Przed rozpoczęciem konfiguracji na sklepie zapoznaj się z instrukcjami konfiguracji swoich przyszłych narzędzi analitycznych Google u dostawcy. Zajrzyj do dedykowanego
centrum pomocy Google.
Pamiętaj!
Nie ma jednego uniwersalnego ustawienia dla narzędzi analitycznych w panelu Google, które by działało jednakowo dla wszystkich sklepów. Sposób konfiguracji zależy od tego jaki cel chcesz uzyskać oraz w jakiej branży się poruszasz. Jeśli nie wiesz jak prawidłowo ustawić swoje narzędzia analityczne to skorzystaj z centrum pomocy Google, tutoriali dostępnych w Internecie lub zleć konfigurację specjaliście/agencji od analityki danych.
Miejsce do wprowadzenia kodów śledzenia dla narzędzi Google znajdziesz w "ustawienia > główne > Google".
W panelu sklepu znajdziesz ustawienia dla:
Google Analytics tzw. Universal Analytics (wersja 3, która zostaje zamknięta z dniem 1 lipca 2023r.).
Google Ads oraz Google Analytics
Google Tag Manager
Wskazówka!
Jeśli wcześniej potrzebujesz zweryfikować swoją domenę w panelu Google skorzystaj z osadzenia meta tagu. Dodasz go do kodu sklepu analogicznie jak podczas weryfikacji domeny dla Facebook. Zobacz
instrukcję krok po kroku jak zrobić to w łatwy sposób.
Po wybraniu narzędzia wystarczy je włączyć i wprowadzić odpowiednie kody oraz/lub ID konwersji. Kody śledzenia oraz ID konwersji pozyskasz ze swojego panelu narzędzi Google po uprzednim ich skonfigurowaniu. Zwróć uwagę na to, że system jest dostosowany w taki sposób, aby nie wprowadzać całych skryptów.
Wskazówka!
Dla Google Ads kod śledzenia zaczyna się od znacznika AW-, dla Google Analytics 4 kod śledzenia zaczyna się od G-. Oba narzędzia można połączyć, dlatego w swojej konfiguracji zdecyduj się, który kod śledzenia będzie kodem głównym i wporwadź go w panelu sklepu.
Zapisz wprowadzone zmiany. Pamiętaj, że od wprowadzenia kodów/ID konwersji potrzeba czasu, aby Google zebrał dane o ruchu na Twoim sklepie. Jeśli jest on jeszcze niewielki, to oczywiście potrzebujesz więcej czasu na uzyskanie wyników.
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o analityce danych za pomocą narzędzi Google to koniecznie przeczytaj
ten artykuł.