Cennik
Integracje
Integracje dla Twojego sklepu internetowego
Płatności
Kurierzy
Hurtownie
Multichannel
Księgowość
Marketing
Moduły
Hurtownie
Ptak
Integracja umożliwia synchronizację asortymentu, cen i stanów magazynowych oraz usprawnia proces zamówień.
TIM
Integracja pozwala na automatyczne pobieranie danych o produktach, aktualizację cen i dostępności.
IVON
Integracja umożliwia aktualizowanie asortymentu, cen i stanów magazynowych oraz sprawne składanie zamówień.
TextileDECO
Integracja automatyzuje aktualizację produktów, cen i dostępności, a także umożliwia sprawne składanie zamówień.
VMP
Integracja z hurtownią VMP automatyzuje synchronizację asortymentu, cen i stanów magazynowych.
Zwegrodzki
Integracja z hurtownią Zwegrodzki automatyzuje synchronizację asortymentu, cen i stanów magazynowych oraz ułatwia składanie zamówień.
Więcej ->
Zobacz inne hurtownie, z którymi Selesto umożliwia integrację dla Twojego sklepu internetowego.
Multichannel
Ceneo
Integracja umożliwia automatyczne eksportowanie ofert ze sklepu internetowego, synchronizację cen i stanów magazynowych.
Zalando
Integracja z Zalando umożliwia automatyczne przesyłanie oferty, cen i stanów magazynowych ze sklepu internetowego do platformy
Baselinker
Integracja umożliwia centralne zarządzanie zamówieniami, ofertami i stanami magazynowymi z różnych platform sprzedażowych oraz automatyczną synchronizację danych.
Allegro
Integracja pozwala na automatyczną synchronizację ofert, cen, stanów magazynowych oraz zarządzanie zamówieniami bezpośrednio w sklepie internetowym.
Google Merchant Center
Integracja umożliwia automatyczną synchronizację ofert, cen i stanów magazynowych, zapewniając ich aktualność w kampaniach produktowych Google.
Domodi
Integracja z Domodi pozwala na automatyczne aktualizowanie oferty, cen i stanów magazynowych sklepu internetowego.
Księgowość
BSX Printer
Integracja umożliwia bezpośrednie przesyłanie danych z systemu do drukarki, automatyzując proces drukowania np. paragonów jako dokumentów sprzedażowych w czasie rzeczywistym.
Dotykacka
Integracja polega na synchronizacji danych pomiędzy oprogramowaniem POS a innymi systemami, umożliwiając automatyczne przesyłanie informacji o sprzedaży, magazynie, czy zamówieniach do zewnętrznych aplikacji.
IFIRMA
Integracja pozwala na automatyczne przesyłanie danych o sprzedaży, fakturach i płatnościach z systemu do platformy iFirma, ułatwiając zarządzanie księgowością i raportowaniem finansowym.
Fakturownia
Integracja pozwala na automatyczne przesyłanie informacji o sprzedaży i wystawionych fakturach z systemu do Fakturowni, co przyspiesza i upraszcza proces wystawiania faktur oraz zarządzania dokumentacją.
Marketing
Google ADS
Integracja umożliwia synchronizację danych o produktach i sprzedaży, optymalizując kampanie reklamowe.
Google Analitycs
Integracja pozwala na automatyczne przesyłanie danych o ruchu i sprzedaży, umożliwiając analizę wyników strony.
Trustisto
Integracja umożliwia zbieranie i wyświetlanie ruchu klientów, poprawiając reputację sklepu online.
Rating Captain
Integracja pozwala na zbieranie i wyświetlanie opinii klientów, wspierając budowanie zaufania do sklepu.
Trusted Shops
Integracja pozwala na zbieranie opinii klientów i wyświetlanie certyfikatu zaufania, zwiększając wiarygodność sklepu.
Edrone
Integracja umożliwia wysyłanie spersonalizowanych ofert i wiadomości do klientów na podstawie ich aktywności.
Facebook Pixel
Integracja umożliwia zbieranie danych o użytkownikach w celu precyzyjnego targetowania reklam na Facebooku i Instagramie.
Moduły
Strikemail (email automation)
Integracja pozwala na automatyzację wysyłki spersonalizowanych e-maili do klientów na podstawie ich zachowań i interakcji ze sklepem internetowym.
Notifero (social proof)
Integracja umożliwia wysyłanie powiadomień push, które pokazują aktywność innych użytkowników, zwiększając zaufanie do sklepu.
AutoInvoice (faktury)
Integracja automatycznie wystawia faktury na podstawie zamówień w sklepie internetowym, usprawniając proces księgowości.
TakeGift (karty podarunkowe)
Integracja pozwala na łatwe tworzenie, sprzedaż i zarządzanie kartami podarunkowymi w sklepie internetowym, umożliwiając klientom zakup prezentów w formie kart.
Reet (szybkie zwroty)
Integracja umożliwia automatyzację procesu zwrotów w sklepie internetowym, umożliwiając klientom szybkie i łatwe składanie zwrotów produktów bezpośrednio przez panel Klienta.
SSLA (portal wsparcia)
Integracja pozwala na łatwe zarządzanie zgłoszeniami i obsługę klienta poprzez portal wsparcia, umożliwiając klientom zgłaszanie problemów i szybkie otrzymywanie pomocy.
Zobacz wszystkie integracje
Funkcje
Funkcje, które wspierają Twój biznes!
Wygląd
Konfiguracja
Asortyment
Zamówienia i magazyn
Użytkownicy i Klienci
Konfiguracja
Multisklep i multidomain
Jeden panel administracyjny sklepu połączony z wieloma magazynami i domenami. Napisz da nas a zbudujemy dla Ciebie dedykowaną architekturę sprzedaży
Progresive Web App (PWA)
Sklep internetowy dostępny jako apka na smartfonie Twoich Klientów? Spraw, aby Twoi Klienci mieli Twój sklep zawsze pod ręką.
Darmowy certyfikat SSL
Całkowicie bezpłatny i wbudowany w Twój sklep certyfikat SSL. Na Selesto Twoja strona jest szyfrowana i całkowicie bezpieczna.
Zarządzanie JavaScript
Jesteś programistą i chcesz zbudować coś samodzielnie? Na Selesto możesz dowolnie nadpisywać wbudowany kod JS własnym kodem.
Powiadomienia mailowe
Funkcja automatycznego wysyłania powiadomień mailowych umożliwia wysyłanie wiadomości o statusie zamówienia bez potrzeby ręcznej interwencji.
Backup danych
Funkcja umożliwia regularne tworzenie kopii zapasowych informacji przechowywanych w sklepie, zapewniając ich bezpieczeństwo i możliwość przywrócenia w razie awarii.
Asortyment
Zestawy produtkowe
Grupuj swoje produkty w dowolne kombinacje i sprzedawaj je jako zestawy np. w innej cenie.
Produkty powiązane
Łącz swoje produkty poprzez powiązania i wyświetlaj np. inne warianty kolorystyczne
Produkty polecane
Twórz wariacje zakupowe wyświetlając Swoim Klientom inne opcje do wyboru w ramach jednej karty produktowej
Produkty elektroniczne
Sprzedawaj e-booki, grafiki, zdjęcia, muzykę, filmy i dowolne inne produkty elektroniczne w zautomatyzowany sposób.
Sprzedaż w modelu "pre-order"
Badaj rynek wprowadzając nowe produkty i testując popyt poprzez ich udostępnienie z wyprzedzeniem.
Grupy produktów
Funkcja pozwala na organizowanie produktów w zbiory, ułatwiając klientom nawigację i wyszukiwanie podobnych artykułów.
Warianty
Warianty umożliwiają oferowanie produktów w różnych opcjach, takich jak rozmiar, kolor czy materiał.
Zamówienia i magazyn
Powiadomienia o dostępności produktu
Funkcja pozwala klientom na zapis do automatycznego maila wysyłanego, gdy niedostępny produkt pojawi się w sprzedaży.
Blokowanie produktów
Funkcja polega na zarezerwowaniu produktu w koszyku, co uniemożliwia jego zakup przez innych użytkowników w trakcie realizacji płatności.
Wyszukiwanie zamówień
System umożliwia skorzystanie z zaawansowanej wyszukiwarki zamówień na podstawie zdefiniowanych zapytań np. adres mailowy.
Raportowanie sprzedaży
Istnieje możliwość generowania wykresów sprzedaży wybranych produktów w przedziale dat oraz w podziale na warianty.
Raportowanie zamówień
Funkcja pozwala na generowanie raportów w postaci PDF lub XLS z listą zamówień w wybranym przedziale dat.
Zarządzanie stanami magazynowymi
System pilnuje bieżącej aktualności stanów magazynowych, co umożliwia sprzedaż rzeczywiście posiadanych produktów.
Zobacz wszystkie funkcje
BlogPomocWypróbuj za darmo
SelestoBlogFulfillment dla eCommerce - co musisz o nim wiedzieć?
Usługi

Fulfillment dla eCommerce

Co musisz o nim wiedzieć?
Rafał Słoma
Rafał Słoma
18.12.2024
Fulfillment dla eCommerce
Prowadzisz własny sklep internetowy i widzisz jak wraz z jego rozwojem jest coraz więcej zadań do wykonania? W pewnym momencie pojawia się potrzeba zatrudnienia dodatkowych osób lub outsourcowania części obowiązków.

Logistyka często jest tym aspektem prowadzenia własnego eCommerce, który dla większości przedsiębiorców jest najmniej lubianą koniecznością - układanie produktów na regałach, monotonne pakowanie paczek czy naklejanie etykiet wysyłkowych nie dla każdego są fascynującym zajęciem. Dlatego w tym artykule pokażemy Ci, jak tego uniknąć powierzając logistykę firmie zewnętrznej. Dowiesz się, co to jest fulfillment, czy jest on odpowiednim rozwiązaniem dla Twojej firmy i co możesz zyskać na takiej współpracy.
Fulfillment – co to jest?
Fulfillment to outsourcing logistyki do zewnętrznego operatora, który przejmuje realizację zamówień składanych w Twoim sklepie. Proces ten obejmuje: magazynowanie, pakowanie paczek, wysyłkę zamówień i obsługę zwrotów. Firmy będące operatorem logistycznym często są nazywane 3PL (ang. Third-Party Logistics).

W skrócie, fulfillment e-commerce to:
Przyjęcie dostaw
Magazynowanie
Pakowanie zamówień
Wysyłka zamówień
Współpraca z kurierami
Kierowanie łańcuchem dostaw
Realizacja zwrotów i reklamacji
Zakres tych działań może być dopasowany do Twojej branży i potrzeb Twoich konsumentów.
Krok po kroku, jak wygląda współpraca z operatorem logistycznym
Jak widzisz fulfillment jest bardzo złożonym procesem, którego obszar działań wykracza poza magazynowanie i pakowanie. Żeby lepiej zobrazować Ci, jak wygląda przygotowaliśmy dla Ciebie jego kolejne etapy, krok po kroku.
Fulfillment selesto
Integracja
Jednorazowy proces, od którego rozpoczyna się przekazanie logistyki firmie zewnętrznej. Żeby zamówienia składane w Twoim sklepie wpadały do realizacji w magazynie konieczna jest integracja tych dwóch systemów. Nawet jeśli nie jesteś specjalistą IT, nie musisz się martwić. Doświadczony operator powinien łatwo przeprowadzić Cię przez ten proces.
Odbiór dostawy
Żeby móc wysyłać paczki do klientów musisz najpierw zatowarować magazyn swojego partnera fulfillmentowego. Możesz samodzielnie przesłać produkty do magazynu lub przekierować je bezpośrednio z hurtowni czy produkcji. Proces przyjęcia obejmuje przeliczenie produktów, wprowadzenie ich do systemu oraz odpowiednie ułożenie na magazynowych regałach.
Magazynowanie
Rozwinięta infrastruktura magazynowa, zapewnia efektywne i bezpieczne przechowywanie produktów, zanim trafią one do Twojego klienta. Magazyn posiada wydzielone sekcje, dzięki którym miejsce składowania jest odpowiednio dobrane pod rodzaj produktu i jego wymagania.
Pick and Pack
Proces kompletowania i przygotowywania zamówień odbywa się za każdym razem, kiedy Twój klient kupi coś od Ciebie. Wszystko to dzieje się zgodnie z Twoimi wytycznymi względem pakowania. Kluczem do sukcesu jest dostarczenie klientowi dokładnie tego, co zamawiał.
Wysyłka
Wysyłka tysięcy paczek jednego dnia sprawia, że firmy logistyczne mają wynegocjowane niższe stawki z firmami kurierskimi w Polsce i za granicą. Realizują również zamówienia tego samego dnia, dzięki czemu temu Twoi klienci będą mogli skorzystać z szybkiej dostawy.
Obsługa zwrotów
Jeśli Twój klient dokona zwrotu, partner fulfillmentowy zadba o to, żeby produkt trafił z powrotem do sprzedaży. Ty nie musisz się już niczym martwić! Przed ponowną wysyłką taki produkt zostanie poddany ocenie stanu oraz ponownemu zapakowaniu.
Co możesz zyskać dzięki usłudze fulfillment?
Fulfillment Selesto
Obniżenie kosztów
Stawiając na usługi fulfillment płacisz jedynie za to, z czego faktycznie korzystasz: liczbę wysłanych paczek oraz powierzchnię w magazynie. Zdobywasz również dostęp do niższych cen przesyłek, wynegocjowanych przez firmę logistyczną.
Szybsza dostawa
Dzięki lokalizacji magazynów w strategicznych miejscach oraz wyspecjalizowanej kadrze pracowniczej, partner fulfillmentowy jest w stanie zapewnić Twoim klientom szybszą dostawę!
Rynek międzynarodowy
Jeśli już sprzedajesz za granicę lub planujesz wysyłkę cross-border, outsourcing logistyki może być dla Ciebie idealnym rozwiązaniem. Dzięki odpowiedniemu partnerowi zyskasz doświadczenie i dostęp do rynków zagranicznych, co pozwoli Ci:

  • • obniżyć koszty wysyłki zagranicznej
  • • zredukować czas wysyłki międzynarodowej
  • • rozwiązać problem z rozliczaniem podatków
  • • pokonać barierę językową
Branża
Przekazanie swojego fulfillmentu firmie zewnętrznej jest korzystnym rozwiązaniem niezależnie od branży. Jednak różne firmy specjalizują się w różnych dziedzinach i wolumenach wysyłkowych. Warto zapoznać się z ofertami dostępnych firm i zobaczyć jaki partner logistyczny będzie najbardziej współgrał z Twoim biznesem.
Fulfillment – wady i zalety
Wiesz już dokładnie, co to jest fulfillment. Wstępnie przekonałeś się też o największych zaletach tego modelu biznesowego. Opłaci się on nie tylko dużym przedsiębiorstwom, ale też małym i średnim firmom. Choć trzeba się liczyć z kosztami, usługi fulfillment zapewniają coś znacznie cenniejszego – oszczędność czasu. Oddelegowanie żmudnych i czasochłonnych zadań pozwala skupić się na konkretach – np. planowaniu dalszych działań firmy, rozwoju nowych produktów czy poprawie oferty sklepu e-commerce.
Jeśli myślisz o tym, co to jest fulfillment i jakie ma wady, już spieszymy z odpowiedzią. Choć model ten świetnie sprawdza się w wielu wymienionych już przypadkach, nie można zapomnieć o tym, że nie zawsze jest to idealne rozwiązanie. Oddanie wszystkich produktów zewnętrznej firmie sprawia, że nie ma się wpływu na czas wysyłki. Nie ma się też bezpośredniego wglądu w etapy pakowania czy przechowywania produktów w magazynie. Da się jednak skontrolować cały proces po uprzednim umówieniu się z firmą.
Fulfillment - czy jest to rozwiązania dla mnie?
Nie daj się zmylić, że na outsourcing logistyki mogą pozwolić sobie jedynie giganci w branży. Fulfillment może być wyjątkowo opłacalny zarówno dla małych jak i średnich eCommerce z ambicjami na rozwój. Doświadczony partner logistyczny pozwoli Ci urosnąć, dzięki obniżeniu kosztów, szybszej dostawie zamówień i zadowoleniu Twoich klientów. Zdobędziesz też więcej czasu na rozwijanie swojego eSkepu i być może będziesz chciał wyjść z nim na nowe rynki!

Partnerem tego artykułu jest firma logistyczna Omnipack. To operator z wieloletnim doświadczeniem, oferujący swoim klientom:
Natychmiastowy dostęp do wszystkich rynków europejskich, m.in. całego rynku niemieckiego w standardzie next-day delivery w lokalnych stawkach kurierskich.
Profesjonalną obsługę logistyczną oraz dostęp do magazynów klasy A w kluczowych lokalizacjach, w tym jednym tuż przy granicy z Niemcami.
Customer experience na najwyższym poziomie (wskaźnik bezbłędności w pakowaniu zamówień równy 99,92%)
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o fulfillmencie albo zastanawiasz się, czy jest to rozwiązanie dla Twojego eCommerce skorzystaj z darmowej wyceny ekspertów Omnipack.
Spis treści
Następny wpis
Sklep internetowy w modelu Dropshipping – czy to opcja dla Ciebie?
Poprzedni wpis
Jak przenieść sklep internetowy - Kompletny przewodnik krok po kroku
Element dekoracyjny strony
Nie odkładaj decyzji na jutro.
Podejmij ją już dziś!
Testuj 14 dni za darmo i bez zobowiązań
Dodaj komentarz
Odpowiadasz na komentarz  
Imię i nazwisko
Komentarz
Dodaj komentarz
Dziękujemy, komentarz zostanie dodany po zaakceptowaniu przez administratora.