Jeśli prowadzisz sprzedaż międzynarodową możesz ułatwić swoim klientom robienie zakupów. System nie stawia Ci tutaj ograniczeń. Cenę swoich produktów możesz przedstawić w dowolnej walucie. Dzięki temu zagraniczni klienci chętniej zdecyduj się na dokonanie zakupów w Twoim sklepie.
Jeśli chcesz, aby klient mógł wybrać walutę, za pomocą której są prezentowane produkty na Twoim sklepie, wejdź w "ustawienia > główne > waluty".
![](https://selesto.pl/pomoc/content/images/2023/09/waluty_ustawienia.jpg)
W tej zakładce możesz zdefiniować jaka ma być waluta główna dostępna na Twoim sklepie. W przypadku prowadzenia sprzedaży tylko na terenie Polski domyślną walutą będzie polski złoty.
![](https://selesto.pl/pomoc/content/images/2023/09/waluta_glowna.jpg)
Możesz wprowadzić również waluty dodatkowe, które będą dostępne na sklepie głównym i/lub sklepie w innej wersji językowej (np. angielskiej).
Jeśli nie widzisz waluty, która Cię interesuje, wystarczy, że napiszesz do nas wiadomość z prośbą o dodanie. W tym celu skorzystaj z czatu - zakładka POMOC w panelu administracyjnym Twojego sklepu. Lista dostępnych walut jest cały czas powiększana.
![](https://selesto.pl/pomoc/content/images/2023/09/waluta_dodatkowa.jpg)
Po wprowadzeniu walut dodatkowych możesz pobrać aktualny kurs walut z NBP klikając na "Pobierz wartości z NBP". Aby mieć pewność, że nie tracisz na kursie możesz również włączyć jego automatyczną aktualizację. Informacje będą się pobierały co 6 godzin.
![](https://selesto.pl/pomoc/content/images/2023/09/waluta_kurs_NBP.jpg)
Inną opcją jest wprowadzenie kursu własnego. Jeśli uważasz, że zmiany kursów walut negatywnie wpływają na Twoją sprzedaż możesz wprowadzić kurs z lekką górką. Np. zamiast aktualnego kursu z NBP dla GBP na poziomie 5,26 zł wystarczy, że przy wybranej walucie zadeklarujesz swoją wartość np. "GBP 5,50 zł". Wartości kursów możesz zmieniać w dowolnym momencie. W każdej chwili możesz również pobrać aktualne kursy z NBP i włączyć automatyczną aktualizację.
![](https://selesto.pl/pomoc/content/images/2023/09/waluta_kurs_wlasny.jpg)
Gdy dodatkowe waluty zostaną zadeklarowane możesz je przypisać do odpowiednich wersji językowych. Np. dla wersji angielskiej możesz wskazać, że będzie dostępny tylko GBP. Wtedy klient zobaczy ceny produktów od razu w funtach brytyjskich. Możesz również zadeklarować kilka walut na jednym sklepie. Np. dla wersji polskiej oprócz podstawowej waluty - polski złoty, wystarczy dodać euro. Pamiętaj, że Polacy są rozsiani po całym świecie i może akurat ktoś żyjący na emigracji będzie chciał zarobić zakupy właśnie w Twoim sklepie.
Jeśli nie wiesz jak włączyć inne wersje językowe swojego sklepu zajrzyj do tej instrukcji.
![](https://selesto.pl/pomoc/content/images/2023/09/waluta_glowna_kraj.jpg)
Po skonfigurowaniu walut przejdź do ustawień płatności. Jeśli korzystasz z szybkich metod płatności (np. Przelewy24) upewnij się, że Twoja umowa z dostawcą pozwala na obsługę innych walut niż złotówki.
Jeśli waluta została zadeklarowana jako dodatkowa do głównej wersji sklepu, wtedy ceny produktów zostaną automatycznie dostosowane na podstawie ceny głównej produktu.
![](https://selesto.pl/pomoc/content/images/2023/09/prdukt_waluta_kraj_glowny-1.jpg)
W przypadku, gdy została dodana cena do kolejnej wersji językowej sklepu (np. rozszerzenie działalności) to pamiętaj, aby w edycji produktu uzupełnić cenę główną wybranej wersji językowej, dla której będzie zastosowane przewalutowanie.
![](https://selesto.pl/pomoc/content/images/2023/09/produkt_waluta-1.jpg)
Należy pamiętać, aby zawsze dokonywać zapisu wprowadzonych zmian oraz czytać komunikaty i wyskakujące okienka. Nie uzupełnienie pól oznaczonych * blokuje wykonanie następnego kroku. Oraz zawsze po konfiguracji nowych ustawień dobrą praktyką jest sprawdzenie czy działają one poprawnie.