Cennik
Integracje
Integracje dla Twojego sklepu internetowego
Płatności
Kurierzy
Hurtownie
Multichannel
Księgowość
Marketing
Moduły
Hurtownie
Ptak
Integracja umożliwia synchronizację asortymentu, cen i stanów magazynowych oraz usprawnia proces zamówień.
TIM
Integracja pozwala na automatyczne pobieranie danych o produktach, aktualizację cen i dostępności.
IVON
Integracja umożliwia aktualizowanie asortymentu, cen i stanów magazynowych oraz sprawne składanie zamówień.
TextileDECO
Integracja automatyzuje aktualizację produktów, cen i dostępności, a także umożliwia sprawne składanie zamówień.
VMP
Integracja z hurtownią VMP automatyzuje synchronizację asortymentu, cen i stanów magazynowych.
Zwegrodzki
Integracja z hurtownią Zwegrodzki automatyzuje synchronizację asortymentu, cen i stanów magazynowych oraz ułatwia składanie zamówień.
Więcej ->
Zobacz inne hurtownie, z którymi Selesto umożliwia integrację dla Twojego sklepu internetowego.
Multichannel
Ceneo
Integracja umożliwia automatyczne eksportowanie ofert ze sklepu internetowego, synchronizację cen i stanów magazynowych.
Zalando
Integracja z Zalando umożliwia automatyczne przesyłanie oferty, cen i stanów magazynowych ze sklepu internetowego do platformy
Baselinker
Integracja umożliwia centralne zarządzanie zamówieniami, ofertami i stanami magazynowymi z różnych platform sprzedażowych oraz automatyczną synchronizację danych.
Allegro
Integracja pozwala na automatyczną synchronizację ofert, cen, stanów magazynowych oraz zarządzanie zamówieniami bezpośrednio w sklepie internetowym.
Google Merchant Center
Integracja umożliwia automatyczną synchronizację ofert, cen i stanów magazynowych, zapewniając ich aktualność w kampaniach produktowych Google.
Domodi
Integracja z Domodi pozwala na automatyczne aktualizowanie oferty, cen i stanów magazynowych sklepu internetowego.
Księgowość
BSX Printer
Integracja umożliwia bezpośrednie przesyłanie danych z systemu do drukarki, automatyzując proces drukowania np. paragonów jako dokumentów sprzedażowych w czasie rzeczywistym.
Dotykacka
Integracja polega na synchronizacji danych pomiędzy oprogramowaniem POS a innymi systemami, umożliwiając automatyczne przesyłanie informacji o sprzedaży, magazynie, czy zamówieniach do zewnętrznych aplikacji.
IFIRMA
Integracja pozwala na automatyczne przesyłanie danych o sprzedaży, fakturach i płatnościach z systemu do platformy iFirma, ułatwiając zarządzanie księgowością i raportowaniem finansowym.
Fakturownia
Integracja pozwala na automatyczne przesyłanie informacji o sprzedaży i wystawionych fakturach z systemu do Fakturowni, co przyspiesza i upraszcza proces wystawiania faktur oraz zarządzania dokumentacją.
Marketing
Google ADS
Integracja umożliwia synchronizację danych o produktach i sprzedaży, optymalizując kampanie reklamowe.
Google Analitycs
Integracja pozwala na automatyczne przesyłanie danych o ruchu i sprzedaży, umożliwiając analizę wyników strony.
Trustisto
Integracja umożliwia zbieranie i wyświetlanie ruchu klientów, poprawiając reputację sklepu online.
Rating Captain
Integracja pozwala na zbieranie i wyświetlanie opinii klientów, wspierając budowanie zaufania do sklepu.
Trusted Shops
Integracja pozwala na zbieranie opinii klientów i wyświetlanie certyfikatu zaufania, zwiększając wiarygodność sklepu.
Edrone
Integracja umożliwia wysyłanie spersonalizowanych ofert i wiadomości do klientów na podstawie ich aktywności.
Facebook Pixel
Integracja umożliwia zbieranie danych o użytkownikach w celu precyzyjnego targetowania reklam na Facebooku i Instagramie.
Moduły
Strikemail (email automation)
Integracja pozwala na automatyzację wysyłki spersonalizowanych e-maili do klientów na podstawie ich zachowań i interakcji ze sklepem internetowym.
Notifero (social proof)
Integracja umożliwia wysyłanie powiadomień push, które pokazują aktywność innych użytkowników, zwiększając zaufanie do sklepu.
AutoInvoice (faktury)
Integracja automatycznie wystawia faktury na podstawie zamówień w sklepie internetowym, usprawniając proces księgowości.
TakeGift (karty podarunkowe)
Integracja pozwala na łatwe tworzenie, sprzedaż i zarządzanie kartami podarunkowymi w sklepie internetowym, umożliwiając klientom zakup prezentów w formie kart.
Reet (szybkie zwroty)
Integracja umożliwia automatyzację procesu zwrotów w sklepie internetowym, umożliwiając klientom szybkie i łatwe składanie zwrotów produktów bezpośrednio przez panel Klienta.
SSLA (portal wsparcia)
Integracja pozwala na łatwe zarządzanie zgłoszeniami i obsługę klienta poprzez portal wsparcia, umożliwiając klientom zgłaszanie problemów i szybkie otrzymywanie pomocy.
Zobacz wszystkie integracje
Funkcje
Funkcje, które wspierają Twój biznes!
Wygląd
Konfiguracja
Asortyment
Zamówienia i magazyn
Użytkownicy i Klienci
Konfiguracja
Multisklep i multidomain
Jeden panel administracyjny sklepu połączony z wieloma magazynami i domenami. Napisz da nas a zbudujemy dla Ciebie dedykowaną architekturę sprzedaży
Progresive Web App (PWA)
Sklep internetowy dostępny jako apka na smartfonie Twoich Klientów? Spraw, aby Twoi Klienci mieli Twój sklep zawsze pod ręką.
Darmowy certyfikat SSL
Całkowicie bezpłatny i wbudowany w Twój sklep certyfikat SSL. Na Selesto Twoja strona jest szyfrowana i całkowicie bezpieczna.
Zarządzanie JavaScript
Jesteś programistą i chcesz zbudować coś samodzielnie? Na Selesto możesz dowolnie nadpisywać wbudowany kod JS własnym kodem.
Powiadomienia mailowe
Funkcja automatycznego wysyłania powiadomień mailowych umożliwia wysyłanie wiadomości o statusie zamówienia bez potrzeby ręcznej interwencji.
Backup danych
Funkcja umożliwia regularne tworzenie kopii zapasowych informacji przechowywanych w sklepie, zapewniając ich bezpieczeństwo i możliwość przywrócenia w razie awarii.
Asortyment
Zestawy produtkowe
Grupuj swoje produkty w dowolne kombinacje i sprzedawaj je jako zestawy np. w innej cenie.
Produkty powiązane
Łącz swoje produkty poprzez powiązania i wyświetlaj np. inne warianty kolorystyczne
Produkty polecane
Twórz wariacje zakupowe wyświetlając Swoim Klientom inne opcje do wyboru w ramach jednej karty produktowej
Produkty elektroniczne
Sprzedawaj e-booki, grafiki, zdjęcia, muzykę, filmy i dowolne inne produkty elektroniczne w zautomatyzowany sposób.
Sprzedaż w modelu "pre-order"
Badaj rynek wprowadzając nowe produkty i testując popyt poprzez ich udostępnienie z wyprzedzeniem.
Grupy produktów
Funkcja pozwala na organizowanie produktów w zbiory, ułatwiając klientom nawigację i wyszukiwanie podobnych artykułów.
Warianty
Warianty umożliwiają oferowanie produktów w różnych opcjach, takich jak rozmiar, kolor czy materiał.
Zamówienia i magazyn
Powiadomienia o dostępności produktu
Funkcja pozwala klientom na zapis do automatycznego maila wysyłanego, gdy niedostępny produkt pojawi się w sprzedaży.
Blokowanie produktów
Funkcja polega na zarezerwowaniu produktu w koszyku, co uniemożliwia jego zakup przez innych użytkowników w trakcie realizacji płatności.
Wyszukiwanie zamówień
System umożliwia skorzystanie z zaawansowanej wyszukiwarki zamówień na podstawie zdefiniowanych zapytań np. adres mailowy.
Raportowanie sprzedaży
Istnieje możliwość generowania wykresów sprzedaży wybranych produktów w przedziale dat oraz w podziale na warianty.
Raportowanie zamówień
Funkcja pozwala na generowanie raportów w postaci PDF lub XLS z listą zamówień w wybranym przedziale dat.
Zarządzanie stanami magazynowymi
System pilnuje bieżącej aktualności stanów magazynowych, co umożliwia sprzedaż rzeczywiście posiadanych produktów.
Zobacz wszystkie funkcje
BlogPomocWypróbuj za darmo
SelestoBlogSprzedaż produktów cyfrowych
Funkcje

Sprzedaż produktów cyfrowych.

Jak powinien być skonstruowany sklep? Najważniejsze funkcje
Rafał Słoma
Rafał Słoma
21.11.2024
sprzedaz produków cyfrowych zdjecie poglądowe
Rynek produktów cyfrowych jest rozległy i zróżnicowany, a format elektroniczny powoli wypiera tradycyjne nośniki tekstu, muzyki czy filmów. Sprawia to, że sprzedaż tego rodzaju plików może zarówno stanowić doskonałe dopełnienie oferty, jak i być samodzielnym źródłem zarobku.
Wszystko, czego potrzebujesz, aby skutecznie sprzedawać produkty cyfrowe, to odpowiednia platforma e-commerce, strategia sprzedażowa i chęci. Zobacz, jakie funkcje powinien posiadać sklep sprzedający produkty cyfrowe, aby przedsięwzięcie miało większe szanse powodzenia.
Jak sprzedawać produkty cyfrowe?
Jeśli myślisz nad rozpoczęciem działalności i zastanawiasz się, jak sprzedawać produkty cyfrowe, zapewne rozważasz przynajmniej kilka opcji. Jednymi z często wybieranych w tym przypadku rozwiązań są systemy typu marketplace (takie jak Allegro) lub specjalne platformy, za których pośrednictwem możesz generować linki do pobrania zakupionego pliku i wysyłać je klientom. W obu tych przypadkach sprzedaż obwarowana jest jednak niemałą prowizją.
Z formalnego, praktycznego i finansowego punktu widzenia najkorzystniejszym miejscem do sprzedaży produktów cyfrowych jest jednak własny sklep internetowy. Niektórzy sprzedawcy są negatywnie nastawieni do takiego rozwiązania, głównie z obawy przed wysokimi kosztami. Część z nich swoją niechęć argumentuje tym, że nie mają wystarczającej wiedzy, jak zbudować sklep z produktami cyfrowymi, aby jego użytkowanie było bezproblemowe.
W praktyce platformy e-commerce działające w modelu SaaS – takie jak Selesto – są wyposażone w gotowe rozwiązania do sprzedaży produktów cyfrowych (i wiele innych). Nie wymagają skomplikowanej konfiguracji i pozwolą Ci uruchomić sprzedaż już w kilka dni, nawet bez specjalistycznej wiedzy i doświadczenia z takimi programami. Wbrew pozorom nie jest to też drogie rozwiązanie – w Selesto (jeżeli trafisz na promocję) za pierwszy miesiąc zapłacisz zaledwie 19 zł!
To niewielki koszt, jeśli wziąć pod uwagę, że własny sklep wzbudza większe zaufanie klientów niż nawet najpopularniejsze platformy marketplace. Dzięki niemu możesz też budować swoją markę, skuteczniej promować swoje produkty w mediach społecznościowych i prowadzić kampanie w najpopularniejszych sieciach reklamowych. Masz więc zdecydowanie większe możliwości sprzedażowe.
Jaki sklep do produktów cyfrowych sprawdzi się najlepiej? Na co zwracać szczególną uwagę?
Prezentacja sprzedaży produktów cyfrowych
Funkcjonalności sklepu z produktami cyfrowymi
Mimo że współcześnie założenie sklepu internetowego nie wiąże się z dużym ryzykiem finansowym, warto wcześniej dowiedzieć się, jakie funkcje powinien posiadać sklep sprzedający pliki cyfrowe. Trafny wybór pozwoli Ci oszczędzić czas potrzebny na stworzenie przyjaznej klientom witryny i jej promocję. Pamiętaj też, że niełatwo jest odzyskać raz utracone zaufanie konsumentów i niewielu przedsiębiorców może pozwolić sobie na uruchomienie sprzedaży metodą prób i błędów.
Jakie funkcjonalności sklepu z produktami cyfrowymi są kluczowe? Wybierz platformę, która oferuje Ci:
automatyzację wysyłki plików np. poprzez link do pobrania lub wysyłkę produktu na adres mailowy klienta
możliwość konfiguracji liczby pobrań plików czy czasu, w którym plik jest dostępny dla klienta (np. 7 dni)
sprzedaż nieograniczonej liczby produktów
kompatybilność z wieloma rodzajami plików (np. mp3, pdf, mpeg, acc czy wav)
możliwość połączenia sprzedaży produktów cyfrowych ze sprzedażą tradycyjną w jednym zamówieniu
dużą maksymalną wagę załączników
Taka konstrukcja sklepu z produktami cyfrowymi daje klientowi możliwość zrobienia zakupów w komfortowy sposób, bez odbiegania od standardowej ścieżki zakupowej.
Elastyczność w sklepie internetowym
Jak zbudować sklep z produktami cyfrowymi?
Nie zapominaj o podstawowych potrzebach klientów!
Jeśli chcesz osiągać zadowalające wyniki sprzedażowe, nie możesz zapominać, że klient kupujący plik cyfrowy to wciąż konsument, który ma swoje wymagania i przyzwyczajenia. Z marketingowego punktu widzenia sprzedaż plików nie różni się od standardowych zakupów online, a na decyzję klientów wciąż wpływają takie same czynniki.
Jaki sklep do produktów cyfrowych spełnia wszystkie te warunki? Wybierz oprogramowanie, które:
dostarcza Ci atrakcyjne wizualnie, modyfikowalne szablony graficzne, które pozwolą Ci zaprezentować produkt w korzystny sposób
daje możliwość prostych i krótkich ścieżek zakupowych
zapewnia klientom przynajmniej kilka opcji bezpiecznych i szybkich płatności internetowych, także płatności w różnych walutach
dostarcza Ci narzędzia ułatwiające dodawanie plików cyfrowych i zarządzanie ich sprzedażą: np. grupowanie produktów czy przyznawanie rabatów
jest wyposażone w protokół SSL, który zapewnia bezpieczeństwo transakcji, a także pakiet dokumentów (np. RODO)
Dzięki takiej konstrukcji sklepu z produktami cyfrowymi stworzysz przyjazne klientom środowisko, unikniesz pustych wejść na stronę, uzyskasz większą konwersję i zwiększysz zwrot z inwestycji reklamowych.
Tablet z produktem elektronicznym
Jak sprzedawać pliki skutecznie?
Wykorzystaj rozbudowane narzędzia marketingowe!
Ostatnią, ale nie mniej pożądaną cechą sklepu przystosowanego do sprzedaży produktów cyfrowych, jest dostępność narzędzi i modułów pozwalających skutecznie promować swoją ofertę poza witryną.
Oczywiście możesz samodzielnie prowadzić kampanie reklamowe i mailingowe czy pozycjonować sklep, ale wygodniej robić to z jednego miejsca. Będzie to jeszcze łatwiejsze, jeśli w pakiecie otrzymasz również zestaw narzędzi analitycznych, które pozwolą Ci w wiarygodny sposób mierzyć efektywność prowadzonych działań promocyjnych.
Jaki sklep do produktów cyfrowych wybrać, który pozwoli Ci to osiągnąć? Kluczowy jest dostęp do gotowych integracji z mediami społecznościowymi czy Google Analytics, oprogramowanie do wysyłki newsletterów, a także mechanizmy ułatwiające pozycjonowanie. Dzięki nim nie tylko dotrzesz do większej liczby potencjalnych klientów, ale też otrzymasz dostęp do danych, które pomogą Ci na bieżąco modyfikować i ulepszać swoją strategię marketingową.
Sprawdź, jak sprzedawać produkty cyfrowe skutecznie i wypróbuj naszą platformę! Dajemy Ci aż 14 dni bez zobowiązań, bez ryzyka i bez inwestycji!
Spis treści
Następny wpis
Jak założyć sklep ze zdrową żywnością?
Poprzedni wpis
Jak założyć hurtownię internetową?
Element dekoracyjny strony
Nie odkładaj decyzji na jutro.
Podejmij ją już dziś!
Testuj 14 dni za darmo i bez zobowiązań
Dodaj komentarz
Odpowiadasz na komentarz  
Imię i nazwisko
Komentarz
Dodaj komentarz
Dziękujemy, komentarz zostanie dodany po zaakceptowaniu przez administratora.