Pozycjonowanie sklep├│w internetowych to chleb powszedni specjalist├│w SEO na ca┼éym ┼Ťwiecie. Jest to proces d┼éugotrwa┼éy, wymagaj─ůcy wiedzy, dost─Öpu do wielu narz─Ödzi (w tym r├│wnie┼╝ cz─Östo p┼éatnych) oraz przygotowania strategii pozycjonowania na podstawie szeregu analiz. Czy oznacza to, ┼╝e dla w┼éa┼Ťcicieli sklep├│w internetowych nie ma innego wyj┼Ťcia ni┼╝ skorzystanie z agencji marketingowej lub freelancera w celu zwi─Ökszenia widoczno┼Ťci ich witryny? Osobi┼Ťcie uwa┼╝am, ┼╝e jest inne wyj┼Ťcie dla pocz─ůtkuj─ůcych sklep├│w, kt├│re nie mog─ů pozwoli─ç sobie na dodatkowe koszty zwi─ůzane z marketingiem. Ogromn─ů ilo┼Ť─ç pracy mo┼╝na wykona─ç samemu, przy po┼Ťwi─Öceniu swojego czasu, du┼╝ych ch─Öciach do nauki oraz cierpliwo┼Ťci. Efekty dzia┼éa┼ä widoczne cz─Östo po wielu miesi─ůcach pracy, to domena sklep├│w internetowych, gdzie konkurencja z roku na rok jest coraz wi─Öksza. Rozpocznij skuteczne pozycjonowanie sklepu internetowego ju┼╝ teraz!

Spis tre┼Ťci:

  1. Optymalizacja sklepu internetowego
  2. Dobór słów kluczowych
    1. Rodzaje słów kluczowych
    2. Narzędzia do analizy słów kluczowych
    3. Odpowiednia ilo┼Ť─ç kategorii
    4. Zadbaj o tre┼Ťci
      1. Opisy kategorii
      2. Opisy produkt├│w
      3. Content Marketing
  3. Elementy techniczne w pozycjonowaniu sklepu
  4. Ile kosztuje pozycjonowanie sklepu internetowego?

Optymalizacja sklepu internetowego

Optymalizacja w┼éasnego sklepu internetowego to proces d┼éugotrwa┼éy bez natychmiastowych efekt├│w. Jako pocz─ůtkuj─ůcy sklep w bran┼╝y e-commerce b─Ödziesz musia┼é przej┼Ť─ç d┼éug─ů drog─Ö, aby klienci dowiedzieli si─Ö o Twoim istnieniu. Poni┼╝sze elementy s─ů kluczowe, aby jak najbardziej zwi─Ökszy─ç swoje szanse, by sta─ç si─Ö rozpoznawaln─ů mark─ů w┼Ťr├│d klient├│w i zosta─ç pozytywnie ocenionym przez algorytmy najpopularniejszej wyszukiwarki internetowej, kt├│r─ů jest Google. Proces optymalizacji podzieli┼éem na wed┼éug mnie kilka kluczowych krok├│w, kt├│re nale┼╝y przej┼Ť─ç, by klienci mogli trafi─ç do Twojego sklepu internetowego.

Dobór słów kluczowych

W procesie pozycjonowania sklepu internetowego jest to chyba jeden z najwa┼╝niejszych element├│w, kt├│ry cz─Östo jest realizowany do┼Ť─ç chaotycznie lub nie jest on odpowiednio przemy┼Ťlany. Jak dobrze wiesz, s┼éowa kluczowe s─ů has┼éami, po kt├│rych w wyszukiwarce Google klienci szukaj─ů informacji, produkt├│w czy us┼éug. Ka┼╝de s┼éowo kluczowe ma sw├│j wolumen wyszukiwa┼ä, kt├│ry jest niczym innym ni┼╝ ┼Ťredni─ů ilo┼Ťci─ů jego wpisania przez u┼╝ytkownik├│w w wyszukiwarce Google.

Dlaczego jest on istotny? A no w┼éa┼Ťnie dlatego, ┼╝e pozwala nam okre┼Ťli─ç, jak du┼╝ym zainteresowaniem u┼╝ytkownik├│w ciesz─ů si─Ö poszczeg├│lne zapytania. Przez co mo┼╝emy wybra─ç takie s┼éowa kluczowe, kt├│re nie tylko b─Öd─ů dopasowane do naszej oferty, ale b─Öd─ů r├│wnie┼╝ popularne w┼Ťr├│d naszych potencjalnych klient├│w.

Rodzaje słów kluczowych

Dla usystematyzowania wiedzy warto przypomnie─ç sobie typy s┼é├│w kluczowych. Pierwszym z nich s─ů frazy generyczne, kt├│re s─ů has┼éami charakteryzuj─ůcymi si─Ö du┼╝─ů liczb─ů wyszukiwa┼ä, jednak brak im dok┼éadnych i sprecyzowanych intencji u┼╝ytkownika.

Kolejn─ů grup─ů s─ů frazy long-tail (frazy z d┼éugim ogonem). Frazy te charakteryzuje zdecydowanie mniejsza liczba wyszukiwa┼ä, jednak s─ů one zdecydowanie lepiej dopasowane do oczekiwa┼ä u┼╝ytkownika. Dzi─Öki temu u┼╝ytkownicy trafiaj─ůcy do Twojego sklepu po ich wpisaniu w wyszukiwark─Ö zdecydowanie cz─Ö┼Ťciej dokonaj─ů konwersji np. w postaci zakupu produktu. Szacuje si─Ö, ┼╝e od 60% do nawet 80% zakup├│w z wynik├│w organicznych pochodzi od u┼╝ytkownik├│w trafiaj─ůcych na stron─Ö dzi─Öki long-tailom.

Jak wi─Öc dobiera─ç frazy kluczowe dla swojego sklepu? Przede wszystkim analizuj─ůc konkurencj─Ö i ich kategoryzacj─Ö na stronie. W du┼╝ej mierze g┼é├│wnym s┼éowem kluczowym dla danej kategorii produktowej b─Ödzie jej nazwa.

Przyk┼éad: Prowadzisz sklep z mod─ů damsk─ů. Jedn─ů z kategorii g┼é├│wnych b─Öd─ů buty. Fraza kluczowa buty b─Ödzie fraz─ů generyczn─ů o du┼╝ym wolumenie wyszukiwa┼ä, ale r├│wnie┼╝ ogromnej konkurencji. Warto zadba─ç wi─Öc o wyb├│r s┼é├│w kluczowych z d┼éugim ogonem jako np. dodatkowej kategoryzacji. W analizowanym przypadku mo┼╝e by─ç to podzia┼é na:

  • kolory (buty czerwone damskie),
  • przeznaczenie (buty damskie do biegania),
  • materia┼é (buty damskie sk├│ra ekologiczna),
  • rozmiar (buty damskie rozmiar 39),
  • marka (buty damskie converse)
odpowiedni dobór słów kluczowych

Narzędzia do analizy słów kluczowych

Do analizy s┼é├│w kluczowych mo┼╝esz skorzysta─ç z wielu narz─Ödzi. Oto najpopularniejsze z nich nale┼╝─ů:

  • Planer S┼é├│w Kluczowych od Google (wi─Öcej informacji tutaj),
  • Darmowym narz─Ödziem, z kt├│rego warto skorzysta─ç jest Google Suggest - s─ů to podpowiedzi, kt├│re wy┼Ťwietlaj─ů si─Ö nam w wyszukiwarce Google,
  • Google Trends,
  • Answer the Public,
  • Ubersuggest.

Nie przejmuj si─Ö, je┼Ťli narz─Ödzia na powy┼╝szej li┼Ťcie wydaj─ů si─Ö skomplikowane. Je┼╝eli nie mia┼ée┼Ť z nimi wcze┼Ťniej do czynienia, to w internecie znajdziesz pe┼éno poradnik├│w w formie artyku┼é├│w czy materia┼é├│w wideo, kt├│re pozwol─ů na szybkie poznanie narz─Ödzia.

Odpowiednia ilo┼Ť─ç kategorii

Posiadaj─ůc ju┼╝ wybrane keywordy nale┼╝y zacz─ů─ç kolejny proces - mapowanie s┼é├│w kluczowych. Jest to nic innego jak przygotowanie podstron naszego sklepu pod wybrane s┼éowa kluczowe z analizy konkurencji oraz narz─Ödzi, o kt├│rych wspomnia┼éem w punkcie powy┼╝ej. Przypisanie odpowiednich s┼é├│w kluczowych zale┼╝e─ç b─Ödzie od intencji u┼╝ytkownik├│w. Cz─Ö┼Ť─ç fraz mo┼╝na przypisa─ç do strony g┼é├│wnej, cz─Ö┼Ť─ç do kategorii sklepowych a cz─Ö┼Ť─ç do stron informacyjnych czy wpis├│w blogowych. Najprostszym sposobem sprawdzenia intencji u┼╝ytkownika jest wpisanie interesuj─ůcego nas has┼éa w wyszukiwarce i sprawdzenie jakiego typu wyniki otrzymujemy na najwy┼╝szych pozycjach.

Bardzo istotne na tym etapie jest utworzenie odpowiednich kategorii produktowych w naszym sklepie, kt├│re pozwol─ů w ┼éatwiejszy spos├│b wy┼Ťwietla─ç si─Ö na frazy long tailowe. Rozbudowana kategoryzacja po pierwsze pozwala u┼╝ytkownikowi dotrze─ç do produktu nie tylko z kategorii g┼é├│wnej, ale r├│wnie┼╝ podkategorii, kt├│re stworzone zosta┼éy na podstawie s┼é├│w z d┼éugiego ogona.

O ile sam proces tworzenia kategorii nie jest skomplikowany na wi─Ökszo┼Ťci CMS-├│w (system├│w zarz─ůdzania tre┼Ťci─ů) to p├│┼║niejsze przypisywanie produkt├│w do odpowiednich - cz─Östo wielu - kategorii jest prac─ů monotonn─ů i ┼╝mudn─ů. Szczeg├│lnie w przypadku kiedy mamy du┼╝─ů liczb─Ö produkt├│w w sklepie.

Im wcze┼Ťniej rozbudujemy kategoryzacj─Ö na naszym sklepie internetowym, tym wcze┼Ťniej roboty crawluj─ůce mog─ů je wykry─ç i zacz─ů─ç proces ich indeksowania. Im bardziej rozbudowywana kategoryzacja tym wi─Öcej potencjalnych s┼é├│w kluczowych, na kt├│re mo┼╝emy si─Ö wy┼Ťwietla─ç i rankowa─ç.

Zadbaj o tre┼Ťci

Content w e-commerce odgrywa bardzo du┼╝─ů rol─Ö, niezale┼╝nie od jego typu. Jako w┼éa┼Ťciciel sklepu internetowego, aby znale┼║─ç si─Ö w wynikach wyszukiwania, b─Ödziesz musia┼é przygotowa─ç tre┼Ťci, kt├│re b─Öd─ů czyta─ç Twoi potencjalni klienci. Warto wi─Öc zadba─ç o to by by┼éy one nie tylko odpowiednio d┼éugie, wyczerpuj─ůce oraz zgodne z oczekiwaniami u┼╝ytkownik├│w, ale r├│wnie┼╝ jak najbardziej anga┼╝uj─ůce. W tre┼Ťciach czy to kategorii, czy produkt├│w warto odpowiedzie─ç na nurtuj─ůce czytelnik├│w pytania, wskaza─ç warto┼Ťci, jakie dla niego wnosz─ů czy przede wszystkim w wyczerpuj─ůcy i przyst─Öpny spos├│b opisz─ů, co oferujemy. W dalszej cz─Ö┼Ťci artyku┼éu znajdziesz informacje odno┼Ťnie element├│w, kt├│re powinny znale┼║─ç si─Ö na poszczeg├│lnych typach stron w Twoim sklepie internetowym.

Opisy kategorii

Opisy kategorii w sklepie internetowym wed┼éug Google powinny by─ç zwi─Öz┼ée, precyzyjne i informacyjne. Powinny zawiera─ç istotne s┼éowa kluczowe zwi─ůzane z dan─ů kategori─ů, kt├│re pomog─ů Google zrozumie─ç tematyk─Ö strony. Opisy powinny r├│wnie┼╝ zapewnia─ç warto┼Ť─ç dla u┼╝ytkownik├│w, dostarczaj─ůc kr├│tkiego streszczenia zawarto┼Ťci kategorii oraz wyr├│┼╝niaj─ůcych cech produkt├│w. Wa┼╝ne jest, aby opisy by┼éy unikalne dla ka┼╝dej kategorii i nie powtarza┼éy si─Ö na r├│┼╝nych stronach. Ostatecznie, opisy kategorii powinny by─ç ┼éatwe do odczytania i przyst─Öpne dla u┼╝ytkownik├│w, dostarczaj─ůc im istotnych informacji na temat oferowanych produkt├│w w sklepie internetowym.

Opisy produkt├│w

Opisy produkt├│w w sklepie internetowym wed┼éug Google powinny by─ç tre┼Ťciwe, dok┼éadne i informacyjne. Powinny zawiera─ç istotne s┼éowa kluczowe, kt├│re s─ů zwi─ůzane z konkretnym produktem, co pomo┼╝e Google zrozumie─ç, czym jest dany produkt. Opisy powinny dostarcza─ç warto┼Ťci u┼╝ytkownikom, prezentuj─ůc istotne cechy produktu, korzy┼Ťci wynikaj─ůce z jego u┼╝ycia oraz spos├│b, w jaki mo┼╝e spe┼éni─ç potrzeby klienta. Unikalno┼Ť─ç opis├│w jest kluczowa, aby unikn─ů─ç powielania tre┼Ťci na r├│┼╝nych stronach produkt├│w. Wa┼╝ne jest r├│wnie┼╝, aby opisy by┼éy ┼éatwe do czytania i zrozumienia dla u┼╝ytkownik├│w, dostarczaj─ůc im istotnych informacji, kt├│re pomog─ů im podj─ů─ç decyzj─Ö zakupow─ů.

Content Marketing

Content Marketing

Google uznaje warto┼Ťciowy content marketing za istotny czynnik dla pozycjonowania sklepu internetowego. Dobra strategia content marketingowa, oparta na tworzeniu wysokiej jako┼Ťci tre┼Ťci, mo┼╝e przyczyni─ç si─Ö do poprawy pozycji w wynikach wyszukiwania, budowania autorytetu, generowania zaufania u┼╝ytkownik├│w i poprawy og├│lnego do┼Ťwiadczenia u┼╝ytkownika na stronie.

Elementy techniczne w pozycjonowaniu sklepu

Zajmuj─ůc si─Ö optymalizacj─ů sklepu internetowego, nie mo┼╝emy zapomnie─ç o elementach technicznych, kt├│re maj─ů wp┼éyw na nasz─ů pozycj─Ö w darmowych wynikach wyszukiwania Google. Wyszukiwarka posiada swoje wytyczne dla Webmaster├│w, kt├│re s─ů do┼Ť─ç szeroko opisane w ich dokumentacji. Elementy optymalizacji technicznej w znacz─ůcy spos├│b wp┼éywaj─ů na widoczno┼Ť─ç sklepu, ale s─ů r├│wnie┼╝ jednymi z trudniejszych do implementacji, szczeg├│lnie dla os├│b bez do┼Ťwiadczenia. Dostosowywanie serwisu do wytycznych cz─Östo mo┼╝e okaza─ç si─Ö niemo┼╝liwe bez pomocy developera. Nie musisz si─Ö jednak martwi─ç - je┼Ťli dla swojego sklepu internetowego wybra┼ée┼Ť jedn─ů z popularniejszych platform zarz─ůdzania tre┼Ťci─ů, to nie b─Ödzie problemu w znalezieniu odpowiedniej osoby. W przypadku platform SaaS (ang. Software as a Service), jak np. Selesto, w wi─Ökszo┼Ťci posiadaj─ů one sw├│j wewn─Ötrzny dzia┼é programist├│w, kt├│rzy mog─ů odp┼éatnie pom├│c we wdro┼╝eniu zmian (o ile s─ů mo┼╝liwe do implementacji).

Szybko┼Ť─ç strony sklepowej

Jednym z podstawowych element├│w pozycjonowania sklep├│w czy stron us┼éugowych jest szybko┼Ť─ç serwisu. Im szybciej ┼éaduje si─Ö nasza strona internetowa, tym lepiej. Strony, na kt├│rych nie zadbano o szybko┼Ť─ç, cz─Östo borykaj─ů si─Ö z problem wysokiego wsp├│┼éczynnika odrzuce┼ä. Im d┼éu┼╝ej u┼╝ytkownik musi czeka─ç na za┼éadowanie si─Ö zawarto┼Ťci strony, tym wi─Öksza szansa, ┼╝e cofnie si─Ö on do wynik├│w wyszukiwania Google i przejdzie do kolejnego wyniku, nie daj─ůc naszej witrynie szansy na przedstawienie swojej zawarto┼Ťci.

Google oferuje nam darmowe narz─Ödzie, dzi─Öki kt├│remu mo┼╝emy w ┼éatwy i szybki spos├│b sprawdzi─ç szybko┼Ť─ç poszczeg├│lnych adres├│w URL. Narz─Ödziem wykorzystywanym do mierzenia szybko┼Ťci jest oczywi┼Ťcie PageSpeed Insights. Ka┼╝dy parametr w otrzymanym raporcie jest dok┼éadnie opisany. Warto jednak mie─ç na uwadze, ┼╝e pozyskane w ten spos├│b dane mog─ů nada─ç jedynie kierunek do poprawy wynik├│w swojego sklepu internetowego.

ładowanie się zasobów

W przyst─Öpny i czytelny spos├│b pokazuje nam elementy wymagaj─ůce poprawy na naszej stronie. Najcz─Ö┼Ťciej problemy dotycz─ů optymalizacji grafik, braku zastosowania pami─Öci podr─Öcznej czy wykorzystywaniu zbyt du┼╝ej liczby zewn─Ötrznych skrypt├│w.

Test w narz─Ödziu robiony jest dla dw├│ch typ├│w urz─ůdze┼ä: mobilnych i desktopowych. Ich wyniki najcz─Ö┼Ťciej r├│┼╝ni─ů si─Ö od siebie znacz─ůco. W przypadku sklep├│w internetowych te r├│┼╝nice si─Öga─ç mog─ů nawet kilkudziesi─Öciu punkt├│w.

Uwaga: Przeprowadzaj─ůc test szybko┼Ťci w obr─Öbie witryny, nale┼╝y wykona─ç test dla stron produktowych, kategorii, stron informacyjnych, wpis├│w blogowych oraz strony g┼é├│wnej. Na r├│┼╝nych typach stron wyniki mog─ů znacz─ůco od siebie odbiega─ç.

Je┼Ťli szukasz alternatywnego narz─Ödzia polecam skorzysta─ç z GTMetrix, kt├│re w ocenie wielu u┼╝ytkownik├│w jest czytelniejsze.

Certyfikat SSL

SSL (ang. Secure Sockets Layer) - to protok├│┼é sieciowy zabezpieczaj─ůcy komunikacj─Ö pomi─Ödzy przegl─ůdark─ů internetow─ů a serwerem. Ma on za zadanie szyfrowanie przesy┼éanych poufnych danych, w celu ich zabezpieczenia przed dostaniem si─Ö w niepowo┼éane r─Öce. Certyfikat na przestrzeni ostatnich lat zyska┼é ogromn─ů popularno┼Ť─ç i jest wykorzystywany na zdecydowanej wi─Ökszo┼Ťci stron internetowych, informuj─ůc o tym, ┼╝e nasze po┼é─ůczenie ze stron─ů jest bezpieczne. Wszystkie strony, na kt├│rych wdro┼╝ony zosta┼é certyfikat, posiadaj─ů przedrostek https://. W przypadku kiedy nie posiadamy certyfikatu, du┼╝a cz─Ö┼Ť─ç przegl─ůdarek automatycznie ostrzega nas o niebezpiecze┼ästwie korzystania ze strony i mo┼╝liwo┼Ťci wej┼Ťcia na w┼éasn─ů odpowiedzialno┼Ť─ç.

Z ca┼é─ů pewno┼Ťci─ů dla potencjalnych klient├│w jest to informacja, kt├│ra odstraszy ich przed dokonaniem zakup├│w w naszym serwisie. Zdecydowana wi─Ökszo┼Ť─ç hostingodawc├│w posiada w swojej ofercie stosunkowo tanie (lub darmowe) certyfikaty SSL, kt├│re zainstalujemy kilkoma klikni─Öciami. Je┼Ťli nie wiesz, czy Tw├│j dostawca us┼éug hostingowych oferuje darmowy certyfikat lub nie wiesz, jak go zainstalowa─ç, skontaktuj si─Ö z pomoc─ů techniczn─ů. Mo┼╝esz te┼╝ wybra─ç platform─Ö, kt├│ra oferuje certyfikat SSL w cenie abonamentu. Wtedy zostanie on wygenerowany dla Twojej domeny przez obs┼éug─Ö platformy.

Uwaga: Po implementacji certyfikatu SSL należy wykonać przekierowania wariantów domeny, aby była ona dostępna jedynie pod jednym adresem. Pozwoli to na uniknięcie duplikacji. Więcej o przekierowaniu 301.

Kr├│tkie i przyjazne adresy URL

Odpowiednia struktura adres├│w URL jest jednym z element├│w, na kt├│ry cz─Östo nie zwracamy uwagi. Wi─Ökszo┼Ť─ç system├│w CMS pozwala nam na ingerencj─Ö w ich struktur─Ö, dlatego warto zadba─ç, aby by┼éy one jak najbardziej przyjazne i kr├│tkie, ale co to tak naprawd─Ö znaczy?

Przyjazny adres URL to adres strony internetowej, kt├│ry sk┼éada si─Ö z jasnego i zrozumia┼éego ci─ůgu znak├│w. Tego rodzaju URL jest ┼éatwy do zapami─Ötania przez u┼╝ytkownik├│w, co u┼éatwia im powr├│t do strony w przysz┼éo┼Ťci. Opr├│cz tego przyjazne adresy URL pomagaj─ů nam zrozumie─ç, w jakiej cz─Ö┼Ťci witryny aktualnie si─Ö znajdujemy i czego mo┼╝emy si─Ö spodziewa─ç, na przyk┼éad poprzez odwo┼éanie si─Ö do katalogu nadrz─Ödnego lub s┼é├│w kluczowych zawartych w adresie.

Wa┼╝ne jest, ┼╝e czytelne adresy URL maj─ů tak┼╝e inne korzy┼Ťci. Kiedy udost─Öpniamy je w mediach spo┼éeczno┼Ťciowych, takich jak Facebook czy Twitter, bardziej atrakcyjnie si─Ö prezentuj─ů, zach─Öcaj─ůc u┼╝ytkownik├│w do klikni─Öcia. Ponadto, roboty wyszukiwarek, takie jak te u┼╝ywane przez Google, korzystaj─ů z adres├│w URL do lepszego zrozumienia i kategoryzowania zawarto┼Ťci strony. Dlatego warto zadba─ç o czytelno┼Ť─ç adres├│w URL, aby u┼éatwi─ç indeksowanie i pozycjonowanie naszych stron w wynikach wyszukiwania.

Podsumowuj─ůc, przyjazne adresy URL maj─ů wiele zalet. U┼éatwiaj─ů u┼╝ytkownikom zapami─Ötanie i powr├│t do stron, pomagaj─ů zrozumie─ç struktur─Ö witryny i zawarto┼Ť─ç, a tak┼╝e poprawiaj─ů prezentacj─Ö w mediach spo┼éeczno┼Ťciowych. Dodatkowo s─ů przydatne dla robot├│w wyszukiwarek, kt├│re lepiej kategoryzuj─ů i indeksuj─ů nasze zasoby. Dlatego warto dba─ç o czytelno┼Ť─ç i przejrzysto┼Ť─ç adres├│w URL na naszej stronie internetowej.

Dobre praktyki przy tworzeniu adres├│w URL:

  • w adresach URL powinno znajdowa─ç si─Ö s┼éowo kluczowe w dopasowaniu ┼Ťcis┼éym lub przybli┼╝onym,
  • nazwy produkt├│w czy kategorii powinny by─ç pisane ma┼éymi literami,
  • nie nale┼╝y stosowa─ç znak├│w specjalnych (wykrzykniki, pytajniki i inne),
  • nie nale┼╝y stosowa─ç polskich znak├│w,

Przyjazny adres URL: https://nazwatwojejdomeny.pl/oferta-sklepu
Błędnie wybrany adres URL: https://nazwatwojejdomeny/xdasad=?sort12

Dostosowanie do urz─ůdze┼ä mobilnych

Rosn─ůca popularno┼Ť─ç urz─ůdze┼ä mobilnych, kt├│re zawsze mamy pod r─Ök─ů, spowodowa┼éa, ┼╝e od lat ro┼Ťnie liczba u┼╝ytkownik├│w wyszukiwarki Google, kt├│rzy w┼éa┼Ťnie na tego typu urz─ůdzeniach wyszukuj─ů informacje czy dokonaj─ů zakup├│w. Ju┼╝ w 2017 roku Google zapowiedzia┼éo rewolucyjne podej┼Ťcie, jakim by┼éo wprowadzenie Mobile First Index. Jest to podej┼Ťcie Google do indeksowania i rankowania stron internetowych, w kt├│rym priorytetem jest wersja mobilna witryny. Oznacza to, ┼╝e Google analizuje i indeksuje w pierwszej kolejno┼Ťci tre┼Ťci dost─Öpne na wersji mobilnej strony, a nast─Öpnie na tej podstawie okre┼Ťla pozycj─Ö strony w wynikach wyszukiwania.

przegl─ůdanie stron internetowych na telefonie

Kilka lat temu wersje mobilne strony, delikatnie m├│wi─ůc, by┼éy traktowane po macoszemu przez w┼éa┼Ťcicieli stron internetowych. Jednak wraz z wprowadzeniem Mobile First Index wiele zmieni┼éo si─Ö w tej materii. W przypadku nowych stron internetowych trudno spotka─ç ju┼╝ szablony, kt├│re nie dzia┼éaj─ů lub s─ů niedostosowane do u┼╝ytkownik├│w mobilnych.

W┼éa┼Ťciciele stron mog─ů skorzysta─ç z wielu og├│lnodost─Öpnych narz─Ödzi na rynku, kt├│re badaj─ů dostosowanie strony do wytycznych dla u┼╝ytkownik├│w mobilnych. Darmowe narz─Ödzie, kt├│re to sprawdzi, oferuje r├│wnie┼╝ wyszukiwarka Google pod adresem: test mobile friendly.

Cz─Östo powtarzanym b┼é─Ödem podczas analizy jest jednak sprawdzanie wy┼é─ůcznie strony g┼é├│wnej serwisu. Aby testy by┼éy wiarygodne, konieczne jest sprawdzenie ka┼╝dego typu strony takie jak:

  • strona kategorii,
  • strona produktu,
  • listing wpis├│w blogowych,
  • pojedynczy wpis blogowy,
  • strona koszyka,
  • strony informacyjne (np. regulamin, strona dotycz─ůca wysy┼éki czy p┼éatno┼Ťci).

Raport dotycz─ůcy dostosowania Twojej witryny sprawdzisz r├│wnie┼╝ w narz─Ödziu Google Search Console.

Analityka - kluczowy element w monitorowaniu post─Öp├│w

Sk─ůd tak naprawd─Ö wiemy, ┼╝e to, co robimy na naszej stronie dzia┼éa? Czy wyznacznikiem powinny by─ç konwersje w postaci zakupu produktu, zapisu do newslettera?

Aby w pe┼éni zdoby─ç wiedz─Ö o tym, jak u┼╝ytkownicy trafiaj─ů na nasz─ů stron─Ö (z jakich kana┼é├│w) czy po jakich s┼éowach kluczowych przechodz─ů na konkretne podstrony naszego serwisu, mo┼╝emy skorzysta─ç z darmowych narz─Ödzi analitycznych oferowanych przez Google. Mo┼╝emy posi┼ékowa─ç si─Ö narz─Ödziami takimi jak Google Search Console - kt├│re analizuje jedynie u┼╝ytkownik├│w, kt├│rzy trafiaj─ů na nasz─ů stron─Ö z darmowych wynik├│w wyszukiwania - oraz Google Analytics, kt├│re daje nam informacje o u┼╝ytkownikach trafiaj─ůcych z wszystkich kana┼é├│w marketingowych.

Google Search Console to bezp┼éatne narz─Ödzie dostarczane przez Google, kt├│re pomaga webmasterom i w┼éa┼Ťcicielom stron internetowych monitorowa─ç i optymalizowa─ç widoczno┼Ť─ç swoich witryn w wynikach wyszukiwania Google. Oferuje ono wiele przydatnych funkcji. Dzi─Öki Search Console mo┼╝na analizowa─ç wydajno┼Ť─ç strony, monitorowa─ç ruch organiczny, liczby wy┼Ťwietle┼ä, klikni─Ö─ç, CTR oraz pozycje w wynikach wyszukiwania. Narz─Ödzie informuje o indeksowaniu stron i ewentualnych problemach oraz pozwala zg┼éasza─ç adresy URL do przeskanowania przez Google. Pokazuje, jakie zapytania wyszukiwania prowadz─ů do wy┼Ťwietlenia strony, daje informacje o popularnych s┼éowach kluczowych. Search Console pokazuje r├│wnie┼╝ linki zwrotne do strony i pozwala przes┼éa─ç map─Ö witryny dla lepszego indeksowania. Jest nieocenionym narz─Ödziem dla webmaster├│w, oferuj─ůc wgl─ůd w dane analityczne, optymalizacj─Ö strony, monitorowanie widoczno┼Ťci i rozwi─ůzywanie problem├│w z indeksowaniem strony przez Google.

Google Analytics to bezp┼éatne narz─Ödzie analityczne dostarczane przez Google, kt├│re umo┼╝liwia monitorowanie i analizowanie ruchu na stronach internetowych oraz aplikacjach mobilnych. Oferuje ono szeroki zakres mo┼╝liwo┼Ťci, takich jak ┼Ťledzenie liczby wizyt, zachowa┼ä u┼╝ytkownik├│w, ┼║r├│de┼é ruchu, konwersji i wiele wi─Öcej. Google Analytics dostarcza szczeg├│┼éowych raport├│w i wska┼║nik├│w, kt├│re pomagaj─ů zrozumie─ç, jak u┼╝ytkownicy korzystaj─ů z witryny, jakie s─ů trendy ruchu i jakie dzia┼éania marketingowe przynosz─ů najlepsze wyniki. Narz─Ödzie pozwala r├│wnie┼╝ tworzy─ç niestandardowe raporty, segmentowa─ç u┼╝ytkownik├│w na podstawie r├│┼╝nych kryteri├│w i ┼Ťledzi─ç cele biznesowe. Google Analytics jest niezast─ůpionym narz─Ödziem dla w┼éa┼Ťcicieli stron internetowych i marketer├│w, pomagaj─ůcym w optymalizacji strony, podejmowaniu informowanych decyzji i mierzeniu sukcesu dzia┼éa┼ä marketingowych.

link building działania

Działania Link Buildingowe - sprawy by twój sklep internetowy był widoczny

Jak wielu specjalist├│w tak wiele strategii dotycz─ůcych link├│w pozyskiwanych dla witryny z domen zewn─Ötrznych. Jedno pozostaje jednak niezmienne - linki zewn─Ötrzne prowadz─ůce do Twojego sklepu internetowego to wa┼╝ny sygna┼é w procesie pozycjonowania.

Link building to kluczowy element strategii SEO. Dla nowych sklep├│w internetowych, zdobycie tych link├│w mo┼╝e by─ç wyzwaniem, ale istniej─ů r├│┼╝ne metody, kt├│re mog─ů pom├│c w osi─ůgni─Öciu tego celu. Oto kilka z nich:

Wysokiej jako┼Ťci tre┼Ťci: Twoja strona powinna oferowa─ç warto┼Ťciowe tre┼Ťci, kt├│re s─ů atrakcyjne dla odwiedzaj─ůcych. To mo┼╝e obejmowa─ç blogi z poradnikami, recenzje produkt├│w, infografiki itp. Je┼Ťli twoje tre┼Ťci s─ů warto┼Ťciowe, istnieje wi─Öksze prawdopodobie┼ästwo, ┼╝e inne strony umieszcz─ů link do twojej strony jako ┼║r├│d┼éa informacji.

Guest posting: Jest to technika, kt├│ra polega na tworzeniu i publikacji artyku┼é├│w na innych stronach internetowych z linkiem prowadz─ůcym do twojej strony. Upewnij si─Ö, ┼╝e publikujesz na stronach o wysokiej reputacji i ┼╝e linki s─ů umieszczane naturalnie w tre┼Ťci.

Rejestracja w katalogach bran┼╝owych: Istnieje wiele katalog├│w online, gdzie mo┼╝esz doda─ç sw├│j sklep internetowy. Zawsze wybieraj katalogi o dobrej reputacji.

Udzia┼é w forach bran┼╝owych i komentarzach na blogach: Bior─ůc udzia┼é w dyskusjach na forach i blogach zwi─ůzanych z bran┼╝─ů, mo┼╝esz budowa─ç autorytet i zyska─ç linki zewn─Ötrzne. Pami─Ötaj jednak, aby nie spamowa─ç, dodawaj warto┼Ťciowe komentarze i uczestnicz w dyskusji.

Media spo┼éeczno┼Ťciowe: Prowadzenie aktywnych profili w mediach spo┼éeczno┼Ťciowych i regularne udost─Öpnianie tre┼Ťci z linkami do twojego sklepu mo┼╝e przyci─ůgn─ů─ç wi─Öcej ruchu i zwi─Ökszy─ç szanse na linki zewn─Ötrzne.

Partnerstwa biznesowe: Inn─ů efektywn─ů strategi─ů zdobywania link├│w zewn─Ötrznych jest nawi─ůzanie partnerstwa z innymi firmami lub organizacjami, kt├│re s─ů zwi─ůzane z Twoj─ů bran┼╝─ů, ale nie s─ů bezpo┼Ťrednimi konkurentami. Mo┼╝na to zrobi─ç poprzez wzajemne linkowanie, gdzie obie strony umieszczaj─ů na swoich stronach linki do siebie nawzajem.

Tworzenie ranking├│w produkt├│w: Inna skuteczna metoda zdobywania link├│w zewn─Ötrznych polega na tworzeniu ranking├│w produkt├│w dost─Öpnych w Twoim sklepie. Dobrze wykonane rankingi przyci─ůgaj─ů ruch organiczny z wyszukiwarek, a tak┼╝e mog─ů by─ç wykorzystane w kampaniach marketingu szeptanego na forach i blogach. Je┼Ťli Twoja marka jest mocna, producenci lub dystrybutorzy mog─ů chcie─ç pochwali─ç si─Ö wysok─ů pozycj─ů swoich produkt├│w w Twoim zestawieniu, co mo┼╝e przynie┼Ť─ç dodatkowe linki i umocni─ç Twoj─ů pozycj─Ö jako eksperta w bran┼╝y. Warto skontaktowa─ç si─Ö z dzia┼éem PR producenta produktu z pierwszego miejsca w rankingu.

Pami─Ötaj, ┼╝e budowanie link├│w to proces, kt├│ry wymaga czasu. Wa┼╝ne jest, aby┼Ť skupi┼é si─Ö na jako┼Ťci, a nie ilo┼Ťci link├│w zewn─Ötrznych. Google premiuje strony, kt├│re maj─ů linki z wiarygodnych, autorytatywnych ┼║r├│de┼é, wi─Öc warto zainwestowa─ç w takie strategie.

Ile kosztuje pozycjonowanie sklepu internetowego?

Aby pozycjonowa─ç sklep internetowy, nale┼╝y mie─ç wiedz─Ö, czas i ┼Ťrodki, kt├│re b─Öd─ů potrzebne, by dogoni─ç naszych konkurent├│w na rynku. Jakie realne koszty poniesiesz przy pozycjonowaniu sklepu internetowego? Przede wszystkim b─Ödzie to koszt narz─Ödzi, kt├│re s─ů bardzo przydatne w procesie, na samym pocz─ůtku dzia┼éa┼ä mo┼╝na skorzysta─ç z darmowych alternatyw, jednak na pewnym etapie b─Öd─ů one ju┼╝ niewystarczaj─ůce. Kolejnym du┼╝ym wydatkiem b─Ödzie proces pozyskiwania link├│w. Kt├│ry w zale┼╝no┼Ťci od naszej kreatywno┼Ťci i przyj─Ötej strategii mo┼╝e mie─ç du┼╝─ů rozpi─Öto┼Ť─ç. Przede wszystkim nale┼╝y jednak zwr├│ci─ç uwag─Ö na to, z jakimi konkurentami zamierzamy walczy─ç o najwy┼╝sze pozycje w wyszukiwarce. Je┼Ťli w naszym otoczeniu biznesowym znajduj─ů si─Ö du┼╝e sklepy z d┼éug─ů histori─ů na rynku, to dogonienie ich mo┼╝e okaza─ç si─Ö procesem wieloletnim, a czasem b─Ödzie to po prostu niemo┼╝liwe z dost─Öpnym bud┼╝etem.

Je┼Ťli jednak nie masz do┼Ťwiadczenia, a tym bardziej czasu, aby prowadzi─ç samodzielne pozycjonowanie sklepu internetowego, to zostaw to zadanie profesjonalistom. Niezale┼╝nie czy skorzystasz z oferty agencji SEO, czy wybierzesz freelancera, to z du┼╝─ů doz─ů pewno┼Ťci mo┼╝esz zak┼éada─ç, ┼╝e obierze on skuteczn─ů strategi─Ö pozycjonowania sklepu i pozwoli Ci pojawi─ç si─Ö w ┼Ťwiadomo┼Ťci klient├│w.


Partnerem wpisu jest Agencja KS.

Wiadomo┼Ť─ç wys┼éana!

Odpowiemy na Twoj─ů wiadomo┼Ť─ç w ci─ůgu 24 godzin.

Formularz kontaktowy

Jeżeli chcesz stworzyć najpiękniejszy i najszybszy sklep internetowy na rynku, zrób to z moim zespołem. Nie czekaj. Napisz do mnie.