Dashboard to inaczej ekran główny sklepu od strony panelu administracyjnego. To tutaj zaraz po zalogowaniu na platformę wyświetlają się najważniejsze zdarzenia wykonane na sklepie. Są one podzielone na kilka grup. W tej instrukcji przedstawiamy ich szczegółowe objaśnienie. Warto się z nim zapoznać w celu lepszego użytkowania platformy oraz wykorzystania zebranych danych np. w celach marketingowych.

Po lewej stronie znajduje się menu za pomocą, którego można łatwo skonfigurować sklep, a następnie nim zarządzać.

Na środku nad wykresem znajdują się trzy kolumny zawierające zestawienia ilości: klientów, produktów, zamówień.

Ilość klientów:

• Wszyscy – klienci niezarejestrowani, którzy dokonali zakupu i wszyscy klienci zarejestrowani

• Zarejestrowani – klienci zarejestrowani/założyli konto na sklepie

• Newsletter – klienci zapisani do newslettera

Ilość produktów:

• Wszystkie – wszystkie wgrane na serwer przez właściciela sklepu

• Aktywne – produkty widoczne dla kupujących, czyli widoczne na stronie sklepu

Ilość zamówień:

• Wszystkie – ilość zamówień od początku funkcjonowania sklepu

• Nowe – nowe zamówienia, które jeszcze nie zostały obsłużone

• Wysłane – wszystkie zamówienia, które zostały zrealizowane

Informacją w centralnej części dashboardu jest narastający wykres sprzedaży obecnego miesiąca w stosunku do poprzedniego. Po najechaniu kursorem na wybrany dzień pojawi się szczegółowe porównanie.

Obok wykresu sprzedażowego w prawej górnej części wyświetlona jest lista koszyków utworzonych w danym dniu oraz podsumowanie ilości utworzonych koszyków w danym miesiącu.

Pod listą koszyków widoczny jest dziennik zdarzeń – chronologiczny zapis zdarzeń, które miały miejsce od momentu założenia sklepu (lub od zarchiwizowanych) do najnowszych. W dzienniku zdarzeń pojawiają się najważniejsze komunikaty:

• Nowe zamówienie – szybki podgląd do nowego zamówienia na sklepie

• Kończący się towar – informacja o towarze, który jest na wyczerpaniu

• Brak towaru – informacja, którego towaru nie ma na stanie

• Powiadom o dostępności – kupujący wyraził prośbę, żeby go poinformować, gdy produkt będzie możliwy do zakupu

• Aktualizacja systemu – wykaz ulepszeń podczas ostatniej aktualizacji oprogramowania

• Zaległa płatność – zaległe płatności właściciela sklepu za korzystanie z platformy

• Nowe konto – kupujący, który założył konto na sklepie

Jeśli pojawia się dużo komunikatów w dzienniku zdarzeń warto go archiwizować na bieżąco. Zmniejszy to ilość danych do załadowania, czyli przyspieszy działanie strony.

Pasek nawigacyjny na górze widnieje niezależnie od wybranej z menu zakładki.

• Start – lista 10 niezbędnych kroków do wykonania przed rozpoczęciem sprzedaży w sieci (po aktywacji sklepu „Start” znika)

• Płatności – zakładka dotycząca opłat za korzystanie z platformy i ewentualnych usług dodatkowych

• Pomoc – szybki czat z supportem Selesto

• Widok sklepu – podgląd sklepu, który widzi kupujący

• Nazwa aktualnie zalogowanego Użytkownika

• Przycisk wyloguj


Należy pamiętać, aby zawsze dokonywać zapisu wprowadzonych zmian oraz czytać komunikaty i wyskakujące okienka. Nie uzupełnienie pól oznaczonych * blokuje wykonanie następnego kroku.