Cennik
Integracje
Integracje dla Twojego sklepu internetowego
Płatności
Kurierzy
Hurtownie
Multichannel
Księgowość
Marketing
Moduły
Hurtownie
Ptak
Integracja umożliwia synchronizację asortymentu, cen i stanów magazynowych oraz usprawnia proces zamówień.
TIM
Integracja pozwala na automatyczne pobieranie danych o produktach, aktualizację cen i dostępności.
IVON
Integracja umożliwia aktualizowanie asortymentu, cen i stanów magazynowych oraz sprawne składanie zamówień.
TextileDECO
Integracja automatyzuje aktualizację produktów, cen i dostępności, a także umożliwia sprawne składanie zamówień.
VMP
Integracja z hurtownią VMP automatyzuje synchronizację asortymentu, cen i stanów magazynowych.
Zwegrodzki
Integracja z hurtownią Zwegrodzki automatyzuje synchronizację asortymentu, cen i stanów magazynowych oraz ułatwia składanie zamówień.
Więcej ->
Zobacz inne hurtownie, z którymi Selesto umożliwia integrację dla Twojego sklepu internetowego.
Multichannel
Ceneo
Integracja umożliwia automatyczne eksportowanie ofert ze sklepu internetowego, synchronizację cen i stanów magazynowych.
Zalando
Integracja z Zalando umożliwia automatyczne przesyłanie oferty, cen i stanów magazynowych ze sklepu internetowego do platformy
Baselinker
Integracja umożliwia centralne zarządzanie zamówieniami, ofertami i stanami magazynowymi z różnych platform sprzedażowych oraz automatyczną synchronizację danych.
Allegro
Integracja pozwala na automatyczną synchronizację ofert, cen, stanów magazynowych oraz zarządzanie zamówieniami bezpośrednio w sklepie internetowym.
Google Merchant Center
Integracja umożliwia automatyczną synchronizację ofert, cen i stanów magazynowych, zapewniając ich aktualność w kampaniach produktowych Google.
Domodi
Integracja z Domodi pozwala na automatyczne aktualizowanie oferty, cen i stanów magazynowych sklepu internetowego.
Księgowość
BSX Printer
Integracja umożliwia bezpośrednie przesyłanie danych z systemu do drukarki, automatyzując proces drukowania np. paragonów jako dokumentów sprzedażowych w czasie rzeczywistym.
Dotykacka
Integracja polega na synchronizacji danych pomiędzy oprogramowaniem POS a innymi systemami, umożliwiając automatyczne przesyłanie informacji o sprzedaży, magazynie, czy zamówieniach do zewnętrznych aplikacji.
IFIRMA
Integracja pozwala na automatyczne przesyłanie danych o sprzedaży, fakturach i płatnościach z systemu do platformy iFirma, ułatwiając zarządzanie księgowością i raportowaniem finansowym.
Fakturownia
Integracja pozwala na automatyczne przesyłanie informacji o sprzedaży i wystawionych fakturach z systemu do Fakturowni, co przyspiesza i upraszcza proces wystawiania faktur oraz zarządzania dokumentacją.
Marketing
Google ADS
Integracja umożliwia synchronizację danych o produktach i sprzedaży, optymalizując kampanie reklamowe.
Google Analitycs
Integracja pozwala na automatyczne przesyłanie danych o ruchu i sprzedaży, umożliwiając analizę wyników strony.
Trustisto
Integracja umożliwia zbieranie i wyświetlanie ruchu klientów, poprawiając reputację sklepu online.
Rating Captain
Integracja pozwala na zbieranie i wyświetlanie opinii klientów, wspierając budowanie zaufania do sklepu.
Trusted Shops
Integracja pozwala na zbieranie opinii klientów i wyświetlanie certyfikatu zaufania, zwiększając wiarygodność sklepu.
Edrone
Integracja umożliwia wysyłanie spersonalizowanych ofert i wiadomości do klientów na podstawie ich aktywności.
Facebook Pixel
Integracja umożliwia zbieranie danych o użytkownikach w celu precyzyjnego targetowania reklam na Facebooku i Instagramie.
Moduły
Strikemail (email automation)
Integracja pozwala na automatyzację wysyłki spersonalizowanych e-maili do klientów na podstawie ich zachowań i interakcji ze sklepem internetowym.
Notifero (social proof)
Integracja umożliwia wysyłanie powiadomień push, które pokazują aktywność innych użytkowników, zwiększając zaufanie do sklepu.
AutoInvoice (faktury)
Integracja automatycznie wystawia faktury na podstawie zamówień w sklepie internetowym, usprawniając proces księgowości.
TakeGift (karty podarunkowe)
Integracja pozwala na łatwe tworzenie, sprzedaż i zarządzanie kartami podarunkowymi w sklepie internetowym, umożliwiając klientom zakup prezentów w formie kart.
Reet (szybkie zwroty)
Integracja umożliwia automatyzację procesu zwrotów w sklepie internetowym, umożliwiając klientom szybkie i łatwe składanie zwrotów produktów bezpośrednio przez panel Klienta.
SSLA (portal wsparcia)
Integracja pozwala na łatwe zarządzanie zgłoszeniami i obsługę klienta poprzez portal wsparcia, umożliwiając klientom zgłaszanie problemów i szybkie otrzymywanie pomocy.
Zobacz wszystkie integracje
Funkcje
Funkcje, które wspierają Twój biznes!
Wygląd
Konfiguracja
Asortyment
Zamówienia i magazyn
Użytkownicy i Klienci
Konfiguracja
Multisklep i multidomain
Jeden panel administracyjny sklepu połączony z wieloma magazynami i domenami. Napisz da nas a zbudujemy dla Ciebie dedykowaną architekturę sprzedaży
Progresive Web App (PWA)
Sklep internetowy dostępny jako apka na smartfonie Twoich Klientów? Spraw, aby Twoi Klienci mieli Twój sklep zawsze pod ręką.
Darmowy certyfikat SSL
Całkowicie bezpłatny i wbudowany w Twój sklep certyfikat SSL. Na Selesto Twoja strona jest szyfrowana i całkowicie bezpieczna.
Zarządzanie JavaScript
Jesteś programistą i chcesz zbudować coś samodzielnie? Na Selesto możesz dowolnie nadpisywać wbudowany kod JS własnym kodem.
Powiadomienia mailowe
Funkcja automatycznego wysyłania powiadomień mailowych umożliwia wysyłanie wiadomości o statusie zamówienia bez potrzeby ręcznej interwencji.
Backup danych
Funkcja umożliwia regularne tworzenie kopii zapasowych informacji przechowywanych w sklepie, zapewniając ich bezpieczeństwo i możliwość przywrócenia w razie awarii.
Asortyment
Zestawy produtkowe
Grupuj swoje produkty w dowolne kombinacje i sprzedawaj je jako zestawy np. w innej cenie.
Produkty powiązane
Łącz swoje produkty poprzez powiązania i wyświetlaj np. inne warianty kolorystyczne
Produkty polecane
Twórz wariacje zakupowe wyświetlając Swoim Klientom inne opcje do wyboru w ramach jednej karty produktowej
Produkty elektroniczne
Sprzedawaj e-booki, grafiki, zdjęcia, muzykę, filmy i dowolne inne produkty elektroniczne w zautomatyzowany sposób.
Sprzedaż w modelu "pre-order"
Badaj rynek wprowadzając nowe produkty i testując popyt poprzez ich udostępnienie z wyprzedzeniem.
Grupy produktów
Funkcja pozwala na organizowanie produktów w zbiory, ułatwiając klientom nawigację i wyszukiwanie podobnych artykułów.
Warianty
Warianty umożliwiają oferowanie produktów w różnych opcjach, takich jak rozmiar, kolor czy materiał.
Zamówienia i magazyn
Powiadomienia o dostępności produktu
Funkcja pozwala klientom na zapis do automatycznego maila wysyłanego, gdy niedostępny produkt pojawi się w sprzedaży.
Blokowanie produktów
Funkcja polega na zarezerwowaniu produktu w koszyku, co uniemożliwia jego zakup przez innych użytkowników w trakcie realizacji płatności.
Wyszukiwanie zamówień
System umożliwia skorzystanie z zaawansowanej wyszukiwarki zamówień na podstawie zdefiniowanych zapytań np. adres mailowy.
Raportowanie sprzedaży
Istnieje możliwość generowania wykresów sprzedaży wybranych produktów w przedziale dat oraz w podziale na warianty.
Raportowanie zamówień
Funkcja pozwala na generowanie raportów w postaci PDF lub XLS z listą zamówień w wybranym przedziale dat.
Zarządzanie stanami magazynowymi
System pilnuje bieżącej aktualności stanów magazynowych, co umożliwia sprzedaż rzeczywiście posiadanych produktów.
Zobacz wszystkie funkcje
BlogPomocWypróbuj za darmo
SelestoBlogMigracja sklepu internetowego na inną platformę - jak się do niej przygotować?
Usługi

Migracja sklepu internetowego na inną platformę

Jak się do niej przygotować?
Jakub Wieczorek
Jakub Wieczorek
18.12.2024
migracja na selesto
W miarę rozwoju sklepu internetowego jego właściciel w pewnym momencie staje się ofiarą własnego sukcesu. Rosnąca liczba odwiedzających stronę, piętrzące się zamówienia… To wszystko wpływa na działanie systemu i obsługę klienta. W momencie kiedy silnik witryny zawodzi pomocne może okazać się przeniesienie swojego sklepu na inne rozwiązanie. Z tego artykułu dowiesz się jakie problemy może spowodować nieodpowiedni system, na którym założony jest sklep i jak zapobiegać przykrym tego konsekwencjom, a także jak przygotować się do migracji sklepu.
Dlaczego złe oprogramowanie sklepu internetowego może być powodem Twojej porażki?
Jak już wspomniałem we wstępie, wraz ze wzrostem biznesu rośnie ilość odwiedzających stronę, co w skrajnych przypadkach powoduje błędy systemu i przerwy w działaniu sklepu internetowego. Dodatkowo w miarę wzrostu liczby zamówień często okazuje się, że obecne rozwiązanie nie udostępnia odpowiednich możliwości i funkcji, aby w efektywny sposób je realizować.

Zawsze miałeś czas dla klientów, a nagle zaczyna Ci go brakować?

To może wpłynąć na całą Twoją markę i zaufanie klientów, które dotychczas udało Ci się zbudować. Mogłoby się wydawać że sytuacja ta jest dość analogiczna do kłopotów stacjonarnego biznesu, który także mierzy się z problemami skali. W takim przypadku właściciel przerzuca się na większy magazyn i zwiększa liczbę kas. A co może zrobić ktoś, kto prowadzi sklep internetowy?

Sprawdź, jak przygotować się do zmiany systemu sklepowego. To ważne, ponieważ naturalną konsekwencją wzrostu jest konieczność rozbudowy infrastruktury sklepu.

Niestety zazwyczaj jest to bardzo skomplikowany proces. Dużo jednak zależy od tego, z jakiego typu rozwiązania aktualnie korzysta sklep. Jeśli jest to oprogramowanie Open Source, to koszt pracy programisty, który rozwinie system, może być znaczny. Jeśli jest to platforma typu SaaS, sytuacja może być mniej skomplikowana, jeśli np. wybrana funkcja jest dostępna w innym pakiecie. Gorzej jeśli nie jest ona możliwa do wprowadzenia, a koszt dedykowanego zaprogramowania jej będzie równie wysoki.

Pojawia się więc pytanie, co robić?
migracja
Najlepszą opcją może okazać się przeniesienie sklepu na inną platformę, bądź skorzystanie z innych opcji. Podczas gdy proces ten może wydawać się bardzo skomplikowany, wcale nie musi taki być. Jak przygotować się do zmiany systemu sklepowego, aby uchronić się przed problemami? Odpowiednie podejście, zrozumienie potencjalnych problemów i wybranie odpowiedniego rozwiązania pozwoli uniknąć Ci niepotrzebnych przestojów i awarii. Postaram się przybliżyć Ci większość wyzwań z jakimi przyjdzie Ci się zmierzyć podczas przenoszenia sklepu.
Oczekiwania i przyzwyczajenia
Dużo osób przenoszących sklep skupia się tylko na funkcjach, których obecne rozwiązanie nie oferuje i patrzy tylko na to, aby nowy system je posiadał. Zapomina jednak o tym, że każde oprogramowanie jest inne i trzeba odpowiednio się z nim zapoznać. Jak z każdą zmianą, trzeba przyzwyczaić się do innego interfejsu użytkownika, na nowo odkryć gdzie co jest i jak z tego korzystać. To przychodzi z czasem, więc nie ma co się od razu zniechęcać.
Aby jednak uniknąć rozczarowania warto sprawdzić, jak przygotować się do migracji sklepu oraz dokładnie przetestować oprogramowanie na które chcesz się przenieść przed podjęciem decyzji. Dzięki temu unikniesz niepotrzebnych komplikacji na późniejszym etapie. Zacznij od sprawdzenia jak wyglądają podstawowe operacje w obrębie zamówień, edycji produktów, treści czy ustawień.
Przyzwyczajenia można zmienić, gorzej jeśli w firmie wypracowane są konkretne standardy (np. obieg dokumentów, sposób realizacji zamówień, integracje z partnerami, zarządzanie magazynem, aktualizacje stanów magazynowych i wiele innych), ponieważ nie zawsze będzie to możliwe do realizacji w nowym oprogramowaniu. Należy upewnić się, że niezbędne funkcje istniejące w aktualnie używanym systemie są także obecne w tym rozwiązaniu, na które planujesz się przenieść. Tego typu niedopatrzenia pochłaniają zazwyczaj najwięcej czasu i zasobów na etapie wdrożenia. Nie zawsze łatwo coś zaradzić jeśli nie ma w systemie podobnego rozwiązania. Często trzeba je na bieżąco programować co powoduje wzrost kosztów, a także wydłuża czas przeniesienia.
Dokładne zapoznanie się z ofertą dostawcy usługi przed decyzją to konieczność.
Import danych
Podchodząc do importu danych ze starego sklepu, warto zadać sobie pytanie, czy rzeczywiście jest to konieczne. Co trzeba przygotować do przeniesienia sklepu, a co można pominąć? Jeśli ilość produktów nie jest duża, to ponowne ich wprowadzenie może być dużo tańszym rozwiązaniem i zajmie nie dłużej niż kilka godzin. Oczywiście często nie jest to możliwe i niezbędny będzie import produktów do nowego systemu. Do jego wykonania potrzebny jest plik w którym wyeksportowane są wszystkie produkty z obecnego systemu. Najpopularniejsze formaty to CSV, XML i JSON. W pliku powinny znaleźć się wszystkie kluczowe informacje o danym produkcie, podstawowe takie jak nazwa, opis cena, a także mniej oczywiste jak opis SEO czy nawet obecny adres url strony produktu. Trzeba dokładnie przeanalizować możliwości eksportu takiego pliku. Zdarza się bowiem, że wyeksportowanie kompletnej listy produktów nie jest takie proste, lub obecny dostawca nie jest skłonny do współpracy w tym zakresie. W takiej sytuacji można spróbować importu z plików udostępnianych w integracji z Facebookiem/Google/ Ceneo. O ile skomplikowana struktura pliku jest problemem do rozwiązania, to z brakującymi danymi nie da się nic zrobić. Częstym problemem jest brak informacji o wariantach i stanach magazynowych. Często też nie ma informacji o kategorii w jakiej znajduje się produkt. Trzeba pamiętać, aby zwrócić uwagę na zdjęcia. Linki do zdjęć oryginalnej wielkości powinny znajdować się w pliku, a często zamiast zdjęć w odpowiedniej jakości, w pliku produktowym udostępniane są miniatury. Wtedy zaimportowane zdjęcia będą słabej jakości. Automatyczny import może być okazją żeby uporządkować produkty, pogrupować warianty, jeśli dotychczasowe rozwiązanie ich nie obsługiwało lub automatycznie przypisać do innej kategorii. Co prawda nie zawsze jest to możliwe, gdyż wszystko zależy od dostarczonego pliku produktowego. Sytuacja z importem bazy zamówień i klientów wygląda identycznie.
migracja selesto
Wygląd sklepu
Migracja często wiąże się ze zmianą wyglądu sklepu. Możliwe jest odwzorowanie przenoszonego sklepu na nowej platformie natomiast trzeba liczyć się z tym, że nigdy nie będzie to dokładnie taki sam wygląd strony. Zazwyczaj nieco inaczej prezentuje się menu, koszyk czy podsumowanie zamówienia. Mniej lub bardziej może różnić się także strona produktu. Jeśli zależy Ci na 100% odwzorowaniu obecnego wyglądu sklepu to jest to możliwe, ale na pewno będzie wiązało się z dodatkowymi kosztami stworzenia dedykowanego szablonu strony i zaprogramowania go.

Warto jednak przemyśleć ten temat, gdyż przenoszenie sklepu to idealny moment, żeby odświeżyć wygląd strony.
SEO
Jak przygotować sklep do przeniesienia na nowy system, aby na całej operacji nie ucierpiały pozycje e-commerce w organicznych wynikach wyszukiwania? To istotny aspekt migracji sklepu na nową platformę sprzedażową. Zakładając że Twój sklep działa już od jakiegoś czasu, zbudowałeś swoją obecność w sieci. Roboty internetowe zaindeksowały już Twoją stronę, a wyszukiwarka Google lub inna generuje wejścia. Przechodząc na nowy system zazwyczaj wszystkie odwołania do zasobów strony (linki) zmieniają się.

Jest to bardzo ważny aspekt, a niestety wciąż bardzo często pomijany. Zakładając, że zmieni się adres produktu, podczas gdy robot indeksujący wejdzie pod stary adres, powinien zostać przekierowany na nową stronę tego produktu, tak aby dotychczas zbudowana widoczność nie poszła na marne. Dlatego kluczowe jest kompleksowe podejście do całej migracji. Najlepiej gdyby plik produktowy zawierał informację o starym adresie url i na jego podstawie powinna być zbudowana mapa przekierowań. Należy także pamiętać o opisach meta description i meta title, szczególnie gdy są specjalnie przygotowane przez firmę pozycjonującą. Warto skonsultować ten temat z firmą obsługującą Cię w zakresie SEO, jeśli taką posiadasz. Jej doświadczenie w tym temacie jest bardzo pomocne.
Koszty i podsumowanie
Wiesz już, jak przygotować sklep do przeniesienia na nowy system. Pora sprawdzić, ile będzie Cię to kosztować. Koszt migracji zazwyczaj waha się od kilkuset do kilku tysięcy złoty. Dużo zależy tu od indywidualnych potrzeb klienta. Dla niektórych sklepów wystarczy import produktów, podczas gdy inne wdrożenia będą wymagały zaprogramowania dodatkowych funkcji. Niejednokrotnie pliki importowe są niekompletne, co powoduje dodatkowe koszty programowania. Na koszt migracji trzeba także spojrzeć z drugiej strony. Często klienci przenosząc się z dedykowanego rozwiązania znacząco obniżają późniejsze koszty obsługi sklepu.

Warto także zastanowić się nad potencjalnie utraconą sprzedażą. Jeśli obecny system nie jest w stanie sprostać aktualnej ilości zamówień, może blokować rozwój sklepu. Najgorszym scenariuszem jest przerwa techniczna w okresie wzmożonej aktywności kupujących. W takiej sytuacji, sprawdź, co trzeba przygotować do przeniesienia sklepu i zdecyduj się na ten krok bez zbędnej zwłoki. W przeciwnym razie możesz narazić swój biznes e-commerce na niepotrzebne straty. Analizując przypadki naszych klientów jestem przekonany, że warto podjąć się migracji sklepu, jednakże, aby proces przebiegł sprawnie, należy uprzednio dobrze się do tego przygotować.
Spis treści
Następny wpis
Jak przenieść sklep internetowy - Kompletny przewodnik krok po kroku
Poprzedni wpis
Copywriting dla sklepu internetowego - jak napisać opis produktu, który sprzedaje?
Element dekoracyjny strony
Nie odkładaj decyzji na jutro.
Podejmij ją już dziś!
Testuj 14 dni za darmo i bez zobowiązań
Dodaj komentarz
Odpowiadasz na komentarz  
Imię i nazwisko
Komentarz
Dodaj komentarz
Dziękujemy, komentarz zostanie dodany po zaakceptowaniu przez administratora.
Komentarze
1
Super artykuł! Fajnie, że pokazuje, że migracja sklepu to nie tylko zmiana technologii. Udało mi się łatwo przejść przez te zadanie
Adam Konopny
24.03.2025 9:31
Odpowiedz
Tak, nie jest to takie trudne jakby się mogło wydawać :)
SELESTO
26.03.2025 15:59