Zadbaj o jasne informacje o terminach dostawy
To absolutna podstawa, jeśli chcesz przyciągnąć do siebie klientów w najgorętszym momencie okresu świątecznego, a więc w kilku ostatnich dniach poprzedzających Boże Narodzenie. Wiele osób rezygnuje z zakupów last minute prezentów pod choinkę w sklepie, który nie daje jasno do zrozumienia, że gwarantuje ekspresową realizację zamówień. Obawa przed tym, że produkty dotrą po świętach, skutecznie zniechęca do skorzystania z oferty i negatywnie wpływa na wizerunek sprzedawcy. Zadbaj więc nie tylko o to, aby faktycznie bardzo szybko je kompletować i wysyłać, ale także w przejrzysty sposób informować o terminach dostaw.
Zawsze podawaj realny maksymalny czas realizacji zamówienia od momentu jego złożenia. Jeśli gwarantujesz klientom wysyłkę w dniu zakupu zrobionego do określonej godziny, koniecznie dotrzymuj swojego słowa! Możesz także informować o szacowanym terminie doręczenia paczki dla każdej dostępnej w sklepie opcji dostawy.
Komunikaty takie powinny być dobrze widoczne w okresie przedświątecznym zarówno na głównej stronie platformy e-commerce, jak i na kartach poszczególnych produktów. Oprócz tego zadbaj o dostępność możliwie najszybszych opcji dostawy, przeprowadzając
integrację sklepu z popularnymi usługami kurierskimi.