Na rynku istnieje wiele możliwości, jeśli chodzi o założenie własnego sklepu online. Funkcjonalność oferowana przez największe platformy e-commerce umożliwia Ci stworzenie przyjaznej klientom witryny przy stosunkowo niewielkim budżecie. O wyborze decydować będą więc nie tylko czynniki finansowe. Przygotowaliśmy dla Ciebie krótkie porównanie pięciu obiecujących i popularnych platform. Zobacz, jak każda z nich wypada w wybranych kategoriach.

Spis treści i czynniki wyboru platformy e-commerce:

  1. Łatwość założenia sklepu internetowego
  2. Intuicyjność panelu administracyjnego i SEO Friendly
  3. Nowoczesne rozwiązania
  4. Pomoc i wsparcie
  5. Cennik
  6. Podsumowanie

Łatwość założenia sklepu internetowego

Liczba procedur, które musisz przejść, aby założyć własny sklep internetowy, powinna być jak najmniejsza. W przeciwnym razie już na początku przełoży się na zniechęcenie do konkretnej platformy. Im łatwiejszy jest proces aktywacji, tym lepsze rokowania na to, że późniejsza obsługa sklepu również będzie prosta.

Zanim jednak zarejestrujesz się na jakiejkolwiek platformie e-commerce, poznaj podstawowe zasady zakładania konta:

  1. Sprawdź dane podmiotu, któremu chcesz podać swoje dane. Jeśli firma faktycznie istnieje, powinna figurować przynajmniej w bazie internetowej REGON.
  2. Zapoznaj się z regulaminem serwisu, który określa warunki współpracy na linii użytkownik–platforma.

Jak wygląda zakładanie konta na poszczególnych platformach?

Selesto

Do założenia konta niezbędne są Twoje dane kontaktowe: imię i nazwisko, numer telefonu oraz adres e-mail. Dodatkowo po uzupełnieniu danych wprowadza się kod aktywacyjny SMS. Pod formularzem kontaktowym znajdziesz podlinkowany dokument z regulaminem. Rejestracja w serwisie oznacza akceptację przedstawionych warunków.

zaloz swoj sklep internetowy na selesto
zaloz swoj sklep internetowy na selesto

Po założeniu konta na podany wcześniej adres e-mailowy dostaniesz wiadomość z danymi logowania, a na wskazany numer telefonu wiadomość SMS z tymi samymi danymi. Prawda, że to proste? Jedno kliknięcie wystarczy, aby założyć sklep internetowy. Możesz to zrobić bez wychodzenia z łóżka.

Shoper

Na tej platformie jeszcze przed rejestracją konta określasz, który z przedstawionych pakietów Cię interesuje. To dość duża komplikacja na samym początku. Jak widzisz na grafice, masz aż 3 możliwości.
W trakcie testów była dostępna promocja.

zaloz swoj sklep internetowy na selesto vs shoper

Do testów wybraliśmy opcję sugerowaną przez platformę, czyli pakiet Standardowy. Po ustawieniu pakietu podajesz swój adres i klikasz „wypróbuj”.

Pojawia się okienko „Krok 1 z 2”. Aby przejść dalej, musisz podać numer telefonu, na który zostaną wysłane dane do logowania.

zaloz swoj sklep internetowy na selesto vs shoper

Pojawia się okienko „Krok 2 z 2”. Na platformie możesz zarejestrować się jako firma lub osoba fizyczna. Aby zakończyć proces zakładania konta, trzeba podać wiele informacji. Przez to rejestracja staje się mało przejrzysta i czasochłonna. Duży minus także za to, że regulamin platformy dostępny jest dopiero po wpisaniu swoich danych.

zaloz swoj sklep internetowy na selesto vs shoper

Na koniec otrzymujesz e-maila oraz SMS-a z danymi do logowania sklepu.

RedCart

Rejestracja zaczyna się obiecująco. Wystarczy wprowadzić adres e-mail oraz numer telefonu. Tak samo, jak w przypadku Selesto, jeszcze przed założeniem możesz przeczytać podlinkowany pod formularzem regulamin.

zaloz swoj sklep internetowy na selesto vs redcart

Na podany numer telefonu otrzymasz hasło, a w wiadomości e-mailowej – link do sklepu tekstowego. I gotowe! Można rozpocząć testowanie platformy.

Sky-Shop

Rejestracja na kolejne platformie wygląda podobnie. Już w pierwszym kroku znajdziesz link do regulaminu, z którym możesz zapoznać się jeszcze przed założeniem konta. Po upewnieniu się, że określone w nim warunki Ci odpowiadają, wprowadzasz swój adres e-mail i klikasz „załóż bezpłatnie sklep”. Już po chwili na podany adres e-mail otrzymasz dane do logowania do sklepu testowego.

zaloz swoj sklep internetowy na selesto vs skyshop

W tym momencie możesz zacząć się cieszyć: „Wow, tylko tyle? Podoba mi się!”, ale radość nie trwa długo. Przy pierwszym wejściu na sklep wyskakuje okienko, w którym należy wprowadzić dane, zanim zacznie się jakiekolwiek testowanie.

zaloz swoj sklep internetowy na selesto vs skyshop

Sote

Ta platforma także nie wymaga podawania wielu informacji na początku rejestracji – wystarczy adres e-mail. Mało zrozumiałe jest jednak to, że trzeba od razu zdecydować się na grafikę sklepu. Szablony dostępne są dopiero na dole strony, poniżej okienka rejestracji (i to w języku włoskim!). Próżno też szukać regulaminu.

zaloz swoj sklep internetowy na selesto vs sote

Po kliknięciu „Załóż swój sklep” system poinformuje Cię, że instalacja sklepu może zająć chwilę. W ciągu 15 minut powinieneś otrzymać e-maila z danymi do logowania. Faktycznie trwa to dłuższą chwilę. Co więcej, często zdarza się, że wiadomości wysyłane przez platformę trafiają do spamu. Plus jedynie za to, że aby przetestować platformę, należy podać tylko e-mail.

Intuicyjność panelu administracyjnego i SEO Friendly

Po przejściu procesu rejestracji przyszła pora na ocenę interfejsu użytkownika. O tym, czy jest on rzeczywiście przyjazny, decydują cechy takie jak:

  • intuicyjność;
  • czytelność;
  • rozmieszczenie funkcji;
  • estetyka.

Warto dać sobie czas na poznanie konkretnej platformy, zanim stwierdzi się, że coś nie działa lub czegoś brakuje. Nie pomijaj tej kwestii i nie szukaj gotowych rozwiązań – w ten sposób stracisz czas i nigdy nie poznasz swojego narzędzia pracy. Po to właśnie jest sklep demo, aby poklikać i zobaczyć na żywym organizmie, gdzie znajdują się i jak działają konkretne funkcje.

Jeśli nurtują Cię pewne kwestie, poszukaj odpowiedzi np. w dedykowanym centrum pomocy. Często znajdziesz tam instrukcje z obrazkami lub wideo. Możesz też skontaktować się z działem wsparcia, aby otrzymać odpowiedź od żywej osoby. Samodzielne zgłębienie tematu pozwoli Ci lepiej poznać platformę, a w przyszłości pracować szybciej i wydajniej.

Jak wypadły oceniane platformy w tekście na intuicyjność?

Selesto

Już na początku w oczy rzucają się przyjemne, nierażące kolory. Panel jest jasny, z widocznie zaakcentowanym menu po lewej stronie oraz panelem szybkich akcji na górze. Dzięki temu użytkownik nie poczuje się zbombardowany informacjami. Spokojnie możesz przejrzeć wszystkie funkcje. Przy zakładaniu sklepu zostajesz przekierowany do samouczka (pomarańczowy przycisk "start"), więc sama czynność przyjdzie Ci z łatwością.

zaloz swoj sklep internetowy na selesto

Na początku warto poświęcić chwile na testowe stworzenie kategorii, które pozwolą Ci na rozmieszczenie produktów w sklepie, a także dodanie atrybutów wraz z wariantami (np. rozmiarów) i samych produktów.

Jak widzisz na grafice, tworzenie kategorii i podkategorii jest banalnie proste. Wszystko jest czytelne, a w każdym polu znajdziesz podpowiedź, co należy w nim wprowadzić. Na czerwono oznaczone są pola, które koniecznie należy uzupełnić. Dzięki temu nie utworzysz niekompletnego elementu sklepu.

zaloz swoj sklep internetowy na selesto-panel admin

Tak samo przejrzyście wygląda kreator produktu. Ma mnóstwo opcji wraz z podpowiedziami, ale nie przytłacza swoją zawartością. Zauważ, że platforma zwraca szczególną uwagę na optymalizację SEO i traktuje te pola jako wymagane. Jest to bardzo dobre posunięcie, ponieważ pozycjonowanie jest bardzo ważnym aspektem każdego sklepu internetowego i warto o nie zadbać.

Shoper

Zaskakujące jest to, że po zalogowaniu się na platformę następuje całkowita zmiana dotychczasowej kolorystyki witryny. W panelu administracyjnym dominują ciemne kolory, przez co jest nieco trudniejszy w odbiorze. Menu nawigacyjne znajduje się po lewej stronie. Jest ono bardzo rozbudowane i ma wiele podzakładek.

zaloz swoj sklep internetowy na selesto_panel admin-shoper

Na potrzeby porównania przyjęliśmy standardowy schemat poruszania się po panelu administracyjnym, czyli tworzenie kolejno atrybutów i wariantów oraz samego produktu.

W przypadku tej platformy warto zacząć od atrybutów. Niestety, trzeba się przy tym sporo nagimnastykować. Pojawia się też wrażenie, że z każdym krokiem struktura ich tworzenia się pogłębia – jeśli zechcesz powrócić do pewnego etapu kreacji, musisz przeklikać gąszcz opcji. To rozwiązanie jest nieintuicyjne i czasochłonne. Mija dłuższa chwila, zanim nabiera się wprawy.

zaloz swoj sklep internetowy na selesto_kreator_kategorii-shoper

Samo tworzenie produktu jest mniej skomplikowane, nadal jednak nie należy do lekkich i przyjemnych. Aby już na początku nie popełnić błędu przy najprostszych czynnościach, trzeba dobrze poznać platformę. Gorzej, jeśli taki błąd zostanie znaleziony przypadkiem już po uruchomieniu sklepu.

Niestety, w tym przypadku sekcja dotycząca pozycjonowania nie jest polem wymaganym. Znajdziesz jednak podpowiedzi, jak stworzyć treści. Poniekąd można więc uznać, że Shoper także nie zapomina o SEO.

RedCart

Brak przejrzystości na tej platformie uwidacznia się tuż po rejestracji. Po zalogowaniu się na niej za pomocą przesłanego linka od razu pojawia się widok sklepu od strony klienta, a nie panel administracyjny. Jeśli chcesz dostać się do tego drugiego, musisz wrócić na stronę główną RedCart i wybrać opcję „logowanie”. Dopiero wtedy uda Ci się dostać do środka. To niecodzienna i bardzo nieintuicyjna sekwencja.

Kolory panelu RedCart również utrzymane są w ciemniejszej tonacji, ale tym razem nie powodują uczucia przytłoczenia. Menu znajduje się na górnym pasku, dzięki czemu – mimo że ma ono wiele zagłębień – nawigacja jest łatwa. Na początku dostaniesz też informację o 5 podstawowych krokach, które musisz wykonać, żeby ruszyć ze sklepem.

zaloz swoj sklep internetowy na selesto-redcart_panel_admin

Tworzenie kategorii jest intuicyjne i nie sprawia większych trudności. Dużym plusem jest wgrany edytor tekstowy, który zawiera wiele opcji. Natomiast już utworzone drzewo kategorii wygląda trochę archaicznie, chociaż spełnia swoją funkcję. Konfiguracja atrybutów i wariantów jest nieskomplikowana, a wygląd utworzonych cech – bardziej nowoczesny. Minusem w tym przypadku są różne typy zagnieżdżenia i przedstawienia informacji. Brakuje w nich spójności.

zaloz swoj sklep internetowy na selesto-redcart_panel_admin_tworzenie_kategorii

Sky-Shop

Po zalogowaniu się na tę platformę ukaże Ci się bardzo prosty panel informacyjny, z którego możesz przejść do panelu administracyjnego sklepu. Co dziwne, do stworzonego konta domyślnie przypisany został pakiet Business, o czym wcześniej nie było mowy. I sądząc po nazwie, nie jest to pakiet najtańszy. Do tego pojawia się informacja dotycząca wykorzystania zasobów sklepu. To niezbyt przyjemny sposób na dowiedzenie się, że na platformie istnieją ograniczenia zależne od wybranego pakietu. Nie zawsze możesz więc np. realizować nieograniczoną liczbę zamówień w miesiącu.

Jak na tej platformie wygląda podstawowa konfiguracja? Po przejściu do panelu administracyjnego najpierw wyskakuje modal z prośbą o przekazanie informacji na temat typu sklepu – do testu wybraliśmy opcję „sklep z magazynem” i branżę „odzież i obuwie”.

zaloz swoj sklep internetowy na selesto-skyshop_panel_admin

W samym panelu administracyjnym Sky-Shopu dostępnych jest wiele informacji. Może podobać się np. to, że w szpalcie „podsumowanie” ukazana jest data ostatniego logowania, dzięki czemu łatwo wykryć nieautoryzowane wejście do sklepu. Na plus jest również to, że menu umiejscowione jest w górnym panelu. W ten sposób jest ono bardziej czytelne, mimo że jego kolory są dość krzykliwe. Jest ich też więcej niż trzy, co przy prezentacji wielu informacji może stwarzać mieszankę nieco przytłaczającą.

zaloz swoj sklep internetowy na selesto-skyshop_panel_admin2

Dodawanie kategorii i atrybutów nie sprawia trudności. Wszystkie czynności dokonuje się w oddzielnych oknach, więc można robić nawet kilka rzeczy naraz. Wygląd niektórych elementów trudno określić jako „nowoczesny”, ale spełnia swoją funkcję – wszystko wygląda przejrzyście.

Kreator tworzenia produktu na tej platformie jest bardzo rozbudowany i daje naprawdę dużo możliwości, choć można się zastanawiać, w ilu procentach będzie tak naprawdę wykorzystany. Na szczególną uwagę zasługuje pole dotyczące „statusu produktu”. Można przypisać do niego również okres, podczas którego produkt będzie dodany do grupy „nowości” albo „promocje”. Rozwiązanie to pozwala na automatyzację działań.

zaloz swoj sklep internetowy na selesto-skyshop_tworzenie_atrybutow

Sote

Czas na ostatnią platformę. Na pierwszy rzut oka panel administracyjny Sote robi dobre wrażenie. Jest prosty, są w nim widoczne podstawowe informacje o ruchu na sklepie, a sama kolorystyka jest spokojna i niedominująca. Jest to jedyny pulpit, który można dostosować do swoich potrzeb poprzez dodanie/usunięcie widżetów z informacjami oraz określenie ich układu. Natomiast menu są dwa: górne oraz boczne z lewej strony.

zaloz swoj sklep internetowy na selesto-sote_panel_admin

Tworzenie kategorii czy atrybutów produktów nie sprawia większych trudności. W razie problemów na każdym etapie możesz skorzystać z szybkiego przekierowania do instrukcji, która wyjaśnia, jak poprawnie skorzystać z tych funkcji.

Podobnie jak w przypadku poprzedniej platformy, tutaj również czasami nowoczesność zderza się z przeszłością. Nie ma to jednak większego wpływu na funkcjonalność. Dodawanie produktu jest intuicyjne, a samo uzupełniane informacji odbywa się na jednej karcie – po prostu trzeba przewinąć informacje w dół. Bardziej funkcjonalny byłby podział na zakładki określające ceny, atrybuty, magazyn itd. W takiej sytuacji łatwiej byłoby je edytować.

zaloz swoj sklep internetowy na selesto-sote_kategorie_i_atrybuty

Nowoczesne rozwiązania

Po sprawdzeniu obsługi panelu administracyjnego przyszła pora na ocenę funkcjonalności użytkowania. Oto jak w tej kategorii wypadły poszczególne platformy.

Selesto

Zacznijmy od możliwości wizualnych tej platformy. W Selesto dostępne są 4 podstawowe szablony. Definiują one wygląd oraz rozkład elementów stałych, np. pozycji logo, czcionki czy kolorów przycisków. Każdy z tych szablonów można jednak edytować. Jest to niezwykle ważne, bo strona główna jest wizytówką Twojego sklepu.

Nie musisz być programistą – stronę główną stworzysz w oparciu o gotowe sekcje. Do tego szablon lub cały wygląd strony możesz zmienić w dowolnym momencie i bez dodatkowych kosztów. Platforma nie narzuca w tej kwestii żadnych ograniczeń.

Edytować możesz nawet elementy stałe, z tym że ta opcja przeznaczona jest dla bardziej zaawansowanych użytkowników znających CSS/HTML/JavaScript. Jeśli nie wiesz, jak to zrobić, możesz skorzystać z pomocy teamu Selesto.

Jako minus tego rozwiązania można wymienić małą liczbę dostępnych gotowych sekcji. Dotyczy to jednak tylko użytkowników bez umiejętności informatycznych. Ci bardziej zaawansowani mogą wyczarować naprawdę ciekawe rzeczy za pomocą sekcji HTML.

zaloz swoj sklep internetowy na selesto-kreator_strony_sklepu

Twórcy oprogramowania zadbali również o rozwiązania takie jak SPA (ang. Single Page Application), RWD (ang. Responsive Web Design), LazyLoading czy format plików Webp. Dzięki temu Twój sklep ładuje się szybciej, odpowiednio się skaluje – i to niezależnie od urządzenia, na którym jest przeglądany – a dodatkowo powinien zostać wysoko oceniony przez Google.

Dodatkowo silnik platformy Selesto jest oceniany jako jeden z najlepszych pod względem SEO. Zastosowane są tu m.in. rzadko spotykane mechanizmy takie jak bufor produktów czy automatyczne przekierowania.

Shoper

W tym przypadku wygląd strony buduje się poprzez szablony. Obecnie konfigurator wyglądu strony pozwala Ci dokonać dość zaawansowanej edycji w zakresie zmiany koloru czcionek czy dodawania nowych modułów. Podobnie jak w Selesto, także na tej platformie stronę główną tworzy się na bazie gotowych modułów, które możesz dowolnie rozmieścić. Wystarczy, że przeciągniesz i upuścisz je w pożądanym miejscu. Zmiany możesz obserwować na żywo – nie trzeba przeskakiwać na widok sklepu od strony klienta.

zaloz swoj sklep internetowy na selesto-shoper_wyglad_sklepu

Równie dobrym rozwiązaniem jest możliwość zastosowania gotowych szablonów przygotowanych przez grafików. Dzięki temu masz pewność, że dobrane kolory czy obrazy są ze sobą spójne. Nie musisz się też martwić o poprawne skalowanie sklepu na różnych urządzeniach, ponieważ oprogramowanie jest do tego dostosowane. Taki „gotowiec” to jednak ekstra koszt w wysokości od kilkuset złotych jednorazowo.

zaloz swoj sklep internetowy na selesto-shoper_wyglad_sklepu_szablony

RedCart

RedCart zapewnia użytkownikom duże możliwości kreatora graficznego. Jest dużo elementów, które można personalizować. Warto wspomnieć chociażby o zarządzaniu checkboxami, np. przy zapisie do newslettera, zakładaniu konta albo finalizacji zamówienia, a także dodawaniu pasków informacyjnych.

zaloz swoj sklep internetowy na selesto-redcart_wyglad_sklepu

Niewątpliwym plusem jest opcja „drag and drop” (ang. „przeciągnij i upuść”) w kreatorze strony głównej. To świetny przykład na łączenie przyjemnego z pożytecznym – jeśli lubisz bawić się wyglądem i masz zmysł estetyki, ten kreator zapewni Ci naprawdę dobrą zabawę. Osobom początkującym może jednak sprawiać trudności, przynajmniej na początku.

Podobnie jak pozostałe platformy na RedCart sklep jest przystosowany do mobilnej wersji i skaluje się automatycznie (tzw. RWD).

Sky-Shop

Platforma ta daje Ci możliwość zakupu gotowych szablonów lub samodzielnej edycji domyślnego. Warto skorzystać z tej drugiej opcji, ponieważ kreator graficzny jest bardzo nowoczesny. Zastosowana jest w nim opcja „drag and drop”, choć niestety nie w trybie live. Wyróżnia go też to, że udostępnia bardzo dużą liczbę kart do personalizacji. Oprócz strony głównej są to widoki listy produktów, karty produktu, koszyka oraz bloga.

zaloz swoj sklep internetowy na selesto-skyshop_wyglad_sklepu

Podczas obsługi kreatora trzeba się przyzwyczaić do automatycznego oddalania i przybliżania widoku. Jest to ciekawe rozwiązanie, ale na początku może przyprawiać o lekki zawrót głowy. Ponadto znajduje się tutaj duża liczba czcionek do wyboru i możliwość zarządzania strefą kolorów.

Ten kreator zapewnia zdecydowanie najwięcej możliwości w kontekście personalizacji. Jest to jednak opcja „coś za coś” – przy tylu opcjach tworzenie wyglądu zajmie wiele godzin albo i dni.

Sote

W Sote szablon sklepu wybierasz już podczas zakładania konta na tej platformie. Miłą niespodzianką jest więc to, że po zalogowaniu się do panelu administracyjnego masz możliwość jego zmiany. Co więcej, dla wersji mobilnej możesz przypisać zupełnie inny szablon niż dla komputerowej, przynajmniej teoretycznie. To fajny gadżet, ale nie całkiem przydatny – z dwóch powodów. Po pierwsze, podczas testowania ta opcja nie zadziałała, a po drugie, raczej nie sprzyja to budowaniu spójności wizerunku i rozpoznawalności sklepu.

Edycja wybranego szablonu ogranicza się do określania kolorów lub układu, przy czym zmiany definiuje się zarówno na wersję mobilną, jak i desktopową. Czynność wymaga sporej dozy ostrożności, żeby czegoś nie zepsuć, ponieważ sam konfigurator nie ma oddzielnego podglądu.

zaloz swoj sklep internetowy na selesto-sote_wyglad_sklepu

Ciekawostką i zarazem niedogodnością jest to, że aktualizacji sklepu dokonuje się samodzielnie. Jest ona dodatkowo podzielona na partie, ale tylko informacyjnie, przez co cały proces nie jest przyjazny dla przeciętnego użytkownika. Inną ciekawostką jest fakt, że użytkownicy starszego oprogramowania oferowanego przez sklep mają możliwość przejścia na nowsze, ale odpłatnie. Co w przypadku, gdy założy się sklep teraz, a potem wyjdzie kolejna wersja oprogramowania? Do tego tematu wrócimy przy okazji omówienia cennika.

zaloz swoj sklep internetowy na selesto-sote_aktualizacja_sklepu

Pomoc i wsparcie

Jest to ważny, choć często pomijany czynnik decydujący o wyborze platformy. Aby pozyskać klientów, twórcy oprogramowania chcą uczynić je jak najbardziej funkcjonalnym i prostym w obsłudze. Każdy powinien mieć szansę założyć swój sklep i móc z niego swobodnie korzystać, nawet bez znajomości programowania.

Warto bliżej przyjrzeć się supportowi oferowanemu przez platformę e-commerce. Jak ten element wypada w tych omawianych?

Selesto

To platforma, która cały czas intensywnie się rozwija i co chwilę dodaje nowe funkcje. Z tego powodu nie wszystkie z nich są opisane w dostępnym Centrum Pomocy. Samo omówienie pozostałych jest jednak bardzo pomocne, zwłaszcza że Selesto oferuje je w formie „krok po kroku”.

zaloz swoj sklep internetowy na selesto_centrum_pomocy

W razie problemów możesz zgłosić się do działu pomocy na wewnętrznym czacie (zakładka pomoc w panelu administracyjnym sklepu). Na uzyskanie odpowiedzi nie czeka się długo – z reguły jest to nie więcej niż 15 minut w ciągu dnia. Jeśli wyślesz zgłoszenie w nocy, odpowiedź otrzymasz rano. Istnieje też możliwość kontaktu telefonicznego ze specjalistami z różnych działów.

zaloz swoj sklep internetowy na selesto_czat

Dobrym źródłem informacji, szczególnie tych przydatnych na starcie, jest blog. Pojawią się w nim m.in. newsy o aktualizacjach, narzędziach wykorzystywanych w e-commerce i wskazówki dotyczące prowadzenia sklepu.

Shoper

Na tej platformie Centrum Pomocy jest bardzo rozbudowane, dzięki czemu przeważnie nie ma konieczności wysyłania zgłoszenia. Wiele interesujących treści można również znaleźć na kanale YouTube Shopera – szczególnie ciekawe są różnego rodzaju webinary z branży e-commerce. Aby uzyskać tę wiedzę, nie musisz być nawet klientem Shoper!

zaloz swoj sklep internetowy na selesto-shoper_centrum_pomocy

Platforma dostarcza nowemu użytkownikowi wskazówki za pomocą wiadomości e-mail. Ma to zarówno dobre, jak i złe strony. O ile bywają one naprawdę przydatne, o tyle jest ich po prostu za dużo i skrzynka pocztowa może zacząć traktować je jako spam.

RedCart

Tutaj również znajdziesz całkiem rozbudowane Centrum Pomocy z wieloma przydatnymi, choć bardzo ogólnymi informacjami. Instrukcje konfiguracji elementów krok po kroku są dość fragmentaryczne. Brakuje też grafik ze wskazaniem – jest to sam tekst, więc każdorazowo musisz dobrze się wczytać, aby zlokalizować interesujące Cię wskazówki.

zaloz swoj sklep internetowy na selesto-redcart_centrum_pomocy

Ciekawym rozwiązaniem jest natomiast prowadzona przez RedCart Akademia e-commerce, w ramach której oferowany jest dostęp do kursów, warsztatów czy wsparcia specjalisty. Jest to jednak opcja dodatkowo płatna.

Sky-Shop

Podobnie jak Shoper, platforma Sky-Shop oferuje bogate instrukcje „krok po kroku”, dostępne w Centrum Pomocy. Duże ilości treści znajdziesz także na kanale YouTube i blogu platformy.

Jeśli jednak preferujesz kontakt z żywym człowiekiem i oczekujesz indywidualnego podejścia, pamiętaj o tym, że trudno będzie Ci je otrzymać na tak dużej platformie. Chyba że wykupisz pakiet VIP.

zaloz swoj sklep internetowy na selesto-skyshop_centrum_pomocy

Sote

W przypadku Sote może spotkać Cię duże i dość niemiłe zaskoczenie. Centrum Pomocy jest bowiem dostępne dopiero po zalogowaniu. Dla osób postronnych udostępnione są wyłącznie wybrane instrukcje, które znajdują się dopiero przy opisie wtyczek do zakupienia. Korzystnym rozwiązaniem jest natomiast bezpośrednie przejście do instrukcji z poziomu panelu administracyjnego sklepu.

Źródłem informacji może być także blog, na którym znajdziesz dużo artykułów poświęconych funkcjonowaniu samej platformy.

zaloz swoj sklep internetowy na selesto-sote_centrum_pomocy

Cennik

Ceny są bardzo ważnym czynnikiem wyboru platformy dla sklepu internetowego. Pamiętaj, że w każdym przypadku należy płacić abonament za dostęp.

Aby uniknąć nieporozumień i przykrych niespodzianek, zawsze sprawdź zasady płatności w regulaminie. Dzięki temu dowiesz się, za co będziesz płacić i co zawarte jest w cenie abonamentu. Zaoszczędzisz też czas i energię, którą lepiej spożytkujesz np. na zaplanowanie strategii marketingowej Twojego sklepu.

Selesto

Wysokość abonamentu na tej platformie zależna jest tylko od miesięcznego obrotu. Dostęp do funkcji w sklepie nie jest przy tym ograniczony. To ciekawe rozwiązanie, dzięki któremu nie musisz martwić się, że w przypadku gorszego miesiąca abonament pochłonie większą część Twojego dochodu. Im jest on mniejszy, tym mniej płacisz.
Abonament w Selesto występuje w 3 wariantach: 99 zł, 169 zł lub 289 zł netto miesięcznie, nigdy więcej. Zasady te będą Ci obowiązywać nawet po kilku latach prowadzenia sklepu.

Abonament w Selesto występuje w 3 wariantach: 99 zł, 169 zł lub 289 zł netto miesięcznie, nigdy więcej. Zasady te będą Ci obowiązywać nawet po kilku latach prowadzenia sklepu.

zaloz swoj sklep internetowy na selesto_cennik

Cieszą także jasno określone opłaty dodatkowe. Dotyczą one dodatkowych, niebędących funkcjonalnością sklepu usług. Możesz z nich skorzystać np. gdy chcesz, aby dział prawny przygotował dla Ciebie pakiet dokumentów. Taka struktura cennika pozwala łatwiej planować wydatki i inwestycje biznesowe.

Ukłonem w stronę sklepów, które chcą się przenieść z innej platformy na Selesto jest fakt, że migracja produktowa jest bezpłatna.

Shoper

Platforma ta oferuje ciągłe promocje, a wartość miesięcznego abonamentu ze strony głównej jest określana na podstawie rocznej współpracy. W innym przypadku będzie on wyższy. Finalna informacja dostępna jest w indywidualnej ofercie po założeniu sklepu testowego. Ważne! Po pierwszym roku współpracy stawka abonamentu zmienia się na wyższą. Na szczęście cennik bez promocji można podejrzeć na stronie. Trzeba tylko go dobrze poszukać.

zaloz swoj sklep internetowy na selesto-shoper_cennik

Ceny są też zróżnicowane ze względu rodzaj pakietu, z którego korzystasz, dostępne w nim funkcje czy limity produktów na sklepie. W ten sposób np. backup sklepu jest dostępny dopiero w dość drogim pakiecie Premium.

Abonament nie obejmuje też takich funkcji jak certyfikat SSL, za który obecnie trzeba płacić dodatkowe 119 zł netto rocznie. Dokładne ceny poszczególnych dodatków (np. czat Messenger) możesz sprawdzić w dedykowanym AppStore. Dla porównania w Selesto zarówno certyfikat SSL jaki czat Messenger jest zawarty w abonamencie.

zaloz swoj sklep internetowy na selesto-shoper_cennik_dodatki

RedCart

W tym przypadku miesięczna kwota abonamentu jest obliczana na podobnej zasadzie, co przy platformie Shoper. Tutaj także spotkasz się z różnymi typami płatności w odniesieniu do współpracy miesięcznej i rocznej.

zaloz swoj sklep internetowy na selesto-redcart_cennik

Abonament różnicuje się również, jeśli chodzi o zakres dostępnych funkcji. Do tego zapłacisz za wiele innych dodatków. Przykładowo, szablon do newslettera to koszt 250 zł netto. Więcej informacji o kosztach dodatkowych znajdziesz w zakładce "Integracje".

zaloz swoj sklep internetowy na selesto-redcart_cennik_dodatki

Sky-Shop

Wieczne promocje i mnóstwo dostępnych cenników tej platformy mogą przyprawić o zawrót głowy. Sky-Shop oferuje 4 warianty abonamentu. Jest on też dodatkowo zależny od długości okresu rozliczeniowego (1 miesiąc, 3 miesiące, 1 rok). Ten sam abonament może okazać się inny po skorzystaniu ze sklepu testowego i przy chęci podjęcia współpracy. Wszystko jest tak zagmatwane, że ciężko wyliczyć faktyczne koszty utrzymania sklepu.

zaloz swoj sklep internetowy na selesto-skyshop_cennik

Tutaj również w zależności od rodzaju abonamentu dostęp do funkcji może być poważnie ograniczony. Zastanów się dobrze, zanim zdecydujesz się na tańszy wariant. Po jakimś czasie użytkowania możesz zorientować się, że potrzebujesz większej liczby usług.

Ponadto jak w przypadku Shoper czy RedCart tak i na Sky-Shop znajduje się sklep z dodatkami. Za dostęp np. do Facebook Sklep, który obecnie jest już standardem podczas prowadzenia sklepu internetowego, musisz się liczyć z dodatkową miesięczną opłatą.

zaloz swoj sklep internetowy na selesto-skyshop_cennik_dodatki

Sote

Ostatnia platforma stosuje również standardowe rozwiązanie stopniowania dostępu do funkcji w zależności od wybranej opcji abonamentowej. Dobra wiadomość jest taka, że w żadnym wariancie ograniczeniu nie podlega liczba dostępnych w sklepie produktów.

zaloz swoj sklep internetowy na selesto-sote_cennik

Dużym zaskoczeniem są natomiast opłaty za aktualizację sklepu do nowej wersji oprogramowania. Poniekąd wyjaśnia to, dlaczego niektóre sklepy korzystające z tej platformy wyglądają nieco archaicznie – po prostu od dawna nie były aktualizowane. Natomiast na szczęście drobne aktualizacje w obrębie danej wersji są bezpłatne.

Dodatki do swojego sklepu możesz dokupić w Webstore. Rozszerzenia takie jak integracja z wtyczką Google Tag Manager to koszt przynajmniej 175 zł netto, a z Domodi aż 575zł netto!

zaloz swoj sklep internetowy na selesto-sote_cennik_dodatki

Jeśli dobrze poznasz zasady płatności na poszczególnych platformach, będziesz w stanie odpowiednio zaplanować budżet uruchomienia sklepu internetowego. Wybór gotowej platformy jest niewątpliwie tańszą opcją niż założenie sklepu dedykowanego. Dlatego przed podjęciem decyzji dokładnie przekalkuluj koszty i oszacuj opłacalność przedsięwzięcia.

Podsumowanie

Wszystkie omówione platformy to popularne na naszym rynku rozwiązania oparte na modelu SaaS. W wyborze tej właściwej należy zawsze kierować się swoimi potrzebami i możliwościami.

Aby ułatwić Ci decyzję, stworzyliśmy dla Ciebie tabelę uwzględniającą to, czego możesz potrzebować oraz to, co możesz otrzymać. Opcja, która gwarantuje Ci realizację największej liczby potrzeb, będzie tą najkorzystniejszą.

Jeśli jakieś rozwiązanie wyjątkowo przypadło Ci do gustu, a nie posiada funkcjonalności, na której Ci zależy, nie rezygnuj z niego od razu. Często zdarza się, że dany dodatek jest już wpisany w harmonogram prac rozwojowych danego dostawcy i lada moment może pojawić się w ofercie. Niektóre platformy mogą też zaproponować Ci wdrożenie takiej funkcji. W zależności od jej poziomu skomplikowania może być ona utworzona bezpłatnie lub wyceniona.

Wiadomość wysłana!

Odpowiemy na Twoją wiadomość w ciągu 24 godzin.

Formularz kontaktowy

Jeżeli chcesz stworzyć najpiękniejszy i najszybszy sklep internetowy na rynku, zrób to z moim zespołem. Nie czekaj. Napisz do mnie.