Przypisanie walut do wersji językowych
Gdy dodatkowe waluty zostaną zadeklarowane możesz je przypisać do odpowiednich wersji językowych. Np. dla wersji angielskiej możesz wskazać, że będzie dostępny tylko GBP. Wtedy klient zobaczy ceny produktów od razu w funtach brytyjskich. Możesz również zadeklarować kilka walut na jednym sklepie. Np. dla wersji polskiej oprócz podstawowej waluty - polski złoty, wystarczy dodać euro. Pamiętaj, że Polacy są rozsiani po całym świecie i może akurat ktoś żyjący na emigracji będzie chciał zarobić zakupy właśnie w Twoim sklepie.
Po skonfigurowaniu walut przejdź do
ustawień płatności. Jeśli korzystasz z szybkich metod płatności (np.
Przelewy24) upewnij się, że Twoja umowa z dostawcą pozwala na obsługę innych walut niż złotówki.
Jeśli waluta została zadeklarowana jako dodatkowa do głównej wersji sklepu, wtedy ceny produktów zostaną automatycznie dostosowane na podstawie ceny głównej produktu.
Widok zakładki "cena detaliczna" w edycji karty produktu. "Asortyment > produkty > edycja produktu"
W przypadku, gdy została dodana cena do kolejnej wersji językowej sklepu (np. rozszerzenie działalności) to pamiętaj, aby w edycji produktu uzupełnić cenę główną wybranej wersji językowej, dla której będzie zastosowane przewalutowanie.
Widok zakładki "cena detaliczna" dla angielskiej wersji językowej w edycji karty produktu. "Asortyment > produkty > edycja produktu"
Wskazówka!
Należy pamiętać, aby zawsze dokonywać zapisu wprowadzonych zmian oraz czytać komunikaty i wyskakujące okienka. Nie uzupełnienie pól oznaczonych * blokuje wykonanie następnego kroku. Oraz zawsze po konfiguracji nowych ustawień dobrą praktyką jest sprawdzenie czy działają one poprawnie.