Aby klient mógł dokonywać zakupów na sklepie należy w panelu administracyjnym wskazać jakie typy płatności mają być na nim dostępne. Dotyczy to również zintegrowanych metod płatności.


W zakładce „Płatność” znajduje się lista metod płatności. Wystarczy wybrać i dodać te, które mają być dostępne na sklepie. Jeśli została wcześniej przeprowadzona integracja z dostawcą szybkich płatności, to wtedy również pojawią się one na liście wyboru.

Instrukcje dotyczące integracji znajdują się tutaj.

Po dodaniu metod płatności są one dostępne pod listą wyboru. W razie potrzeby można również usunąć wybraną płatność. W tym celu wystarczy kliknąć "Usuń" i zapisać wprowadzone zmiany. Usuniętą płatność można ponownie dodać z listy wyboru w dowolnym momencie.

Po wprowadzeniu płatności do sklepu należy przejść do zakładki "Ustawienia > Główne > Dostawa" i przypisać wybrane metody płatności do formy dostawy. Dzięki temu można ograniczyć wybór metod płatności przez klienta np. przy opcji dostawy "za pobraniem" albo "odbiór osobisty".

Ważne! Brak skonfigurowanych metod płatności i dostaw uniemożliwia klientowi złożenie zamówienia.


Należy pamiętać, aby zawsze dokonywać zapisu wprowadzonych zmian oraz czytać komunikaty i wyskakujące okienka. Nie uzupełnienie pól oznaczonych * blokuje wykonanie następnego kroku. Oraz zawsze po konfiguracji nowych ustawień dobrą praktyką jest sprawdzenie czy działają one poprawnie.