Każdy kto założy sklep na Selesto otrzymuje bezpłatne 14 dni, które może przeznaczyć na testowanie oprogramowania oraz tworzenie sklepu. Po tym czasie są tylko dwie opcje: można się rozmyślić, wtedy sklep zostanie automatycznie usunięty z naszych serwerów i nie trzeba robić nic więcej, albo podejmuje się decyzję o kontynuowaniu. Co wtedy zrobić? To jest bardzo proste! Aktywacja sklepu składa się tylko z 4 kroków.


Po zalogowaniu się do sklepu na górze pulpitu znajduje się pasek informujący o tym ile pozostało dni do końca okresu próbnego oraz przycisk "Aktywuj sklep".

Krok 1

Po kliknięciu "Aktywuj sklep" na górnym pasku przechodzi się do procesu aktywacji sklepu. W pierwszym etapie wprowadza się dane swojej firmy. Po wprowadzeniu danych do faktury, a następnie ich zapisaniu, automatycznie przechodzi się do kroku 2.

Ważne! Aktywacja sklepu oznacza zakończenie okresu testowego. Pamiętaj o tym, jeśli decydujesz się rozpocząć aktywację przed końcem swojego okresu testowego.

Krok 2

W kolejnym etapie zostanie wygenerowana płatność za pierwszy miesiąc korzystania z platformy. Na start wynosi ona zawsze 99zł netto. W systemie jest również widoczna cena brutto. (Więcej informacji nt. abonamentu znajduje się tutaj.) Na jej dokonanie jest 3 dni. Po przekroczeniu tego terminu sklep może zostać usunięty z serwerów, a wszystkie do tej pory wprowadzone dane zostaną utracone.

Platforma sklepowa działa w modelu subskrypcyjnym, czyli wystarczy podpiąć kartę, a opłata za abonament będzie pobierana co miesiąc automatycznie. Jest to jedyna dostępna forma płatności za korzystanie z platformy sklepowej.

Ważne! Automatyczne opłaty dotyczą usług cyklicznych. W przypadku zamówień funkcji dedykowanych płatność należy zatwierdzić. System nie pobierze jej bez wyraźnej zgody właściciela sklepu.

Dodając kartę zostaje się przekierowanym na stronę operatora płatności, gdzie wprowadza się dane i jest przeprowadzana autoryzacja. W tym celu zostanie pobrana opłata w wysokości 1zł, która zostaje po chwili zwrócona na konto.

Wszystkie transakcje są szyfrowane i bezpieczne.

Jeśli opłata została dokonana będzie widoczny status "Opłacono" oraz pojawi się możliwość pobrania faktury.

Na tym etapie sklep jest w połowie aktywny. Wielu właścicieli sklepu przerywa proces aktywacji by spokojnie dokończyć konfigurację sklepu i dopiero po jej zakończeniu wraca, aby przepiąć domenę i otworzyć swój sklep dla klientów. Powrót do procesu aktywacji ułatwia informacja na górnym pasku "Twój sklep działa na domenie testowej. Podepnij własną domenę.".

Ważne! Nie można prowadzić sprzedaży korzystając z domeny testowej.

Krok 3

Rozpoczynając kolejny etap aktywacji "Przepnij domenę" zaczyna się od wprowadzenia swojej domeny. Podczas wprowadzania adresu nie uwzględnia się "www.".

Ważne! Selesto nie pośredniczy w sprzedaży domen. Dlatego też, jeśli nie masz jeszcze własnej domeny, zakup ją najpierw u dostawcy domen.

Usługi hostingu oraz certyfikat SSL są w cenie abonamentu (cennik).

Po wprowadzeniu nazwy domeny zostanie wygenerowana lista wpisów DNS przypisana dla tej konkretnej domeny.

  • Nazwa - uwzględnia adres domeny
  • Typ - jest stały
  • Wartość - indywidualna dla sklepu

W momencie, gdy wpisy zostaną poprawnie wprowadzone ich status z czerwonego "Niepoprawny" po odświeżeniu zmieni się na zielony "Poprawny". Po uzyskaniu wszystkich statusów na zielono jest możliwość przejścia dalej do ostatniego 4 kroku aktywacji.

Ważne! W przypadku problemów z wprowadzeniem wpisów do strefy DNS zgłoś się do centrum pomocy/obsługi klienta swojego dostawcy domeny.

Krok 4

Ostatnim krokiem jest wprowadzenie adresu mailowego, który został utworzony przy domenie. Najczęściej tworzonym mailem jest "kontakt". Po zatwierdzeniu tego kroku system wygeneruje certyfikat SSL dla sklepu. Sam proces przepięcia domeny może trwać do 24 godzin. Po jego zakończeniu logowanie do sklepu może się odbywać po przez bezpośrednie wywołanie dostępu do panelu administracyjnego sklepu (admin.twojsklep.pl) lub stronę główną Selesto.

Ważne! Nie ma możliwości wprowadzenia innego adresu mailowego (np. @gmail.com) niż przy domenie. Adres mailowy wraz ze skrzynką mailową tworzy się na swoim koncie klienta u dostawcy domeny.

Po kliknięciu "Login" wystarczy w otwartym okienku wprowadzić adres mailowy, na który został założony sklep. Wtedy nastąpi przekierowanie do sklepu, gdzie wystarczy wprowadzić hasło.


Należy pamiętać, aby zawsze dokonywać zapisu wprowadzonych zmian oraz czytać komunikaty i wyskakujące okienka. Nie uzupełnienie pól oznaczonych * blokuje wykonanie następnego kroku.