Dla wielu przyszłych klientów rekomendacje innych są bodźcem do realizacji zakupu w danym sklepie. Dzięki opiniom wiarygodność sklepu jest większa. Jest to też dodatkowa informacja o produkcie od osób, które miały szansę go przetestować.
Aby klient miał szansę zostawić opinię pod produktem wystarczy wejść w ustawienia > główne > opinie i włączyć tę funkcję.
Jeśli prowadzisz swój sklep w różnych wersjach językowych i chcesz, żeby opinie były widoczne tylko z wybranej wersji, to musisz włączyć dodatkową opcję: "ukryj opinie z innych wersji językowych".
Włączając tę funkcję np. na wersji polskiej sklepu nie będzie widać opinii z angielskiej wersji, a na wersji angielskiej nie będzie widać opinii wystawionych na polskiej wersji sklepu.
Każdą opinie można zatwierdzić lub odrzucić. Panel do zarządzania opiniami znajduje się w zakładce "marketing > opinie". Dodatkowo przy każdej wystawionej opinii jest informacja, kto ją zostawił oraz jakiego produktu dotyczy wraz z oceną w skali 1-5.
Jeśli na sklepie pojawi się już wiele opinii to można urozmaicić stronę główną o dedykowaną sekcję "opinie". Wystarczy przejść do kreatora strony głównej (ustawienia > strona główna) i kliknąć "dodaj sekcję".
Po kliknięciu "dodaj sekcję" pojawi się okienko z dostępnymi sekcjami. Na tym etapie trzeba wybrać sekcję "opinie".
Nowe sekcje są automatycznie dodawane na dół strony. W celu zmienienia pozycji wystarczy najechać kursorem na sekcję i skorzystać z nawigacyjnych strzałek. Po skonfigurowaniu wyglądu strony głównej trzeba zapisać wprowadzone zmiany.
Po zapisaniu zmian tak prezentuje się sekcja opinii na stronie głównej. Są tam przedstawione najświeższe opinie oraz graficznie przedstawiona średnia wszystkich opinii na sklepie.
Należy pamiętać, aby zawsze dokonywać zapisu wprowadzonych zmian oraz czytać komunikaty i wyskakujące okienka. Nie uzupełnienie pól oznaczonych * blokuje wykonanie następnego kroku. Oraz zawsze po konfiguracji nowych ustawień dobrą praktyką jest sprawdzenie czy działają one poprawnie.