Kolejnym skutecznym sposobem na zwiększenie sprzedaży sklepu internetowego jest uzupełnienie witryny o
wartościowe treści. Pamiętaj, że Twój klient nie może dokładnie obejrzeć produktu, dlatego trzeba mu stworzyć takie warunki, które pozwolą jak najbardziej szczegółowo zapoznać się z danym asortymentem na odległość. Jak to zrobić? Właśnie za pomocą contentu, czyli treści. Składają się na nie
wyczerpujące opisy produktów, precyzyjnie wykonane zdjęcia i filmy.
Opis produktu powinien zawierać wszelkie ważne dane techniczne, które mogłyby interesować potencjalnego kupującego, a także sformułowania zachęcające do wyboru danego asortymentu. Skuteczne
sposoby na zwiększenie sprzedaży za pomocą treści to stosowanie języka korzyści i przedstawianie klientowi zalet oraz zastosowań danego produktu. Należy to jednak robić z rozwagą. W innym wypadku tekst zostanie odebrany negatywnie i zadziała w odwrotny do zamierzonego sposób.
Niezbędne jest też wskazanie właściwej grupy docelowej, zrozumienie potrzeb odbiorców i obalanie ich obiekcji. Dla przykładu – sklep z narzędziami najprawdopodobniej będą odwiedzać głównie dorośli mężczyźni, często mechanicy lub budowlańcy, niejednokrotnie prowadzący własną działalność. I to do nich powinno się pisać. A
jak zwiększyć sprzedaż tekstem w sklepie z zabawkami? Choć produkty będą przeznaczone dla dzieci, to grupą docelową są ich rodzice. Warto o tym pamiętać, eksponując zalety zabawek i to, co zapewnią nie tylko pociechom, ale i opiekunom (np. chwilę odpoczynku, bo daną zabawką dziecko może bawić się same).
Z kolei zdjęcia i filmy powinny uwzględniać wszelkie detale produktu, a także jego ogólny wygląd. Na filmach można pokazać asortyment w trakcie użytkowania. Takie rozwiązanie sprawdza się np. w przypadku sklepów internetowych z ubraniami, gdzie można zobaczyć, jak odzież zachowuje się w trakcie noszenia.
Wywiad z naszą klientką doskonale potwierdza fakt, że detale mają realny wpływ również przy wyborze oprogramowania dla
sklepu internetowego. Uwzględnienie tych elementów w Twoim sklepie internetowym z pewnością bardziej zachęci do kupna.