Myślisz o tym, aby zacząć biznes w branży e-commerce? Jednym z kluczowych czynników sukcesu jest niezawodna, funkcjonalna i prosta w obsłudze platforma. Idealnie, jeśli byłoby to rozwiązanie niedrogie, a zarazem łatwe w użytku. Czy kryteria te spełnia Selesto – polskie rozwiązanie dla osób chcących zacząć sprzedawać w sieci? Jakie daje Ci możliwości i czym wyróżnia się na tle pozostałych systemów? Sprawdź, czy sprawdzi się w Twoim przypadku.

Spis treści:

Selesto - prosty sposób na sklep internetowy

Nie tylko prosty, ale i skuteczny. Selesto jest stosunkowo młodym narzędziem, bo powstałym zaledwie kilka lat temu. Niemniej już teraz określa się je mianem najszybciej rozwijającej się polskiej platformy e-commerce.

Selesto oparte jest o SPA (Single Page Application), czyli system funkcjonowania strony internetowej, który umożliwia jednorazowe wczytywanie się całej zwartości witryny, bez konieczności przeładowywania treści zakładek podczas poruszania się po niej. Reakcje strony na działania jej użytkownika są błyskawiczne, co zapewnia doskonały User Experience.

Niekiedy SPA bywa mylone z tzw. one pagerami – witrynami pozbawionymi podstron. Nie są to jednak pojęcia tożsame. System ten umożliwia tworzenie w pełni funkcjonalnych sklepów internetowych ze stronami kategorii czy produktów. Klient nie jest zatem ograniczony technologicznie w zakresie projektowania i obsługi swojego sklepu.

Wszystko to sprawia, że sklep internetowy staje się niezwykle szybki i przyjazny w obsłudze. W czasach, w których jednym z najważniejszych czynników zakupowych jest User Experience, to bardzo ważna zaleta. Wysoki wskaźnik UX zwiększa prawdopodobieństwo tego, że klient nie zniechęci się już przy pierwszym kontakcie z e-sklepem, a potem nie porzuci koszyka zakupowego.

Szybkość strony zwiększa również zastosowanie techniki lazy loading, czyli ładowania wyłącznie kluczowych z punktu widzenia użytkownika zasobów, a nie od razu całej witryny. Warto wspomnieć o tym, iż wszystkie zdjęcia w witrynie występują w formacie WebP – nawet o kilkadziesiąt procent lżejszym od innych formatów: JPEG czy PNG. To również znacząco skraca czas ładowania sklepu.

Co istotne, dotyczy to również użytkowników mobilnych. Dzięki technologii PWA – Progressive Web App ze sklepu można korzystać tak jak z aplikacji i pobrać go na swoje urządzenie. Zyskuje on i wygląd, i wysoką funkcjonalność aplikacji, ale ponieważ działa jak strona internetowa. Nie ograniczają go wymagania systemowe. Jest więc bardziej dostępny oraz szybszy.

Tego rodzaju platformy zapewniają Ci wysoką konkurencyjność już na starcie. Skomplikowane platformy e-commerce dostępne na rynku stanowią pewną barierę wejścia do sprzedaży w sieci przez właścicieli nowych i małych e-sklepów. Selesto rozwiązuje ten problem, zapewniając intuicyjny interfejs oraz pełne wsparcie użytkownika.

Ukłon w stronę klienta. A co z użytkownikami?

Twórcy systemu zdają sobie sprawę z tego, że standardy konsumenckie są dziś naprawdę wysokie. Decyzje zakupowe podejmuje się na podstawie wielu czynników. Nie jest to tylko wspomniana szybkość ładowania się sklepu, ale również: atrakcyjność wizualna, czytelny katalog ofertowy, łatwe sortowanie produktów czy dostępność różnych form transportu.

Przed właścicielami e-sklepów stoi więc szereg wyzwań, którym nie sprostają bez dostępu do współczesnych funkcji. Potrzeby te dostrzega Selesto i – co najważniejsze – odpowiada na nie, oferując swoim klientom wciąż rozrastający się katalog usprawnień i wsparcia. Dotyczy to zarówno modułów do kreacji e-sklepu, całościowym zarządzaniem nim, jak i relacji na linii użytkownik-właściciel platformy.

Wśród najważniejszych funkcjonalności Selesto znajdziesz:

Funkcje te z pewnością wymagają nieco szerszego omówienia, ale przedtem warto poświęcić chwilę kosztom systemu.

Ile kosztuje korzystanie z Selesto?

Twórcy Selesto już na etapie tworzenia projektu dużą wagę przyłożyli do przejrzystości oferty i jakości obsługi klienta.

Być może najistotniejszy z punktu widzenia właściciela e-sklepu jest nieskomplikowany cennik i nie wszędzie jeszcze stosowany system rozliczania. Chodzi o płatności uzależnione od wysokości miesięcznej sprzedaży brutto.

Przykładowo, jeśli Twoje dochody ze sprzedaży nie przekroczą 5000 tys. złotych, za utrzymanie sklepu zapłacisz zaledwie 99 złotych netto na miesiąc. W abonamencie otrzymasz dodatkowo wielokanałowe wsparcie techniczne, indywidualnego opiekuna konta, a także darmowe szkolenie z platformy.

Kwota ta oczywiście rośnie wraz ze wzrostem wartości sprzedaży (oraz maleje wraz z jej spadkiem), ale nie to jest tutaj najważniejsze. Cel wprowadzenia takiego trybu rozliczeń to zapewnienie łatwego startu przedsiębiorcom dopiero rozpoczynającym swoją działalność lub zmieniającym profil oferty.

Cennik za korzystanie ze sklepu na platformie Selesto
Abonament w Selesto

System ten niweluje jedną z najpoważniejszych barier wejścia na rynek i rozwoju biznesu – wysokie koszty początkowe. Tymczasem w przypadku Selesto, jeśli dodatkowo wziąć pod uwagę szybkie projektowanie i łatwą konfigurację ustawień e-sklepu, kompletną witrynę możesz uruchomić niemalże od razu.

Możliwości jakie zapewnią Ci poszczególne funkcje w Selesto

W systemie Selesto znajdziesz praktycznie wszystkie funkcje, które potrzebne Ci będą, aby sprawnie zarządzać sklepem internetowym. Poniżej opisujemy najważniejsze z nich.

widok panelu administracyjnego sklepu na platformie Selesto
Widok panelu administracyjnego sklepu

Integracja z systemami zewnętrznymi

Platforma zapewni Ci możliwość połączenia strony internetowej nie tylko z kanałami promocyjnymi i reklamowymi, ale również z narzędziami ułatwiającymi Ci prowadzenie e-sklepu. Są to m.in. internetowe bramki płatnicze, serwisy kurierskie i agregaty opinii, a także programy do fakturowania i prowadzenia księgowości firmowej, system CRM dla e-commerce oraz program do śledzenia działań użytkownika na stronie.

Zakładka z integracjami w panelu administracyjnym sklepu na platformie Selesto
Zakładka z integracjami w panelu administracyjnym sklepu

Narzędzia marketingowe

Oprócz mediów społecznościowych możesz wykorzystać również inne kanały komunikacji z klientami. Selesto pozwala Ci planować i realizować wysyłkę newsletterów, prowadzić bloga oraz kampanie e-mailowe, a także zachęcać klientów do podjęcia konkretnych działań za pomocą okienek pop-up.

Dostępne są również opcje, które wpływają na Twoich klientów w bardziej bezpośredni sposób: zarządzanie kodami rabatowymi oraz programami lojalnościowymi.

Zakładka do zarządzania opiniami w panelu administracyjnym sklepu na platformie Selesto
Panel do zarządzania opiniami na sklepie

Aktywność na tych polach przełoży się na większą świadomość Twojej marki wśród klientów, stabilny rozrost bazy lojalnych klientów czy ograniczenie problemu porzuconych koszyków.

Zarządzanie asortymentem

Dla właściciela e-sklepu jest to chyba najważniejsza funkcja administracyjna. Standardowo swój asortyment możesz dowolnie grupować w kategorie i podkategorie, co znacznie usprawnia klientowi nawigację po sklepie.

Zakładka do zarządzania asortymentem w panelu administracyjnym sklepu na platformie Selesto
Panel do zarządzania asortymentem na sklepie

Na największą uwagę zasługuje jednak rozbudowany tryb dodawania nowych produktów. Na karcie produktowej zawrzesz wszystko, co potrzebne do finalizacji sprzedaży, w tym:

  • opis produktu
  • meta dane
  • zdjęcia
  • atrybuty umożliwiające klientom filtrowanie przedmiotów
  • kody rabatowe
  • produkty polecane i powiązane, dzięki którym możesz korzystać z technik sprzedażowych takich jak cross-selling i up-selling

Prowadzenie e-sklepu ułatwi Ci również kontrola ilościowa asortymentu oraz możliwość ustawienia alertu, jeśli w magazynie pozostanie tylko kilka sztuk.

Design strony

To zdecydowanie jedna z najciekawszych funkcji dostępnych w Selesto. Twórcy zafundowali swoim klientom modułową budowę layoutu strony głównej, którą można niemal dowolnie edytować, dodawać podstrony, konkretne funkcjonalności i grafiki.

System pozwala Ci też rozmieścić konkretne moduły według Twojego uznania. Daje Ci nieograniczone możliwości tworzenia atrakcyjnych wizualnie layoutów, a przy tym jest bajecznie prosty. I co najważniejsze – wszystkie zmiany widoczne są na nim natychmiast. Nawet jeśli nie masz zmysłu graficznego, możesz w szybkim czasie dojść do optymalnego rozwiązania metodą prób i błędów.

Co z interfejsem panelu użytkownika?

Ostatnim, ale nie najmniej ważnym aspektem prowadzenia sklepu internetowego, jest łatwość jego obsługi. Czy w Selesto możesz liczyć na nieskomplikowany panel administracyjny, który usprawni opiekę nad sklepem i zarządzanie zachodzącymi w nim procesami?

Twórcy zdecydowali się na implementację rozwiązań od znanych od dawna z wielu innych platform, aplikacji, stron internetowych i programów komputerowych. Brak tu udziwnień lub prób ulepszania tego, co już funkcjonuje dobrze. Bazowanie na intuicyjności i nabytych przez lata przyzwyczajeniach pozwoli Ci szybko odnaleźć konkretne funkcje i korzystać z nich niemal na pamięć.

Wszystkie moduły panelu administracyjnego znajdziesz w rozwijanym menu umiejscowionym tradycyjnie po lewej stronie ekranu. Kategorie menu obejmują:

  • asortyment
  • stan magazynowy
  • realizację zamówień
  • zarządzanie profilami pracowników i klientów
  • ustawienia systemu takie jak integracje, dostawy oraz konta społecznościowe, systemu wyświetleń produktów i powiadomień dotyczących stanu magazynowego, ścieżki procesu zakupowego, programów lojalnościowych czy płatności
  • narzędzia marketingowe

Wiadomo, że każdy użytkownik ma swoje preferencje, jeśli chodzi o sposób obsługi panelu administracyjnego. Trzeba jednak przyznać, że wszystkie jego elementy pogrupowane są w czytelny i logiczny sposób. Osoby początkujące nie powinny mieć problemu ze sprawnym odnalezieniem pożądanej opcji i szybko odnaleźć się w systemie.

Selesto a konkurencyjne rozwiązania. Czy to najlepsza oferta na rynku?

W przypadku platform dedykowanych sklepom internetowym trudno mówić o najlepszej ofercie, jeśli nie weźmie się pod uwagę potrzeb i problemów konkretnej grupy odbiorców. W wielu przypadkach lepiej mogą sprawdzić się zupełnie inne rozwiązania systemowe.

Trzeba jednak mieć na uwadze, że stworzeniu przyświecała idea usprawnienia funkcjonowania wielu zaniedbywanych do tej pory rejonów, szczególnie w przypadku małych i średnich sklepów. To była pierwsza przystępna odpowiedź na bolączki, także rozterki początkujących przedsiębiorców.

Skorzystaj z Selesto, jeśli zależy Ci na:

  • łatwej integracji sklepu z urządzeniami mobilnymi;
  • sprawnym zarządzaniu wszystkimi obszarami działalności sklepu, dzięki czemu nie musisz jednocześnie korzystać z wielu narzędzi;
  • braku dodatkowych i ukrytych kosztów;
  • transparentnym cenniku;
  • dużym zakresie wsparcia, obejmującym monitoring usługi, szybkie rozwiązywanie problemów i otwartą komunikację z klientami;
  • możliwości prowadzenia szeroko zakrojonej sprzedaży, nawet ponad 100 tysięcy produktów w różnych kategoriach;
  • szablonach graficznych strony ukierunkowanych na maksymalizację sprzedaży.

Nic dziwnego, że zainteresowanie platformą tak szybko rośnie, a wraz z nim również liczba dostępnych funkcji. Jeśli szukasz ekonomicznych i prostych do wprowadzenia rozwiązań, Selesto może okazać się strzałem w dziesiątkę, tym bardziej że jest to platforma perspektywiczna i wciąż rozwojowa.

Nie lubisz słów rzucanych na wiatr? Selesto też nie! Skorzystaj z darmowego okresu próbnego, przetestuj wszystkie możliwości i zobacz, jak łatwo zacząć działać w e-commerce!

Wiadomość wysłana!

Odpowiemy na Twoją wiadomość w ciągu 24 godzin.

Formularz kontaktowy

Jeżeli chcesz stworzyć najpiękniejszy i najszybszy sklep internetowy na rynku, zrób to z moim zespołem. Nie czekaj. Napisz do mnie.