Ci to szybko stworzyć w pełni funkcjonalny sklep i zacząć od razu sprzedawać. Dropshipping może być korzystny również, gdy już masz swój sklep i własny magazyn, ale chcesz rozszerzyć swoją ofertę, aby zdobyć nowych klientów. Relatywnie niskie ryzyko niepowodzenia takiego przedsięwzięcia sprawia, że jest to rozwiązanie dogodne nawet w niepewnych gospodarczo czasach. Nie dziwi więc fakt, że coraz więcej osób działających w e-commerce zastanawia się, jak otworzyć sklep online w systemie dropshipping.

Zobacz, co jest potrzebne do założenia sklepu w oparciu o dropshipping. To wygodne rozwiązanie, nawet jeśli dopiero rozpoczynasz swoją działalność w branży i nie masz doświadczenia w sprzedaży. Podpowiemy Ci, jak zacząć dropshipping od zera.
Dropshipping od zera
Jak założyć sklep internetowy w dropshippingu?
Choć sam koncept sprzedaży w tym systemie jest nieskomplikowany, to niewiele osób wie, co trzeba zrobić, żeby mieć dropshipping w swoim sklepie internetowym. Nie ma jednak powodów do obaw – prawdopodobnie nie ma łatwiejszego i obarczonego mniejszymi formalnościami modelu sprzedażowego niż dropshipping. Jak zacząć sprzedawać w tym systemie?

Zakładanie sklepu w modelu dropshipping krok po kroku przeważnie przebiega w następujący sposób:
Wybór i podpisanie umowy z hurtownią.
Integracja sprzedaży z wybranym dostawcą za pomocą pliku produktowego.
Import danych z pliku. Wraz z produktami zostaną przeniesione również inne elementy oferty: atrybuty i warianty, przypisanie do kategorii, opisy, zdjęcia.
Wybór częstotliwości aktualizacji stanów magazynowych.
Określenie modelu obsługi zamówień z hurtownią.
To naprawdę wszystko, co trzeba zrobić, żeby mieć dropshipping w swoim sklepie internetowym. W sprzyjających okolicznościach cały proces może zająć zaledwie kilka dni.

W ten sposób możesz też łatwo zarządzać wszystkimi zamówieniami z jednego panelu administracyjnego. Prowadzenie sklepu internetowego w oparciu o dropshipping nie przysparza dodatkowych trudności i nie jest bardziej skomplikowane niż sprzedaż w tradycyjnym modelu.
O czym pamiętać, zakładając sklep w modelu dropshipping?
To, jak założyć sklep online w oparciu o dropshipping wydaje się proste i szybkie. Trzeba jednak pamiętać, że integracja sklepu z hurtownią nie zawsze jest bezproblemowa i przekłada się na opłacalność przedsięwzięcia.

Przed podpisaniem umowy z kontrahentem:
przemyśl politykę cenową – dropshipping daje Ci niewielkie pole manewru w zakresie ustalenia wysokości marży; jeśli chcesz narzucić większą marżę, bądź konkurencyjny na innych polach np. jakości obsługi, zróżnicowania asortymentu, polityki rabatowej itp.;
zaplanuj sposób rozwiązania problemu ze zwrotami zakupów – w modelu dropshippingowym towar może zostać zwrócony do hurtowni lub do sprzedającego; w tym drugim przypadku będziesz potrzebować niewielkiej przestrzeni do przechowywania;
sprawdź jakość obsługi w hurtowni – w modelu dropshippingowym nie masz wpływu na czas wysyłki czy sposób spakowania produktu, zatem wybierz partnera, przez którego nie stracisz zaufania klientów;
zapytaj o częstotliwość aktualizacji stanów magazynowych przez hurtownię.
Trzeba wziąć też pod uwagę kwestie związane z prowadzeniem sklepu – samo zatowarowanie nie jest gwarancją sukcesu. Opracuj optymalne strategie marketingowe i proces zakupowy dostosowany do potrzeb klienta. Obserwuj też skuteczność prowadzonych działań i wprowadzaj modyfikacje.

Pierwsze wiarygodne dane sprzedażowe otrzymasz po przynajmniej kilku miesiącach prowadzenia sklepu w modelu dropshipping. Poradnik, który Ci zaprezentowaliśmy, nie uwzględnia wszystkich czynników sprzedaży w tym systemie. Te zależą przede wszystkim od unikalnych cech Twojego biznesu: grup docelowych, poziomu konkurencji, sposobu komunikacji marki czy prowadzenia kampanii reklamowych. Trzeba więc uzbroić się w cierpliwość, aby ustalić optymalny dla swojego biznesu model działania.
dropshipping poradnik
Ile kosztuje otwarcie sklepu internetowego w modelu dropshipping?
Początkowy koszt założenia sklepu dropshippingowego nie jest wysoki. Składają się na niego:
abonament za prowadzenie sklepu – w Selesto początkowo płacisz 19 zł* netto miesięcznie, a wysokość opłat uzależniona jest wyłącznie od dochodów;
wdrożenie integracji z hurtownią – to jednorazowa opłata, która w Selesto wynosi 299 zł netto;
miesięczna opłata za synchronizację stanów magazynowych – w Selesto jej wysokość zaczyna się już od 29 zł netto miesięcznie i zależy od częstotliwości synchronizacji na dobę.
* Skorzystaj z promocji i ciesz się niższym abonamentem już dziś!
Wiesz już, jak uruchomić sklep internetowy w modelu dropshipping krok po kroku? Jak widzisz, możesz to zrobić już za kilkaset złotych – to nawet kilkadziesiąt razy mniej niż w przypadku modelu tradycyjnego.
Dropshipping może być Twoją szansą na rozwój, jeśli podejdziesz do niego rozsądnie i dowiesz się, jak zacząć dropshipping od zera w korzystny dla Ciebie sposób. Jeżeli znajdziesz zaufanego partnera biznesowego, ustalisz korzystną politykę cenową i wybierzesz platformę e-commerce, która pozwoli Ci sprawnie zarządzać zamówieniami, już na początku możesz zdobyć przewagę nad konkurencją.
Spis treści
Następny wpis
Jak założyć sklep z produktami cyfrowymi?
Poprzedni wpis
Jak otworzyć internetowy sklep spożywczy?
Element dekoracyjny strony
Nie odkładaj decyzji na jutro.
Podejmij ją już dziś!
Testuj 14 dni za darmo i bez zobowiązań
Dodaj komentarz
Odpowiadasz na komentarz  
Imię i nazwisko
Komentarz
Dodaj komentarz
Dziękujemy, komentarz zostanie dodany po zaakceptowaniu przez administratora.