Zakładając sklep internetowy trzeba pamiętać również o jednym z kluczowych elementów, czyli pozycjonowaniu. Na platformie są gotowe rozwiązania w tym zakresie. Wystarczy uzupełnić je o swoje treści. Dodatkowo ważnym jest wprowadzenie danych kontaktowych. To przede wszystkim wpływa na wiarygodność sklepu. Nie powinny być one ukryte tylko w gąszczu zapisów regulaminu, ale i łatwo dostępne dla każdego odwiedzającego sklep.


Wchodząc w "Ustawienia >  Główne > Strona główna" dostępne są pola do uzupełnienia dotyczące m.in. danych kontaktowych oraz meta description.

Wprowadzone tutaj dane firmy będą widoczne na dokumentach sprzedażowych generowanych przy zamówieniach (np. paragon niefiskalny, faktura), dlatego niezbędnym jest ich uzupełnienie. Dodatkowo można je zaprezentować w formie graficzno-tekstowej w stopce strony.

Meta description to krótki opis, który w kilku zdaniach określa co znajduje się na stronie. Długość takiego opisu nie powinna przekraczać 160 znaków. Uzupełnienie go jest ważne nie tylko ze względu na charakter informacyjny, ale przede wszystkim pełni istotną funkcję w zakresie pozycjonowania. Dobrze stworzony opis zachęca do wejścia na stronę, a to przekłada się na klikalność. Co w przypadku wyszukiwarek Google jest odbierane jako sygnał, że dana podstrona jest interesująca dla odbiorców, więc trzeba ją umieścić wyżej w wyszukiwaniach.


Należy pamiętać, aby zawsze dokonywać zapisu wprowadzonych zmian oraz czytać komunikaty i wyskakujące okienka. Nie uzupełnienie pól oznaczonych * blokuje wykonanie następnego kroku. Oraz zawsze po konfiguracji nowych ustawień dobrą praktyką jest sprawdzenie czy działają one poprawnie.