W Twojej okolicy lub na obrzeżach Twojego miasta powstaje kolejny okazały magazyn, a Twoja hurtownia traci stałych klientów lub nie zyskuje nowych? Może nie wiesz, ale możesz dodatkowo założyć ją w formie online i rozszerzyć swój rynek, na którym działasz. Dlatego najwyższa pora zainwestować w nowoczesne rozwiązania, bo rozwój z poprzednich dekad w powiększenie magazynu przestał już na siebie zarabiać i jeśli zacząłeś odczuwać marazm, to uspokoję Cię!

Jeśli faktycznie powiększyłeś magazyn lub zainwestowałeś w nowy, to wdrażając opisane w tym artykule rozwiązania, znów Twoja hurtownia zacznie być pełna, a współczesne techniki i możliwości, jakie niesie ze sobą Internet, nie zmuszą Cię do bazowania tylko na jednym kliencie. Wręcz przeciwnie! Nie pozwolą Ci się nudzić, a ilość nowych kontaktów możliwych do nawiązania będzie działać tylko i wyłącznie na Twoją korzyść, szczególnie w dalszej promocji Twojego biznesu.

Jeśli jeszcze nie wiesz, jakie rozwiązanie będzie dla Ciebie odpowiednie, albo jak się za to zabrać, to zapraszam Cię do lektury, w której dowiesz się, jak założyć hurtownię internetową nadającą Twojemu biznesowi nowego życia!

Spis treści:

  1. Czy zakładanie hurtowni internetowej ma sens?
  2. Jak założyć hurtownię online krok po kroku.
  3. Zobacz jak to działa w praktyce.

Czy zakładanie hurtowni internetowej ma sens?

Jeśli pomysł na hurtownię był intrygującą Cię myślą na inwestycję w swój biznes, a nie wiesz, jak założyć hurtownię online, to pokrótce przyjrzyjmy się, czym ona w ogóle jest.

Hurtownia to rodzaj przedsiębiorstwa lub miejsce, w którym sprzedawane są produkty na większą skalę, zazwyczaj klientom biznesowym w modelu B2B, takim jak detaliści, restauracje, hotele czy inne firmy. Hurtownie służą jako pośrednicy między producentami a ostatecznymi klientami, dostarczając produkty w większych ilościach niż sprzedaż detaliczna. Główną cechą hurtowni jest sprzedaż towarów na poziomie hurtowym, nie tylko stacjonarnie, ale i sprzedaż hurtowa przez Internet, co oznacza, że klient dokonuje zakupu większej ilości produktów niż przeciętny konsument detaliczny, szczególnie za pomocą Internetu.

Oznacza to, że hurtownie oferują szeroki asortyment produktów, w zależności od rodzaju działalności. Mogą to być artykuły spożywcze, elektronika, odzież, kosmetyki, materiały budowlane, czy wiele innych. Klienci hurtowni korzystają z tych źródeł zaopatrzenia, aby uzyskać produkty, które są niezbędne do prowadzenia swojego biznesu. Innymi słowy, każdy mały sklepik, jak i duże markety, zaopatrywane są przez konkretne hurtownie, mogące być też producentami, specjalizujące się w sprowadzaniu i magazynowaniu konkretnych produktów.

Czy zatem tylko duzi gracze mają szansę wybić się na hurtowni online? Oczywiście, że nie! Tutaj pojawia nam się rosnący w siłę dropshipping - jest to model biznesowy, w którym przedsiębiorca prowadzący sklep internetowy nie przechowuje fizycznie produktów, które sprzedaje, ale zamawia je z hurtowni (dostawców lub producentów) na zlecenie klienta - oznacza to, że taki sklep online nie musi posiadać magazynu ani trzymać zapasów, co może znacząco obniżyć jego koszty, co otwiera drogę właśnie Tobie, ułatwiając Ci założenie hurtowni online i integrację takiego e-sklepu z Twoją e-hurtownią.

Usprawnianie działania takich sklepów internetowych prowadzi do tego, że tworzone są zoptymalizowane bazy hurtowni, które dobierane są dla konkretnych przedsiębiorców według zapotrzebowania na dany towar, stając się najbardziej elastycznym rozwiązaniem dla wszystkich. Taki sklep może sam znaleźć sobie hurtownię i nawiązać z nią współpracę lub skorzystać już z pełnej bazy dostępnej u partnerów, takich jak Selesto, która zaproponuje właśnie Twoją hurtownię (pamiętaj, że nawiązanie bezpośredniej współpracy zawsze następuje między sklepem a hurtownią).

właściciel hurtowni internetowej dropshipping

Własna hurtownia online wiąże się też z pewnymi wymogami i przewidywaniami, które na początku drogi trzeba wziąć pod uwagę. Zanim dowiemy się, jak otworzyć własną hurtownię internetową, dlatego warto zadać sobie kilka pytań:

  • Ile pieniędzy jestem w stanie zainwestować w swój e-biznes;
  • Jakie produkty hurtowe chciałbym sprzedawać online;
  • Czy potrzebuję wspólnika lub kogoś, kogo mógłbym zaangażować w tą gałąź sprzedaży online;
  • Czy jestem gotów dostosować się do zmieniających się warunków rynkowych i konkurencji;
  • Czy planuję skupić się na rynku lokalnym czy też na rynkach międzynarodowych?

Zatem, czy zakładanie hurtowni online ma sens? Każdy biznes jest niezbędny w prawidłowo funkcjonującym rynku, który przez swoją zmienność musi zawsze reagować na potrzeby konsumenta. Więc pytaniem pomocniczym powinno być “czy jestem gotów na założenie hurtowni online już dziś?”. Jeśli odpowiedź jest twierdząca oznacza to, że ma sens!

Jak założyć hurtownię online krok po kroku.

Zakładanie hurtowni online wiąże się z kilkoma czynnościami, które należy podjąć, by rozpocząć swój dochodowy e-biznes. Wymaga on starannego planowania i przemyślanej strategii w podejściu projektowym według ściśle określonego harmonogramu. W kilku krokach dowiesz się jak otworzyć własną hurtownię online i jak to zrobić prawidłowo, by później skupić się na rozwoju biznesu, zamiast rozwiązywać problemy, których być nie powinno:

zarządzanie hurtownią internetową

1. Ustalenie harmonogramu oraz planu działania
Najważniejsze, to podejść do tematu profesjonalnie. Dlatego wraz ze swoim doradcą, który ma doświadczenie w handlu e-commerce, będziecie musieli ustalić w pierwszej kolejności budżet, który w swoim założeniu będzie musiał zapewnić prawidłowe wdrożenie i rozbudowanie hurtowni na e-hurtownię, a co za tym idzie, etap projektowania i wdrażania dedykowanej grafiki. Nie jest to niestety szybki i tani proces, dlatego należy uzbroić się w cierpliwość, by prawidłowo postępować w harmonogramie zgodnie ze zdefiniowanymi założeniami projektu.

2. Strona internetowa oraz wybór platformy e-commerce
Ten krok będzie niezbędny w kwestii “jak sprzedawać hurtowo przez Internet?”. Odpowiednio zbudowana strona internetowa hurtowni to ważny element całego procesu. Twoja strona powinna być przejrzysta, łatwa w nawigacji i estetyczna, a co za tym idzie - profesjonalna. Warto zainwestować w odpowiednie grafiki, design oraz zoptymalizować ją pod kątem urządzeń mobilnych, aby zapewnić użytkownikom najlepsze doświadczenie zakupowe. Możesz to zrobić poprzez wynajęcie platformy e-commerce, która będzie podstawą Twojego biznesu internetowego. Proponowaną opcją będzie platforma, która poprzez łatwą integrację hurtowni z e-sklepami i systemami płatności staje się idealnym narzędziem zewnętrznym do zarządzania własnym biznesem.

3. Wybór modelu sprzedaży hurtowej
Sprzedaż hurtowa przez Internet może odbywać się na podstawie różnych modeli, a jednym z najpopularniejszych jest zakładanie hurtowni dropshipping. W tym modelu klienci biznesowi nie muszą trzymać towaru na własnym magazynie, ponieważ Twoja hurtownia może im to zaoferować, dzięki czemu produkty będą dostarczane bezpośrednio od Ciebie do klientów. Wybierając dropshipping, Ty oszczędzasz czas, a klienci pieniądze na utrzymaniu magazynu, a przy tym Twoja oferta będzie korzystniejsza dla klienta.

4. Testowanie i optymalizacja
Gdy mamy już gotową stronę internetową oraz wprowadzone produkty, można przeprowadzić testy funkcjonalne hurtowni online, w tym procesów zamawiania i płatności. Pozwoli to rozwiązać ewentualne problemy i błędy. Następnie konieczna będzie optymalizacja wydajności strony online pod kątem prędkości i ładowania oraz wdrażania technik SEO.

5. Marketing i promocja
Aby przyciągnąć klientów do swojej hurtowni online, inwestuj w marketing i promocje, takie jak np. kampanie reklamowe w mediach społecznościowych. Określ konkurencyjne ceny hurtowe i zaoferuj je klientom biznesowym. Zwykle hurtownie udzielają rabatów od cen detalicznych lub oferują specjalne ceny hurtowe właśnie dla klientów hurtowych. Korzystaj z wszelkich dostępnych narzędzi, takich jak reklama Google Ads, kampanie marketingowe, media społecznościowe i optymalizację SEO - sprawdź, czy Twoja platforma e-commerce ma to w swojej ofercie. Zbuduj solidną markę i dbaj o pozytywną opinię klientów.

6. Obsługa klienta i logistyka
Profesjonalna obsługa klienta to klucz do sukcesu. Szybko odpowiadaj na zapytania korzystając ze wsparcia telefonicznego lub czatu. Rozpatruj reklamacje i oferuj zdalne wsparcie techniczne. Zadbaj także o efektywną logistykę, aby produkty docierały do klientów terminowo i w nienaruszonym stanie. Pamiętaj, że teraz większość spraw będzie rozpatrywana i załatwiana zdalnie za pomocą środków komunikacji elektronicznej.

7. Monitorowanie i zarządzanie rozwojem
Regularnie monitoruj wyniki swojej hurtowni internetowej. Analizuj wskaźniki, takie jak sprzedaż, koszty, marże i poziom zadowolenia klientów. Na podstawie tych danych podejmuj decyzje dotyczące rozwoju i optymalizacji swojego biznesu. Skuteczny plan na rozwój pozwoli Ci zagwarantować sobie i firmie stale rosnące przychody, bo w końcu budujemy biznes, by mieć z tego przede wszystkim korzyści finansowe.

8. Skalowanie biznesu
Gdy minie kilka-kilkanaście miesięcy po uruchomieniu hurtowni internetowej i będziesz mógł oszacować swój e-biznes oraz przeanalizować statystyki funkcjonowania hurtowni online, będziesz mógł podjąć dalsze, właściwe działania, jak wdrażanie narzędzi do automatyzacji procesów oraz zoptymalizowanie strony internetowej na podstawie danych i opinii Twoich klientów. Będziesz mógł też opracować dalszy plan rozwoju e-hurtowni, w tym strategię rozwoju produktów i obsługi klienta. Warto wówczas rozważyć dodawanie nowych produktów lub kategorii produktów do Twojego asortymentu i rozszerzenie działalności na inne rynki lub regiony.

Zobacz jak to działa w praktyce.

Hurtownie są kluczowym ogniwem w łańcuchu dostaw, o czym bardzo dobrze wiedzą specjaliści z Selesto, dlatego jeśli już wiesz, jak otworzyć własną hurtownię internetową, skonsultuj swoje pomysły i potrzeby z odpowiednimi osobami. Poza producentami i innymi dostawcami można spotkać tam agentów i pośredników poszukujących właśnie hurtowni do współpracy. Oni także mogą okazać się kluczowi w dalszej ekspansji na zagraniczne rynki pomagając zarówno w imporcie, jak i eksporcie nowych produktów rozwiązując problem, skąd brać towar do hurtowni również w makroskali.

Wybór odpowiedniego oprogramowania do hurtowni online

Jeśli myślami wybiegłeś już w przyszłość, mając przed oczami swój rozwijający się i dobrze prosperujący biznes, pamiętaj, że wykonanie pierwszego kroku jest najważniejsze. Dlatego, zaczynając w e-biznesie, skorzystaj ze sprawdzonych rozwiązań platformy, które pozwolą Ci zapoznać się z rynkiem i branżą w mniejszej skali, integrując swoją hurtownię z e-sklepami. Przede wszystkim mając przy tym stały kontakt z profesjonalnym zespołem, który przeprowadzi cię przez kwestię, jak otworzyć własną hurtownię online na platformie e-commerce, dzięki czemu będziesz mógł łatwo zarządzać swoją hurtownią z jednego miejsca oraz mieć pełną kontrolę nad ofertami swoich produktów dostarczanych do klientów B2B od samego początku.

Powodzenia w rozwoju swojego e-biznesu!

Wiadomość wysłana!

Odpowiemy na Twoją wiadomość w ciągu 24 godzin.

Formularz kontaktowy

Jeżeli chcesz stworzyć najpiękniejszy i najszybszy sklep internetowy na rynku, zrób to z moim zespołem. Nie czekaj. Napisz do mnie.