Dodatkowym udogodnieniem dla klientów, które można skonfigurować, jest logowanie do sklepu za pomocą Facebooka. Klient wtedy nie musi tworzyć nowego hasła i go zapamiętywać. Dodatkowo na koncie klienta zostaną automatycznie uzupełnione takie dane jak: imię, nazwisko oraz adres email. Dzięki temu finalizacja zamówienia przebiegnie znacznie szybciej.


W celu włączenia możliwości logowania do sklepu za pomocą konta na Facebooku, najpierw należy wejść w "Ustawienia > Główne > Facebook" i włączyć integrację.

Aby pozyskać Facebook App ID oraz Facebook App Secret należy (tak jak w przypadku aplikacji Instargam wejść na stronę Facebook for Developers i utworzyć aplikację „Facebook Login”.

Po wybraniu „Facebook Login” trzeba wybrać platformę „Web” dla stron www.

Potem pojawi się okno konfiguracji, gdzie w pierwszym punkcie trzeba wpisać swoją nazwę strony (adres sklepu http://twojanazwasklepu.pl/). Resztę można pominąć klikając „Continue”. Następnie trzeba wejść w „Settings > Basic” i uzupełnić wymagane dane (m.in. link do polityki prywatności, email kontaktowy itd.).  

Po tym koniecznie trzeba zapisać wprowadzone zmiany. W tym formularzu wyświetlą się również APP ID oraz APP SECRET, które należy skopiować i wkleić na platformie sklepowej. Następnie należy wejść w „Facebook login > Settings” i wprowadzić Valid OAuth redirect URLs, który widnieje na stronie platformy (http://twojanazwasklepu.pl/api/public/facebook/cb ) i zapisać zmiany.

Po skonfigurowaniu możliwości logowania do sklepu za pomocą Facebook wystarczy, że klient wybierze opcję „Zaloguj się” (1). Wtedy pojawi się okno logowania z możliwością wyboru „Logowanie przez Facebook” (2).


Należy pamiętać, aby zawsze dokonywać zapisu wprowadzonych zmian oraz czytać komunikaty i wyskakujące okienka. Nie uzupełnienie pól oznaczonych * blokuje wykonanie następnego kroku. Oraz zawsze po konfiguracji nowych ustawień dobrą praktyką jest sprawdzenie czy działają one poprawnie.