Pozwala na śledzenie ścieżki klienta i pomaga w planowaniu strategii marketingowych w przyszłości. Piksel pozwala na wyświetlanie reklam zainteresowanym odbiorcom, pozyskuje nowe grupy odbiorców, wpływa na wzrost sprzedaży, przedstawia wyniki reklam i ich skuteczność.

Więcej o Pixel Facebook przeczytasz tutaj.


Wtyczka od Facebooka opisana w tym poście jest zlokalizowana w „Ustawienia > Główne > Facebook”. Wystarczy wprowadzić Pixel ID i zapisać zmiany.

Pixel ID znajduje się w menadżerze firmy, zatem należy wejść w "Menadżera Zdarzeń > Źródła danych > Piksele" i stamtąd pozyskać Pixel ID. W razie trudności ze znalezieniem Pixel ID trzeba skorzystać z Centrum Pomocy dla Firm Facebook.


Należy pamiętać, aby zawsze dokonywać zapisu wprowadzonych zmian oraz czytać komunikaty i wyskakujące okienka. Nie uzupełnienie pól oznaczonych * blokuje wykonanie następnego kroku. Oraz zawsze po konfiguracji nowych ustawień dobrą praktyką jest sprawdzenie czy działają one poprawnie.