Jak zdobyć klientów w Internecie, nawet jeśli Twój sklep nie ma jeszcze wyrobionej marki? Najlepiej sprawdzi się to, co chyba wszyscy lubimy najbardziej, czyli promocje, rabaty i wyprzedaże. Jeśli prowadzisz sklep internetowy tego elementu nie możesz pominąć. W swoim kalendarzu powinieneś podkreślić wszystkie święta związane z daną branżą, np. Dzień Dziecka, Dzień Kobiet, Black Friday i oczywiście Boże Narodzenie. Nie możesz także przegapić okresów wyprzedaży. Nie martw się jeśli okaże się, że w każdym miesiącu wypada jakaś promocja. Prawie pewne jest, że Twoja konkurencja robi to samo.
Pamiętaj że akcje promocyjne to nie tylko przeceny, to także dodatkowy prezent do zakupów, pakowanie produktów w ozdobny papier przed świętami czy darmowa wysyłka, jeśli takiej nie masz na co dzień.
Dobrze jest jeśli czasem zrobisz promocję niespodziewanie, czyli w okresie kiedy nikt tego nie planuje. Twoja promocja nie musi być nudna i oznaczać kod rabatowy, czy - 10% na wszystko. Spróbuj wymyślić coś innego, np. “Produkt dnia”, gdzie codziennie przeceniasz inną rzecz. W ten sposób zainteresowani codziennie będą odwiedzać Twoją stronę, żeby zobaczyć co w danym dniu można kupić taniej. Zadziała tu także poczucie gratyfikacji, czyli chętniej kupię dany produkt, bo udało mi się upolować go taniej. Innym mechanizmem będzie presja czasu, czyli tylko 24h kiedy ta promocja obowiązuje. Spróbuj myśleć takimi kategoriami, a na pewno wpadniesz na ciekawy pomysł.
Kolejnym elementem tej układanki są
przedsprzedaż, testowanie usług i gratisy dla lojalnych Klientów. Sam doskonale wiesz, że warto dbać o Klientów którzy po raz kolejny wybierają Twoje usługi. Zadowoleni Klienci to też najlepsza możliwa reklama, dlatego warto pomyśleć o dodatkowych benefitach dla tej grupy. Bez różnicy jak to nazwiesz, czy
program lojalnościowy, czy Klub VIP, ważne aby Ci odbiorcy poczuli się wyróżnieni. Warto wykorzystać tę więź do zdobycia informacji zwrotnej. Zapytaj Klientów o swój produkt, o to co jeszcze może się znaleźć w sklepie, co można udoskonalić. Zdziwisz się jak chętnie ruszą do pomocy.
Pamiętaj, aby klub VIP, był czymś naprawdę wyjątkowym. Postaw pewne warunki, które trzeba spełnić aby się w nim znaleźć. Zadbaj o to, by była to wąska grupa, ale jak najbardziej zaangażowana. Kontaktując się z nią użyj spersonalizowanych wiadomości i dopracowanych szablonów.