Logo Selesto
Cennik
Integracje
Integracje dla Twojego sklepu internetowego
Płatności
Kurierzy
Hurtownie
Multichannel
Księgowość
Marketing
Własne
Hurtownie
Ptak
Jedna z największych platform hurtowych w Europie Środkowo-Wschodniej. Tysiące produktów od sprawdzonych dostawców w jednym miejscu.
TIM
Hurtownia z asortymentem elektrycznym i elektronicznym – ponad 65 tysięcy produktów dla domu i biznesu.
TextileDECO
Oferta artykułów plastycznych, dekoracyjnych i materiałów do rękodzieła oraz twórczości kreatywnej.
Alizoo
Hurtownia akcesoriów i karm dla zwierząt domowych – produkty dla psów, kotów i małych pupili.
Berlinger Haus
Producent wysokiej jakości akcesoriów kuchennych, garnków i patelni działający w branży ponad 20 lat.
Hellux
Doświadczony dystrybutor sprzętu oświetleniowego i dekoracyjnego – lampy, żarówki i akcesoria do wnętrz.
Neneko
Hurtownia oferująca lalki, przytulanki oraz inne akcesoria dla dzieci.
Więcej...
Zobacz pozostałe hurtownie lub dodaj własną integrację. Zatowaruj sklep automatycznie i miej zawsze aktualne ceny oraz stany magazynowe.
Marketing
Facebook
Zintegruj sklep z Facebookiem i dotrzyj do milionów klientów. Twórz katalogi produktów, uruchamiaj kampanie i zwiększaj sprzedaż.
Instagram
Połącz swój sklep z Instagramem i sprzedawaj tam, gdzie klienci naprawdę spędzają czas i szukają inspiracji.
Tik Tok
Promuj sklep w kreatywny sposób i docieraj do nowych odbiorców. Pokazuj produkty w krótkich filmach i zwiększaj sprzedaż.
Google
Wykorzystaj potęgę jednej z największych wyszukiwarek i zmaksymalizuj efektywność kampanii.
Trustisto
Wyświetlaj ruch klientów w sklepie i buduj jego reputację w czasie rzeczywistym.
Trusted Shops
Zbieraj opinie i prezentuj certyfikat zaufania, zwiększając wiarygodność marki.
Edrone
Wysyłaj spersonalizowane oferty i wiadomości dopasowane do zachowań klientów.
Więcej
Zobacz więcej narzędzi marketingowych.
Własne
Notifero
Zachęć do zakupów klientów dzięki powiadomieniom push pokazującym aktywność innych użytkowników.
SSLA
Ułatw obsługę klienta i szybkie rozwiązywanie problemów wprowadzając nasz portal wsparcia do swojego sklepu.
Strikemail
Automatycznie wysyłaj spersonalizowane e-maile dopasowane do zachowań i interakcji klientów.
Reet
Uprość proces zwrotów, pozwalając klientom składać je bezpośrednio przez panel sklepu.
TakeGift
Twórz, sprzedawaj i zarządzaj kartami podarunkowymi, dając klientom możliwość zakupu prezentów.
AutoInvoice
Automatycznie wystawiaj faktury na podstawie zamówień, usprawniając księgowość sklepu.
Blog-pro
Zadbaj o SEO sklepu i zwiększenie widoczności w przeglądarce Google, zapewniając odbiorcom wartościowe treści.
Loyal Pro
Zwiększ częstotliwość zakupów, dając klientom punkty i rabaty w programie lojalnościowym.
PopApp
Zaangażuj klientów w odpowiednim momencie dzięki wyskakującym pop-upom.
ViuuMi
Pozwól klientom recenzować produkty i pokaż ich prawdziwe doświadczenia.
Zobacz wszystkie integracje
Funkcje
Funkcje, które wspierają Twój biznes
Bezpieczeństwo
Wygląd
Asortyment
Zamówienia
Wsparcie sprzedaży
Wygląd
Kreator wyglądu sklepu
Skonfiguruj sklep w 100% po swojemu prosto i szybko – bez kodowania i specjalistycznej wiedzy. Dzięki intuicyjnemu kreatorowi wybierzesz kolory, czcionki i banery, tworząc w kilka chwil sklep, który idealnie odzwierciedla Twój pomysł.
Responsive Web Design
Twój sklep zawsze wygląda perfekcyjnie – na komputerze, tablecie i smartfonie. Dzięki technologii RWD klienci wygodnie robią zakupy z każdego urządzenia, a Ty nie tracisz zamówień.
Smart images
Pokaż produkty w najlepszym świetle – zdjęcia automatycznie zmieniają się po najechaniu kursorem lub przy wyborze wariantu kolorystycznego. Klienci szybciej podejmują decyzję zakupową, widząc dokładnie to, czego szukają.
Wybór stylu koszyka
Wybierz, jak Twój koszyk będzie widoczny dla klientów – jako popup, strona czy rozwijane okno. Dostosuj wygląd i funkcjonalność do stylu swojego sklepu w kilka sekund.
Szablony maili
Spraw, by każdy e-mail wysyłany do klientów wyglądał profesjonalnie i był dopasowany do Twojego sklepu – łatwo edytuj treść, styl i wygląd wiadomości.
Zarządzanie CSS
Masz doświadczenie w programowaniu i chcesz stworzyć coś unikalnego? W Selesto możesz nadpisać wbudowany kod CSS własnym kodem i w pełni dostosować wygląd swojego sklepu.
Więcej...
Asortyment
Produkty polecane
Podkreśl swoje bestsellery. Pokaż klientom produkty, które naprawdę warto kupić i zwiększaj sprzedaż jednym kliknięciem.
Zestawy produtkowów
Twórz gotowe zestawy produktów, które pokochają Twoi klienci. Więcej wartości dla nich, większa sprzedaż dla Ciebie.
Produkty elektroniczne
Sprzedawaj e-booki, kursy czy pliki cyfrowe bez ograniczeń. Selesto automatycznie dostarczy je klientowi po zakupie.
Grupy produktów
Funkcja pozwala na organizowanie produktów w zbiory, ułatwiając klientom nawigację i wyszukiwanie podobnych artykułów.
Sprzedaż w modelu "pre-order"
Badaj rynek wprowadzając nowe produkty i testując popyt poprzez ich udostępnienie z wyprzedzeniem.
Produkty powiązane
Łącz swoje produkty poprzez powiązania i wyświetlaj np. inne warianty kolorystyczne.
Produkty parametryzowane
Pozwól klientom samodzielnie wybrać parametry produktu – od długości po wagę – i stworzyć idealne dopasowanie.
Więcej...
Zamówienia
Aktualizowanie stanów magazynowych
System automatycznie aktualizuje stany magazynowe, dzięki czemu zawsze sprzedajesz to, co faktycznie masz.
Generowanie etykiet do zamówień
Drukuj etykiety jednym kliknięciem. Oszczędzaj czas i wysyłaj paczki szybciej dzięki ich automatycznemu generowaniu.
Generowanie paragonów i faktur
Automatyczne paragony i faktury pozwalają Ci szybciej obsłużyć zamówienia i uniknąć błędów.
Blokowanie produktu w procesie zakupu
Selesto automatycznie blokuje towar w trakcie zakupu, by uniknąć podwójnych zamówień i pozwolić klientom spokojnie dokończyć transakcję.
Raportowanie sprzedaży
Analizuj wyniki sprzedaży i podejmuj lepsze decyzje biznesowe. Czytelne raporty pokażą Ci, co sprzedaje się najlepiej.
Historia i szczegóły zamówienia
Zyskaj pełny wgląd w każde zamówienie – od momentu zakupu po dostawę. Wszystkie dane i szczegóły w jednym miejscu.
Wiecej...
Wsparcie sprzedaży
Zapis do newslettera
Zbieraj subskrybentów i zwiększaj sprzedaż dzięki regularnym mailom z nowościami i promocjami.
Program lojalnościowy
Nagradzaj stałych klientów i zwiększaj ich zaangażowanie. Więcej punktów, więcej zakupów, większa lojalność.
Opinie o sklepie i produktach
Pozwól klientom dzielić się opiniami i buduj zaufanie. Recenzje zwiększają wiarygodność i pomagają w sprzedaży.
Oznaczenia Nowość i Bestseller
Wyeksponuj najpopularniejsze i najnowsze produkty. Pomóż klientom szybciej znaleźć to, co warto kupić.
Kody rabatowe
Twórz promocje i przyciągaj klientów. Kody rabatowe zwiększają sprzedaż i zachęcają do powrotów.
Portale społecznościowe
Sprzedawaj więcej, dzięki prostej integracji z Facebookiem, Instagramem i innymi platformami społecznościowymi.
Blog i przyjaznoźć SEO
Pisz artykuły, popraw SEO i przyciągnij więcej odwiedzających do swojego sklepu.
Wiecej...
Zobacz wszystkie funkcje
PomocWypróbuj za darmo
SelestoBlogSklep internetowy w modelu Dropshipping
Usługi

Sklep internetowy w modelu Dropshipping

Czy to opcja dla Ciebie?
Rafał Słoma
Rafał Słoma
18.12.2024
Sklep dropshippingowy w Selesto
Widzisz dla siebie miejsce na rynku internetowym, ale brakuje Ci kapitału, żeby zacząć? Nie wiesz, co to jest dropshipping i jak się za to zabrać? W takim razie zapoznaj się z naszymi wskazówkami i dowiedz się więcej na temat dropshippingu – modelu biznesowego, w którym nie musisz kupować produktów, by je sprzedawać.
Na czym polega dropshipping? Wszystko o dropshippingu
Sklep dropshipping, a może hurtownia? Dla wielu klientów pozornie nie ma znaczenia model biznesowy firmy, w której zdecyduje się zakupić dany produkt. Jednak dla potencjalnego przedsiębiorcy może to być kluczowa wiedza, która przesądzi o jego zyskach. Jak działa dropshipping?

Dropshipping to popularny w e-commerce model biznesowy, w którym biorą udział:
sklep internetowy, w którym można kupić produkty z określonej kategorii;
hurtownie dropshipping, do której sklep internetowy przekazuje zamówienia i która zajmuje się ich realizacją;
klient, który dokonuje zakupu w sklepie internetowym i otrzymuje zamówienie wysłane bezpośrednio z magazynu hurtowni.
Gdy Twój sklep działa w takim modelu, nie musisz kupować własnego towaru, dbać o zapasy ani szukać miejsca na jego przechowywanie. Jesteś wówczas swego rodzaju pośrednikiem pomiędzy hurtownią a klientem. To Ty oferujesz produkty w Internecie i zajmujesz się ich sprzedażą na rzecz hurtowni.

Z punktu widzenia klienta to, czy sklep działa w dropshippingu, nie ma większego znaczenia. Często nie wie on nawet, że wysyłką zajmuje się inny podmiot niż ten, w którym dokonał zakupu. Dropshipping w sklepie internetowym oznacza więc pełną obsługę zamówień ze strony hurtowni. To coś zupełnie innego niż popularny w branży e-commerce fulfillment. Poznaj różnice pomiędzy tymi dwoma rodzajami wsparcia dla sklepów internetowych: Sprawdź tutaj.
Dropshipping w Selesto
Czy dropshipping jest dla Ciebie? Poznaj zalety tego modelu biznesowego
Sprawdź, co to jest dropshipping, co sprzedawać i dlaczego warto wybrać akurat ten model biznesowy.
Niskie koszty na początek – jedyny kapitał, jakim musisz dysponować, to pieniądze potrzebne na utworzenie sklepu internetowego (zintegrowanego ze stroną hurtowni) i ewentualne koszty wewnętrzne. Dropshipping w sklepie internetowym nie wymaga własnego magazynu, a pracę możesz wykonywać nawet z domu.
Brak ryzyka – w dropshippingu nie kupujesz towaru, nie musisz więc obawiać się, że w przypadku niepowodzenia zostaniesz z niepotrzebnymi zapasami.
Elastyczność – możesz obserwować rynek e-commerce i na bieżąco reagować na zmiany trendów. Nie musisz gromadzić zapasów towaru, więc jeśli jakieś produkty przestają się sprzedawać, łatwo zastąpisz je w swojej ofercie innymi.
Czy dropshipping to gotowa recepta na sukces? Uważaj na te pułapki!
Przekonały Cię zalety dropshippingu? To łatwy i niedrogi sposób na dołączenie do branży e-commerce. Pamiętaj jednak, że nie wszystkim na rynku udaje się osiągnąć sukces.

Co może być zagrożeniem dla sklepów internetowych działających w modelu dropshippingu? To przede wszystkim:
Duża konkurencja na rynku. Dropshipping pozwala osiągnąć szybki sukces, ale takie sytuacje – z niewielkimi wyjątkami – należą już do przeszłości. Niski próg wejścia i łatwość pozyskiwania towarów do sprzedaży sprawiają, że na taki model biznesowy decyduje się bardzo dużo sklepów internetowych. To powoduje, że w dropshippingu szczególnie liczy się zasada „wyróżnij się lub zgiń”.
Konieczność płacenia marży hurtowniom. Kwota, za którą sprzedasz produkt, nie stanie się automatycznie Twoim zyskiem. Sprzedawcy ze sklepów internetowych dzielą się nią z hurtowniami. Samo w sobie nie jest to zagrożeniem. Jeśli jednak marża będzie na zbyt wysokim poziomie, może się okazać, że Twoje przychody nie pokrywają kosztów działalności sklepu.
Utrudniona kontrola nad procesem realizacji zamówienia i wysyłki. To, w jakim czasie produkt zostanie wysłany do klienta, w dużym stopniu wpływa na poziom satysfakcji z zakupu. Za tę kwestię w modelu dropshippingu odpowiada hurtownia. Jeśli nie zadbasz o precyzyjne ustalenia – czas realizacji zamówień, procedurę obsługi zwrotów i bezpieczeństwo przesyłek – może czekać Cię z tego powodu sporo stresu.
Dropshipping – jak zacząć sprzedawać, by odnieść sukces?
Kluczem do sukcesu w przypadku dropshippingu jest skuteczny, dobrze przemyślany marketing sklepu internetowego. Jak wyróżnić się na tle wielu innych sprzedawców oferujących podobne produkty?
Jeśli chcesz dowiedzieć się, jak zacząć dropshipping, by sprzedaż w tym modelu przynosiła zyski Twojej firmie, zapoznaj się z poniższymi wskazówkami:
Skuteczne docieraj do klientów za pomocą różnych kanałów – dawaj się wyszukać w sieci, ale także działaj aktywnie. Dostarczaj odbiorcom wartościowe treści na blogu, wrzucaj posty na Facebooka i Instagrama, wykorzystuj reklamy Google Ads.
Zadbaj o skuteczne pozycjonowanie strony sklepu internetowego – umiejętnie nasycone frazami kluczowymi opisy produktów i kategorii to podstawa. Pamiętaj także o opisach zdjęć, meta danych i przyjaznej dla wyszukiwarek strukturze strony.
Wybierz odpowiednie produkty – co sprzedawać w dropshipping? Żywność, kosmetyki, suplementy diety, artykuły higieniczne i medyczne oraz zabawki. Nie musisz jednak opierać się wyłącznie na tej liście. Najlepszy produkt dla Ciebie to taki, na którym się znasz – dzięki temu będziesz mógł lepiej doradzać swoim klientom i budować wizerunek eksperta.
Ustal marżę na korzystnym dla siebie poziomie – większość hurtowni obsługujących sklepy internetowe nalicza marżę w wysokości 25–30%. Pamiętaj o tym podczas ustalania cen swoich produktów.
Wybierz zaufaną hurtownię, która będzie sprawnie realizowała Twoje zamówienia.
Twój sklep dropshipping z Selesto
Hurtownie dropshipping i sklepy internetowe – jak wygląda współpraca między nimi?
Zanim rozpoczniesz sprzedaż w ramach dropshippingu, czeka Cię jeszcze kilka zadań do wykonania. Niektóre z nich możesz sobie ułatwić dzięki narzędziom do automatyzacji.

Przykładem jest kwestia dodawania produktów do sklepu internetowego. Nie musisz robić tego ręcznie – całe szczęście, bo liczba produktów w niektórych sklepach sięga kilku tysięcy. Hurtownie udostępniają swoje oferty dot. tego, co sprzedawać w dropshippingu, w formie plików XML, CSV lub (rzadziej) za pośrednictwem interfejsu API. Znajdują się w nich kluczowe informacje: nazwy produktów, ceny hurtowe, stany magazynowe, a nawet zdjęcia i opisy.
To narzędzie, które wykorzystasz także podczas standardowej komunikacji z hurtowniami (co nie jest możliwe w przypadku plików CSV czy XML). Gdy do Twojego sklepu trafia zamówienie od klienta, nie musisz wysyłać maila do hurtowni z informacją o zakupie. Dzięki integracji hurtownia otrzyma automatyczne powiadomienie o zamówieniu i będzie mogła rozpocząć jego realizację.
Te elementy możesz wykorzystać w swoim sklepie, jednak w przypadku opisów lepiej jest zadbać o przygotowanie własnych (samodzielnie lub zlecając ich napisanie agencji contentowej). Takie treści lepiej wpłyną na pozycjonowanie strony – unikniesz problemu z tzw. duplicate contentem, czyli powtarzaniem się tych samych opisów na różnych stronach.

Pliki typu XML lub CSV są często udostępniane przez hurtownie pod konkretnym adresem URL. Nie ma zatem potrzeby bezpośredniego pobierania ich na dysk komputera ani importowania do panelu sklepu. Jeżeli plik został wcześniej zintegrowany ze sklepem internetowym poprzez podpięcie adresu URL, może się aktualizować automatycznie.

Dzięki takiej integracji nie tylko możesz łatwo wgrać pliki produktowe, ale także mieć pod stałą kontrolą np. stany magazynowe. Pozwalają na to właśnie opisane powyżej zautomatyzowane aktualizacje oferty produktowej hurtowni. System może je przeprowadzać nawet co pół godziny, choć w przypadku plików XML czy CSV zazwyczaj dzieje się to raz lub 2 razy dziennie (zależy to od warunków współpracy z daną hurtownią). Dzięki temu nie musisz tracić czasu na żmudne wprowadzanie nowości do swojego sklepu. Unikniesz także pomyłek i trudnych sytuacji związanych ze sprzedażą produktów, których nie możesz wysłać klientom.

Interfejs API to narzędzie, które wykorzystasz także podczas standardowej komunikacji z hurtowniami (co nie jest możliwe w przypadku plików CSV czy XML). Gdy do Twojego sklepu trafia zamówienie od klienta, nie musisz wysyłać maila do hurtowni z informacją o zakupie. Dzięki integracji hurtownia otrzyma automatyczne powiadomienie o zamówieniu i będzie mogła rozpocząć jego realizację.

Sprawdź tutaj, z jakimi hurtowniami możesz zintegrować swój sklep w Selesto.
Dropshipping reklamacje. Jak wygląda obsługa zwrotów?
Dzięki narzędziom do integracji sprzedaż w modelu dropshipping może być prosta. A jak w tym modelu wygląda obsługa reklamacji i zwrotów? Warto wiedzieć, że jeśli chodzi o dropshipping, prawo formalnie wymusza na hurtowniach zajmowania się zwrotami ani reklamacjami od Twoich klientów (wynika to z przepisów). Jest to jednak kwestia bezpośrednich ustaleń.

Niektóre hurtownie zgadzają się na przyjmowanie zwrotów. Popularnym rozwiązaniem jest wówczas zatrzymywanie uzyskanych w ramach zwrotu środków na poczet Twoich kolejnych zakupów. Jeśli chodzi o dropshipping, prawo i reklamacje, to wszystko zależy od tego, czy działasz jako sprzedawca, czy tylko jako pośrednik. W tym pierwszym przypadku to Ty jesteś odpowiedzialny za rozpatrywanie reklamacji. Możesz jednak umówić się z hurtownią, że produkty będą odsyłane na jej adres.
Jaka platforma do dropshippingu?
Wiesz już, jak działa dropshipping, co sprzedawać i na co uważać. Chcesz zacząć sprzedaż w modelu dropshipping? Zacznij od odpowiedniego narzędzia! W Selesto łatwo zintegrujesz swój sklep dropshipping z wybraną hurtownią. Dzięki temu zaoszczędzisz czas i zadbasz o bezbłędną realizację zamówień. Sprawdź szczegóły na naszej stronie!
Spis treści
Następny wpis
Pozycjonowanie sklepu internetowego - Porady specjalisty SEO
Poprzedni wpis
Fulfillment dla eCommerce - co musisz o nim wiedzieć?
Element dekoracyjny strony
Nie odkładaj decyzji na jutro.
Podejmij ją już dziś!
Testuj 14 dni za darmo i bez zobowiązań
Dodaj komentarz
Odpowiadasz na komentarz  
Imię i nazwisko
Komentarz
Dodaj komentarz
Dziękujemy, komentarz zostanie dodany po zaakceptowaniu przez administratora.