Zastanawiasz się co więcej możesz zaoferować swoim klientom jednocześnie na tym zyskując? Nie od dziś wiadomo, że element gry przywiązuje użytkownika. Taką "grą" może być właśnie wprowadzenie programu lojalnościowego do swojego sklepu. Klient zbierając punkt za zakupy może uzyskać rabat na kolejny zakup. Dzięki temu zabiegowi klient ma poczucie, że kupił coś taniej, a Ty masz profit w postaci ciągłej sprzedaży. Jest to opcja win-win i docenienie swoich najlojalniejszych klientów.


Jeśli chcesz włączyć program lojalnościowy na swoim sklepie wejdź w "ustawienia > główne > program lojalnościowy".

Po włączeniu programu lojalnościowego należy określić na jakich zasadach ma działać. Zacznij od wskazania warunku, kiedy klient ma dostać punkty za swoje zamówienie. Masz do wyboru z listy trzy opcje:

  • W momencie, gdy klient opłaci zamówienie
  • Dopiero, gdy wyślesz zamówienie do klienta
  • Albo, gdy zamówienie będzie zrealizowanie, czyli klient już je odebrał

W kolejnym kroku wskaż ile czasu mają być ważne punkty, które uzbierał klient.

Następnie określ ile punktów ma dostać klient za każdą wydaną złotówkę. Pamiętaj, że kwota dostawy nie wlicza się do sumy zamówienia, za które są przyznawane punkty.

W polu obok wprowadź wartość punktów, czyli ile punktów potrzebuje klient by były one warte 1 zł w sklepie.

Teraz określ ile minimalnie punktów musi posiadać klient, aby mógł je wykorzystać.

Wskaż także minimalną wartość zamówienia, dla której klient będzie mógł skorzystać z zebranych punktów. Jest to bardzo istotne, jeśli nie chcesz rozdawać swoich produktów za darmo. Pamiętaj też, że kwota dostawy nie wlicza się do wartości zamówienia.

W ostatnim kroku podaj jaką maksymalną wartość zniżki może otrzymać klient. Możesz wybrać wartość kwotową lub procentową. Ten punkt jest również bardzo istotny. Zbyt wysoka zniżka może spowodować, że nic nie zarobisz na zamówieniu, a przecież nie o to tu chodzi.

Po uzupełnieniu wszystkich pól zapisz wprowadzone zmiany. Od teraz klienci, którzy posiadają konto na Twoim sklepie i podczas składania zamówienia będą na nie zalogowani, dostaną punkty lojalnościowe.

Bardzo ważne! Jeśli nie masz pewności co do wprowadzony wartości, zrób symulację! Zamień się w klienta i złóż zamówienie. Zobacz ile punktów za nie dostaniesz.

Klient po zalogowaniu się na swoje konto ma informację o tym ile aktualnie posiada punktów lojalnościowych.

Pamiętaj! Klient może zbierać punkty za złożone zamówienia tylko wtedy, gdy posiada konto klienta na Twoim sklepie i podczas składania zamówienia jest zalogowany. Dodatkowo jeśli wprowadzasz do swojego sklepu program lojalnościowy to musisz opisać zasady jego działania w regulaminie sklepu.

Należy pamiętać, aby zawsze dokonywać zapisu wprowadzonych zmian oraz czytać komunikaty i wyskakujące okienka. Nie uzupełnienie pól oznaczonych * blokuje wykonanie następnego kroku. Oraz zawsze po konfiguracji nowych ustawień dobrą praktyką jest sprawdzenie czy działają one poprawnie.