Cennik
Integracje
Integracje dla Twojego sklepu internetowego
Płatności
Kurierzy
Hurtownie
Multichannel
Księgowość
Marketing
Moduły
Hurtownie
Ptak
Integracja umożliwia synchronizację asortymentu, cen i stanów magazynowych oraz usprawnia proces zamówień.
TIM
Integracja pozwala na automatyczne pobieranie danych o produktach, aktualizację cen i dostępności.
IVON
Integracja umożliwia aktualizowanie asortymentu, cen i stanów magazynowych oraz sprawne składanie zamówień.
TextileDECO
Integracja automatyzuje aktualizację produktów, cen i dostępności, a także umożliwia sprawne składanie zamówień.
VMP
Integracja z hurtownią VMP automatyzuje synchronizację asortymentu, cen i stanów magazynowych.
Zwegrodzki
Integracja z hurtownią Zwegrodzki automatyzuje synchronizację asortymentu, cen i stanów magazynowych oraz ułatwia składanie zamówień.
Więcej ->
Zobacz inne hurtownie, z którymi Selesto umożliwia integrację dla Twojego sklepu internetowego.
Multichannel
Ceneo
Integracja umożliwia automatyczne eksportowanie ofert ze sklepu internetowego, synchronizację cen i stanów magazynowych.
Zalando
Integracja z Zalando umożliwia automatyczne przesyłanie oferty, cen i stanów magazynowych ze sklepu internetowego do platformy
Baselinker
Integracja umożliwia centralne zarządzanie zamówieniami, ofertami i stanami magazynowymi z różnych platform sprzedażowych oraz automatyczną synchronizację danych.
Allegro
Integracja pozwala na automatyczną synchronizację ofert, cen, stanów magazynowych oraz zarządzanie zamówieniami bezpośrednio w sklepie internetowym.
Google Merchant Center
Integracja umożliwia automatyczną synchronizację ofert, cen i stanów magazynowych, zapewniając ich aktualność w kampaniach produktowych Google.
Domodi
Integracja z Domodi pozwala na automatyczne aktualizowanie oferty, cen i stanów magazynowych sklepu internetowego.
Księgowość
BSX Printer
Integracja umożliwia bezpośrednie przesyłanie danych z systemu do drukarki, automatyzując proces drukowania np. paragonów jako dokumentów sprzedażowych w czasie rzeczywistym.
Dotykacka
Integracja polega na synchronizacji danych pomiędzy oprogramowaniem POS a innymi systemami, umożliwiając automatyczne przesyłanie informacji o sprzedaży, magazynie, czy zamówieniach do zewnętrznych aplikacji.
IFIRMA
Integracja pozwala na automatyczne przesyłanie danych o sprzedaży, fakturach i płatnościach z systemu do platformy iFirma, ułatwiając zarządzanie księgowością i raportowaniem finansowym.
Fakturownia
Integracja pozwala na automatyczne przesyłanie informacji o sprzedaży i wystawionych fakturach z systemu do Fakturowni, co przyspiesza i upraszcza proces wystawiania faktur oraz zarządzania dokumentacją.
Marketing
Google ADS
Integracja umożliwia synchronizację danych o produktach i sprzedaży, optymalizując kampanie reklamowe.
Google Analitycs
Integracja pozwala na automatyczne przesyłanie danych o ruchu i sprzedaży, umożliwiając analizę wyników strony.
Trustisto
Integracja umożliwia zbieranie i wyświetlanie ruchu klientów, poprawiając reputację sklepu online.
Rating Captain
Integracja pozwala na zbieranie i wyświetlanie opinii klientów, wspierając budowanie zaufania do sklepu.
Trusted Shops
Integracja pozwala na zbieranie opinii klientów i wyświetlanie certyfikatu zaufania, zwiększając wiarygodność sklepu.
Edrone
Integracja umożliwia wysyłanie spersonalizowanych ofert i wiadomości do klientów na podstawie ich aktywności.
Facebook Pixel
Integracja umożliwia zbieranie danych o użytkownikach w celu precyzyjnego targetowania reklam na Facebooku i Instagramie.
Moduły
Strikemail (email automation)
Integracja pozwala na automatyzację wysyłki spersonalizowanych e-maili do klientów na podstawie ich zachowań i interakcji ze sklepem internetowym.
Notifero (social proof)
Integracja umożliwia wysyłanie powiadomień push, które pokazują aktywność innych użytkowników, zwiększając zaufanie do sklepu.
AutoInvoice (faktury)
Integracja automatycznie wystawia faktury na podstawie zamówień w sklepie internetowym, usprawniając proces księgowości.
TakeGift (karty podarunkowe)
Integracja pozwala na łatwe tworzenie, sprzedaż i zarządzanie kartami podarunkowymi w sklepie internetowym, umożliwiając klientom zakup prezentów w formie kart.
Reet (szybkie zwroty)
Integracja umożliwia automatyzację procesu zwrotów w sklepie internetowym, umożliwiając klientom szybkie i łatwe składanie zwrotów produktów bezpośrednio przez panel Klienta.
SSLA (portal wsparcia)
Integracja pozwala na łatwe zarządzanie zgłoszeniami i obsługę klienta poprzez portal wsparcia, umożliwiając klientom zgłaszanie problemów i szybkie otrzymywanie pomocy.
Zobacz wszystkie integracje
Funkcje
Funkcje, które wspierają Twój biznes!
Wygląd
Konfiguracja
Asortyment
Zamówienia i magazyn
Użytkownicy i Klienci
Konfiguracja
Multisklep i multidomain
Jeden panel administracyjny sklepu połączony z wieloma magazynami i domenami. Napisz da nas a zbudujemy dla Ciebie dedykowaną architekturę sprzedaży
Progresive Web App (PWA)
Sklep internetowy dostępny jako apka na smartfonie Twoich Klientów? Spraw, aby Twoi Klienci mieli Twój sklep zawsze pod ręką.
Darmowy certyfikat SSL
Całkowicie bezpłatny i wbudowany w Twój sklep certyfikat SSL. Na Selesto Twoja strona jest szyfrowana i całkowicie bezpieczna.
Zarządzanie JavaScript
Jesteś programistą i chcesz zbudować coś samodzielnie? Na Selesto możesz dowolnie nadpisywać wbudowany kod JS własnym kodem.
Powiadomienia mailowe
Funkcja automatycznego wysyłania powiadomień mailowych umożliwia wysyłanie wiadomości o statusie zamówienia bez potrzeby ręcznej interwencji.
Backup danych
Funkcja umożliwia regularne tworzenie kopii zapasowych informacji przechowywanych w sklepie, zapewniając ich bezpieczeństwo i możliwość przywrócenia w razie awarii.
Asortyment
Zestawy produtkowe
Grupuj swoje produkty w dowolne kombinacje i sprzedawaj je jako zestawy np. w innej cenie.
Produkty powiązane
Łącz swoje produkty poprzez powiązania i wyświetlaj np. inne warianty kolorystyczne
Produkty polecane
Twórz wariacje zakupowe wyświetlając Swoim Klientom inne opcje do wyboru w ramach jednej karty produktowej
Produkty elektroniczne
Sprzedawaj e-booki, grafiki, zdjęcia, muzykę, filmy i dowolne inne produkty elektroniczne w zautomatyzowany sposób.
Sprzedaż w modelu "pre-order"
Badaj rynek wprowadzając nowe produkty i testując popyt poprzez ich udostępnienie z wyprzedzeniem.
Grupy produktów
Funkcja pozwala na organizowanie produktów w zbiory, ułatwiając klientom nawigację i wyszukiwanie podobnych artykułów.
Warianty
Warianty umożliwiają oferowanie produktów w różnych opcjach, takich jak rozmiar, kolor czy materiał.
Zamówienia i magazyn
Powiadomienia o dostępności produktu
Funkcja pozwala klientom na zapis do automatycznego maila wysyłanego, gdy niedostępny produkt pojawi się w sprzedaży.
Blokowanie produktów
Funkcja polega na zarezerwowaniu produktu w koszyku, co uniemożliwia jego zakup przez innych użytkowników w trakcie realizacji płatności.
Wyszukiwanie zamówień
System umożliwia skorzystanie z zaawansowanej wyszukiwarki zamówień na podstawie zdefiniowanych zapytań np. adres mailowy.
Raportowanie sprzedaży
Istnieje możliwość generowania wykresów sprzedaży wybranych produktów w przedziale dat oraz w podziale na warianty.
Raportowanie zamówień
Funkcja pozwala na generowanie raportów w postaci PDF lub XLS z listą zamówień w wybranym przedziale dat.
Zarządzanie stanami magazynowymi
System pilnuje bieżącej aktualności stanów magazynowych, co umożliwia sprzedaż rzeczywiście posiadanych produktów.
Zobacz wszystkie funkcje
BlogPomocWypróbuj za darmo
SelestoBlog5 darmowych narzędzi, które pomogą Ci stworzyć atrakcyjny sklep internetowy
Narzędzia

5 darmowych narzędzi, które pomogą Ci stworzyć atrakcyjny sklep internetowy

Kamila Wieczorek
Kamila Wieczorek
18.12.2024
5 darmowych narzędzi
Pytanie: “Jaki sklep sprzedaje najlepiej” wydawać by się mogło spędza sen z powiek tylko właścicielom sklepów internetowych. Tak jednak nie jest. Jako platforma sklepowa od początku naszej działalności codziennie staramy się przybliżyć do odpowiedzi, co wiąże się z ciągłym rozwojem i współpracą z założycielami sklepów. Tylko bazując na wspólnych doświadczeniach jesteśmy w stanie zrobić krok do upragnionego celu - zwiększenia sprzedaży w każdym sklepie założonym na naszym systemie. To co możemy zrobić od strony technicznej staramy się wdrażać systematycznie, zauważyliśmy jednak że są pewne narzędzia, które możesz wprowadzić samodzielnie. W tym tekście postaram się przybliżyć te darmowe narzędzia e-commerce, które uczynią Twój sklep bardziej atrakcyjnym dla Klientów, a tym samym zwiększą sprzedaż.
Canva
Większość Klientów kupuje oczami, dlatego wygląd sklepu często decyduje czy ktoś zostanie na stronie, czy wyjdzie, zanim zdąży zapoznać się z oferowanym asortymentem. Nawet prosty sklep internetowy może zachwycać minimalistycznymi rozwiązaniami i odpowiednio dobraną kolorystyką z ładnymi grafikiami.

Pierwsze wrażenie robi się tylko raz, żeby było pozytywne duży nacisk należy położyć na atrakcyjność banerów. Slajdery widoczne tuż po wejściu na sklep powinny być interesujące i spójne z resztą strony. Ważna jest także ich sezonowość. To właśnie w tym miejscu warto podać informacje o wyprzedaży, nowej kolekcji, czy zbliżających się świętach. Banery równie dobrze będą wyglądać jako okładki do kategorii, czy jako sekcje na stronie głównej.
Lamar
Mam nadzieję, że przekonałam Cię jak ważny jest aspekt graficzny w Twoim sklepie, już słyszę jednak Twoje pytanie: “Co mogę zrobić jeśli nie jestem profesjonalnym grafikiem i na takiego mnie nie stać?". Spokojnie, chciałabym polecić Ci proste i darmowe narzędzie, które przyjdzie Ci z pomocą. Wspomniana Canva, to program, w którym samodzielnie stworzysz atrakcyjne grafiki. Do wyboru będziesz miał gotowe szablony, zdjęcia do wykorzystania, różne elementy i układy. Sam zdecydujesz jaki tekst dodasz i w którym miejscu go wprowadzisz. Bez problemu określisz jaki rozmiar pliku Cię interesuje. Dzięki Canvie szybko nauczysz się, jak zrobić sklep internetowy z atrakcyjnymi grafikami i zdjęciami bez większych umiejętności i nadmiaru wolnego czasu.
canva
Umiejętność tworzenia grafik przyda Ci się także przy prowadzeniu profili w Social Media. Spójne i estetyczne posty na Instagramie, czy Facebooku pomogą Ci zbudować świadomość marki i dotrzeć do większej grupy odbiorców. W Canvie możesz także robić reklamy graficzne. Najlepsze w tym wszystkim jest to, że gotowe szablony same w sobie są atrakcyjne i często jedyne co musisz zrobić to podmienić zdjęcia i dodać logo swojego sklepu. Jeśli bardziej podobają Ci się filmiki możesz spróbować swoich sił w ich tworzeniu. Masz do dyspozycji mnóstwo klipów, więc na pewno znajdziesz coś dla siebie. To proste! Spróbuj sam: Canva.
Gimp
Innym programem graficznym, który chcę Ci polecić jest Gimp. Na początku może on wydawać Ci się trudny w obsłudze, jednak z czasem jak będziesz z niego korzystał, stanie się to znacznie łatwiejsze. W Internecie jest również mnóstwo filmików instruktażowych. To darmowe oprogramowanie do obróbki zdjęć daje Ci mnóstwo możliwości. Od podkręcenia kolorów zaczynając na skalowaniu obrazów kończąc. Nawet małe zmiany w jasności czy kontraście zdjęcia mogą znacznie poprawić jego jakość.

To na co jednak powinieneś zwrócić szczególną uwagę to właśnie skalowanie zdjęć. Czym jest owo skalowanie? Jest to zmniejszenie wielkości grafiki, bez straty na jakości. To niezwykle istotne jeśli chcesz, żeby Twój sklep działał szybko i sprawnie.
Klient nie lubi czekać, a zbyt długie ładowanie się strony lub obrazków potrafi go skutecznie zniechęcić do przeglądania produktów w sklepie.
Nie ma chyba też nic mniej estetycznego jak nierówne rozmiary zdjęć produktów na sklepie. Wiele osób zniechęca to na samym starcie. Kwadraty, prostokąty, małe i duże grafiki kłują w oczy i odciągają uwagę użytkownika od tego, na czym najbardziej Ci zależy - od zakupu. O optymalizacji zdjęć pisaliśmy również w tym artykule.

Abyś uniknął tego problemu nagraliśmy dla Ciebie filmik przedstawiający jak poprawnie skalować zdjęcia w programie Gimp:
Miniatura filmu jak przeskalować zdjęcie w gimp
Google Analytics
W Twoim sklepie internetowym nie może zabraknąć narzędzi analitycznych. Każdy właściciel biznesu online powinien się zaprzyjaźnić z przynajmniej jednym z nich. Darmowym i najbardziej znanym programem jest Google Analytics. Narzędzie od Google, jeśli odpowiednio skonfigurowane, daje Ci ogrom wiadomości na temat Twoich Klientów i asortymentu. Te informacje możesz później wykorzystać planując zatowarowanie, czy włączając kampanie marketingowe.

W swoim panelu możesz sprawdzić skąd dokładnie pochodzą Twoje konwersje, takie jak dodanie do koszyka, czy zakup w konkretnym przedziale czasowym. Te informacje pomogą Ci odpowiednio inwestować budżet na promocję.
google analytics
Jeśli zastanawiasz się też, kim jest Twój Klient, ile ma lat, gdzie mieszka możesz znaleźć odpowiedź w zakładce Odbiorcy.
google analytics
Zagłębiając się w poszczególne zakładki możesz prześledzić każdy krok swoich Klientów, odkryć swoje słabe punkty i mocne strony. Dzięki Google Analytics zoptymalizujesz swój sklep, tak aby był przyjazny dla odwiedzających.

Łatwo sprawdzisz też słowa kluczowe, za pomocą których klienci trafiają na twoją stronę z wyszukiwarki Google. Ta informacja ułatwi Ci planowanie działań pozycjonujących Twój sklep internetowy. Jak sam widzisz wszystkie ważne informacje są w Twoim zasięgu. Już dziś zacznij śledzić swoje wyniki i podejmuj lepsze decyzje.
Hotjar
To narzędzie przypadnie Ci do gustu. Za jego pomocą będziesz mógł obejrzeć nagrania z sesji użytkowników, czyli zobaczyć co robili na Twoim sklepie, gdzie klikali i w którym momencie opuścili stronę.
hotjar
Odpowiedni układ strony i prosta ścieżka zakupowa to klucz do sukcesu w e-commerce.

Dzięki Hotjar sprawdzisz:
Czy Twoi Klienci nie gubią się na sklepie
Czy układ strony nawiguje użytkowników do odpowiednich podstron
Czy proces zakupowy jest dla wszystkich zrozumiały
Czy nie masz na stronie niepotrzebnych rozpraszaczy
Dlaczego Klienci opuszczają stronę i w którym momencie się to dzieje
Przejrzysta i zrozumiała forma wyników pomoże Ci podjąć działania mające na celu udoskonalenie Twojego sklepu, przez co Klientom łatwiej będzie się po nim poruszać.
Już darmowy okres pozwoli Ci wyciągnąć potrzebne wnioski, a jeśli program Ci się spodoba będziesz mógł wykupić wyższy pakiet.
Trello
Opisane narzędzia mają Ci pomóc, same jednak nic nie zdziałają. Będziesz musiał poświęcić swój czas na ich obsługę i analizę wyników. To oznacza dodatkowe zadania, o których łatwo zapomnieć, mając tysiąc innych na głowie. Aby tego uniknąć warto wprowadzić do swojej pracy planer, jakim jest Trello. Dzięki temu programowi nie tylko uporządkujesz swoją pracę, ale również sprawdzisz wydajność swoich pracowników. W planerze możesz rozdzielać zadania kilku osobom, nadając dokładne terminy ich realizacji. W prosty sposób sprawdzisz więc co zostało wykonane, a co jeszcze trzeba zrobić.
trello
Jak powyżej, w Trello możesz tworzyć różne tablice, co uporządkuje tematy i pozwoli Ci się skupić na konkretnych zagadnieniach. Podział pomoże także usprawnić komunikację pomiędzy różnymi działami. Już nigdy nie wrócisz do chaotycznego modelu pracy, a Twoi pracownicy pokochają prosty sposób przydziału zadań. Ich produktywność się podniesie, a sklep będzie się szybciej rozwijał.
To był ostatni punkt, który prezentował darmowe narzędzia e-commerce niezbędne przy samodzielnym prowadzeniu sklepu internetowego. Muszę Ci się jednak do czegoś przyznać.
pies
Przedstawiając Ci pięć darmowych narzędzi nie czuję, że wyczerpałam temat budowania atrakcyjnego sklepu. Aby, go uzupełnić muszę dodać dwa bardzo istotne elementy. Są nimi blog i E-mail marketing. Nie zawsze będą to narzędzia bezpłatne, jednak bardzo mocno podniosą atrakcyjność sklepu. Potraktujmy to więc jako bonus, który rozwiąże problem, jak zrobić sklep internetowy bez dużego budżetu.
Bonus
Blog
Jeśli zdziwiła Cię moja propozycja, pozwól że wytłumaczę. Wszystkie treści zawarte na Twojej stronie wpływają na pozycjonowanie, czyli na Twoje miejsce w wyszukiwarce Google. Dokładnie ten temat poruszyliśmy tutaj. Im więcej wartościowych tekstów, tym wyżej w wynikach wyszukiwania będzie się znajdował Twój sklep.

Ma to szczególne znaczenie, jeśli prowadzisz prosty sklep internetowy i nie masz pieniędzy na zakrojone na szeroką skalę działania marketingowe. Stosunkowo niskim kosztem możesz dotrzeć do klientów zainteresowanych Twoimi usługami i – co najważniejsze – prowadzić długofalowe działania, które, zgodnie z efektem śnieżnej kuli, stopniowo będą generowały coraz większy ruch na Twojej stronie.

Oprócz dbania o opisy produktów, które odgrywają ogromną rolę (o czym mogłeś przeczytać tutaj) warto wprowadzić dodatkowe treści na stronie. I tutaj świetnie sprawdza się blog.
Pamiętaj, że Klienci nie tylko szukają produktu, często potrzebują także porady przy jego wyborze.
W wirtualnym świecie nie mają asystenta, więc czemu by nie napisać pomocy w formie artykułów? Każda branża ma swoje tajniki, podziel się nimi ze swoimi odbiorcami, a to docenią. Jeśli w swoich wpisach poruszysz istotne kwestie swojej działalności Klienci znajdą Twój blog, a z niego będą mogli przejść prosto do strony zakupu. Będąc ekspertem w swojej dziedzinie wiarygodność Twojej marki wzrasta, przez co ludzie chętniej będą nabywać u Ciebie produkty.

Chcesz prowadzić bloga na swoim sklepie? Zobacz co Ci oferujemy: Blog na sklepie.
allora blog
E-mail marketing
To narzędzie poniekąd nawiązuje do bloga, bo właśnie artykuły mogą być jedną z rzeczy, które będziesz wysyłać za pomocą Newslettera. Inne to np. informacje o promocjach i nowych kolekcjach, a także specjalne kody rabatowe. Przypominanie się w atrakcyjny sposób Klientowi jest odbierane w pozytywny sposób. Jeśli zadbasz o jakość wysyłanych treści przyciągniesz odbiorców do swojego sklepu.

Modułu e-mail marketingu możesz również użyć do odzyskiwania porzuconych koszyków i przywracania Klientów. Zachęć tę grupę osób proponując specjalną zniżkę, lub przedstaw produkty, które będą dla nich interesujące. Zwróć uwagę na personalizację, która znacznie zwiększa atrakcyjność tego typu komunikacji. Grafiki potrzebne do stworzenia maila możesz zrobić we wspomnianej wyżej Canvie.
szablon
Na platformie sklepowej Selesto moduł e-mail marketingu jest wbudowany, nie musisz więc korzystać z zewnętrznych narzędzi.

Sklep, który łączy technologię z wyglądem jest dla Klienta najbardziej atrakcyjny. Opisane przeze mnie narzędzia, są jak techniki uwodzenia, które pomogą Ci rozkochać go w sobie. Jeśli odpowiednio zadbasz o tę relację możecie nawet stworzyć długotrwały związek. I tego właśnie Ci życzę. Czy będzie łatwo? Nie. Czy będzie warto? Na pewno.

Jesteś zainteresowany prowadzeniem sklepu internetowego? Znajdź pracę na Jooble.
Spis treści
Następny wpis
Co to jest Google Analytics i do czego służy? Rola narzędzi statystycznych w prowadzeniu sklepu e-commerce
Poprzedni wpis
Poznaj narzędzie wpływające na zwiększenie sprzedaży NOTIFERO
Element dekoracyjny strony
Nie odkładaj decyzji na jutro.
Podejmij ją już dziś!
Testuj 14 dni za darmo i bez zobowiązań
Dodaj komentarz
Odpowiadasz na komentarz  
Imię i nazwisko
Komentarz
Dodaj komentarz
Dziękujemy, komentarz zostanie dodany po zaakceptowaniu przez administratora.