Cennik
Integracje
Integracje dla Twojego sklepu internetowego
Płatności
Kurierzy
Hurtownie
Multichannel
Księgowość
Marketing
Moduły
Hurtownie
Ptak
Integracja umożliwia synchronizację asortymentu, cen i stanów magazynowych oraz usprawnia proces zamówień.
TIM
Integracja pozwala na automatyczne pobieranie danych o produktach, aktualizację cen i dostępności.
IVON
Integracja umożliwia aktualizowanie asortymentu, cen i stanów magazynowych oraz sprawne składanie zamówień.
TextileDECO
Integracja automatyzuje aktualizację produktów, cen i dostępności, a także umożliwia sprawne składanie zamówień.
VMP
Integracja z hurtownią VMP automatyzuje synchronizację asortymentu, cen i stanów magazynowych.
Zwegrodzki
Integracja z hurtownią Zwegrodzki automatyzuje synchronizację asortymentu, cen i stanów magazynowych oraz ułatwia składanie zamówień.
Więcej ->
Zobacz inne hurtownie, z którymi Selesto umożliwia integrację dla Twojego sklepu internetowego.
Multichannel
Ceneo
Integracja umożliwia automatyczne eksportowanie ofert ze sklepu internetowego, synchronizację cen i stanów magazynowych.
Zalando
Integracja z Zalando umożliwia automatyczne przesyłanie oferty, cen i stanów magazynowych ze sklepu internetowego do platformy
Baselinker
Integracja umożliwia centralne zarządzanie zamówieniami, ofertami i stanami magazynowymi z różnych platform sprzedażowych oraz automatyczną synchronizację danych.
Allegro
Integracja pozwala na automatyczną synchronizację ofert, cen, stanów magazynowych oraz zarządzanie zamówieniami bezpośrednio w sklepie internetowym.
Google Merchant Center
Integracja umożliwia automatyczną synchronizację ofert, cen i stanów magazynowych, zapewniając ich aktualność w kampaniach produktowych Google.
Domodi
Integracja z Domodi pozwala na automatyczne aktualizowanie oferty, cen i stanów magazynowych sklepu internetowego.
Księgowość
BSX Printer
Integracja umożliwia bezpośrednie przesyłanie danych z systemu do drukarki, automatyzując proces drukowania np. paragonów jako dokumentów sprzedażowych w czasie rzeczywistym.
Dotykacka
Integracja polega na synchronizacji danych pomiędzy oprogramowaniem POS a innymi systemami, umożliwiając automatyczne przesyłanie informacji o sprzedaży, magazynie, czy zamówieniach do zewnętrznych aplikacji.
IFIRMA
Integracja pozwala na automatyczne przesyłanie danych o sprzedaży, fakturach i płatnościach z systemu do platformy iFirma, ułatwiając zarządzanie księgowością i raportowaniem finansowym.
Fakturownia
Integracja pozwala na automatyczne przesyłanie informacji o sprzedaży i wystawionych fakturach z systemu do Fakturowni, co przyspiesza i upraszcza proces wystawiania faktur oraz zarządzania dokumentacją.
Marketing
Google ADS
Integracja umożliwia synchronizację danych o produktach i sprzedaży, optymalizując kampanie reklamowe.
Google Analitycs
Integracja pozwala na automatyczne przesyłanie danych o ruchu i sprzedaży, umożliwiając analizę wyników strony.
Trustisto
Integracja umożliwia zbieranie i wyświetlanie ruchu klientów, poprawiając reputację sklepu online.
Rating Captain
Integracja pozwala na zbieranie i wyświetlanie opinii klientów, wspierając budowanie zaufania do sklepu.
Trusted Shops
Integracja pozwala na zbieranie opinii klientów i wyświetlanie certyfikatu zaufania, zwiększając wiarygodność sklepu.
Edrone
Integracja umożliwia wysyłanie spersonalizowanych ofert i wiadomości do klientów na podstawie ich aktywności.
Facebook Pixel
Integracja umożliwia zbieranie danych o użytkownikach w celu precyzyjnego targetowania reklam na Facebooku i Instagramie.
Moduły
Strikemail (email automation)
Integracja pozwala na automatyzację wysyłki spersonalizowanych e-maili do klientów na podstawie ich zachowań i interakcji ze sklepem internetowym.
Notifero (social proof)
Integracja umożliwia wysyłanie powiadomień push, które pokazują aktywność innych użytkowników, zwiększając zaufanie do sklepu.
AutoInvoice (faktury)
Integracja automatycznie wystawia faktury na podstawie zamówień w sklepie internetowym, usprawniając proces księgowości.
TakeGift (karty podarunkowe)
Integracja pozwala na łatwe tworzenie, sprzedaż i zarządzanie kartami podarunkowymi w sklepie internetowym, umożliwiając klientom zakup prezentów w formie kart.
Reet (szybkie zwroty)
Integracja umożliwia automatyzację procesu zwrotów w sklepie internetowym, umożliwiając klientom szybkie i łatwe składanie zwrotów produktów bezpośrednio przez panel Klienta.
SSLA (portal wsparcia)
Integracja pozwala na łatwe zarządzanie zgłoszeniami i obsługę klienta poprzez portal wsparcia, umożliwiając klientom zgłaszanie problemów i szybkie otrzymywanie pomocy.
Zobacz wszystkie integracje
Funkcje
Funkcje, które wspierają Twój biznes!
Wygląd
Konfiguracja
Asortyment
Zamówienia i magazyn
Użytkownicy i Klienci
Konfiguracja
Multisklep i multidomain
Jeden panel administracyjny sklepu połączony z wieloma magazynami i domenami. Napisz da nas a zbudujemy dla Ciebie dedykowaną architekturę sprzedaży
Progresive Web App (PWA)
Sklep internetowy dostępny jako apka na smartfonie Twoich Klientów? Spraw, aby Twoi Klienci mieli Twój sklep zawsze pod ręką.
Darmowy certyfikat SSL
Całkowicie bezpłatny i wbudowany w Twój sklep certyfikat SSL. Na Selesto Twoja strona jest szyfrowana i całkowicie bezpieczna.
Zarządzanie JavaScript
Jesteś programistą i chcesz zbudować coś samodzielnie? Na Selesto możesz dowolnie nadpisywać wbudowany kod JS własnym kodem.
Powiadomienia mailowe
Funkcja automatycznego wysyłania powiadomień mailowych umożliwia wysyłanie wiadomości o statusie zamówienia bez potrzeby ręcznej interwencji.
Backup danych
Funkcja umożliwia regularne tworzenie kopii zapasowych informacji przechowywanych w sklepie, zapewniając ich bezpieczeństwo i możliwość przywrócenia w razie awarii.
Asortyment
Zestawy produtkowe
Grupuj swoje produkty w dowolne kombinacje i sprzedawaj je jako zestawy np. w innej cenie.
Produkty powiązane
Łącz swoje produkty poprzez powiązania i wyświetlaj np. inne warianty kolorystyczne
Produkty polecane
Twórz wariacje zakupowe wyświetlając Swoim Klientom inne opcje do wyboru w ramach jednej karty produktowej
Produkty elektroniczne
Sprzedawaj e-booki, grafiki, zdjęcia, muzykę, filmy i dowolne inne produkty elektroniczne w zautomatyzowany sposób.
Sprzedaż w modelu "pre-order"
Badaj rynek wprowadzając nowe produkty i testując popyt poprzez ich udostępnienie z wyprzedzeniem.
Grupy produktów
Funkcja pozwala na organizowanie produktów w zbiory, ułatwiając klientom nawigację i wyszukiwanie podobnych artykułów.
Warianty
Warianty umożliwiają oferowanie produktów w różnych opcjach, takich jak rozmiar, kolor czy materiał.
Zamówienia i magazyn
Powiadomienia o dostępności produktu
Funkcja pozwala klientom na zapis do automatycznego maila wysyłanego, gdy niedostępny produkt pojawi się w sprzedaży.
Blokowanie produktów
Funkcja polega na zarezerwowaniu produktu w koszyku, co uniemożliwia jego zakup przez innych użytkowników w trakcie realizacji płatności.
Wyszukiwanie zamówień
System umożliwia skorzystanie z zaawansowanej wyszukiwarki zamówień na podstawie zdefiniowanych zapytań np. adres mailowy.
Raportowanie sprzedaży
Istnieje możliwość generowania wykresów sprzedaży wybranych produktów w przedziale dat oraz w podziale na warianty.
Raportowanie zamówień
Funkcja pozwala na generowanie raportów w postaci PDF lub XLS z listą zamówień w wybranym przedziale dat.
Zarządzanie stanami magazynowymi
System pilnuje bieżącej aktualności stanów magazynowych, co umożliwia sprzedaż rzeczywiście posiadanych produktów.
Zobacz wszystkie funkcje
BlogPomocWypróbuj za darmo
SelestoBlogJak założyć hurtownie internetową
Jak założyć sklep?

Jak założyć hurtownię internetową?

Rafał Słoma
Rafał Słoma
21.11.2024
hurtownia magazyn

W Twojej okolicy lub na obrzeżach Twojego miasta powstaje kolejny okazały magazyn, a Twoja hurtownia traci stałych klientów lub nie zyskuje nowych? Może nie wiesz, ale możesz dodatkowo założyć ją w formie online i rozszerzyć swój rynek, na którym działasz. Dlatego najwyższa pora zainwestować w nowoczesne rozwiązania, bo rozwój z poprzednich dekad w powiększenie magazynu przestał już na siebie zarabiać i jeśli zacząłeś odczuwać marazm, to uspokoję Cię!

Jeśli faktycznie powiększyłeś magazyn lub zainwestowałeś w nowy, to wdrażając opisane w tym artykule rozwiązania, znów Twoja hurtownia zacznie być pełna, a współczesne techniki i możliwości, jakie niesie ze sobą Internet, nie zmuszą Cię do bazowania tylko na jednym kliencie. Wręcz przeciwnie! Nie pozwolą Ci się nudzić, a ilość nowych kontaktów możliwych do nawiązania będzie działać tylko i wyłącznie na Twoją korzyść, szczególnie w dalszej promocji Twojego biznesu.

Jeśli jeszcze nie wiesz, jakie rozwiązanie będzie dla Ciebie odpowiednie, albo jak się za to zabrać, to zapraszam Cię do lektury, w której dowiesz się, jak założyć hurtownię internetową nadającą Twojemu biznesowi nowego życia!
Czy zakładanie hurtowni internetowej ma sens?
Jeśli pomysł na hurtownię był intrygującą Cię myślą na inwestycję w swój biznes, a nie wiesz, jak założyć hurtownię online, to pokrótce przyjrzyjmy się, czym ona w ogóle jest.
Hurtownia to rodzaj przedsiębiorstwa lub miejsce, w którym sprzedawane są produkty na większą skalę, zazwyczaj klientom biznesowym w modelu B2B, takim jak detaliści, restauracje, hotele czy inne firmy. Hurtownie służą jako pośrednicy między producentami a ostatecznymi klientami, dostarczając produkty w większych ilościach niż sprzedaż detaliczna. Główną cechą hurtowni jest sprzedaż towarów na poziomie hurtowym, nie tylko stacjonarnie, ale i sprzedaż hurtowa przez Internet, co oznacza, że klient dokonuje zakupu większej ilości produktów niż przeciętny konsument detaliczny, szczególnie za pomocą Internetu.
Oznacza to, że hurtownie oferują szeroki asortyment produktów, w zależności od rodzaju działalności. Mogą to być artykuły spożywcze, elektronika, odzież, kosmetyki, materiały budowlane, czy wiele innych. Klienci hurtowni korzystają z tych źródeł zaopatrzenia, aby uzyskać produkty, które są niezbędne do prowadzenia swojego biznesu. Innymi słowy, każdy mały sklepik, jak i duże markety, zaopatrywane są przez konkretne hurtownie, mogące być też producentami, specjalizujące się w sprowadzaniu i magazynowaniu konkretnych produktów.
Czy zatem tylko duzi gracze mają szansę wybić się na hurtowni online? Oczywiście, że nie! Tutaj pojawia nam się rosnący w siłę dropshipping - jest to model biznesowy, w którym przedsiębiorca prowadzący sklep internetowy nie przechowuje fizycznie produktów, które sprzedaje, ale zamawia je z hurtowni (dostawców lub producentów) na zlecenie klienta - oznacza to, że taki sklep online nie musi posiadać magazynu ani trzymać zapasów, co może znacząco obniżyć jego koszty, co otwiera drogę właśnie Tobie, ułatwiając Ci założenie hurtowni online i integrację takiego e-sklepu z Twoją e-hurtownią.
Usprawnianie działania takich sklepów internetowych prowadzi do tego, że tworzone są zoptymalizowane bazy hurtowni, które dobierane są dla konkretnych przedsiębiorców według zapotrzebowania na dany towar, stając się najbardziej elastycznym rozwiązaniem dla wszystkich. Taki sklep może sam znaleźć sobie hurtownię i nawiązać z nią współpracę lub skorzystać już z pełnej bazy dostępnej u partnerów, takich jak Selesto, która zaproponuje właśnie Twoją hurtownię (pamiętaj, że nawiązanie bezpośredniej współpracy zawsze następuje między sklepem a hurtownią).
hurtownia dropshipping zdjęcie pracownika
Własna hurtownia online wiąże się też z pewnymi wymogami i przewidywaniami, które na początku drogi trzeba wziąć pod uwagę. Zanim dowiemy się, jak otworzyć własną hurtownię internetową, dlatego warto zadać sobie kilka pytań:
Ile pieniędzy jestem w stanie zainwestować w swój e-biznes
Jakie produkty hurtowe chciałbym sprzedawać online
Czy potrzebuję wspólnika lub kogoś, kogo mógłbym zaangażować w tą gałąź sprzedaży online
Czy jestem gotów dostosować się do zmieniających się warunków rynkowych i konkurencji
Czy planuję skupić się na rynku lokalnym czy też na rynkach międzynarodowych?
Zatem, czy zakładanie hurtowni online ma sens? Każdy biznes jest niezbędny w prawidłowo funkcjonującym rynku, który przez swoją zmienność musi zawsze reagować na potrzeby konsumenta. Więc pytaniem pomocniczym powinno być “czy jestem gotów na założenie hurtowni online już dziś?”. Jeśli odpowiedź jest twierdząca oznacza to, że ma sens!
Jak założyć hurtownię online krok po kroku.
Zakładanie hurtowni online wiąże się z kilkoma czynnościami, które należy podjąć, by rozpocząć swój dochodowy e-biznes. Wymaga on starannego planowania i przemyślanej strategii w podejściu projektowym według ściśle określonego harmonogramu. W kilku krokach dowiesz się jak otworzyć własną hurtownię online i jak to zrobić prawidłowo, by później skupić się na rozwoju biznesu, zamiast rozwiązywać problemy, których być nie powinno:
hurtownia dropshipping zdjęcie statystyk na tablecie
1. Ustalenie harmonogramu oraz planu działania
Najważniejsze, to podejść do tematu profesjonalnie. Dlatego wraz ze swoim doradcą, który ma doświadczenie w handlu e-commerce, będziecie musieli ustalić w pierwszej kolejności budżet, który w swoim założeniu będzie musiał zapewnić prawidłowe wdrożenie i rozbudowanie hurtowni na e-hurtownię, a co za tym idzie, etap projektowania i wdrażania dedykowanej grafiki. Nie jest to niestety szybki i tani proces, dlatego należy uzbroić się w cierpliwość, by prawidłowo postępować w harmonogramie zgodnie ze zdefiniowanymi założeniami projektu.
2. Strona internetowa oraz wybór platformy e-commerce
Ten krok będzie niezbędny w kwestii “jak sprzedawać hurtowo przez Internet?”. Odpowiednio zbudowana strona internetowa hurtowni to ważny element całego procesu. Twoja strona powinna być przejrzysta, łatwa w nawigacji i estetyczna, a co za tym idzie - profesjonalna. Warto zainwestować w odpowiednie grafiki, design oraz zoptymalizować ją pod kątem urządzeń mobilnych, aby zapewnić użytkownikom najlepsze doświadczenie zakupowe. Możesz to zrobić poprzez wynajęcie platformy e-commerce, która będzie podstawą Twojego biznesu internetowego. Proponowaną opcją będzie platforma, która poprzez łatwą integrację hurtowni z e-sklepami i systemami płatności staje się idealnym narzędziem zewnętrznym do zarządzania własnym biznesem.
3. Wybór modelu sprzedaży hurtowej
Sprzedaż hurtowa przez Internet może odbywać się na podstawie różnych modeli, a jednym z najpopularniejszych jest zakładanie hurtowni dropshipping. W tym modelu klienci biznesowi nie muszą trzymać towaru na własnym magazynie, ponieważ Twoja hurtownia może im to zaoferować, dzięki czemu produkty będą dostarczane bezpośrednio od Ciebie do klientów. Wybierając dropshipping, Ty oszczędzasz czas, a klienci pieniądze na utrzymaniu magazynu, a przy tym Twoja oferta będzie korzystniejsza dla klienta.
4. Testowanie i optymalizacja
Gdy mamy już gotową stronę internetową oraz wprowadzone produkty, można przeprowadzić testy funkcjonalne hurtowni online, w tym procesów zamawiania i płatności. Pozwoli to rozwiązać ewentualne problemy i błędy. Następnie konieczna będzie optymalizacja wydajności strony online pod kątem prędkości i ładowania oraz wdrażania technik SEO.
5. Marketing i promocja
Aby przyciągnąć klientów do swojej hurtowni online, inwestuj w marketing i promocje, takie jak np. kampanie reklamowe w mediach społecznościowych. Określ konkurencyjne ceny hurtowe i zaoferuj je klientom biznesowym. Zwykle hurtownie udzielają rabatów od cen detalicznych lub oferują specjalne ceny hurtowe właśnie dla klientów hurtowych. Korzystaj z wszelkich dostępnych narzędzi, takich jak reklama Google Ads, kampanie marketingowe, media społecznościowe i optymalizację SEO - sprawdź, czy Twoja platforma e-commerce ma to w swojej ofercie. Zbuduj solidną markę i dbaj o pozytywną opinię klientów.
6. Obsługa klienta i logistyka
Profesjonalna obsługa klienta to klucz do sukcesu. Szybko odpowiadaj na zapytania korzystając ze wsparcia telefonicznego lub czatu. Rozpatruj reklamacje i oferuj zdalne wsparcie techniczne. Zadbaj także o efektywną logistykę, aby produkty docierały do klientów terminowo i w nienaruszonym stanie. Pamiętaj, że teraz większość spraw będzie rozpatrywana i załatwiana zdalnie za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
7. Monitorowanie i zarządzanie rozwojem
Regularnie monitoruj wyniki swojej hurtowni internetowej. Analizuj wskaźniki, takie jak sprzedaż, koszty, marże i poziom zadowolenia klientów. Na podstawie tych danych podejmuj decyzje dotyczące rozwoju i optymalizacji swojego biznesu. Skuteczny plan na rozwój pozwoli Ci zagwarantować sobie i firmie stale rosnące przychody, bo w końcu budujemy biznes, by mieć z tego przede wszystkim korzyści finansowe.
8. Skalowanie biznesu
Gdy minie kilka-kilkanaście miesięcy po uruchomieniu hurtowni internetowej i będziesz mógł oszacować swój e-biznes oraz przeanalizować statystyki funkcjonowania hurtowni online, będziesz mógł podjąć dalsze, właściwe działania, jak wdrażanie narzędzi do automatyzacji procesów oraz zoptymalizowanie strony internetowej na podstawie danych i opinii Twoich klientów. Będziesz mógł też opracować dalszy plan rozwoju e-hurtowni, w tym strategię rozwoju produktów i obsługi klienta. Warto wówczas rozważyć dodawanie nowych produktów lub kategorii produktów do Twojego asortymentu i rozszerzenie działalności na inne rynki lub regiony.
Zobacz jak to działa w praktyce
Hurtownie są kluczowym ogniwem w łańcuchu dostaw, o czym bardzo dobrze wiedzą specjaliści z Selesto, dlatego jeśli już wiesz, jak otworzyć własną hurtownię internetową, skonsultuj swoje pomysły i potrzeby z odpowiednimi osobami. Poza producentami i innymi dostawcami można spotkać tam agentów i pośredników poszukujących właśnie hurtowni do współpracy. Oni także mogą okazać się kluczowi w dalszej ekspansji na zagraniczne rynki pomagając zarówno w imporcie, jak i eksporcie nowych produktów rozwiązując problem, skąd brać towar do hurtowni również w makroskali.
hurtownia statystyki na laptopie
Jeśli myślami wybiegłeś już w przyszłość, mając przed oczami swój rozwijający się i dobrze prosperujący biznes, pamiętaj, że wykonanie pierwszego kroku jest najważniejsze. Dlatego, zaczynając w e-biznesie, skorzystaj ze sprawdzonych rozwiązań platformy, które pozwolą Ci zapoznać się z rynkiem i branżą w mniejszej skali, integrując swoją hurtownię z e-sklepami. Przede wszystkim mając przy tym stały kontakt z profesjonalnym zespołem, który przeprowadzi cię przez kwestię, jak otworzyć własną hurtownię online na platformie e-commerce, dzięki czemu będziesz mógł łatwo zarządzać swoją hurtownią z jednego miejsca oraz mieć pełną kontrolę nad ofertami swoich produktów dostarczanych do klientów B2B od samego początku.
Powodzenia w rozwoju swojego e-biznesu!
Spis treści
Sprzedaż produktów cyfrowych. Jak powinien być skonstruowany sklep? Najważniejsze funkcje
Element dekoracyjny strony
Nie odkładaj decyzji na jutro.
Podejmij ją już dziś!
Testuj 14 dni za darmo i bez zobowiązań
Dodaj komentarz
Odpowiadasz na komentarz  
Imię i nazwisko
Komentarz
Dodaj komentarz
Dziękujemy, komentarz zostanie dodany po zaakceptowaniu przez administratora.