W tym artykule zebraliśmy najistotniejsze funkcje, które weszły w minionych miesiącach wraz z aktualizacją oprogramowania. Poniżej znajdziesz ich krótki opis. Dodatkowo znajdziesz tu też informacje o nowych integracjach. Wszystkie są dostępne w cenie abonamentu. Zachęcamy do lektury.


Nowe funkcje

Produkty konfigurowane

Funkcja ta pozwala na utworzenie produktu, który będzie posiadał dodatkowe opcje do wyboru jak np. czy ma być dodana wklejka do koperty i/lub zdobiona koperta. W zależności od wybranych przez klienta dodatków, będzie zmieniała się cena finalna produktu.

Produkty elektroniczne

Funkcja pozwala na sprzedaż produktów elektronicznych, np. e-booków, utworów muzycznych czy grafik. Klient po zamówieniu takiego produktu na podstawie konkretnego statusu np. gdy zamówienie zostanie opłacone, otrzyma link do pobrania tego produktu, który będzie ważny przez ustalony okres np. 7 dni.

Personalizacja produktów

Funkcja ta pozwala na zbieranie dodatkowych informacji np. dokładnych wymiarów w przypadku tworzenia produktu na wymiar (szycie na wymiar) czy też np. zamieszczania plików np. grafik w przypadku tworzenia produktów na podstawie grafik (portrety) i wielu innych zastosowań zgodnie z indywidualną potrzebą.

Zestawy produktowe

Funkcja ta pozwala na łączenie wielu produktów w jeden zestaw. Cena zestawu jest jedna i jest całkowicie niezależna od cen połączonych produktów tworzących ten zestaw. Funkcję można wykorzystać przykładowo do stworzenia stylizacji złożonej z wielu produktów, gdzie kupując je jako zestaw zapłacimy np. taniej o 10% niż przy zakupie każdego produktu osobno.

Sterowanie produktami powiązanymi

Funkcja pozwala na wskazanie produktów powiązanych z wybranym produktem, funkcja może służyć np. do prezentacji innych wariantów kolorystycznych danego produktu, które zostały zdefiniowane jako odrębne produkty (nie jako warianty).

Oznaczanie produktów jako "Bestseller" oraz "Wyprzedane"

Każdy produkt można oznaczyć ręcznie etykietą o nazwie "Bestseller". Każdy produkt też zostanie oznaczony automatycznie etykietą o nazwie "Wyprzedany", jeśli zaznaczysz taką opcję w ustawieniach. Ta funkcja działa w przypadku, gdy wszystkie warianty danego produktu osiągną stan magazynowy równy zeru.

Podmieniające się zdjęcie po najechaniu na produkt na liście

Na każdym produkcie można zdefiniować zdjęcie, które ma się wyświetlić jako drugie w kolejności po najechaniu kursorem myszki na zdjęcie produktu na liście produktów.

Galeria pozioma na karcie produktu

Dodatkowy sposób prezentacji zdjęć na karcie produktu (od lewej do prawej) - funkcja dostępna jedynie na życzenie.

Ustawiania zdjęć produktu dla każdego wariant

Funkcja pozwala na dodanie zdjęć produktu, które będą się wyświetlać po wybraniu konkretnego wariantu, tzn. jeżeli wybiorę kolor czerwony to strona przeładuje zdjęcia produktu i zaprezentuje jedynie te czerwone. Ustawienie wprowadza się bezpośrednio na karcie produktu.

Wskazywanie wielu wartości w ramach jednego atrybutu

Funkcja pozwala na wybór wielu wartości z jednego atrybutu w ramach jednego produktu, np. chcąc zaprezentować jakie witaminy są zawarte w danym produkcie albo z jakich materiałów składa się produkt możemy to wtedy zrobić za pomocą tej funkcji. Jest to opcja dodatkowa, która pomaga też wyszukać produkt na sklepie za pomocą filtrów.

Dodawanie produktów do koszyka bezpośrednio z poziomu listy produktów

Funkcja umożliwia kompletowanie koszyka bezpośrednio z poziomu listy produktów, po najechaniu kursorem na produkt pojawia się przycisk “do koszyka”. Produkt jest dodawany do koszyka bez wchodzenia w kartę produktową. Funkcja działa dla produktów bezwariantowych oraz dla tych, które posiadają tylko jeden wariant.

Pokazywanie producenta z poziomu listy produktów

Jeżeli uzupełniono producenta na karcie produktu w panelu administracyjnym sklepu to wyświetli się również na liście produktów.

Dodawanie produktów do wielu kategorii

Funkcja pozwala na przypisanie wielu kategorii do jednego produktu. Po określeniu kategorii głównej istnieje możliwość dodania kategorii dodatkowych. Dzięki temu produkt może znajdować się w kategorii np. Kobieta oraz Nowości.

Zarządzanie kolejnością produktów w kategorii na zasadzie “drag and drop”

Po wejściu do kategorii możemy za pomocą funkcji “drag and drop” ustawiać własną kolejność produktów, które się w tej kategorii znajdują tzn. po złapaniu wybranego produktu możemy go przenieść w dowolne miejsce (przesuwając go w górę lub w dół).

Udostępnienie sortowania produktów na wersji mobilnej

Na wersji mobilnej sklepu wyświetlamy opcję sortowania, która do tej pory była ograniczona ze względu na RWD.

Rozbudowa menu kontekstowe na liście produktów w panelu administracyjnym

Funkcja pozwala na masową edycję listy produktów. Aby z niej skorzystać należy zaznaczyć za pomocą check-box przynajmniej 2 produkty, kolejno po kliknięciu prawym przyciskiem myszy w dowolnym miejscu lub wybraniu 3 kropek po prawej stronie zostanie rozwinięte menu kontekstowe.

Definiowanie własnych ustawień stronicowania (paginacji) listy produktów

Funkcja pozwala na ustalenie własnej ilości produktów, które mają się wyświetlać na kartach kategorii i grup na jednej ich stronie. Po czym po przekroczeniu tej ilości, kolejne produkty mają przeskoczyć do kolejnej strony. Przykładowo ustawiając, że na jednej stronie ma się wyświetlić 36 produktów, a w kategorii lub grupie jest zdefiniowanych 100 produktów, to wtedy po wejściu do takiej kategorii czy grupy zobaczymy 3 strony do przeglądania. Po 36 produktów na stronie.

Definiowanie dostępności wybranych form dostawy per Kraj

Funkcja ta pozwala na zdefiniowanie oraz na wykluczenie możliwych krajów dostawy, do których mogą być wysyłane przesyłki (a tym samym składane zamówienia), oraz do których nie mogą być wysyłane przesyłki (a tym samym nie ma możliwości złożenia zamówienia). Jest to przydatna funkcja, gdy np. na terenie Polski oferujemy bezpłatna wysyłkę, a za granicę już odpłatnie.

Dostępność wybranych form dostawy zależnych od wartości atrybutu

Funkcja pozwala na ukrycie jednej z opcji dostawy (w koszyku) w przypadku, gdy wystąpiła wskazana wartość atrybutu na produkcie. Przykładowo produkt przekracza wymiar umożliwiający skorzystanie z Paczkomatu InPost, wtedy po odpowiednim skonfigurowaniu dostawy oraz tego produktu, jeżeli produkt znajdzie się w koszyku, to system nie wyświetli opcji Paczkomat InPost. Funkcja jest przydatna, gdy produkt ma duże gabaryty.

Ustawienie formularza kontaktowego HTML na dowolnej podstronie

Każdy sklep może skorzystać z nowej funkcji formularza kontaktowego HTML. Formularz standardowo znajduje się na każdym nowym sklepie, dla istniejących sklepów, które formularza nie posiadają, jest on wgrywany na indywidualne zgłoszenie się do naszego działu wsparcia :)

Program lojalnościowy Selesto

Jest to nowy moduł Selesto umożliwiający zbieranie przez klientów sklepu punktów za składane zamówienia. Kolejno po osiągnięciu odpowiedniego poziomu punktacji będzie możliwość ich wykorzystywanie podczas dokonywania kolejnych zakupów zgodnie z indywidualnym ustawieniem sklepu.

Opinie Selesto

Jest to nowy moduł Selesto umożliwiający zbieranie opinii w ramach oferowanych produktów. Klienci sklepu mogą wyrazić swoje zdanie na temat jakości produktu, obsługi klienta, czasu dostawy itp., a właściciel sklepu może zdecydować czy zaakceptuje czy odrzuci wybraną opinię.

Numeracja zamówień domyślna lub numeryczna od "1"

Dotychczas zamówienia przyjmowały numerację domyślną np. "2021/12/1/BJMLO8” dzielił się na: 2021 (rok) / 12 (miesiąc) / 1 (dzień) / BJMLO (unikatowy ciąg znaków). Od teraz można zmodyfikować ustawienie na numerację w modelu: “Kolejny numer w danym dniu”, gdzie unikatowy ciąg znaków przyjmuje wtedy wartość numeryczną liczoną w każdym nowym dniu od “1”.

Powiadomienia mailowe o nowym zamówieniu do Właściciela sklepu

Funkcja pozwala na wprowadzenie ustawienia, aby do właściciela sklepu następowała wysyłka powiadomienia administracyjnego o pojawieniu się nowego zamówienia za każdym razem kiedy zamówienie zostanie utworzone. Aby powiadomienie zadziałało, wystarczy wskazać  adres mailowy, na który ma być takie powiadomienie wysyłane.

Powiadomienia typu Pop Up (HTML)

Funkcja pozwala na zdefiniowanie całkowicie dedykowanego powiadomienia typu Pop Up (wyskakujące okienko) w formie HTML (przykładowo może to być powiadomienie z kodem rabatowym albo z zapisem do newslettera). Powiadomienie będzie się pojawiać na sklepie po określanym indywidualnie czasie obecności klienta na stronie. Ilość powiadomień jest nieograniczona.

Ustawienia PayU dla waluy

Funkcja pozwala na zdefiniowanie integracji z PayU oddzielnie dla każdej waluty. Funkcja jest możliwa, jeżeli w samym PayU posiadamy indywidualne guidy pod każdą walutę osobno.

Google Analytics dla kraju

Funkcja pozwala na zdefiniowanie integracji z Google Analytics oddzielnie dla każdego kraju, funkcja jest możliwa jeżeli posiadamy indywidualne kody śledzenia dla każdego kraju osobno.

Numer przesyłki w mailu informującym o wysyłce

Funkcja pozwala na ręczne uzupełnienie numeru przesyłki na poziomie zamówienia przed dokonaniem zmiany statusu na “Towar wysłano”. Po uzupełnieniu numeru przesyłki, zmianie wspomnianego statusu oraz potwierdzeniu chęci wysyłki powiadomienia mailowego do zamawiającego, wprowadzony wcześniej numer znajdzie się w tym powiadomieniu.

Suma w raporcie sprzedaży PDF

W raporcie PDF generowanym na poziomie listy zamówień zostanie wyświetlone podsumowanie kwotowe wszystkich złożonych zamówień, które znajdą się na tym raporcie. Suma jest uwzględniona jako całkowita (z dostawą) oraz wynikającą jedynie z zamówionych produktów (bez dostawy).

Wyszukiwanie produktów po zdefiniowanych kodach

Funkcja pozwala na wyszukiwanie produktów w panelu administracyjnym oraz po stronie sklepu po wprowadzonych kodach np. SKU ignorując wielkość znaków, za pomocą których kod został utworzony i uzupełniony (zakładając jedynie wartość merytoryczną kodu).

Anulowanie zamówienia (aktualizacja stanu magazynowego)

Funkcja pozwala na aktualizację stanu magazynowego tzn. zwrot produktu na magazyn zgodnie z zamówioną ilością sztuk. Dzieje się tak po anulowaniu zamówienia (na wskazanie statusu “Anulowane”) oraz po podaniu komentarza.

Zamówienia odrzucone

Zamówienia, które nie zostały z jakiegoś powodu dokończone (w przypadku szybkich płatności), zostaną automatycznie oznaczone jako odrzucone. Takie zamówienia będzie można ręcznie przywrócić. Wtedy też z magazynu zostanie pobrana odpowiednia ilość sztuk towaru zgodnie ze wskazaną w zamówieniu ilością (na ustawienie statusu “Przywróć zamówienie”).

Eksport Zamówień do Furgonetka

Funkcja pozwala na zaciąganie listy zamówień z Selesto do Furgonetki za pośrednictwem API Furgonetki.

Edycja danych zamówienia przed utworzeniem etykiety

W przypadku, gdy została skonfigurowana integracja z wybranym kurierem oraz zamówienie zostało złożone z wykorzystaniem tego właśnie kuriera, to w panelu administracyjnym Selesto istnieje możliwość modyfikacji danych adresowych oraz gabarytu przesyłki przed próbą wygenerowania etykiety.

Zwolnienie z VAT w przypadku integracji z iFirma

W przypadku gdy skonfigurowano integrację z iFirma, oraz jest możliwe przekazywanie zamówień z Selesto do iFirma w celu utworzenia tam faktury, można też skonfigurować dodatkowy parametr, który będzie przekazywany do iFirma w postaci “Zwolnienie z VAT”.

Nie łączenie kodów rabatowych z przecenionymi produktami

Tworząc nowy kod rabatowy można skorzystać z funkcji dodatkowej, która spowoduje, że kod rabatowy nie będzie uwzględniany (pomimo jego użycia) w przypadku, gdy w koszyku znajdą się produkty już przecenione.

Filtr "nieaktywny" na liście produktów

W panelu administracyjnym w asortymencie na liście produktów pojawiła się dodatkowa możliwość przefiltrowania, a tym samym zaprezentowania listy produktów tylko tych nieaktywnych.

Dla przypomnienia produkty nieaktywne są widoczne tylko w panelu administracyjnym sklepu. Jeśli mają być one dostępne dla klientów na sklepie to trzeba zmienić ich widoczność w ustawieniach na "aktywny".

Preorder

Funkcja pozwala na sprzedaż produktów ze stanem magazynowym 0 lub ujemnym (zanim będziemy je fizycznie posiadać na magazynie) na zasadzie przedsprzedaży. Zamawiający zanim dokona zamówienia zobaczy, że produkt będzie posiadać wydłużony czas oczekiwania, a po pojawieniu się zamówienia w panelu administracyjnym właściciel sklepu będzie widzieć stan magazynowy produktu jako ujemny.


Dodatkowy opis dla Kategorii i Grupy

Opis ten jest możliwy do uzupełnienia jedynie w formie HTML oraz automatycznie pojawia się na samym dole zaraz pod listą produktów.

Dodatkowy opis produktu dla Facebook

Jest to dodatkowy opis, który po uzupełnieniu wyświetla się wyłącznie na Facebooku po pobraniu produktów z pliku produktowego (katalog Facebook).

Kolejność wariantów na karcie produktu

Funkcja ta pozwala na zarządzanie kolejnością wariantów pojedynczego produktu w panelu administracyjnym sklepu bezpośrednio na karcie tego produktu

Nowe integracje

Poniżej znajdziesz listę kolejnych integracji dostępnych na naszej platformie. Dla przypomnienia zobacz tutaj co już oferujemy.

  1. Fakturownia - System Księgowy
  2. iFirma - System Księgowy
  3. Furgonetka - System obsługi dostaw (w ramach różnych przewoźników)
  4. BrainTree - Międzynarodowa bramka płatnicza obsługująca karty kredytowe (produkt PayPal)
  5. Domodi - Platforma służąca do prezentacji swojej oferty produktowej
  6. Dotykacka - System magazynowo-kasowy
  7. eService - Bramka Płatnicza

Nie wiesz jak ustawić poszczególne funkcje? Zajrzyj do działu pomocy. Znajdują się tam instrukcje krok po kroku.

Wiadomość wysłana!

Odpowiemy na Twoją wiadomość w ciągu 24 godzin.

Formularz kontaktowy

Jeżeli chcesz stworzyć najpiękniejszy i najszybszy sklep internetowy na rynku, zrób to z moim zespołem. Nie czekaj. Napisz do mnie.