Ceneo to dodatkowy kanał dotarcia, który można wprowadzić do swojej firmy. Więcej miejsc ekspozycji towaru, to automatycznie zwiększona liczba klientów oraz sprzedaż. Obecnie coraz więcej ludzi dokonując zakupu korzysta z porównywarek cenowych, a aż 80% internautów sprawdza opinie przed zakupem. Nie można pozwolić, aby konkurencja zabrała klientów. Jak pokazać swój sklep tam, gdzie są inni i przekonać użytkowników, aby kupili właśnie w Twoim sklepie?

Tak przedstawiony jest produkt na stronie Ceneo.


W celu skonfigurowania integracji z Ceneo należy wejść w zakładkę "Ustawienia -> Multichannel -> Ceneo" i włączyć integrację.

Kolejno trzeba określić typ sklepu. Są trzy opcje do wyboru: domyślny, apteka i księgarnia. Dla każdego typu poza apteką i księgarnią wybiera się opcję domyślny.

W następnym kroku należy określić jaka jest dostępność produktu, która będzie widoczna na stronie Ceneo.

Opcjonalnie można zaznaczyć, aby był udostępniany stan magazynowy na stronie Ceneo oraz była dostępna opcja „Kup teraz”.

W następnej zakładce określa się producenta, kod producenta oraz kod EAN.

Kod producenta jest automatycznie pobierany z karty produktowej "Asortyment -> Produkty -> Edytuj"

Kody producenta oraz kod EAN również jest automatycznie pobierany z karty produktowej "Asortyment -> Produkty -> Edytuj"

Następnie trzeba ustawić kategorie z listy dostępnych kategorii i je zmienić na kategorie Ceneo. Nazwy kategorii mogą być takie same jak na sklepie lub można nadać im nowe nazwy.

Po wybraniu kategorii i zmianie należy je dodać klikając przycisk "Dodaj".

Kolejno trzeba dodać produkty, które będą dostępne na Ceneo. W tym celu należy kliknąć "Dodaj produkty".

Wyświetli się lista produktów, które są w magazynie. Należy zaznaczyć wybrane i kolejno klikając na 3 kropki wybrać opcję dodaj.

Jeśli jest dużo produktów można skorzystać z opcji filtrowania i wyszukać produkty, które są aktywne lub po kategoriach albo nazwie/kodzie/tagu.

Aby powrócić do konfiguracji integracji należy kliknąć "Zamknij" po wybraniu i dodaniu produktów.

Po powrocie do integracji będzie wyświetlona lista dodanych produktów do Ceneo. W łatwy sposób można również usunąć z niej produkty. Wystarczy zaznaczyć produkt i po kliknięciu na 3 kropki wybrać opcję "Usuń".

Ostatnim krokiem jest zapisanie (1) konfiguracji oraz skopiowanie wygenerowanego linku (2) do pliku produktowego (tzw. feed produktowy), który trzeba wprowadzić w przeznaczonym do tego miejscu w panelu administracyjnym Ceneo.


Należy pamiętać, aby zawsze dokonywać zapisu wprowadzonych zmian oraz czytać komunikaty i wyskakujące okienka. Nie uzupełnienie pól oznaczonych * blokuje wykonanie następnego kroku. Oraz zawsze po konfiguracji nowych ustawień dobrą praktyką jest sprawdzenie czy działają one poprawnie.