Logo Selesto
Cennik
Integracje
Integracje dla Twojego sklepu internetowego
Płatności
Kurierzy
Hurtownie
Multichannel
Księgowość
Marketing
Moduły
Hurtownie
Ptak
Integracja umożliwia synchronizację asortymentu, cen i stanów magazynowych oraz usprawnia proces zamówień.
TIM
Integracja pozwala na automatyczne pobieranie danych o produktach, aktualizację cen i dostępności.
IVON
Integracja umożliwia aktualizowanie asortymentu, cen i stanów magazynowych oraz sprawne składanie zamówień.
TextileDECO
Integracja automatyzuje aktualizację produktów, cen i dostępności, a także umożliwia sprawne składanie zamówień.
VMP
Integracja z hurtownią VMP automatyzuje synchronizację asortymentu, cen i stanów magazynowych.
Zwegrodzki
Integracja z hurtownią Zwegrodzki automatyzuje synchronizację asortymentu, cen i stanów magazynowych oraz ułatwia składanie zamówień.
Więcej ->
Zobacz inne hurtownie, z którymi Selesto umożliwia integrację dla Twojego sklepu internetowego.
Multichannel
Ceneo
Integracja umożliwia automatyczne eksportowanie ofert ze sklepu internetowego, synchronizację cen i stanów magazynowych.
Zalando
Integracja z Zalando umożliwia automatyczne przesyłanie oferty, cen i stanów magazynowych ze sklepu internetowego do platformy
Baselinker
Integracja umożliwia centralne zarządzanie zamówieniami, ofertami i stanami magazynowymi z różnych platform sprzedażowych oraz automatyczną synchronizację danych.
Allegro
Integracja pozwala na automatyczną synchronizację ofert, cen, stanów magazynowych oraz zarządzanie zamówieniami bezpośrednio w sklepie internetowym.
Google Merchant Center
Integracja umożliwia automatyczną synchronizację ofert, cen i stanów magazynowych, zapewniając ich aktualność w kampaniach produktowych Google.
Domodi
Integracja z Domodi pozwala na automatyczne aktualizowanie oferty, cen i stanów magazynowych sklepu internetowego.
Księgowość
BSX Printer
Integracja umożliwia bezpośrednie przesyłanie danych z systemu do drukarki, automatyzując proces drukowania np. paragonów jako dokumentów sprzedażowych w czasie rzeczywistym.
Dotykacka
Integracja polega na synchronizacji danych pomiędzy oprogramowaniem POS a innymi systemami, umożliwiając automatyczne przesyłanie informacji o sprzedaży, magazynie, czy zamówieniach do zewnętrznych aplikacji.
IFIRMA
Integracja pozwala na automatyczne przesyłanie danych o sprzedaży, fakturach i płatnościach z systemu do platformy iFirma, ułatwiając zarządzanie księgowością i raportowaniem finansowym.
Fakturownia
Integracja pozwala na automatyczne przesyłanie informacji o sprzedaży i wystawionych fakturach z systemu do Fakturowni, co przyspiesza i upraszcza proces wystawiania faktur oraz zarządzania dokumentacją.
Marketing
Google ADS
Integracja umożliwia synchronizację danych o produktach i sprzedaży, optymalizując kampanie reklamowe.
Google Analitycs
Integracja pozwala na automatyczne przesyłanie danych o ruchu i sprzedaży, umożliwiając analizę wyników strony.
Trustisto
Integracja umożliwia zbieranie i wyświetlanie ruchu klientów, poprawiając reputację sklepu online.
Rating Captain
Integracja pozwala na zbieranie i wyświetlanie opinii klientów, wspierając budowanie zaufania do sklepu.
Trusted Shops
Integracja pozwala na zbieranie opinii klientów i wyświetlanie certyfikatu zaufania, zwiększając wiarygodność sklepu.
Edrone
Integracja umożliwia wysyłanie spersonalizowanych ofert i wiadomości do klientów na podstawie ich aktywności.
Facebook Pixel
Integracja umożliwia zbieranie danych o użytkownikach w celu precyzyjnego targetowania reklam na Facebooku i Instagramie.
Moduły
Strikemail (email automation)
Integracja pozwala na automatyzację wysyłki spersonalizowanych e-maili do klientów na podstawie ich zachowań i interakcji ze sklepem internetowym.
Notifero (social proof)
Integracja umożliwia wysyłanie powiadomień push, które pokazują aktywność innych użytkowników, zwiększając zaufanie do sklepu.
AutoInvoice (faktury)
Integracja automatycznie wystawia faktury na podstawie zamówień w sklepie internetowym, usprawniając proces księgowości.
TakeGift (karty podarunkowe)
Integracja pozwala na łatwe tworzenie, sprzedaż i zarządzanie kartami podarunkowymi w sklepie internetowym, umożliwiając klientom zakup prezentów w formie kart.
Reet (szybkie zwroty)
Integracja umożliwia automatyzację procesu zwrotów w sklepie internetowym, umożliwiając klientom szybkie i łatwe składanie zwrotów produktów bezpośrednio przez panel Klienta.
SSLA (portal wsparcia)
Integracja pozwala na łatwe zarządzanie zgłoszeniami i obsługę klienta poprzez portal wsparcia, umożliwiając klientom zgłaszanie problemów i szybkie otrzymywanie pomocy.
Zobacz wszystkie integracje
Funkcje
Funkcje, które wspierają Twój biznes!
Wygląd
Konfiguracja
Asortyment
Zamówienia i magazyn
Użytkownicy i Klienci
Konfiguracja
Multisklep i multidomain
Jeden panel administracyjny sklepu połączony z wieloma magazynami i domenami. Napisz da nas a zbudujemy dla Ciebie dedykowaną architekturę sprzedaży
Progresive Web App (PWA)
Sklep internetowy dostępny jako apka na smartfonie Twoich Klientów? Spraw, aby Twoi Klienci mieli Twój sklep zawsze pod ręką.
Darmowy certyfikat SSL
Całkowicie bezpłatny i wbudowany w Twój sklep certyfikat SSL. Na Selesto Twoja strona jest szyfrowana i całkowicie bezpieczna.
Zarządzanie JavaScript
Jesteś programistą i chcesz zbudować coś samodzielnie? Na Selesto możesz dowolnie nadpisywać wbudowany kod JS własnym kodem.
Powiadomienia mailowe
Funkcja automatycznego wysyłania powiadomień mailowych umożliwia wysyłanie wiadomości o statusie zamówienia bez potrzeby ręcznej interwencji.
Backup danych
Funkcja umożliwia regularne tworzenie kopii zapasowych informacji przechowywanych w sklepie, zapewniając ich bezpieczeństwo i możliwość przywrócenia w razie awarii.
Asortyment
Zestawy produtkowe
Grupuj swoje produkty w dowolne kombinacje i sprzedawaj je jako zestawy np. w innej cenie.
Produkty powiązane
Łącz swoje produkty poprzez powiązania i wyświetlaj np. inne warianty kolorystyczne
Produkty polecane
Twórz wariacje zakupowe wyświetlając Swoim Klientom inne opcje do wyboru w ramach jednej karty produktowej
Produkty elektroniczne
Sprzedawaj e-booki, grafiki, zdjęcia, muzykę, filmy i dowolne inne produkty elektroniczne w zautomatyzowany sposób.
Sprzedaż w modelu "pre-order"
Badaj rynek wprowadzając nowe produkty i testując popyt poprzez ich udostępnienie z wyprzedzeniem.
Grupy produktów
Funkcja pozwala na organizowanie produktów w zbiory, ułatwiając klientom nawigację i wyszukiwanie podobnych artykułów.
Warianty
Warianty umożliwiają oferowanie produktów w różnych opcjach, takich jak rozmiar, kolor czy materiał.
Zamówienia i magazyn
Powiadomienia o dostępności produktu
Funkcja pozwala klientom na zapis do automatycznego maila wysyłanego, gdy niedostępny produkt pojawi się w sprzedaży.
Blokowanie produktów
Funkcja polega na zarezerwowaniu produktu w koszyku, co uniemożliwia jego zakup przez innych użytkowników w trakcie realizacji płatności.
Wyszukiwanie zamówień
System umożliwia skorzystanie z zaawansowanej wyszukiwarki zamówień na podstawie zdefiniowanych zapytań np. adres mailowy.
Raportowanie sprzedaży
Istnieje możliwość generowania wykresów sprzedaży wybranych produktów w przedziale dat oraz w podziale na warianty.
Raportowanie zamówień
Funkcja pozwala na generowanie raportów w postaci PDF lub XLS z listą zamówień w wybranym przedziale dat.
Zarządzanie stanami magazynowymi
System pilnuje bieżącej aktualności stanów magazynowych, co umożliwia sprzedaż rzeczywiście posiadanych produktów.
Zobacz wszystkie funkcje
PomocWypróbuj za darmo
SelestoBlogJak założyć sklep internetowy w 2025 roku? Kompleksowy poradnik
Jak założyć sklep?

Jak założyć sklep internetowy w 2025 roku?

Kompleksowy poradnik
Rafał Słoma
Rafał Słoma
5.09.2025
Kobieta siedząca przy biurku, uśmiecha się w stronę kamery
Każdego dnia w Polsce powstaje średnio około 20 nowych sklepów online (źródło: pap.pl). Własny sklep internetowy to nie tylko obowiązki i odpowiedzialność, ale przede wszystkim szansa na zbudowanie rentownego biznesu w szybko rozwijającym się sektorze e-commerce. Jeśli myślisz o rozpoczęciu sprzedaży online, ten poradnik jest dla Ciebie. Sprawdź, jak założyć sklep internetowy krok po kroku i jak zacząć sprzedaż w internecie.

Czym jest sklep internetowy i jak działa?

Sklep internetowy to platforma online, która umożliwia zdalną sprzedaż produktów lub usług. Cały proces zakupowy odbywa się za pośrednictwem strony internetowej – klient przegląda ofertę, dodaje wybrane pozycje do koszyka i finalizuje transakcję poprzez złożenie zamówienia z opcją natychmiastowej płatności online, przy odbiorze lub tzw. płatności odroczonej (np. PayPo).

Sklepy internetowe z reguły funkcjonują bez przerwy – 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu – i dają możliwość wygodnego zarządzania całym procesem sprzedażowym. Po stronie użytkownika (biznesowy front-end) widoczna jest oferta sklepu i mechanizm zakupowy, natomiast właściciel prowadzi obsługę zamówień oraz administrację w dedykowanym panelu (biznesowy back-end).

Nowoczesne sklepy internetowe są wyposażone w integracje (np. z bramkami płatniczymi) i narzędzia niezbędne do profesjonalnego prowadzenia biznesu online. Pozwalają na obsługę zamówień z dowolnego urządzenia – komputera, laptopa, tabletu czy smartfona – co daje sprzedawcy pełną mobilność i niezależność w codziennej pracy. Od strony technicznej fundamentem działania e-sklepów są specjalistyczne platformy e-commerce. Mogą one przybierać różne formy: darmowe systemy Open Source, rozwiązania w modelu SaaS (Software as a Service), wersje licencyjne lub dedykowane platformy budowane na zamówienie.

Dlaczego warto założyć sklep internetowy?

Już 93% użytkowników kupuje przez internet, a około jedna trzecia dokonuje zakupów online więcej niż 5 razy w miesiącu! (źródło: Izba Gospodarki Elektronicznej, Omni-commerce. Kupuję wygodnie 2025). To sprawia, że sprzedaż internetowa staje się jednym z najważniejszych kierunków rozwoju przedsiębiorczości.

Dlaczego warto otworzyć własny sklep internetowy?
Dostępność przez całą dobę – klienci mogą zamawiać produkty o dowolnej godzinie, co sprawia, że Twój biznes generuje sprzedaż także wtedy, gdy Ty odpoczywasz.
Niższy próg wejścia – prowadząc sprzedaż w internecie, nie potrzebujesz lokalu i pokaźnego zaplecza magazynowego.
Łatwa skalowalność – działalność online daje ogromne możliwości rozwoju, pozwalając na szybkie poszerzanie oferty i zdobywanie klientów także poza granicami kraju.
Zaawansowana personalizacja – nowoczesne narzędzia e-commerce umożliwiają analizę zachowań klientów i przygotowanie ofert idealnie dostosowanych do ich oczekiwań.

Gdzie i co sprzedawać w sklepie internetowym?

Każdy, kto planuje sprzedaż online, musi zdecydować, w jakim kanale chce działać. Do najczęściej wybieranych rozwiązań należą dziś: marketplace, własny sklep internetowy oraz sprzedaż prowadzona za pośrednictwem mediów społecznościowych.

Dobór kanału sprzedaży internetowej zawsze powinien być uzależniony od rodzaju oferowanego asortymentu i potrzeb grupy docelowej. W praktyce jednak wielu początkujących przedsiębiorców stawia pierwsze kroki w biznesie na popularnych platformach sprzedażowych, które pozwalają stosunkowo szybko rozpocząć działalność, zbadać oczekiwania rynku i nie wymagają na początku wysokich nakładów finansowych.

Co sprzedawać w internecie? Dobrze jest dać swoim klientom coś, czego nie znajdą u konkurencji – może to być asortyment niszowy albo wyjątkowo szeroka oferta produktów, które trzeba zwykle kupować w kilku różnych sklepach. Możesz również sprzedawać popularne artykuły dostępne już na rynku, ale postaraj się zrobić to w unikalny sposób.

Z raportu przygotowanego przez Strategy& wynika, że kategoriami produktów generującymi największą sprzedaż, są: elektronika i AGD, moda, a także asortyment z kategorii beauty.
Kategorie produktów z największym prognozowanym wzrostem w e-commerce
Zdj 1. Kategorie produktów z największym prognozowanym wzrostem w e-commerce. Źródło: Perspektywy rozwoju rynku e-commerce w Polsce 2018-2027 – raport Strategy&.

Przygotowania do założenia i uruchomienia sklepu

Ogromne tempo wzrostu, jakie od dłuższego czasu obserwujemy w branży e-commerce, stwarza wyjątkową szansę, aby wejść na rynek i uczynić sprzedaż online źródłem stałego dochodu. Dynamicznie rozwijający się e-sklep to świetny i stosunkowo prosty do wdrożenia pomysł na własny biznes. Jak otworzyć sklep internetowy? Oto kilka porad.

Wybór platformy sklepowej i oprogramowania

Masz wiele możliwości, dzięki którym budowa sklepu internetowego jest prosta i intuicyjna. Do najczęściej wybieranych rozwiązań należą sklepy dedykowane, systemy Open Source oraz platformy funkcjonujące w modelu SaaS (ang. Software as a Service). Aby podjąć właściwą decyzję, trzeba przede wszystkim określić swoje potrzeby i możliwości. Sklepy dedykowane oraz oprogramowanie Open Source najlepiej sprawdzają się w przypadku dużych e-biznesów, które:
wymagają zaawansowanej optymalizacji;
potrzebują rozbudowanych funkcjonalności projektowanych od podstaw;
mają jasno zdefiniowane oczekiwania wobec systemu;
dysponują wysokim budżetem i są świadome potencjalnych ryzyk.
Pamiętaj jednak, że dedykowany system wymaga zaangażowania programistów i grafików, a cały proces budowy strony od podstaw jest kosztowny i czasochłonny. Rozwiązania Open Source są bezpłatne, jednak w praktyce zwykle pojawia się konieczność wykupienia dodatkowych wtyczek i rozszerzeń, a ich obsługa wiąże się z nieustannym wsparciem technicznym. To sprawia, że tworzenie sklepu internetowego może generować nieprzewidziane koszty.

Alternatywą są platformy SaaS. Doskonale nadają się zarówno dla początkujących przedsiębiorców prowadzących niewielkie e-sklepy, jak i dla firm już rozwiniętych. Zapewniają gotowe, sprawdzone narzędzia do sprzedaży online, eliminując konieczność zajmowania się większością kwestii technicznych

Projektowanie wyglądu sklepu

Tak jak w przypadku sklepów stacjonarnych, tak i w e-commerce pierwsze wrażenie można zrobić tylko raz. Użytkownik, wchodząc na stronę sklepu, w ciągu kilku sekund decyduje, czy pozostanie i zapozna się z ofertą, czy też szybko ją opuści. Ogromny wpływ na tę decyzję mają estetyka strony, jej przejrzystość, układ oraz dobór kolorów. Wygląd sklepu internetowego jest ważnym elementem budowania marki – spójna oprawa graficzna, logo i kolorystyka tworzą identyfikację wizualną firmy. Atrakcyjny i profesjonalny design zwiększa zaufanie, a klienci chętniej wiążą się z marką prezentującą spójny wizerunek.

Konfiguracja i kwestie techniczne

Współczesny sklep internetowy to ekosystem zintegrowanych ze sobą narzędzi wspierających obsługę klienta i usprawniających procesy biznesowe. Odpowiednie integracje pozwalają zwiększyć efektywność, ale przede wszystkim zapewniają kupującym wygodne i bezproblemowe zakupy.

Podstawą każdej profesjonalnej platformy jest integracja z systemami płatności online. Klienci oczekują dziś szerokiego wyboru metod – karty płatnicze, szybkie przelewy i BLIK, płatności odroczone i portfele elektroniczne. Udostępnienie wielu opcji płatności zwiększa współczynnik konwersji i ogranicza liczbę porzucanych koszyków.

Równie istotna jest automatyzacja logistyki dzięki integracjom z firmami kurierskimi i usługami odbioru paczek. Generowanie etykiet przewozowych, stały monitoring przesyłek czy wybór punktu odbioru przez klienta sprawiają, że proces dostawy przebiega sprawniej.

Nie można też pominąć integracji z systemami zarządzania magazynem i programami księgowymi. Automatyczna synchronizacja stanów magazynowych, szybkie wystawianie faktur czy prowadzenie dokumentacji sprzedaży znacznie ułatwiają prowadzenie sklepu.

O jakich aspektach prawno-biznesowych warto pamiętać przy zakładaniu sklepu?

Funkcjonowanie sklepów internetowych podlega wielu regulacjom prawnym. To, które przepisy będą miały zastosowanie w Twoim przypadku, zależy przede wszystkim od branży, w jakiej planujesz działać. Jeśli chcesz zajmować się sprzedażą towarów podlegających szczególnym ograniczeniom, konieczne będzie zdobycie odpowiednich zezwoleń przewidzianych w przepisach.

Niezależnie jednak od asortymentu, każdy przedsiębiorca prowadzący sprzedaż online musi przestrzegać zapisów Kodeksu cywilnego regulujących relacje pomiędzy sprzedawcą a klientem. Oprócz niego szczególnie istotne są cztery akty prawne, które określają jak prowadzić sklep internetowy:
Ustawa o prawach konsumenta – określa obowiązki sprzedawcy względem kupującego.
Ustawa o informowaniu o cenach towarów i usług – nakłada obowiązek prawidłowego oznaczania cen oraz przejrzystego informowania o obniżkach.
Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną – reguluje obowiązki usługodawcy w kontekście świadczenia usług przez internet.
RODO – definiuje zasady gromadzenia, przetwarzania i ochrony danych osobowych klientów.

Jak zaplanować promocję i rozwój sklepu?

Skuteczna reklama sklepu internetowego powinna opierać się na podejściu wielokanałowym, które łączy działania organiczne z płatnymi formami promocji. Musisz wiedzieć, że każdy kanał marketingowy pełni w lejku sprzedażowym określoną funkcję. Dlatego najlepsze jest podejście holistyczne.

Fundamentem skutecznego marketingu jest spójna strategia, bazująca na dokładnej analizie grupy docelowej, konkurencji i unikalnych wartości, jakie oferuje marka. Bez jasno określonych podstaw strategicznych nawet intensywne kampanie reklamowe mogą być nieskuteczne.

Niezwykle istotnym elementem strategii jest także mapa customer journey, czyli analiza ścieżki klienta – od pierwszego kontaktu z marką aż po zakup i dalszą obsługę. Prześledzenie tego procesu pozwala na dopasowanie komunikacji, treści i narzędzi marketingowych na każdym etapie kontaktu z klientem. Dzięki temu wszystkie działania stają się spójne i wzajemnie się uzupełniają, wpływając na rozwój całego e-commerce.

Jakie są koszty prowadzenia sklepu internetowego?

Jeśli planujesz otworzyć własny sklep internetowy, musisz wziąć pod uwagę koszty związane z jego prowadzeniem, do których należą:
rejestracja domeny - wybierając rozwiązania od Selesto, otrzymujesz możliwość uruchomienia sklepu na własnej domenie, wraz ze wsparciem przy jej zakupie i konfiguracji;
utrzymanie serwera - w modelu SaaS, takim jak Selesto, koszty hostingu są już zawarte w abonamencie, bez dodatkowych opłat;
korzystanie z wybranej platformy e-commerce - w Selesto abonament ma stałą wysokość i zależy on wyłącznie od wartości sprzedaży osiąganej w sklepie.
Jak stworzyć sklep internetowy w Selesto? Przeprowadzimy Cię przez całą procedurę krok po kroku. Zarejestruj się i otwórz sklep w zaledwie kilka chwil. Testuj go za darmo przez 14 dni – bez zobowiązań.
Spis treści
Poprzedni wpis
SEO dla AI (AIO) w e-commerce: jak pozycjonować sklep w ChatGPT, Perplexity i Gemini
Element dekoracyjny strony
Nie odkładaj decyzji na jutro.
Podejmij ją już dziś!
Testuj 14 dni za darmo i bez zobowiązań
Dodaj komentarz
Odpowiadasz na komentarz  
Imię i nazwisko
Komentarz
Dodaj komentarz
Dziękujemy, komentarz zostanie dodany po zaakceptowaniu przez administratora.