Kluczem do sukcesu jest, dostosowanie sklepu pod grupę odbiorców. Teksty na stronie powinny być krótkie i nie wymagające poświęcania się długiej lekturze. Klient, który wszedł na sklep internetowy chce kupić pożądany produkt, a nie czytać dwie strony tekstu o niesamowitym procesie szycia koszulki.
Jeśli chcesz napisać artykuł zgodny z zasadami
UX w sklepie internetowym, pamiętaj, by tworzyć nie tylko niedługie teksty złożone z krótkich akapitów, ale też przeplatane adekwatnymi do treści grafikami, przyciskami i odnośnikami. Ściana tekstu odstraszy większość klientów. Odpowiednio urozmaicona strona zatrzyma na dłużej nawet mniej zaangażowanych odbiorców. Uważaj jednak, by nie przesadzić w drugą stronę – jeśli użytkownik będzie musiał szukać tekstu pomiędzy innymi dodatkami, zaprzeczysz wszelkim zasadom
UX sklepu internetowego.
Jeśli Twój biznes się wyróżnia i chcesz podzielić się ze światem czymś więcej niż tylko produktami to dobrym krokiem może być założenie na sklepie
bloga. Odbiorca, którego interesuje coś więcej niż tylko zakup produktu, na pewno go odwiedzi, gdy umieścisz odnośnik w pasku nawigacyjnym. Jednocześnie nie będzie to przeszkadzać mniej zainteresowanym użytkownikom i znacznie wzmocni pozycjonowanie sklepu.
Więcej o tym jak podpiąć bloga pod
sklep internetowy UX i jak go prowadzić możesz przeczytać
tutaj.