Te elementy możesz wykorzystać w swoim sklepie, jednak w przypadku opisów lepiej jest zadbać o przygotowanie własnych (samodzielnie lub zlecając ich napisanie agencji contentowej). Takie treści lepiej wpłyną na pozycjonowanie strony – unikniesz problemu z tzw. duplicate contentem, czyli powtarzaniem się tych samych opisów na różnych stronach.
Pliki typu XML lub CSV są często udostępniane przez
hurtownie pod konkretnym adresem URL. Nie ma zatem potrzeby bezpośredniego pobierania ich na dysk komputera ani importowania do panelu sklepu. Jeżeli plik został wcześniej zintegrowany ze sklepem internetowym poprzez podpięcie adresu URL, może się aktualizować automatycznie.
Dzięki takiej integracji nie tylko możesz łatwo wgrać pliki produktowe, ale także mieć pod stałą kontrolą np. stany magazynowe. Pozwalają na to właśnie opisane powyżej
zautomatyzowane aktualizacje oferty produktowej hurtowni. System może je przeprowadzać nawet co pół godziny, choć w przypadku plików XML czy CSV zazwyczaj dzieje się to raz lub 2 razy dziennie (zależy to od warunków współpracy z daną hurtownią). Dzięki temu nie musisz tracić czasu na żmudne wprowadzanie nowości do swojego sklepu. Unikniesz także pomyłek i trudnych sytuacji związanych ze sprzedażą produktów, których nie możesz wysłać klientom.
Interfejs API to narzędzie, które wykorzystasz także podczas standardowej komunikacji z hurtowniami (co nie jest możliwe w przypadku plików CSV czy XML). Gdy do Twojego sklepu trafia zamówienie od klienta, nie musisz wysyłać maila do hurtowni z informacją o zakupie. Dzięki integracji hurtownia otrzyma automatyczne powiadomienie o zamówieniu i będzie mogła rozpocząć jego realizację.
Sprawdź tutaj, z jakimi hurtowniami możesz zintegrować swój sklep w Selesto.