Cennik
Integracje
Integracje dla Twojego sklepu internetowego
Płatności
Kurierzy
Hurtownie
Multichannel
Księgowość
Marketing
Moduły
Hurtownie
Ptak
Integracja umożliwia synchronizację asortymentu, cen i stanów magazynowych oraz usprawnia proces zamówień.
TIM
Integracja pozwala na automatyczne pobieranie danych o produktach, aktualizację cen i dostępności.
IVON
Integracja umożliwia aktualizowanie asortymentu, cen i stanów magazynowych oraz sprawne składanie zamówień.
TextileDECO
Integracja automatyzuje aktualizację produktów, cen i dostępności, a także umożliwia sprawne składanie zamówień.
VMP
Integracja z hurtownią VMP automatyzuje synchronizację asortymentu, cen i stanów magazynowych.
Zwegrodzki
Integracja z hurtownią Zwegrodzki automatyzuje synchronizację asortymentu, cen i stanów magazynowych oraz ułatwia składanie zamówień.
Więcej ->
Zobacz inne hurtownie, z którymi Selesto umożliwia integrację dla Twojego sklepu internetowego.
Multichannel
Ceneo
Integracja umożliwia automatyczne eksportowanie ofert ze sklepu internetowego, synchronizację cen i stanów magazynowych.
Zalando
Integracja z Zalando umożliwia automatyczne przesyłanie oferty, cen i stanów magazynowych ze sklepu internetowego do platformy
Baselinker
Integracja umożliwia centralne zarządzanie zamówieniami, ofertami i stanami magazynowymi z różnych platform sprzedażowych oraz automatyczną synchronizację danych.
Allegro
Integracja pozwala na automatyczną synchronizację ofert, cen, stanów magazynowych oraz zarządzanie zamówieniami bezpośrednio w sklepie internetowym.
Google Merchant Center
Integracja umożliwia automatyczną synchronizację ofert, cen i stanów magazynowych, zapewniając ich aktualność w kampaniach produktowych Google.
Domodi
Integracja z Domodi pozwala na automatyczne aktualizowanie oferty, cen i stanów magazynowych sklepu internetowego.
Księgowość
BSX Printer
Integracja umożliwia bezpośrednie przesyłanie danych z systemu do drukarki, automatyzując proces drukowania np. paragonów jako dokumentów sprzedażowych w czasie rzeczywistym.
Dotykacka
Integracja polega na synchronizacji danych pomiędzy oprogramowaniem POS a innymi systemami, umożliwiając automatyczne przesyłanie informacji o sprzedaży, magazynie, czy zamówieniach do zewnętrznych aplikacji.
IFIRMA
Integracja pozwala na automatyczne przesyłanie danych o sprzedaży, fakturach i płatnościach z systemu do platformy iFirma, ułatwiając zarządzanie księgowością i raportowaniem finansowym.
Fakturownia
Integracja pozwala na automatyczne przesyłanie informacji o sprzedaży i wystawionych fakturach z systemu do Fakturowni, co przyspiesza i upraszcza proces wystawiania faktur oraz zarządzania dokumentacją.
Marketing
Google ADS
Integracja umożliwia synchronizację danych o produktach i sprzedaży, optymalizując kampanie reklamowe.
Google Analitycs
Integracja pozwala na automatyczne przesyłanie danych o ruchu i sprzedaży, umożliwiając analizę wyników strony.
Trustisto
Integracja umożliwia zbieranie i wyświetlanie ruchu klientów, poprawiając reputację sklepu online.
Rating Captain
Integracja pozwala na zbieranie i wyświetlanie opinii klientów, wspierając budowanie zaufania do sklepu.
Trusted Shops
Integracja pozwala na zbieranie opinii klientów i wyświetlanie certyfikatu zaufania, zwiększając wiarygodność sklepu.
Edrone
Integracja umożliwia wysyłanie spersonalizowanych ofert i wiadomości do klientów na podstawie ich aktywności.
Facebook Pixel
Integracja umożliwia zbieranie danych o użytkownikach w celu precyzyjnego targetowania reklam na Facebooku i Instagramie.
Moduły
Strikemail (email automation)
Integracja pozwala na automatyzację wysyłki spersonalizowanych e-maili do klientów na podstawie ich zachowań i interakcji ze sklepem internetowym.
Notifero (social proof)
Integracja umożliwia wysyłanie powiadomień push, które pokazują aktywność innych użytkowników, zwiększając zaufanie do sklepu.
AutoInvoice (faktury)
Integracja automatycznie wystawia faktury na podstawie zamówień w sklepie internetowym, usprawniając proces księgowości.
TakeGift (karty podarunkowe)
Integracja pozwala na łatwe tworzenie, sprzedaż i zarządzanie kartami podarunkowymi w sklepie internetowym, umożliwiając klientom zakup prezentów w formie kart.
Reet (szybkie zwroty)
Integracja umożliwia automatyzację procesu zwrotów w sklepie internetowym, umożliwiając klientom szybkie i łatwe składanie zwrotów produktów bezpośrednio przez panel Klienta.
SSLA (portal wsparcia)
Integracja pozwala na łatwe zarządzanie zgłoszeniami i obsługę klienta poprzez portal wsparcia, umożliwiając klientom zgłaszanie problemów i szybkie otrzymywanie pomocy.
Zobacz wszystkie integracje
Funkcje
Funkcje, które wspierają Twój biznes!
Wygląd
Konfiguracja
Asortyment
Zamówienia i magazyn
Użytkownicy i Klienci
Konfiguracja
Multisklep i multidomain
Jeden panel administracyjny sklepu połączony z wieloma magazynami i domenami. Napisz da nas a zbudujemy dla Ciebie dedykowaną architekturę sprzedaży
Progresive Web App (PWA)
Sklep internetowy dostępny jako apka na smartfonie Twoich Klientów? Spraw, aby Twoi Klienci mieli Twój sklep zawsze pod ręką.
Darmowy certyfikat SSL
Całkowicie bezpłatny i wbudowany w Twój sklep certyfikat SSL. Na Selesto Twoja strona jest szyfrowana i całkowicie bezpieczna.
Zarządzanie JavaScript
Jesteś programistą i chcesz zbudować coś samodzielnie? Na Selesto możesz dowolnie nadpisywać wbudowany kod JS własnym kodem.
Powiadomienia mailowe
Funkcja automatycznego wysyłania powiadomień mailowych umożliwia wysyłanie wiadomości o statusie zamówienia bez potrzeby ręcznej interwencji.
Backup danych
Funkcja umożliwia regularne tworzenie kopii zapasowych informacji przechowywanych w sklepie, zapewniając ich bezpieczeństwo i możliwość przywrócenia w razie awarii.
Asortyment
Zestawy produtkowe
Grupuj swoje produkty w dowolne kombinacje i sprzedawaj je jako zestawy np. w innej cenie.
Produkty powiązane
Łącz swoje produkty poprzez powiązania i wyświetlaj np. inne warianty kolorystyczne
Produkty polecane
Twórz wariacje zakupowe wyświetlając Swoim Klientom inne opcje do wyboru w ramach jednej karty produktowej
Produkty elektroniczne
Sprzedawaj e-booki, grafiki, zdjęcia, muzykę, filmy i dowolne inne produkty elektroniczne w zautomatyzowany sposób.
Sprzedaż w modelu "pre-order"
Badaj rynek wprowadzając nowe produkty i testując popyt poprzez ich udostępnienie z wyprzedzeniem.
Grupy produktów
Funkcja pozwala na organizowanie produktów w zbiory, ułatwiając klientom nawigację i wyszukiwanie podobnych artykułów.
Warianty
Warianty umożliwiają oferowanie produktów w różnych opcjach, takich jak rozmiar, kolor czy materiał.
Zamówienia i magazyn
Powiadomienia o dostępności produktu
Funkcja pozwala klientom na zapis do automatycznego maila wysyłanego, gdy niedostępny produkt pojawi się w sprzedaży.
Blokowanie produktów
Funkcja polega na zarezerwowaniu produktu w koszyku, co uniemożliwia jego zakup przez innych użytkowników w trakcie realizacji płatności.
Wyszukiwanie zamówień
System umożliwia skorzystanie z zaawansowanej wyszukiwarki zamówień na podstawie zdefiniowanych zapytań np. adres mailowy.
Raportowanie sprzedaży
Istnieje możliwość generowania wykresów sprzedaży wybranych produktów w przedziale dat oraz w podziale na warianty.
Raportowanie zamówień
Funkcja pozwala na generowanie raportów w postaci PDF lub XLS z listą zamówień w wybranym przedziale dat.
Zarządzanie stanami magazynowymi
System pilnuje bieżącej aktualności stanów magazynowych, co umożliwia sprzedaż rzeczywiście posiadanych produktów.
Zobacz wszystkie funkcje
BlogPomocWypróbuj za darmo
SelestoPomocDokonywanie zwrotu przez klienta

Realizacja zwrotu przez klienta + integracja z InPost

Poniżej znajduje się instrukcja dla systemu zwrotu od strony klienta. Czyli co? i jak? ma zrobić klient, aby zarejestrować zwrot w Twoim sklepie. Możesz wykorzystać opisany proces w tej instrukcji do uzupełnienia polityki zwrotów, która u Ciebie obowiązuje.
Nowy system zwrotów jest dla dużych i małych przedsiębiorców. Natomiast opcja zaawansowana jak zwroty z InPost jest włączana na życzenie właściciela sklepu i jest skierowana tylko do dużych sklepów.

Zatem jeśli masz miesięczny obrót na poziomie minimum kilkudziesięciu tysięcy złotych oraz stosunkowo dużo zwrotów w miesiącu to napisz do nas z prośbą o rozszerzenie funkcjonalności systemu zwrotów. Możesz to zrobić bezpośrednio przez czat zgłoszeniowy w swoim panelu administracyjnym sklepu.
Zapraszamy do obejrzenia instrukcji działania systemu szybkich zwrotów Selesto w formie wideo ♡
Dokonywanie zwrotu przez klienta w integracji z inpost
Logowanie przez zarejestrowanego Klienta
Klient może dokonać zwrotu jako zarejestrowany i niezarejestrowany użytkownik. Jeżeli jest zarejestrowanym użytkownikiem to powinien się zalogować do konta klienta na sklepie za pomocą swojego adresu mailowego i hasła. Wystarczy, że wejdzie on na stronę Twojego sklepu i z górnej belki wybierze "zaloguj się".
Logowanie do konta Klienta w sklepie internetowym Selesto
Wtedy pojawi się okienko z polami do uzupełnienia. Wystarczy wprowadzić adres e-mail (login) oraz hasło.
Ważne! W tym przypadku zamówienie, dla którego klient chce dokonać zwrotu powinno zostać złożone na ten sam adres e-mail co posiadane konto klienta na sklepie.
Pamiętaj, że możesz udostępnić swoim klientom logowanie za pośrednictwem Facebook. Jeśli jeszcze nie masz włączonej tej możliwości na swoim sklepie zobacz jak to zrobić tutaj.
Wyskakujące okno logowania do konta Klienta w sklepie internetowym
Logowanie bez rejestracji (anonimowo)
Jeśli klient nie posiada konta klienta na sklepie to może dokonać zwrotu poprzez stronę sklepu wchodząc w link z końcówką "nazwatwojegosklepu.pl/login/order" Wtedy pojawi się tzw. logowanie anonimowe, gdzie klient wystarczy, że wprowadzi adres mailowy, który był wykorzystany do złożenia zamówienie i numer tego zamówienia.
Okno logowania anonimowego do konta Klienta w sklepie internetowym
Po wpisaniu tych danych na podany adres e-mail przyjdzie wiadomość z kodem autoryzującym, który trzeba wpisać w kolejnym kroku.
Otrzymanie jednorazowego kodu logowania w celu autoryzacji Klienta sklepu internetowego
Dalszy proces zwrotu jest identyczny dla użytkowników posiadających konto klienta oraz dla tych, którzy takiego konta nie posiadają.
Wgląd do edycji profilu, listy zamówień i zwrotów.
Po zalogowaniu się na swoje konto klient ma wgląd do edycji profilu, listy zamówień i listy zwrotów. Aby móc dokonać zwrotu klient powinien przejść do listy zamówień i stamtąd zgłosić zwrot, który następnie pojawi się na liście zwrotów.
Wygląd edycji danych Klienta w koncie Klienta w sklepie internetowym
Zakładka Zamówienia
W zakładce "zamówienia" znajdują się wszystkie zamówienia klienta przypisane dla jego konta (adresu mailowego).
Na liście jest informacja nie tylko o numerze zamówienie i ilości produktów, ale i o terminie, do którego można dokonać zwrotu. Systemowo jest przypisane 30 dni.
Jeśli chcesz zmienić czas na dokonanie zwrotu możesz to zrobić na poziomie głównych ustawień sklepu. Pamiętaj jednak, że czas jest liczony od momentu złożenia zamówienia przez klienta i obejmuje dni weekendowe jak i świąteczne. Dlatego też musisz wziąć pod uwagę czas na realizację i dostawę zamówienia.
Lista zamówień prezentowana w koncie Klienta w sklepie internetowym
Klikając na wybrane zamówienie klient przechodzi do jego szczegółów. To właśnie stąd można zgłosić zwrot produktów poprzez przycisk "dokonaj zwrotu".
Szczegóły wybranego zamówienia wyświetlone w koncie Klienta sklepu
Zaznaczając wybrany produkt klient ma możliwość podać powód zwrotu.
Wybór powodu zwrotu w tracie realizacji procesu zwrotu produktów
W kolejnym kroku jest informacja o sposobie nadania zwrotu. Standardowo jest to wysyłka na wskazany adres, który jest zgodny z adresem sklepu wprowadzonym do systemu.
Integracja z InPost
W przypadku integracji z InPost klient deklaruje wielkość paczki (opcja przydatna w przypadku dużych zwrotów). Nie ma konieczności wskazania punktu nadania. Klient nadaję paczkę w dowolnym paczkomacie.
Przy zwrocie za pośrednictwem InPost jest informacja dla klienta, że jego zwrot zostanie pomniejszony o wartość przesyłki zwrotnej. Wartość przesyłki jest pobierana z informacji o dostawie ustawionych w systemie. Jeśli chcesz zdjąć z klienta potrącenie za przesyłkę zwrotną napisz do nas na czacie.
Wybór sposobu wysłania zwrotu przez Klienta
Po uzupełnieniu danych wystarczy, że klient kliknie "dokonaj zwrotu". Wtedy zwrot pojawi się w systemie sklepowym oraz w panelu klienta w zakładce "zwroty".
Finalizacja zwrotu w sklepie internetowym
Jeśli zwrot został dokonany za pośrednictwem InPost to na tym etapie klient otrzyma 10 cyfrowy kod, który powinien zapisać na przesyłce zwrotnej. Następnie klient nadaję paczkę w dowolnym paczkomacie.

W przypadku, gdy zwrot został zgłoszony standardową ścieżką to klient wysyła samodzielnie przesyłkę na wskazany wcześniej adres pocztowy.
Otrzymanie kodu do wysłania zwrotu poprzez Paczkomat InPost
Zakładka Zwroty
Po przejściu do zakładki "zwroty" klient widzi listę swoich zwrotów oraz ich aktualny status. Aktualnie są możliwe statusy zwrotów dostępne dla klienta:
Zarejestrowany - Oznacza, że dany zwrot został zarejestrowany w systemie i teraz sklep oczekuje na dostarczenie przesyłki zwrotnej.
Oczekuję na realizację - Oznacza, że przesyłka zwrotna została odebrana przez pracownika sklepu i oczekuje na rozpatrzenie zwrotu. Klient dostanie również maila potwierdzającego ten status wraz informacją o finalnej kwocie zwrotu.
Zaakceptowany - Oznacza, że zwrot został zaakceptowany i przekazany do rozliczenia. Klient otrzyma wiadomość mailową potwierdzającą zmianę statusu.
Rozliczony - Po przekazaniu środków i zamkniętym procesie zwrotów pojawia się informacja o tym, że zwrot został rozliczony.
Odrzucony - Oznacza to, że zwrot został odrzucony. Na tym etapie klient dostanie również powiadomienie mailowe wraz z przyczyną odrzucenia (przyczyna musi zostać uzupełniona przez pracownika sklepu).
Anulowany - Oznacza, że dany zwrot został anulowany przez pracownika sklepu, a produkty nie zostały zwrócone.
statusy zwrotów - lista
Klient ma również możliwość zobaczyć szczegóły swojego zwrotu klikając "zobacz" obok wybranego zwrotu.
szczegóły zwrotów - lista
Należy pamiętać, aby zawsze dokonywać zapisu wprowadzonych zmian oraz czytać komunikaty i wyskakujące okienka. Nie uzupełnienie pól oznaczonych * blokuje wykonanie następnego kroku. Oraz zawsze po konfiguracji nowych ustawień dobrą praktyką jest sprawdzenie czy działają one poprawnie.
Automatyczne sortowanie na listach
Dodaj komentarz
Odpowiadasz na komentarz  
Imię i nazwisko
Komentarz
Dodaj komentarz
Dziękujemy, komentarz zostanie dodany po zaakceptowaniu przez administratora.