Masz pytanie? Nie możesz znaleźć odpowiedzi w naszym Centrum Pomocy? Skorzystaj ze wsparcia dostępnego na czacie!
Każdy sklep, nawet na okresie próbnym, ma możliwość skontaktować się z działem wsparcia. Wewnętrzny czat znajduje się na górnej belce pod napisem POMOC. Wystarczy kliknąć na przycisk, aby przejść do zgłoszeń.
![](https://selesto.pl/pomoc/content/images/2023/11/pomoc_pasek.jpg)
Teraz zapoznasz się ze sposobem kontaktu z działem wsparcia. Przestrzegaj tych kilku prostych zasad, aby przyspieszyć obsługę zgłoszenia.
1. Wprowadź tytuł zgłoszenia - napisz w 2-3 słowach czego będzie dotyczyło Twoje zgłoszenie. Pomoże to nam w skierowaniu go do odpowiedniego działu.
![](https://selesto.pl/pomoc/content/images/2023/11/pomoc_tytul_zgloszenia.jpg)
2. Opisz swój problem lub zadaj pytanie. Zrób to w taki sposób, aby osoba po drugiej stronie mogła zrozumieć o co Ci chodzi i/lub w jakim miejscu sklepu masz trudność.
![](https://selesto.pl/pomoc/content/images/2023/11/pomoc_opis_problemu.jpg)
3. Dodaj jak najwięcej informacji - często dopytujemy o dodatkowe informacje, co wydłuża obsługę zgłoszenia. Wyjdź temu na przeciw i zamieść screeny obszarów z problemem (pełne, a nie tylko komunikat), podeślij link do zamówienia, albo projekt (nawet stworzony samodzielnie w paint) funkcji, którą chcesz na swoim sklepie. Im więcej informacji tym sprawniejsza będzie obsługa Twojego zgłoszenia!
![](https://selesto.pl/pomoc/content/images/2023/11/pomoc_dodawanie_plikow.jpg)
4. Pamiętaj, że pod drugiej stronie jest człowiek, który chce Ci pomóc. Więc prosimy o zachowanie podstaw netykiety. Oczywiście każdemu mogą się zdarzyć błędy interpunkcyjne i na to nie zwracamy uwagi. Ale prosimy o wzajemny szacunek.
![](https://selesto.pl/pomoc/content/images/2023/11/pomoc_nowe_zgloszenie_wyslij.jpg)
5. Masz kolejne pytanie, albo inny problem? Załóż nowe zgłoszenie. Dzięki temu żaden wątek nam nie ucieknie.
![](https://selesto.pl/pomoc/content/images/2023/11/pomoc_nowe_zgloszenie.jpg)
6. Po wysłaniu zgłoszenia spokojnie oczekuj na odpowiedź. Nieodczytane zgłoszenia mają kolor pomarańczowy, a przy napisie POMOC pojawia się wykrzyknik. W tygodniu odpowiadamy znacznie szybciej. Czasami możecie z nami porozmawiać jak na zwykłym czacie w czasie rzeczywistym. A czasami zgłoszenia czekają do poranka (szczególnie te wysłane w środku nocy). W weekendy i święta są obsługiwane tylko zgłoszenia krytyczne, a reszta jest zakolejkowana do dnia powszedniego.
![](https://selesto.pl/pomoc/content/images/2023/11/pomoc_odpowiedz.jpg)
Zgłoszenia krytyczne to błędy systemowe, które wpływają na niepoprawne funkcjonowanie sklepu (brak możliwości sprzedaży, czy obsługi zamówień). Do zgłoszeń krytycznych nie zaliczają się błędy wynikające z niepoprawnie przeprowadzonej integracji (np. zapisane niepoprawne dane API w Przelewy24). Dlatego zawsze zachęcamy do zajrzenie do naszego Centrum Pomocy zamiast od razu panikować, że coś nie działa :) 99% zgłaszanych błędów wynika z nieprzeczytania wskazówek, które zawsze widnieją w panelu administracyjnym.
![](https://selesto.pl/pomoc/content/images/2023/11/p24_api.jpg)
7. Rozwiązane zgłoszenia są zamykane przez support na bieżąco. Przez maksymalnie 2-3 miesiące jest jeszcze do nich wgląd. Później są usuwane z listy.
![](https://selesto.pl/pomoc/content/images/2023/11/pomoc_zgloszenie_zamkniete.jpg)
Należy pamiętać, aby zawsze dokonywać zapisu wprowadzonych zmian oraz czytać komunikaty i wyskakujące okienka. Nie uzupełnienie pól oznaczonych * blokuje wykonanie następnego kroku. Oraz zawsze po konfiguracji nowych ustawień dobrą praktyką jest sprawdzenie czy działają one poprawnie.