Przyjazny zwierzaczek, prawda?
Zastanawiasz się pewnie, ale o co chodzi? Co ma Panda do pozycjonowania mojego sklepu…
Panda jako ssak otóż niewiele, jednak algorytm Google o nazwie Panda, to zwierzak z którym powinieneś się zaprzyjaźnić, jeśli chcesz aby Twój sklep pozycjonował się wysoko.
A teraz żarty na bok. Jak pisać opisy produktów i na co zwracać uwagę, by były zgodne z zasadami tworzenia pod SEO?
Algorytm Panda dba o to, aby na wyższych pozycjach w wyszukiwarce znalazły się strony, o unikatowej, wartościowej dla odbiorcy treści. Jest to dobra wiadomość dla małych i średnich serwisów, które spokojnie mogą konkurować z gigantami, którzy nie przywiązują uwagi do oryginalnych treści i ich jakości.
Co zatem zrobić, aby Panda stała się Twoim sprzymierzeńcem?
Nie duplikuj treści, nie ważne czy są to dane od producenta, czy od konkurencji, opisy produktów na swoim sklepie twórz samodzielnie. Pamiętaj również, by nie powielać ich w obrębie swojej strony. Dotyczy to również treści obcojęzycznych tłumaczonych 1:1 za pomocą translatorów. Algorytmy szybko to wykryją, dlatego tłumacząc tekst, warto dodać coś oryginalnego od siebie. Kolejną rzeczą jest ilość zdań. Zadbaj o to, aby opisy nie były za krótkie. Jeżeli dogłębnie wyczerpiesz temat algorytm uzna Twój tekst za pomocny dla odbiorców i będzie pozycjonował Twoją stronę wyżej. Zwróć przy tym uwagę, że dla Google liczy się jakość, dlatego też sprawdza zawartość stron pod kątem merytorycznym. Lanie wody w tym przypadku nie przejdzie. Używaj wybranych słów kluczowych, ale pilnuj się by nie przesadzić. Tekst ma być przede wszystkim naturalny. Panda bowiem nie popiera sztucznych, automatycznych opisów. Mając to na uwadze używaj języka, który Twój klient zrozumie, a jeżeli jest taka potrzeba objaśnij trudne sformułowania, czy dane techniczne.
Jeśli chodzi o pozycjonowanie sprawa jest jednak bardziej skomplikowana, bo mamy do czynienia nie tylko z algorytmem Panda, ale również z wieloma innymi.
Co możemy jeszcze zrobić, aby zadbać o pozycję w wyszukiwarce Google, tworząc tekst zachęcający do kupowania w sklepie?
Istotną kwestią jest dodanie odpowiednich tytułów i śródtytułów.
Tworząc tytuł dla danego produktu kieruj się użyciem słów kluczowych. Nie ograniczaj się tylko do podania kategorii produktu np. top. Warto bowiem zawrzeć tutaj markę produktu, model i cechę wyróżniającą np. top do biegania Nike. Tytuł produktu powinien być oznaczony nagłówkiem H1. W dłuższych opisach produktu, warto wprowadzić śródtytuły, oddzielające poszczególne sekcje. Stwarza to możliwość wprowadzenia różnych odmian słów kluczowych, oznaczonych jako kolejne nagłówki (H2, H3 itd.) Dzięki temu wyszukiwarka będzie wiedziała, które treści są ważniejsze. Pomyśl także o wprowadzeniu słów kluczowych opartych na zasadzie długiego ogona, czyli bardziej szczegółowych fraz, które mają jednak mniejszą konkurencję w porównaniu do tych popularnych. Warto wykorzystać do tego narzędzia typu, Google Search Console, czy chociażby Google Analytics. Na rynku jest także wiele rozwiązań zewnętrznych z których możesz skorzystać.