Rynek produktów cyfrowych jest rozległy i zróżnicowany, a format elektroniczny powoli wypiera tradycyjne nośniki tekstu, muzyki czy filmów. Sprawia to, że sprzedaż tego rodzaju plików może zarówno stanowić doskonałe dopełnienie oferty, jak i być samodzielnym źródłem zarobku.

Wszystko, czego potrzebujesz, aby skutecznie sprzedawać produkty cyfrowe, to odpowiednia platforma e-commerce, strategia sprzedażowa i chęci. Zobacz, jakie funkcje powinien posiadać sklep sprzedający produkty cyfrowe, aby przedsięwzięcie miało większe szanse powodzenia.

Spis treści:

  1. Jak sprzedawać produkty cyfrowe?
  2. Funkcjonalności sklepu z produktami cyfrowymi
  3. Jak zbudować sklep z produktami cyfrowymi? Nie zapominaj o podstawowych potrzebach klientów!
  4. Jak sprzedawać pliki skutecznie? Wykorzystaj rozbudowane narzędzia marketingowe!

Jak sprzedawać produkty cyfrowe?

Jeśli myślisz nad rozpoczęciem działalności i zastanawiasz się, jak sprzedawać produkty cyfrowe, zapewne rozważasz przynajmniej kilka opcji. Jednymi z często wybieranych w tym przypadku rozwiązań są systemy typu marketplace (takie jak Allegro) lub specjalne platformy, za których pośrednictwem możesz generować linki do pobrania zakupionego pliku i wysyłać je klientom. W obu tych przypadkach sprzedaż obwarowana jest jednak niemałą prowizją.

Z formalnego, praktycznego i finansowego punktu widzenia najkorzystniejszym miejscem do sprzedaży produktów cyfrowych jest jednak własny sklep internetowy. Niektórzy sprzedawcy są negatywnie nastawieni do takiego rozwiązania, głównie z obawy przed wysokimi kosztami. Część z nich swoją niechęć argumentuje tym, że nie mają wystarczającej wiedzy, jak zbudować sklep z produktami cyfrowymi, aby jego użytkowanie było bezproblemowe.

W praktyce platformy e-commerce działające w modelu SaaS – takie jak Selesto – są wyposażone w gotowe rozwiązania do sprzedaży produktów cyfrowych (i wiele innych). Nie wymagają skomplikowanej konfiguracji i pozwolą Ci uruchomić sprzedaż już w kilka dni, nawet bez specjalistycznej wiedzy i doświadczenia z takimi programami. Wbrew pozorom nie jest to też drogie rozwiązanie – w Selesto (jeżeli trafisz na promocję) za pierwszy miesiąc zapłacisz zaledwie 19 zł!

To niewielki koszt, jeśli wziąć pod uwagę, że własny sklep wzbudza większe zaufanie klientów niż nawet najpopularniejsze platformy marketplace. Dzięki niemu możesz też budować swoją markę, skuteczniej promować swoje produkty w mediach społecznościowych i prowadzić kampanie w najpopularniejszych sieciach reklamowych. Masz więc zdecydowanie większe możliwości sprzedażowe.

Jaki sklep do produktów cyfrowych sprawdzi się najlepiej? Na co zwracać szczególną uwagę?

Sprzedaż kursów online we własnym sklepie internetowym

Funkcjonalności sklepu z produktami cyfrowymi

Mimo że współcześnie założenie sklepu internetowego nie wiąże się z dużym ryzykiem finansowym, warto wcześniej dowiedzieć się, jakie funkcje powinien posiadać sklep sprzedający pliki cyfrowe. Trafny wybór pozwoli Ci oszczędzić czas potrzebny na stworzenie przyjaznej klientom witryny i jej promocję. Pamiętaj też, że niełatwo jest odzyskać raz utracone zaufanie konsumentów i niewielu przedsiębiorców może pozwolić sobie na uruchomienie sprzedaży metodą prób i błędów.

Jakie funkcjonalności sklepu z produktami cyfrowymi są kluczowe? Wybierz platformę, która oferuje Ci:

  • automatyzację wysyłki plików np. poprzez link do pobrania lub wysyłkę produktu na adres mailowy klienta;
  • możliwość konfiguracji liczby pobrań plików czy czasu, w którym plik jest dostępny dla klienta (np. 7 dni);
  • sprzedaż nieograniczonej liczby produktów;
  • kompatybilność z wieloma rodzajami plików (np. mp3, pdf, mpeg, acc czy wav);
  • możliwość połączenia sprzedaży produktów cyfrowych ze sprzedażą tradycyjną w jednym zamówieniu;
  • dużą maksymalną wagę załączników.

Taka konstrukcja sklepu z produktami cyfrowymi daje klientowi możliwość zrobienia zakupów w komfortowy sposób, bez odbiegania od standardowej ścieżki zakupowej.

Sprzedaż produktów cyfrowych we własnym sklepie internetowym

Jak zbudować sklep z produktami cyfrowymi? Nie zapominaj o podstawowych potrzebach klientów!

Jeśli chcesz osiągać zadowalające wyniki sprzedażowe, nie możesz zapominać, że klient kupujący plik cyfrowy to wciąż konsument, który ma swoje wymagania i przyzwyczajenia. Z marketingowego punktu widzenia sprzedaż plików nie różni się od standardowych zakupów online, a na decyzję klientów wciąż wpływają takie same czynniki.

Jaki sklep do produktów cyfrowych spełnia wszystkie te warunki? Wybierz oprogramowanie, które:

  • dostarcza Ci atrakcyjne wizualnie, modyfikowalne szablony graficzne, które pozwolą Ci zaprezentować produkt w korzystny sposób;
  • daje możliwość prostych i krótkich ścieżek zakupowych;
  • zapewnia klientom przynajmniej kilka opcji bezpiecznych i szybkich płatności internetowych, także płatności w różnych walutach;
  • dostarcza Ci narzędzia ułatwiające dodawanie plików cyfrowych i zarządzanie ich sprzedażą: np. grupowanie produktów czy przyznawanie rabatów;
  • jest wyposażone w protokół SSL, który zapewnia bezpieczeństwo transakcji, a także pakiet dokumentów (np. RODO).

Dzięki takiej konstrukcji sklepu z produktami cyfrowymi stworzysz przyjazne klientom środowisko, unikniesz pustych wejść na stronę, uzyskasz większą konwersję i zwiększysz zwrot z inwestycji reklamowych.

Sklep internetowy z produktami cyfrowymi z branży kreatywnej

Jak sprzedawać pliki skutecznie? Wykorzystaj rozbudowane narzędzia marketingowe!

Ostatnią, ale nie mniej pożądaną cechą sklepu przystosowanego do sprzedaży produktów cyfrowych, jest dostępność narzędzi i modułów pozwalających skutecznie promować swoją ofertę poza witryną.

Oczywiście możesz samodzielnie prowadzić kampanie reklamowe i mailingowe czy pozycjonować sklep, ale wygodniej robić to z jednego miejsca. Będzie to jeszcze łatwiejsze, jeśli w pakiecie otrzymasz również zestaw narzędzi analitycznych, które pozwolą Ci w wiarygodny sposób mierzyć efektywność prowadzonych działań promocyjnych.

Jaki sklep do produktów cyfrowych wybrać, który pozwoli Ci to osiągnąć? Kluczowy jest dostęp do gotowych integracji z mediami społecznościowymi czy Google Analytics, oprogramowanie do wysyłki newsletterów, a także mechanizmy ułatwiające pozycjonowanie. Dzięki nim nie tylko dotrzesz do większej liczby potencjalnych klientów, ale też otrzymasz dostęp do danych, które pomogą Ci na bieżąco modyfikować i ulepszać swoją strategię marketingową.

Sprawdź, jak sprzedawać produkty cyfrowe skutecznie i wypróbuj naszą platformę! Dajemy Ci aż 14 dni bez zobowiązań, bez ryzyka i bez inwestycji!

Wiadomość wysłana!

Odpowiemy na Twoją wiadomość w ciągu 24 godzin.

Formularz kontaktowy

Jeżeli chcesz stworzyć najpiękniejszy i najszybszy sklep internetowy na rynku, zrób to z moim zespołem. Nie czekaj. Napisz do mnie.