W zakładce „Ustawienia > Główne > Kraje i języki” możliwe jest zdefiniowanie domyślnego (czyli głównego) kraju dla sklepu. To właśnie tutaj można też dodać inne kraje i opcje językowe, które mają być dostępne na sklepie. Jest to udogodnienie dla klientów zagranicznych, jeśli w planach jest prowadzenie sprzedaży międzynarodowej.


W celu wprowadzenia różnych wersji językowych sklepu należy je wybrać z listy.

Jeśli nie ma jakiegoś języka, wtedy wystarczy napisać wiadomość na pomoc@selesto.pl z prośbą o dodanie. Lista dostępnych wariantów językowych jest cały czas powiększana.

Po założeniu sklepu domyślnym krajem i językiem jest Polska. Aby dokonać zmiany głównego kraju wystarczy wybrać go z listy „Kraj główny”.

Jeśli nie ma szukanego kraju, wystarczy napisać na pomoc@selesto.pl z prośbą o dodanie

Ostatnim krokiem w tej zakładce jest zapisanie wprowadzonych zmian.

Trzeba jednak pamiętać, aby później dodać tłumaczenia opisów produktów i stron (treści, które nie są systemowe tzn. które są wprowadzone przez właściciela sklepu).

Przykład: Po dodaniu opcji językowych w edycji produktu pojawi się dodatkowa zakładka „Tłumaczenia” („ Asortyment > Produkty > Edytuj > Tłumaczenia”). Dla każdego z języków oprócz informacji o produkcie i opisu jest również dołączone pole dla opisu meta description.

W informacjach o produkcie należy uzupełnić tłumaczenia o nazwę produktu. URL do strony produktu, a także tytuł SEO zostanie utworzony automatycznie. Oczywiście można je modyfikować w dowolnym momencie.

Należy również pamiętać o dodaniu opisu produktu w dodatkowym języku. Służy do tego taki sam edytor jak przy tworzeniu produktu.

Ostatnim krokiem jest dodanie opisów meta description, które są istotne pod kątem pozycjonowania w wyszukiwarce Google.

Analogicznie tworzy się tłumaczenia dla atrybutów, kategorii, grup produktowych i stron w kreatorze strony głównej. Po dodaniu wariantów językowych w każdej z tych sekcji pojawi się zakładka z tłumaczeniami, które należy uzupełnić.

Gdy już wszystkie treści zostaną uzupełnione, na stronie sklepu pojawią się opcje językowe do wyboru.

W ostatniej kolejności trzeba dodać subdomeny u swojego dostawcy domeny uwzględniające w swojej nazwie adres sklepu w innej wersji językowej (np. en.nazwasklepu.pl – adres dotyczy angielskiej wersji językowej, it.nazwasklepu.pl – adres dotyczy włoskiej wersji językowej, itd.). Dokonuje się tego poprzez dodanie wpisów DNS w strefie DNS (tak samo jak w przypadku przepięcia domeny po aktywacji sklepu). Nazwa wpisu, jaką trzeba wprowadzić w swojej strefie DNS, jest przekazywana przez dział techniczny Selesto. W tym celu należy się skontaktować z nami, wysyłając prośbę na pomoc@selesto.pl . Wartość wpisów jest taka sama jak w przypadku przepięcia domeny. Jest ona widoczna w strefie DNS. W razie trudności z dodaniem wpisów należy zwrócić się do działu pomocy swojego dostawcy domeny.


Należy pamiętać, aby zawsze dokonywać zapisu wprowadzonych zmian oraz czytać komunikaty i wyskakujące okienka. Nie uzupełnienie pól oznaczonych * blokuje wykonanie następnego kroku. Oraz zawsze po konfiguracji nowych ustawień dobrą praktyką jest sprawdzenie czy działają one poprawnie.