Ceneo to dodatkowy kanał dotarcia, który można wprowadzić do swojej firmy. Więcej miejsc ekspozycji towaru, to automatycznie zwiększona liczba klientów oraz sprzedaż. Obecnie coraz więcej ludzi dokonując zakupu korzysta z porównywarek cenowych, a aż 80% internautów sprawdza opinie przed zakupem. Nie można pozwolić, aby konkurencja zabrała klientów. Jak pokazać swój sklep tam, gdzie są inni i przekonać użytkowników, aby kupili właśnie w Twoim sklepie?
Tak przedstawiony jest produkt na stronie Ceneo.
![](https://selesto.pl/pomoc/content/images/2022/09/ceneo15.jpg)
W celu skonfigurowania integracji z Ceneo należy wejść w zakładkę "Ustawienia -> Multichannel -> Ceneo" i włączyć integrację.
![](https://selesto.pl/pomoc/content/images/2022/09/ceneo1.jpg)
Kolejno trzeba określić typ sklepu. Są trzy opcje do wyboru: domyślny, apteka i księgarnia. Dla każdego typu poza apteką i księgarnią wybiera się opcję domyślny.
![](https://selesto.pl/pomoc/content/images/2021/07/ceneo2.png)
W następnym kroku należy określić jaka jest dostępność produktu, która będzie widoczna na stronie Ceneo.
![](https://selesto.pl/pomoc/content/images/2021/07/ceneo3.png)
Opcjonalnie można zaznaczyć, aby był udostępniany stan magazynowy na stronie Ceneo oraz była dostępna opcja „Kup teraz”.
![](https://selesto.pl/pomoc/content/images/2021/07/ceneo4.png)
W następnej zakładce określa się producenta, kod producenta oraz kod EAN.
![](https://selesto.pl/pomoc/content/images/2021/07/ceneo5.png)
Kod producenta jest automatycznie pobierany z karty produktowej "Asortyment -> Produkty -> Edytuj"
![](https://selesto.pl/pomoc/content/images/2021/06/ceneo5b.png)
Kody producenta oraz kod EAN również jest automatycznie pobierany z karty produktowej "Asortyment -> Produkty -> Edytuj"
![](https://selesto.pl/pomoc/content/images/2021/06/ceneo5a.png)
Następnie trzeba ustawić kategorie z listy dostępnych kategorii i je zmienić na kategorie Ceneo. Nazwy kategorii mogą być takie same jak na sklepie lub można nadać im nowe nazwy.
![](https://selesto.pl/pomoc/content/images/2021/07/ceneo6-1.png)
Po wybraniu kategorii i zmianie należy je dodać klikając przycisk "Dodaj".
![](https://selesto.pl/pomoc/content/images/2021/07/ceneo7.png)
Kolejno trzeba dodać produkty, które będą dostępne na Ceneo. W tym celu należy kliknąć "Dodaj produkty".
![](https://selesto.pl/pomoc/content/images/2021/07/ceneo8.png)
Wyświetli się lista produktów, które są w magazynie. Należy zaznaczyć wybrane i kolejno klikając na 3 kropki wybrać opcję dodaj.
![](https://selesto.pl/pomoc/content/images/2021/06/ceneo9.png)
Jeśli jest dużo produktów można skorzystać z opcji filtrowania i wyszukać produkty, które są aktywne lub po kategoriach albo nazwie/kodzie/tagu.
![](https://selesto.pl/pomoc/content/images/2021/06/ceneo11.png)
Aby powrócić do konfiguracji integracji należy kliknąć "Zamknij" po wybraniu i dodaniu produktów.
![](https://selesto.pl/pomoc/content/images/2021/06/ceneo10.png)
Po powrocie do integracji będzie wyświetlona lista dodanych produktów do Ceneo. W łatwy sposób można również usunąć z niej produkty. Wystarczy zaznaczyć produkt i po kliknięciu na 3 kropki wybrać opcję "Usuń".
![](https://selesto.pl/pomoc/content/images/2021/07/ceneo12.png)
Ostatnim krokiem jest zapisanie (1) konfiguracji oraz skopiowanie wygenerowanego linku (2) do pliku produktowego (tzw. feed produktowy), który trzeba wprowadzić w przeznaczonym do tego miejscu w panelu administracyjnym Ceneo.
![](https://selesto.pl/pomoc/content/images/2021/07/ceneo14.png)
Należy pamiętać, aby zawsze dokonywać zapisu wprowadzonych zmian oraz czytać komunikaty i wyskakujące okienka. Nie uzupełnienie pól oznaczonych * blokuje wykonanie następnego kroku. Oraz zawsze po konfiguracji nowych ustawień dobrą praktyką jest sprawdzenie czy działają one poprawnie.