Brak szybkiej odpowiedzi na zapytania klientów
Równie ważna pozostaje szybkość reakcji na zapytania klientów, która wpływa na kształtowanie długotrwałych relacji z marką. Według badań, aż 83% konsumentów deklaruje większe przywiązanie do firm, których odpowiedź jest błyskawiczna (źródło: khoros.com - Must-know customer service statistics). W praktyce to właśnie czas odpowiedzi często decyduje o dokonaniu zakupu i lojalności klienta wobec sklepu.
Szybka reakcja na zgłoszenie jest tym, czego oczekuje każdy klient. Nie zawsze musi być to pełna odpowiedź ze strony pracownika sklepu — pierwszy kontakt może zostać obsłużony przez autoresponder, który pełni istotne funkcje: potwierdza otrzymanie wiadomości, uspokaja klienta i odpowiednio kształtuje jego oczekiwania oraz pomaga zachować niską średnią czasów odpowiedzi. Na kolejnych etapach procesu należy zidentyfikować temat zgłoszenia oraz przypisać mu odpowiedni priorytet, co umożliwi określenie terminu dalszego przekazania i sprawnego rozwiązania problemu.
Dla zwiększenia efektywności obsługi klienta w e-commerce warto także wykorzystać gotowe wzory odpowiedzi na najczęściej pojawiające się pytania. Starannie opracowane szablony pozwalają znacznie skrócić czas reakcji, jednocześnie zachowując wysoki standard komunikacji z klientem.