Logo Selesto
Cennik
Integracje
Integracje dla Twojego sklepu internetowego
Płatności
Kurierzy
Hurtownie
Multichannel
Księgowość
Marketing
Moduły
Hurtownie
Ptak
Integracja umożliwia synchronizację asortymentu, cen i stanów magazynowych oraz usprawnia proces zamówień.
TIM
Integracja pozwala na automatyczne pobieranie danych o produktach, aktualizację cen i dostępności.
IVON
Integracja umożliwia aktualizowanie asortymentu, cen i stanów magazynowych oraz sprawne składanie zamówień.
TextileDECO
Integracja automatyzuje aktualizację produktów, cen i dostępności, a także umożliwia sprawne składanie zamówień.
VMP
Integracja z hurtownią VMP automatyzuje synchronizację asortymentu, cen i stanów magazynowych.
Zwegrodzki
Integracja z hurtownią Zwegrodzki automatyzuje synchronizację asortymentu, cen i stanów magazynowych oraz ułatwia składanie zamówień.
Więcej ->
Zobacz inne hurtownie, z którymi Selesto umożliwia integrację dla Twojego sklepu internetowego.
Multichannel
Ceneo
Integracja umożliwia automatyczne eksportowanie ofert ze sklepu internetowego, synchronizację cen i stanów magazynowych.
Zalando
Integracja z Zalando umożliwia automatyczne przesyłanie oferty, cen i stanów magazynowych ze sklepu internetowego do platformy
Baselinker
Integracja umożliwia centralne zarządzanie zamówieniami, ofertami i stanami magazynowymi z różnych platform sprzedażowych oraz automatyczną synchronizację danych.
Allegro
Integracja pozwala na automatyczną synchronizację ofert, cen, stanów magazynowych oraz zarządzanie zamówieniami bezpośrednio w sklepie internetowym.
Google Merchant Center
Integracja umożliwia automatyczną synchronizację ofert, cen i stanów magazynowych, zapewniając ich aktualność w kampaniach produktowych Google.
Domodi
Integracja z Domodi pozwala na automatyczne aktualizowanie oferty, cen i stanów magazynowych sklepu internetowego.
Księgowość
BSX Printer
Integracja umożliwia bezpośrednie przesyłanie danych z systemu do drukarki, automatyzując proces drukowania np. paragonów jako dokumentów sprzedażowych w czasie rzeczywistym.
Dotykacka
Integracja polega na synchronizacji danych pomiędzy oprogramowaniem POS a innymi systemami, umożliwiając automatyczne przesyłanie informacji o sprzedaży, magazynie, czy zamówieniach do zewnętrznych aplikacji.
IFIRMA
Integracja pozwala na automatyczne przesyłanie danych o sprzedaży, fakturach i płatnościach z systemu do platformy iFirma, ułatwiając zarządzanie księgowością i raportowaniem finansowym.
Fakturownia
Integracja pozwala na automatyczne przesyłanie informacji o sprzedaży i wystawionych fakturach z systemu do Fakturowni, co przyspiesza i upraszcza proces wystawiania faktur oraz zarządzania dokumentacją.
Marketing
Google ADS
Integracja umożliwia synchronizację danych o produktach i sprzedaży, optymalizując kampanie reklamowe.
Google Analitycs
Integracja pozwala na automatyczne przesyłanie danych o ruchu i sprzedaży, umożliwiając analizę wyników strony.
Trustisto
Integracja umożliwia zbieranie i wyświetlanie ruchu klientów, poprawiając reputację sklepu online.
Rating Captain
Integracja pozwala na zbieranie i wyświetlanie opinii klientów, wspierając budowanie zaufania do sklepu.
Trusted Shops
Integracja pozwala na zbieranie opinii klientów i wyświetlanie certyfikatu zaufania, zwiększając wiarygodność sklepu.
Edrone
Integracja umożliwia wysyłanie spersonalizowanych ofert i wiadomości do klientów na podstawie ich aktywności.
Facebook Pixel
Integracja umożliwia zbieranie danych o użytkownikach w celu precyzyjnego targetowania reklam na Facebooku i Instagramie.
Moduły
Strikemail (email automation)
Integracja pozwala na automatyzację wysyłki spersonalizowanych e-maili do klientów na podstawie ich zachowań i interakcji ze sklepem internetowym.
Notifero (social proof)
Integracja umożliwia wysyłanie powiadomień push, które pokazują aktywność innych użytkowników, zwiększając zaufanie do sklepu.
AutoInvoice (faktury)
Integracja automatycznie wystawia faktury na podstawie zamówień w sklepie internetowym, usprawniając proces księgowości.
TakeGift (karty podarunkowe)
Integracja pozwala na łatwe tworzenie, sprzedaż i zarządzanie kartami podarunkowymi w sklepie internetowym, umożliwiając klientom zakup prezentów w formie kart.
Reet (szybkie zwroty)
Integracja umożliwia automatyzację procesu zwrotów w sklepie internetowym, umożliwiając klientom szybkie i łatwe składanie zwrotów produktów bezpośrednio przez panel Klienta.
SSLA (portal wsparcia)
Integracja pozwala na łatwe zarządzanie zgłoszeniami i obsługę klienta poprzez portal wsparcia, umożliwiając klientom zgłaszanie problemów i szybkie otrzymywanie pomocy.
Zobacz wszystkie integracje
Funkcje
Funkcje, które wspierają Twój biznes!
Wygląd
Konfiguracja
Asortyment
Zamówienia i magazyn
Użytkownicy i Klienci
Konfiguracja
Multisklep i multidomain
Jeden panel administracyjny sklepu połączony z wieloma magazynami i domenami. Napisz da nas a zbudujemy dla Ciebie dedykowaną architekturę sprzedaży
Progresive Web App (PWA)
Sklep internetowy dostępny jako apka na smartfonie Twoich Klientów? Spraw, aby Twoi Klienci mieli Twój sklep zawsze pod ręką.
Darmowy certyfikat SSL
Całkowicie bezpłatny i wbudowany w Twój sklep certyfikat SSL. Na Selesto Twoja strona jest szyfrowana i całkowicie bezpieczna.
Zarządzanie JavaScript
Jesteś programistą i chcesz zbudować coś samodzielnie? Na Selesto możesz dowolnie nadpisywać wbudowany kod JS własnym kodem.
Powiadomienia mailowe
Funkcja automatycznego wysyłania powiadomień mailowych umożliwia wysyłanie wiadomości o statusie zamówienia bez potrzeby ręcznej interwencji.
Backup danych
Funkcja umożliwia regularne tworzenie kopii zapasowych informacji przechowywanych w sklepie, zapewniając ich bezpieczeństwo i możliwość przywrócenia w razie awarii.
Asortyment
Zestawy produtkowe
Grupuj swoje produkty w dowolne kombinacje i sprzedawaj je jako zestawy np. w innej cenie.
Produkty powiązane
Łącz swoje produkty poprzez powiązania i wyświetlaj np. inne warianty kolorystyczne
Produkty polecane
Twórz wariacje zakupowe wyświetlając Swoim Klientom inne opcje do wyboru w ramach jednej karty produktowej
Produkty elektroniczne
Sprzedawaj e-booki, grafiki, zdjęcia, muzykę, filmy i dowolne inne produkty elektroniczne w zautomatyzowany sposób.
Sprzedaż w modelu "pre-order"
Badaj rynek wprowadzając nowe produkty i testując popyt poprzez ich udostępnienie z wyprzedzeniem.
Grupy produktów
Funkcja pozwala na organizowanie produktów w zbiory, ułatwiając klientom nawigację i wyszukiwanie podobnych artykułów.
Warianty
Warianty umożliwiają oferowanie produktów w różnych opcjach, takich jak rozmiar, kolor czy materiał.
Zamówienia i magazyn
Powiadomienia o dostępności produktu
Funkcja pozwala klientom na zapis do automatycznego maila wysyłanego, gdy niedostępny produkt pojawi się w sprzedaży.
Blokowanie produktów
Funkcja polega na zarezerwowaniu produktu w koszyku, co uniemożliwia jego zakup przez innych użytkowników w trakcie realizacji płatności.
Wyszukiwanie zamówień
System umożliwia skorzystanie z zaawansowanej wyszukiwarki zamówień na podstawie zdefiniowanych zapytań np. adres mailowy.
Raportowanie sprzedaży
Istnieje możliwość generowania wykresów sprzedaży wybranych produktów w przedziale dat oraz w podziale na warianty.
Raportowanie zamówień
Funkcja pozwala na generowanie raportów w postaci PDF lub XLS z listą zamówień w wybranym przedziale dat.
Zarządzanie stanami magazynowymi
System pilnuje bieżącej aktualności stanów magazynowych, co umożliwia sprzedaż rzeczywiście posiadanych produktów.
Zobacz wszystkie funkcje
PomocWypróbuj za darmo
SelestoBlogZwroty w modzie – jak radzić sobie z ich dużym wolumenem?
Sprzedaż

Zwroty w modzie – jak radzić sobie z ich dużym wolumenem?

Rafał Słoma
Rafał Słoma
8.09.2025
Kobieta w okularach trzymająca dużą paczkę
15% badanych porzuca koszyk, jeżeli polityka zwrotów i reklamacji jest niejasna (źródło: Raport e-izby, Omni-commerce. Kupuję wygodnie). Nic więc dziwnego, że coraz częstsze są przypadki sklepów, gdzie istnieje możliwość odesłania towaru w dogodnym terminie i bez konieczności podawania przyczyny. Taka polityka zwrotów sprzyja niestety zjawiskom, które dla sprzedawców są poważnym obciążeniem. Mowa tu w szczególności o bracketingu oraz o wardrobingu.

W takich sytuacjach niezwykle przydatne okazują się rozwiązania, które automatyzują i porządkują ten proces. Dzięki nim sprzedawcy zyskują większą kontrolę nad przebiegiem zwrotów, a jednocześnie mogą zaoferować klientom wygodną i transparentną obsługę, wzmacniając tym samym ich zaufanie do marki. Dlaczego klienci zwracają ubrania? Jak poradzić sobie z falą oddawanych towarów do sklepu? I w końcu – jakie narzędzia mogą usprawnić proces przetwarzania i rozliczania zwrotów?

Dlaczego branża fashion generuje najwięcej zwrotów w e-commerce?

W Polsce szacuje się, że odsetek zwrotów w branży modowej wynosi około 20%. (źródło: Polski Instytut Transportu Drogowego). Zjawisko to ma wiele źródeł – począwszy od rosnącej liczby zamówień odzieży, obuwia i dodatków online, poprzez określone nawyki zakupowe klientów, aż po liberalną, często bezpłatną politykę zwrotów, którą przez lata kształtowali sprzedawcy internetowi. Nie bez znaczenia pozostaje także prawo unijne dające konsumentom szerokie możliwości odstąpienia od umowy. Dużą rolę w utrzymywaniu wysokiej skali zwrotów odgrywają dodatkowo dwa widoczne w ostatnich latach zjawiska – bracketing oraz wardrobing.

Bracketing to dobrze znana już polskim sprzedawcom internetowym praktyka polegająca na zakupie kilku rozmiarów bądź wariantów kolorystycznych tego samego produktu z zamiarem zwrócenia części z nich. W takim modelu zakupowym koszt odesłania towaru nierzadko ponoszony przez sklep jest właściwie wpisany w cały proces transakcyjny. Choć tego typu postępowanie jest zgodne z prawem, generuje poważne obciążenia logistyczne, ponieważ wymaga podwójnej obsługi przesyłki. Dodatkowym wyzwaniem dla sprzedawców staje się czas, jaki klienci mają na zwroty w sklepie internetowym – w przypadku bardzo długich terminów, sięgających 100 czy 180 dni, część artykułów nie trafia już ponownie do sprzedaży, bo w ofercie znajdują się już nowe kolekcje.

Nieco inaczej wygląda drugi, wciąż mało rozpowszechniony w Polsce model zakupowy – wardrobing. To zjawisko polega na zamówieniu produktu w sklepie internetowym, korzystaniu z niego, a następnie odesłaniu go w ustawowym terminie wraz z żądaniem zwrotu pieniędzy. W praktyce oznacza to, że e-sklep staje się rodzajem bezpłatnej wypożyczalni ubrań, obuwia, dodatków czy innych artykułów.

Jak analiza danych o zwrotach pomaga znaleźć realne problemy?

Pogłębiona analiza danych stanowi fundament działalności e‑commerce, dlatego stały dostęp do informacji jest nieodzowny przy planowaniu działań i podejmowaniu decyzji w sprzedaży online. E-sklepy zbudowane na specjalnie do tego przeznaczonych platformach zapewniają pełny wgląd do danych o zwrotach jeszcze przed ich fizycznym przyjęciem w magazynie. To ułatwia zarządzanie procesem i usprawnia pracę zespołów, a przede wszystkim pomaga odpowiedzieć na podstawowe pytanie – dlaczego klienci zwracają ubrania?

Odpowiednia analiza i zarządzanie zwrotami w e-commerce ogranicza ich liczbę, ponieważ dostarczając informacje o przyczynach oddawania towarów oraz wskazując na słabe strony oferty. Mogą to być także niewystarczające opisy, mało mówiące klientom zdjęcia lub nieczytelna rozmiarówka. Dobra analiza i zdiagnozowanie problemu daje możliwość jego szybkiego wyeliminowania. W efekcie prowadzi to do mniejszej liczby zwrotów, poprawy współczynnika konwersji oraz wzrostu przychodów w Twoim sklepie internetowym.

Wystawianie korekt i zwrotów środków – jak usprawnić księgowość?

Zwroty w sklepie internetowym to nie tylko kwestie związane z logistyką, ale również finansami i księgowością. Odesłanie towaru wiąże się z koniecznością wystawienia korekty oraz dokonania zwrotu pieniędzy. Przy dużej skali sprzedaży brak automatyzacji skutkuje dezorganizacją i dodatkowymi kosztami administracji.

Dlatego warto wdrożyć system, który łączy obsługę zwrotów z księgowością. Dzięki temu dokumenty sprzedażowe i korekty generowane są automatycznie po akceptacji zwrotu, co usprawnia cały proces.

Z Selesto zwroty w sklepie internetowym stają się proste i w pełni dopasowane do potrzeb sprzedawcy. Moduł zarządzania zwrotami umożliwia personalizację całego procesu, dzięki czemu każdy etap można dostosować do specyfiki prowadzonego biznesu. System pozwala uporządkować i zautomatyzować procedury, dając sprzedawcy pełną kontrolę nad zwrotami. To rozwiązanie pozwala zaoszczędzić czas, ale i podnosi poziom satysfakcji klientów, a tym samym buduje ich większe zaufanie do sklepu. Intuicyjny i przejrzysty mechanizm zgłaszania zwrotów sprawia, że kupujący mogą rozpocząć proces bezpośrednio ze swojego konta, a to skraca całą ścieżkę.

Sprzedawca zyskuje dodatkowo możliwość:
bieżącego śledzenia statusu zwrotu – od momentu zgłoszenia aż po rozliczenie;
automatycznego zatwierdzania lub odrzucania zgłoszeń zgodnie z określonymi regułami;
samodzielnego ustalania okresu, w którym klient może odesłać towar.
Tak zaprojektowany system sprawia, że zwroty w sklepie internetowym są jasne zarówno dla kupujących, jak i dla obsługi, wspierając rozwój biznesu i eliminując zbędny chaos organizacyjny.

Jak zaprojektować proces zwrotu, który nie generuje chaosu w logistyce?

Sprawne zarządzanie zwrotami staje się jednym z wyzwań, przed którymi stoją sprzedawcy. Wykorzystanie nowoczesnych narzędzi technologicznych porządkuje i przyspiesza całą procedurę. Dobrze wykorzystanie dostarczają również wartościowych informacji analitycznych wspierających ciągłe ulepszanie obsługi klienta.

Nowoczesne systemy zarządzania magazynem (ang. Warehouse Management System) odgrywają ważną rolę w obsłudze zwrotów. Pozwalają one na pełną kontrolę nad całym procesem – od przyjęcia przesyłki, poprzez jej sprawdzenie i odpowiednie zaklasyfikowanie, aż po przygotowanie do ponownej sprzedaży bądź przekazanie do utylizacji. Dzięki wykorzystaniu automatycznej identyfikacji towarów oraz możliwości śledzenia ich przemieszczania się w magazynie WMS ogranicza ryzyko błędów i usprawnia przebieg zwrotów, zapewniając szybkość i precyzję operacji.

Wdrożenie narzędzi automatyzujących zwroty w sklepie internetowym przyspiesza ich realizację. Nowoczesne systemy tworzą etykiety, aktualizują stany magazynowe oraz błyskawicznie uruchamiają procedurę zwrotu środków po potwierdzeniu przyjęcia zwrotu, co przekłada się na wyższy komfort klienta. Dzięki automatyzacji eliminuje się wiele powtarzalnych zadań manualnych, minimalizując ryzyko pomyłek i odciążając pracowników, którzy mogą skoncentrować się na bardziej wymagających i niestandardowych czynnościach.

Zwroty nie muszą spowalniać biznesu – wystarczy, że masz dobrego partnera

Zarządzanie zwrotami w e-commerce jeszcze nigdy nie było tak proste. Zadbaj o wygodę zarówno swoją, jak i swoich klientów – dzięki temu Twój sklep zyska przewagę na rynku, wyróżniając się profesjonalną obsługą posprzedażową. Jakie korzyści daje zarządzanie zwrotami w Selesto?

Przejrzyste i elastyczne zwroty w sklepie internetowym w połączeniu ze sprawnym przebiegiem całego procesu sprawiają, że klienci czują się pewniej podczas zakupów online. Wiedzą, że jeśli zajdzie taka potrzeba, procedura oddania towaru przebiegnie bez komplikacji.

Dzięki czytelnym statusom każdy etap obsługi zwrotu jest uporządkowany. Minimalizuje to ryzyko chaosu, przyspiesza rozwiązywanie zgłoszeń i zwiększa efektywność pracy zespołu. Możliwość definiowania warunków zwrotów pozwala chronić interesy sprzedawcy i utrzymać równowagę między satysfakcją klientów a bezpieczeństwem biznesu.

Przekonaj się na własnej skórze, że prowadzenie e-commerce może być naprawdę proste. Otwórz sklep na platformie Selesto i testuj go całkowicie bezpłatnie przez 14 dni.
Następny wpis
Czym są płatności odroczone i kiedy warto je wdrożyć?
Poprzedni wpis
Jak założyć sklep internetowy w 2025 roku - kompletny poradnik
Element dekoracyjny strony
Stwórz e-commerce taki,
o jakim marzysz!
Testuj 14 dni za darmo i bez zobowiązań
Dodaj komentarz
Odpowiadasz na komentarz  
Imię i nazwisko
Komentarz
Dodaj komentarz
Dziękujemy, komentarz zostanie dodany po zaakceptowaniu przez administratora.