W systemie sklepowym możesz wprowadzić kody śledzące jak i ID konwersji dla poszczególnych akcji, które pozwolą Ci na zbieranie i analitykę danych poprzez Google Analytics, Google Ads oraz Google Tag Manager. Nie musisz osadzać skomplikowanych skryptów. Wystarczy, że dodasz kod wygenerowany na swoim koncie Google.
Przed rozpoczęciem konfiguracji na sklepie zapoznaj się z instrukcjami konfiguracji swoich przyszłych narzędzi analitycznych Google u dostawcy. Zajrzyj do dedykowanego centrum pomocy Google.
Pamiętaj! Nie ma jednego uniwersalnego ustawienia dla narzędzi analitycznych w panelu Google, które by działało jednakowo dla wszystkich sklepów. Sposób konfiguracji zależy od tego jaki cel chcesz uzyskać oraz w jakiej branży się poruszasz. Jeśli nie wiesz jak prawidłowo ustawić swoje narzędzia analityczne to skorzystaj z centrum pomocy Google, tutoriali dostępnych w Internecie lub zleć konfigurację specjaliście/agencji od analityki danych.
Miejsce do wprowadzenia kodów śledzenia dla narzędzi Google znajdziesz w "ustawienia > główne > Google".
W panelu sklepu znajdziesz ustawienia dla:
• Google Analytics tzw. Universal Analytics (wersja 3, która zostaje zamknięta z dniem 1 lipca 2023r.).
• Google Ads oraz Google Analytics
• Google Tag Manager
Jeśli wcześniej potrzebujesz zweryfikować swoją domenę w panelu Google skorzystaj z osadzenia meta tagu. Dodasz go do kodu sklepu analogicznie jak podczas weryfikacji domeny dla Facebook. Zobacz instrukcję krok po kroku jak zrobić to w łatwy sposób.
Po wybraniu narzędzia wystarczy je włączyć i wprowadzić odpowiednie kody oraz/lub ID konwersji. Kody śledzenia oraz ID konwersji pozyskasz ze swojego panelu narzędzi Google po uprzednim ich skonfigurowaniu. Zwróć uwagę na to, że system jest dostosowany w taki sposób, aby nie wprowadzać całych skryptów.
Dla Google Ads kod śledzenia zaczyna się od znacznika AW-, dla Google Analytics 4 kod śledzenia zaczyna się od G-. Oba narzędzia można połączyć, dlatego w swojej konfiguracji zdecyduj się, który kod śledzenia będzie kodem głównym i wporwadź go w panelu sklepu.
Zapisz wprowadzone zmiany. Pamiętaj, że od wprowadzenia kodów/ID konwersji potrzeba czasu, aby Google zebrał dane o ruchu na Twoim sklepie. Jeśli jest on jeszcze niewielki, to oczywiście potrzebujesz więcej czasu na uzyskanie wyników.
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o analityce danych za pomocą narzędzi Google to koniecznie przeczytaj ten artykuł.
Należy pamiętać, aby zawsze dokonywać zapisu wprowadzonych zmian oraz czytać komunikaty i wyskakujące okienka. Nie uzupełnienie pól oznaczonych * blokuje wykonanie następnego kroku. Oraz zawsze po konfiguracji nowych ustawień dobrą praktyką jest sprawdzenie czy działają one poprawnie.